Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten Amerika reis 2015

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Q-BiC »

Ik denk dat niemand hier (of ik hóóp toch van niet) z'n persoonlijke shopping uitgaven meeneemt in z'n kostenoverzichten, anders vallen die totaal niet meer te vergelijken... Hoeveel jij aan kledij e.d. uitgeeft, is jouw zaak, da's nog subjectiever dan de prijsklasses van vliegtuigtickets of overnachtingen, en daar was ook al een hoop discussie over ;) Ik shop bv nooit op reis (anders dan de standaard boodschappen natuurlijk). Vind ik tijdverlies.

Als jij 3150€ pp hebt uitgeven en daar zitten niet eens vliegtuigtickets of 18 overnachtingen in, dan vind ik dat héél veel ja. Zitten daar ook 27 paar nieuwe schoenen, 12 handtassen, een nieuwe camera en een trouwring in, jah... dan misschien niet? :p Maar dat kunnen wij dus niet ruiken :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

En zelfs dan kan het nog heel goed. Excursies kunnen het ook duur maken, jeephuur, paardrijden, raften, ballonvaart, helikoptervlucht en noem maar op. Daar kan zo tegen de 2000,- in gaan zitten.
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

De parken in Florida, voor een gezin van 5...dat telde nogal door. We hebben 2 parken gedaan maar waren daaraan (veel) meer dan 1000 dollar kwijt.
New York, met de New York Pass voor 72u voor ons 5 was 750 dollar (en anders waren we dat bedrag kwijt aan entreegelden, fietshuur, ...).
Een walvistocht, ook niet goedkoop.
Ducktour hier of daar, hopla, tikt ook weer aardig door.

Natuurlijk hoef je dat allemaal niet te doen, maar als je 4 weken reist door de VS, met 3 kinderen, mag je toch wel af en toe wat speciaals doen. Daarvoor ga je toch ook daar naartoe. Al denk ik wel dat in sommige streken vooral de natuur een grote trekpleister is. En daar kom je dan toch wat goedkoper weg.

Volgende zomer trekken we 31 dagen met ons gezin van 5 naar de VS en Canada. Tickets kostten 960 euro pp (Seattle heen, Denver terug), autohuur (minivan) voor 28 dagen 1400 euro (incl. oneway fee, met dank aan een aanbieding van miles-and-more). Dan zitten we al ruim over de 5000 euro en hebben we nog niet geslapen, gegeten of excursies gedaan.
Een dergelijke verre reis is nu eenmaal duur. Maar ga je 31 dagen all in in een hotel op Ibiza (ik zeg maar wat) of huur je een huis met zwembad in Zuid-Frankrijk, ben je ook heel wat centen kwijt. Eigenlijk reken ik enkel het 'surplus' bovenop onze 'gewone' reizen als kost van onze VS-reizen, niet het volledige bedrag. Dan lijkt het toch wat minder duur :D .
Symbolio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Symbolio »

Vito schreef:En zelfs dan kan het nog heel goed. Excursies kunnen het ook duur maken, jeephuur, paardrijden, raften, ballonvaart, helikoptervlucht en noem maar op. Daar kan zo tegen de 2000,- in gaan zitten.
Check, RZR komt eraan in the Black Hills (ATV'tje is dat), Jeep in Moab, paardrijden in Grand Tetons NP en nog een boot in Bullfrog Marina Lake Powell.
Dat maakt het wel leuk! Aan de andere kant... ik ben er ook al eens geweest met enkel een tentje, 'outdoor' kleding, en elke avond goedkoop eten op 2 gaspitjes met een vriend. Toen hebben we voornamelijk gehiked en waren we 99% van de tijd van alle luxe verschoond maar we hebben een geweldige tijd gehad. Gaat met vriendinlief never nooit lukken :mrgreen: (een dergelijke vakantie bedoel ik dan... ;))
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Natuurlijk kan dat ook. Maar ik moet zeggen dat onze toppers tot nu toe toch wel de jeephuur in Moab, ballonvaart bij Canyonlands en paardrijden in Monument Valley waren. Dat zijn zulke mooie herinneringen, die zijn onbetaalbaar. En voor de rest .... MasterCard :lol:
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Marcopstal schreef:Misschien moeten we dan eerst een vragenlijstje voorschotelen zodat we weten wie er tegenover ons staat en wat ze reeds bekeken en overwogen hebben.

Over het algemeen merk ik nochtans dat nagenoeg iedereen die de adviezen opvolgt, op een detail na, achteraf glunderend terug komt.

Als je bij alles een hele lijst aan mogelijkheden moet gaan neerzetten dan wordt het wel heel veel.
Ik weet het niet. Ik vind het toch fijner om advies te geven gericht op de ontvanger. Natuurlijk, als die nog van helemaal niks weten, is dat prima. Maar eigenlijk stel ik meestal wel een boel vragen voor ik advies geef. Maar zoals gezegd, er is ook helemaal niks fout mee om jouw idee mee te geven. Dat is net de hele bedoeling. Alleen zouden best alle kanten belicht worden, daar zijn we het denk ik allemaal over eens.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb eens even de voorbeeldroute van het zuidwesten erbij gepakt en ben dat gewoon eens incl. de links naar de parken (waar de overnachtingsmogelijkheden instaan) gaan bekijken. Daar staan iig de overnachtingsmogelijkheden in en buiten de parken gewoon allemaal in. Dus als (toekomstige) reiziger kan je dan alles gewoon vergelijken en zelf het budgetplan opstellen.

Ik zal deze pagina's wel binnenkort eens updaten, want het is in sommige gevallen niet helemaal compleet of wat verouderd:
- nieuwe namen accommodaties Yosemite NP
- Williams & Valle bij de Grand Canyon toevoegen (wel vreemd dat Williams daar niet in stond en Flagstaff wel)
- Panguitch en Hatch bij Bryce toevoegen.

Dan is iedereen hopelijk weer gelukkig :wink:

** mocht iemand zelf nog aanvullingen hebben dan kan dat natuurlijk ook altijd worden doorgegeven **
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Q-BiC schreef:Als jij 3150€ pp hebt uitgeven en daar zitten niet eens vliegtuigtickets of 18 overnachtingen in, dan vind ik dat héél veel ja. Zitten daar ook 27 paar nieuwe schoenen, 12 handtassen, een nieuwe camera en een trouwring in, jah... dan misschien niet? :p Maar dat kunnen wij dus niet ruiken :)
We hebben geen dure excursies gedaan. Maar inderdaad wel een paar paar schoenen en een Michael Kors tas. Onder andere :-).
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Vito schreef:En zelfs dan kan het nog heel goed. Excursies kunnen het ook duur maken, jeephuur, paardrijden, raften, ballonvaart, helikoptervlucht en noem maar op. Daar kan zo tegen de 2000,- in gaan zitten.
Ah klopt, zo'n zaken tellen natuurlijk ook mee, maar dan nog, aan 3150€ per persoon excl vliegtuigtickets en excl 18 vd 27 overnachtingen, blijft imo aan de hoge kant, zelfs al zitten daar wat activiteiten bij.

Ter vergelijking, wij zijn voor 17 nachten Hawaii, waar alles duurder is, waar we het meest hebben betaald aan eten van alle reizen tot nu toe, waar we 2 helicopter-tours en een ATV tour gemaakt hebben en in totaal op 9 vliegtuigen gezeten hebben "maar" 3883€ per persoon kwijt (x3), all-in.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Ataturk007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ataturk007 »

2100 euro voor de organisatie betaald ( vrijwilligerswerk)
800 euro voor mijn vliegticket
1500 euro voor mijn roadtrip, auto huren ( 4 personen), naft, 3 x hotel
1500 euro voor kleren, sneller vertrek naar belgië
250 euro in begin meegenomen
100 euro uitgaan
500 euro eten en drinken

7000 euro uitegegven in 2 maanden tijd op mijn eentje. Heb het nog denk ik goedkoop gemaakt, 15 dagen roadtrip, op camping verbleven, 1000 dollar aan auto gegeven en wel 5000 km gereden. Verder ook gewerkt, dus soms had ik gratis eten en had ook gratis verblijf.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan het beter opsplitsen tussen wat je buiten het vrijwilligerswerk uitgegeven hebt. Want die €2100 is voor de meesten niet echt interessant. Verder, wat is naft?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Benzine

Het woord wordt in de Vlaamse spreektaal nogal veel gebruikt.

Misschien is dit een handige link :wink: : http://www.vlaamswoordenboek.be/

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

:lol:
Leuk toch die taalverschillen
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

En ik maar denken dat het een typefout was en dat ze een raftexcursie hadden gedaan :lol:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

:D :D :D

Ik had niets gelezen dat er niet staat. :lol:
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
wegaantoch
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wegaantoch »

Eigenlijk is dit wel een interessant draadje! Voor ons was het vorig jaar voor het eerst dat wij naar USA zijn geweest (stel met twee kinderen van 12 en 14). Waarschijnlijk in 2018 nog een keer! Ik merk dat wij toch wel wat duur uit zijn geweest, wij hebben dan ook niet op de centen gelet. Vanaf het moment dat wij de vliegtickets hebben geboekt zakte de dollar als een plumpudding in elkaar (+/- 1,34 => 1,06) :evil:

Samengevat:
4 tickets: € 5.035 (klm)
Hotel SF: € 525 (2 nachten)
Camper: € 3.400 (22 nachten, incl early pickup)
Auto LA (sportauto): € 550 (korting ivm lang wachten)
Hotel LA: € 525 (3 nachten)
Benzine (schatting): € 800
Totaal reis/verblijf: € 10.935
Pas/campings: € 940
Excursies: € 880
Boodschappen: € 1.400
Lunch/diner/broodjes onderweg: € 1.200
Diverse (taxi etc.): € 250
Totaal: € 4.670
Niet gespecificeerd: € 530 kan benzine zijn of gokken ofzo?
Uiteindelijk: € 16.135

Ik heb geen rekening gehouden met aankopen/souvenirs etc.

Hotels en vliegtickets kunnen een stuk goedkoper (voor de volgende keer) ik denk dat wij in 2018 een combinatie camper/hotels gaan doen.
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen »

wegaantoch schreef:Vanaf het moment dat wij de vliegtickets hebben geboekt zakte de dollar als een plumpudding in elkaar (+/- 1,34 => 1,06):evil:
De euro zakte juist in elkaar :wink:
Elsvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Elsvr »

Q-BiC schreef:

Ter vergelijking, wij zijn voor 17 nachten Hawaii, waar alles duurder is, waar we het meest hebben betaald aan eten van alle reizen tot nu toe, waar we 2 helicopter-tours en een ATV tour gemaakt hebben en in totaal op 9 vliegtuigen gezeten hebben "maar" 3883€ per persoon kwijt (x3), all-in.

Wij hebben op Hawaii dus helemaal niet meer uitgegeven aan eten en drinken dan tijdens onze rondreis in het zuidwesten.Ik vond de prijzen heel vergelijkbaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer