Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2017: Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
hemmie
Amerika-expert

Re: DV 2017: Slow Chat

Bericht door hemmie »

Die cijfers kloppen denk ik ook niet helemaal, want volgens mij komen er in Europa relatief meer mensen aan de beurt dan in andere delen van de wereld. Maar dat komt dan waarschijnlijk weer doordat er meer Europeanen toch van emigratie af zien dan in landen waar mensen niets te verliezen hebben.
Maar daar ga je dus nooit uitkomen :-D
Terug in Texas!
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

SilverState schreef: In de praktijk lijkt dit echter niet op te gaan. De winkans in Nederland (net als in België) is namelijk significant hoger dan de wereldwijde winkans, namelijk 2.7%, zoals eerder berekend. Er worden dus meer visa 'toegewezen' aan bepaalde regio's zoals de Benelux, wat ook wel uit bepaalde berichtgevingen naar voren komt (omgekeerd wordt het maximum aantal toegewezen visa aan een bepaald land ook gemaximeerd op 7% van het totaal, bij landen met heel veel deelnemers). Dit zou betekenen dat de winkans voor Nederlanders wel behoorlijk omhoog kan, bij alleen maar serieuze deelnemers.
Je kunt natuurlijk niet een winkans van één jaar nemen en dan zeggen dat we een hoge winkans hebben, dan moet je toch wel meerdere jaren op een rijtje zetten voor een realistisch beeld.

Als reactie op wat eerder is gezegd over een weggegooide kans: het is heel makkelijk om te roepen dat je zelf 100% zeker weet dat je zou emigreren als je de kans zou hebben, maar zoiets weet je nooit 100% zeker. Het is toch wel even een ander verhaal als je zelf degene bent die geselecteerd wordt en moet beslissen of je echt je huis wil verkopen, je (goede) baan op wil zeggen, je vrienden en familie vaarwel wil zeggen, etc. En van een weggegooide kans vind ik niet dat je kunt spreken, want dat is dus precies de reden dat de meer mensen geselecteerd worden dan dat er green cards te vergeven zijn. Zoals al eerder is aangehaald is er ook (minimaal) 1 jaar geweest waarbij het andersom was en waarbij mensen zijn geselecteerd die uiteindelijk niet toekwamen aan een interview.
Gast

Bericht door Gast »

Als reactie op wat eerder is gezegd over een weggegooide kans: het is heel makkelijk om te roepen dat je zelf 100% zeker weet dat je zou emigreren als je de kans zou hebben, maar zoiets weet je nooit 100% zeker.
Ik denk dat het makkelijk is om aan te nemen dat we in zijn algemeenheid discussiëren. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en kun je nooit kijken in de persoonlijke situatie van individuen, maar ik mag toch aannemen dat het vrij vanzelfsprekend is dat wij dat allemaal weten. Het wordt zo'n gedoe om dat iedere keer weer te benadrukken in berichten. ;)

Ik ben het wellicht eens met je stelling over de berekeningen maar ik deel niet je mening over het feit dat mensen tussen het inschrijven en de datum van vertrek twijfelen over het opzeggen van werk of koophuis. Zeg dat dit anderhalf jaar is dat vind ik dat een redelijke termijn om vooruit te denken en kun je op basis daarvan de beslissing ook maken tijdens je inschrijving en op dat moment bepalen of je wel of niet zal gaan. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ik vind dat ik hier over mee mag praten omdat ik dit al eens heb meegemaakt (werkvisum). Wel een goed punt wat je aanhaalt is het feit dat er meer mensen worden geselecteerd dan er Green Cards te vergeven zijn. Dat heft misschien (deels) dit probleem weer op, maar cijfers heb ik daar niet over.

Moet je emigreren als je wint, uiteraard niet. Maar: "We doen maar mee en we zien wel wat er gebeurt als we winnen..." vind ik omslachtig en onzorgvuldig... Tenzij dit alles totaal geen consequenties heeft voor de rest voor de poel die ook meedoet (NL of niet), ga dan vooral je gang, maar dat geloof ik niet...
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Over de cijfers ga ik niet meepraten; daarvoor ben ik te weinig beta :oops: . Ik wil het op een meer filosofische manier benaderen.
Twee mensen overwegen aan de dv lottery mee te doen. De een weet heel zeker dat hij graag naar amerika emigreert. De ander vindt het wel leuk om de optie te hebben eventueel te gaan emigreren. Moet die tweede persoon van deelname afzien, omdat eventuele winst voor hem minder belangrijk is? Hoe zeker moet je dan zijn om mee te "mogen" doen?
Ik denk dat ook als iemand denkt dat er slechts een kleine kans is dat hij wil gaan emigreren, hij voor die kleine kans mag gaan.
Groet,

Old Faithful
Gast

Bericht door Gast »

@Old Faithful

Ter aanvulling op mijn vorige post ben ik vergeten te vermelden dat het iedereen vrij staat om mee te doen en niets verboden is. Je zal mij nooit horen zeggen dat ik vind dat iemand niet mee mag doen. Waar ik op doel is het feit dat winkansen verkleind worden voor anderen door mensen die maar zien wat er van komt als het erop aan komt. Dat mag, maar ik hoor er vaak discussie over, dus ik doe mee... ook filosofisch ;)
SilverState
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door SilverState »

@ clp90
Ik had al wel gekeken of Nederlanders over meerdere jaren significant een hogere selectiekans hebben, hetgeen zeker zo is. Maarliefst anderhalf tot 2 en een half zo grote kans:

Jaren 2013 2014 2015
Total qualified entrants 7941400 9374191 9388986
selected 105628 140660 125514
% 1,33% 1,50% 1,34%

Nederland 5419 5984 5585
selected 109 225 151
% 2,01% 3,76% 2,70%
ratio winkans Nederland versus totaal 1,5x 2,5x 2,0x
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Oke misschien is dit heel krom geredeneerd, maar.. je uiteindelijke kans om geselecteerd te worden is voor iedereen hetzelfde, ongeacht met welke insteek je meedoet (zeker weten dat je gaat emigreren of twijfelende).
Dus als 125.000 mensen geselecteerd worden voor 55.000 green cards (ik weet de precieze cijfers even niet, volgens mij verschilde het de afgelopen jaren), dan kan het toch juist gunstig uitpakken als mensen die geselecteerd zijn er uiteindelijk toch vanaf zien? Aangezien meer mensen geselecteerd worden dan er green cards zijn. Of is dit heel raar gedacht haha?
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

@SilverState
Dat is inderdaad wel hoger. Ik geloof ooit eens gelezen te hebben dat dat met een aantal Oost Europese landen ook het geval is. Of nja ik weet niet of de winkans groter was, of dat het gewoon absoluut gezien veel mensen waren omdat er zoveel deelnemers zijn in die landen (denk aan Roemenie, Polen, Oekraine etc). Zal waarschijnlijk wel dat laatste zijn dan.
Laatst gewijzigd door clp90 op 09 mei 2016, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

@Dexstar

Waar ik een beetje op doel is dat er genoeg mensen zijn die jaren (bijna op de automatische piloot) meespelen, en er echt niet elk jaar bij stil staan dat ze weleens geselecteerd zouden kunnen worden. Je leven hier in Nederland gaat immers ook door. Ik denk dat de meeste mensen die bijvoorbeeld een huis gaan kopen of graag kinderen willen niet denken van 'goh komt dit wel handig uit als we de lottery zouden winnen..?' De winkans is dermate klein dat je je levensbeslissingen hier natuurlijk niet op gaat baseren. Dus mocht je dan toch na 5/10/15 keer meedoen ineens winnen dan is het geen makkelijke beslissing als je hier in Nederland ondertussen een leven hebt opgebouwd. Maargoed, daar kan iedereen anders over denken natuurlijk.
Gast

Bericht door Gast »

Oke misschien is dit heel krom geredeneerd, maar.. je uiteindelijke kans om geselecteerd te worden is voor iedereen hetzelfde, ongeacht met welke insteek je meedoet (zeker weten dat je gaat emigreren of twijfelende).
Uitgaande van je eerdere reactie is dat inderdaad een goed punt. Je zou alleen kunnen zeggen dat degene die "not selected" is wel "selected" had kunnen zijn als degene die ervan afziet in beginsel niet had meegedaan. Ondanks dat ik er al redelijk lang mee bezig ben weet ik nog steeds niet hoe het systeem nu precies in elkaar zit, zeker niet met cijfers en kansen. Ik denk wel (of ga er 100 procent vanuit) dat iedereen in beginsel gelijke kansen heeft om "selected" te worden (per land), en dat is in ieder geval belangrijk.
Waar ik een beetje op doel is dat er genoeg mensen zijn die jaren (bijna op de automatische piloot) meespelen, en er echt niet elk jaar bij stil staan dat ze weleens geselecteerd zouden kunnen worden
Uiteraard. Kan zeker zo zijn. Ik kan ook niet objectief oordelen omdat een stukje emotie en mijn persoonlijke situatie ook een rol speelt. Als ik zie dat iemand afstand doet van zijn procedure ben ik gelijk geneigd om te denken: "Had mij dat laten winnen" (of iemand anders die graag wil). In alle redelijkheid is het natuurlijk logisch om te reageren met: "Ah, jammer." Ik zou bijna denken als je 10 of 15 jaar meedoet en je wint eindelijk een keer moet je de kans haast wel nemen ;) Maar ik snap je punt helemaal... Je kunt je leven niet op halt zetten omdat je ooit eens zou winnen, wat dat betreft is het systeem best raar, maar daar zou je uren over kunnen filosoferen. ;) Een punt wat ik nog veel belangrijker vind is dat de DV Lottery gewoon blijft doorgaan. Ik heb geen flauw idee hoe dat met die nieuwe politiek straks gaat lopen :|
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het levert altijd weer leuke (en veelal dezelfde) discussies op, nadat de uitslag van de loterij bekend is.

Wat mij betreft mag iedereen meedoen met de loterij, ongeacht hoe serieus de wens is, hoe realistisch of verstandig etc. Nadat ik er niet meer zo zeker van was of ik het nog wel wilde, ben ik gestopt met meedoen. Ik wilde mezelf het dilemma niet (meer) aandoen. Als iemand anders daar een andere keuze in maakt, helemaal prima. We dragen niet dagelijks de last van het lot van anderen in deze wereld op onze schouders, dus als we het ergens niet mee zouden moeten is dat wel de Greencard Loterij. Als iemand geselecteerd zou worden en besluiten niet te gaan, zou ik dat ook helemaal begrijpen. Kom zelf maar eens voor die keuze te staan.....je weet nooit zeker welke keuze je zou maken totdat het zover is.

Anyway, het is behoorlijk teleurstellend dat we voor het tweede of derde jaar op rij (?) weer geen/nauwelijks winnaars hebben op het forum. Ik herinner me nog de jaren dat we binnen no time meerdere topics hadden lopen van kersverse winnaars. Alhoewel dat in die jaren soms ook lastig te verstouwen was, want zelf zaten wij er steeds niet bij :wink:
SilverState
Amerika-ontdekker

Een statistische analyse op de diversity lottery om antwoorden te vinden op veelgestelde vragen

Om vooral een antwoord te vinden op de veelgestelde vraag of het aantal deelnemers binnen een land van invloed is op de winkans bij de diversity lottery, heb ik de winkansen (of beter gesteld de winpercentages) van DV 2015 van 35 Europese landen op een rij gezet. Hierbij heb ik alleen de landen meegenomen met minimaal 100 geselecteerden, om het statistisch een beetje verantwoord te houden. Niet geheel toevallig hadden namelijk San Marino en Vaticaanstad 0 geselecteerden op vanzelfsprekend heel lage deelnemersaantallen, resulterend in een theoretisch nietszeggend winpercentage van 0%!

Ik heb specifiek naar Europa gekeken, omdat de visa namelijk door de Amerikaanse autoriteiten over 6 wereldwijde regio’s verdeeld worden (“Diversity visas are distributed among six geographic regions and no single country may receive more than seven percent of the available DVs in any one year”).

Het leek mij interessant om te kijken of er binnen de regio Europa verschillende winkansen zijn, tevens afgezet op het aantal deelnemers als percentage van de bevolking. Daarmee kunnen we hopelijk bevestigen of ontkrachten of de winkans omhoog kan in de Benelux, als alleen ‘serieuze’ deelnemers meedoen.

De bevindingen:

De gemiddelde winkans van deze 35 landen was 2.69% in 2015. Nederland (2.70%) en België (2.29%) weken daar niet noemenswaardig vanaf.
Verder lijkt het binnen Europa voor de winkans over het algemeen niet uit te maken of een groot of een klein deel van de bevolking meedoet aan de loterij (met uitzondering van een paar landen die ik later behandel). Zo lijkt het dus niet uit te maken of alleen ‘serieuze’ deelnemers meedoen in een bepaald Europees land, in de hoop daarmee de winkans voor dat land op te krikken. Waar baseer ik dat op? Voor Nederland en België heb ik de winkansen hierboven genoemd. In deze landen is het percentage deelnemers op de bevolking afgerond 0.0%, horend bij de landen met de laagste percentages in Europa. Daarentegen, in zowel Bulgarije als Georgië deed een vrij hoog bevolkingspercentage van 0.7% mee, maar de winkansen waren nog steeds zeer goed, met respectievelijk 2.90% en 3.23%. Hieruit maak ik op dat veruit de meeste Europese landen, waarvoor geen speciale zaken gelden, in 1 'loterij ballenbak' terecht komen. Het zou dan hooguit mogelijk zijn, om voor Europa als geheel de winkans iets op te krikken door het aantal deelnemers lager te krijgen (met alleen 'serieuzen'), mits dan wel het aantal toegewezen visa aan Europa onveranderd blijft. Dit alles lijkt me een onhaalbare kaart.

De uitzonderingen / speciale zaken die de DV regels lijken te bevestigen:

Het viel op dat voor de 2 grootste landen (qua aantallen geselecteerden), Oekraïne en Oezbekistan, de winkans behoorlijk laag was, met respectievelijk 0.53% en 0.52%. Hier zie je volgens mij duidelijk het effect van het ingestelde maximum van 7% op het totaal aantal toegewezen visa. De 4679 geselecteerden uit de Oekraïne vertegenwoordigen namelijk 9.4% van het totaal aantal visa van 50,000, dus boven de 7%, waarbij hoogstwaarschijnlijk de afvallers, ondanks de toevoeging van de 'affiliates', het uiteindelijke percentage wel onder het quotum van 7% hebben gekregen. In ieder geval moet hier dus zeker een 'cap' actief geweest zijn, zonder welke het percentage ver boven de 7% uitgekomen zou zijn (namelijk op 48% als we rekenen met een gemiddelde Europese winkans van 2.69%, dus [887,577 entrants x 0.0269] / 50,000). De 4368 geselecteerden uit Oezbekistan vertegenwoordigen overigens 8.7% van het totaal aantal beschikbare visa. Het is verder opmerkelijk om te zien dat maar liefst 2.1% (Oekraïne) en 2.8% (Oezbekistan) van de totale bevolking meedeed aan de loterij, natuurlijk nog veel hoger als je alleen naar het deel volwassenen zou kijken (dus min of meer de qualified people). Deze twee landen vielen in de top-5 van landen met een hoog deelnemerspercentage op de bevolking. In alle geanalyseerde landen was het berekende percentage deelnemers op de bevolking lager dan 0.7%, behalve in Albanië (3.5%), Moldavië (3.3%), Armenië (1.9%) en de behandelde landen Oekraïne en Oezbekistan.

Even kijken naar Albanië, Moldavië en Armenië, de overige landen in de top-5 qua deelnemerspercentage. In tegenstelling tot de Oekraïne en Oezbekistan hebben deze landen een erg laag inwonertal, ieder met zo'n 3 miljoen inwoners. Zij hadden ondanks een genoemd hoog deelnemerspercentage op de bevolking nog steeds een goede winkans, vergeleken met de rest van Europa, inclusief Nederland en België: Albanië (2.93%), Moldavië (2.35%) en Armenië (3.63%). Gemiddeld op deze 3 landen een winkans van 2.93%, niet echt afwijkend van het Europees gemiddelde van 2.69%. Als je het aantal geselecteerden neemt van deze 3 landen samen (7804), dan is dat maar liefst 15.6% op het maximum aantal beschikbare visa van 50,000, voor in totaal nog geen 10 miljoen inwoners! Hier komen dan nog de 'affiliates' bij (partners, kinderen). Het grote voordeel voor deze landen is echter, dat het aantal geselecteerden per land behoorlijk onder het quotum blijft van 7%, wat dus komt door de kleine bevolking! De genoemde 'normale' winkans voor deze 3 landen, ondanks een absurd hoog animo voor de loterij aldaar, is daarom een extra onderstreping van de voornaamste conclusie, dat het voor de winkans binnen een Europees land niet uitmaakt, of veel of weinig mensen meedoen. Tenminste, zolang het aantal geselecteerden voor het land, plus affiliates, maar onder de 7% van het aantal beschikbare visa kan blijven. Dit blijft ook zeker het geval voor kleine landen als Nederland en België. Bijvoorbeeld de 151 geselecteerden in Nederland voor DV 2015, vertegenwoordigden namelijk slechts 0.30% op de 50,000 beschikbare visa.
Laatst gewijzigd door SilverState op 10 mei 2016, 16:10, 39 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

@Silverstate

Bedankt voor je heldere analyse. Wordt op prijs gesteld! Je zou dus kunnen concluderen dat wel of niet "serieus" meedoen geen enkel effect heeft op kansen voor anderen. Dat staat inderdaad haaks op de wandelgang discussies waarbij men van mening is dat geweigerde Green Cards lege plekken innemen of winkansen verkleinen, wat dus min of meer een fabel zou zijn.

Interessante laatste alinea ook. Een voorkeursrol riekt bijna naar oneerlijk zou je zeggen, aan de andere kant, er zijn ook landen uitgesloten van deelname dus wat dat betreft kan het best zo zijn dat men groepen wat meer "stimuleert"?
SilverState
Amerika-ontdekker

@ Dextar
Ik heb de laatste alinea wat aangepast. Bij nader inzien denk ik niet dat Albanië, Moldavië en Armenië een voorkeursbehandeling krijgen. Het geluk van deze 3 landen is dat ze klein zijn qua inwonertal, waardoor ze ondanks het relatief grote aantal deelnemers aan de loterij onder het quotum van 7% kunnen blijven. Dat gezegd hebbende, is het wel bizar dat deze 3 landen met in totaal nog geen 10 miljoen inwoners, er met zo'n 15% van de visa vandoor gaan. Zelfs als de helft van de winnaars afvalt. Ze hebben namelijk een behoorlijk aandeel affiliates, waardoor de entrants met een factor 1.89 vermenigvuldigd moeten worden.

Misschien staan er in die landen wel billboards met reclame voor de diversity lottery :sadcry: :twisted:
Laatst gewijzigd door SilverState op 10 mei 2016, 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Dat gezegd hebbende, is het wel bizar dat deze 3 landen met in totaal nog geen 10 miljoen inwoners, er met zo'n 15% van de visa vandoor gaan.
Dat is inderdaad wel verbijsterend te noemen. Ik heb er ook nog geen verklaring voor kunnen vinden. Ik wist wel dat quota per land kan verschillen maar dit lijkt mij wel erg veel. Dit is ook nieuw voor mij.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Houden jullie er ook rekening mee dat je eigenlijk 3 verschillende cijfers per land hebt?:
1) zij die uitgeloot worden (dus een case number krijgen)
2) zij die effectief hun papieren terugsturen/op interview gaan
3) zij die uiteindelijk ook echt de oversteek naar de US maken

Ik heb altijd horen zeggen dat de helft van de Nederlanders die hun visum krijgen, het nooit ten gelde maakt!
Dat zal anders liggen in landen waar men minder te verliezen heeft door te vertrekken. Ik zie hier genoeg mensen uit Azie en Afrika in kelders van huizen wonen met hun familie, en dat prachtig vinden omdat het veel meer is dan wat ze ooit in hun land hadden kunnen krijgen (veilige woning, goed onderwijs en gezondheidszorg, veiligheid,...).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gast

Bericht door Gast »

1) zij die uitgeloot worden (dus een case number krijgen)
Je bedoelt zij die ingeloot worden ;)

Overigens goede aanvulling. Dit zijn inderdaad drie verschillende cijfer statistieken.
Ik heb altijd horen zeggen dat de helft van de Nederlanders die hun visum krijgen, het nooit ten gelde maakt!
Dat is ook een van de dingen waar ik mij altijd over verbaasd heb. Ik hoor dat ook, of het waar is? Geen idee. Er is in eerdere reacties al redelijk wat over gezegd...
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Was dit draadje aan het lezen om te zien of er inmiddels winnaars op AA bekend waren geworden en zag discussie over wel en niet gaan als je wordt ingeloot..

Wij hebben deze discussie in ons gezin in het echt mogen voeren nadat we in Mei 2013 vernamen dat het echt zover was. We deden al 13 jaar mee aan de Lottery en waren meer dan goed voorbereid, en toch is het dan nog steeds geen uitgemaakte zaak.

Je leven veranderd constant maar zeker in 13 jaar en als je echt voor die keuze komt te staan komt er zoveel meer bij kijken dan alleen de 'leuke' kant van het verplaatsen naar Amerika.

In ons geval het hebben van vier kinderen (waarvan er een studeerd), we duidelijk ouder waren dan de eerste keer dat we inschreven.

Uiteindelijk hebben wij de grote beslissing genomen om te gaan en in Amerika onze verdere toekomst op te bouwen. Na ruim twee jaar kunnen we, gelukkig, vaststellen dat het tot nu toe de beste beslissing was die we hadden kunnen nemen..

Maar dat de beslissing eenvoudig en/of makkelijk is, verre van dat. Daarom zal ik ook niemand veroordelen of verwijten als diegene besluit om de winst niet om te zetten in een emigratie.

Meedoen is al een grote stap omdat je bewust en onbewust toch al aan het plannen slaat. Gaan is een nog veel grotere stap waarvan je het gewicht pas voelt als je voor die keuze staat.
Never give up!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Diversity Visas uitgegeven per jaar voor de afgelopen jaren:

2000: 50.945

2001: 42.015

2002: 42.829

2003: 46.347

2004: 50.084

2005: 46.234

2006: 44.471

2007: 42.127

2008: 41.761

2009: 47.879

2010: 49.763

2011: 50.103

2012: 40.320

2013: 45.618

Op de "officiele" website http://www.usadiversitylottery.com/gree ... hances.php
kun je per jaar en per land de kans om te WINNEN oproepen.

Makkelijker vergelijkbaar zijn de getallen als ze op een rijtje staan. Een andere "officiele" website
http://www.usagreencardlottery.org/gree ... istics.jsp
geef de statistiek voor de hele wereld mbt. DV-2012 WINNAARS.

Winnen betekent niet dat je inderdaad een Groene Kaart krijgt.

EDIT: Sorry, de eerstgenoemde site blijkt een slechtwerkend CAPTCHA (sec. code) te hebben. Op dit moment is alleen DV-2013 op te roepen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 12 mei 2016, 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

kastelke schreef:k ook echt de oversteek naar de US maken

Bedoel je hier met 'visum krijgen' het daadwerkelijk ontvangen van je paspoort met je visum erin? Dan kan ik me niet voorstellen dat de helft van de Nederlanders niet gaat. Voordat je echt je visum in handen hebt heb je namelijk al een medische keuring achter de rug, het interview op het consulaat gehad en dus al een paar honderd euro uitgegeven... Ik denk dat de meeste mensen die uiteindelijk besluiten niet te gaan niet op interview gaan op het consulaat en daar een paar honderd dollar fee te gaan betalen om vervolgens het paspoort met visum ongebruikt thuis te laten liggen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer