Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Hasna: Rondreis 24 dagen met Baby 13 maanden
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Reis Hasna: Rondreis 24 dagen met Baby 13 maanden
Voor in het vliegtuig zou het dit zijn: http://deryanshop.nl/AirTraveller_product/airtraveller
Voor de bassinet zou ik toch eens contact opnemen rechtstreeks met de vliegtuigmaatschappij. In het voorbeeld dat ik aanhaalde (Air France) was de baby al 18 maanden, hij liep al vrolijk rond. Er is eerder een gewichtslimiet dan een leeftijd limiet. De steward heeft toen aan die mensen gevraagd of de baby meer dan x kg woog, spijtig genoeg weet ik niet meer hoeveel die x was...
Voor de bassinet zou ik toch eens contact opnemen rechtstreeks met de vliegtuigmaatschappij. In het voorbeeld dat ik aanhaalde (Air France) was de baby al 18 maanden, hij liep al vrolijk rond. Er is eerder een gewichtslimiet dan een leeftijd limiet. De steward heeft toen aan die mensen gevraagd of de baby meer dan x kg woog, spijtig genoeg weet ik niet meer hoeveel die x was...
-
- Amerikafan
Eventjes gegoogled en ik kwam op deze pagina's terecht die een overzicht geven van de criteria bij een aantal verschillende maatschappijen. Geen idee of ze nog allemaal up to date zijn, want het dateert al van 2011/2012, maar het geeft wel aan hoeveel verschil er is tussen verschillende maatschappijen, dus zeker eens navragen bij de maatschappij.
http://www.travelswithbaby.com/blog/wat ... -bassinet/
http://traveling-kids.blogspot.be/2011/ ... s-for.html
http://www.travelswithbaby.com/blog/wat ... -bassinet/
http://traveling-kids.blogspot.be/2011/ ... s-for.html
-
- Amerika-expert
Heb je helemaal gelijk in, en heb ik heel onduidelijk geschreven. Ik bedoelde dus dat de kleine veiliger is in de CARES dan in mama's armen.hemmie schreef:@LittlePhoenix, de Cares is toch niet voor op schoot? Overigens vind ik het ook een superding, voor kleintjes die wel op een eigen stoel zitten.
@koen70
Bedankt voor de tips ivm bassinet.
Ik heb het even nagekeken en bij United kan je het dus krijgen tot 10kg, dus heb het toch kunnen vastleggen!
Ik moet wel de dag van vertrek op tijd inchecken want dan worden de plaatsen definitief toegewezen.
Bedankt voor de tips ivm bassinet.
Ik heb het even nagekeken en bij United kan je het dus krijgen tot 10kg, dus heb het toch kunnen vastleggen!
Ik moet wel de dag van vertrek op tijd inchecken want dan worden de plaatsen definitief toegewezen.
@Marianne
Bedankt voor je nuttige tips... Ik kan echter zeer moeilijk een keuze maken tussen de beide. Ik heb jullie reisverslag van 2006 doorgenomen. Zag er super tof uit.
Mijn man zwemt heel graag en vooral in meren. Daarom hadden we gedacht om naar Lake Tahoe te gaan, maar ik denk er nog over na.
Nog een praktische vraag, als we de Tioga pass nemen richting Vegas, wat is een leuke tussenstop. Het is een lange afstand en we willen het mss met een tussenstop doen.
Bedankt alvast!
Bedankt voor je nuttige tips... Ik kan echter zeer moeilijk een keuze maken tussen de beide. Ik heb jullie reisverslag van 2006 doorgenomen. Zag er super tof uit.
Mijn man zwemt heel graag en vooral in meren. Daarom hadden we gedacht om naar Lake Tahoe te gaan, maar ik denk er nog over na.
Nog een praktische vraag, als we de Tioga pass nemen richting Vegas, wat is een leuke tussenstop. Het is een lange afstand en we willen het mss met een tussenstop doen.
Bedankt alvast!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden Lone Pine erg leuk. Eigenlijk zouden twee stops mooi zijn; bij Lee Vining/Mammoth Lakes, en in Death Valley. Met 1 stop is Bishop of Lone Pine mooi. Kijk eens in ons 2015-verslag en 2013-verslag voor die route, met verschillende stops.
Marianne
Marianne
Heb je ook naar de lengte van de bassinets gekeken? Ik weet dat mijn kleine dochter met 4 maanden al niet goed meer in de bassinet van Delta paste. Daarnaast vind ik die dingen heel eng voor een oudere baby, die van mij zouden er zo uitgeklommen/uitgekukeld zijn, dan zou ik dus nog niet durven slapen. Ook liggen ze los in die bedjes, ik heb wel eens (bij KLM?) er een dekje overheen kunnen vastmaken, maar anders vliegt je baby er bij onverwachte turbulentie zo uit (je mag ze er ook niet inlaten als het lichtje voor de gordels aan is), ik voelde me eigenlijk altijd veiliger met baby gewoon op schoot in mijn armen en met riempje om.
Plekken bij de nooduitgang zul je met een baby niet krijgen, daar moet je vrijwel altijd voor bijbetalen en volgens mij mag je daar juist niet met kind zitten. Je kunt wel bulkhead seats aanvragen, die plekken direct na de wand. Daar kun je al veel eerder om vragen, ik zou niet wachten tot het inchecken als je dat wil. Persoonlijk vind ik het rotplaatsen, relatief minder beenruimte, want in een normale rij kan ik mijn benen onder de stoel voor me kwijt, en tafeltje en tv-scherm in de armleuning, wat ik juist met baby op schoor super onhandig vind. Als je een bassinet wil moet je wel daar gaan zitten, maar ik heb er daarna ook nooit meer willen zitten. Sommige mensen vinden het fijn omdat je op die plekken een dreumes op de grond zou kunnen laten spelen, daar is wat extra ruimte voor, maar wij proberen van jongs af aan de kinderen zo veel mogelijk in de gordel te laten, dat is gewoon veel veiliger en moeten ze dus zsm leren, dus op de grond spelen mochten ze toch niet van mij
Plekken bij de nooduitgang zul je met een baby niet krijgen, daar moet je vrijwel altijd voor bijbetalen en volgens mij mag je daar juist niet met kind zitten. Je kunt wel bulkhead seats aanvragen, die plekken direct na de wand. Daar kun je al veel eerder om vragen, ik zou niet wachten tot het inchecken als je dat wil. Persoonlijk vind ik het rotplaatsen, relatief minder beenruimte, want in een normale rij kan ik mijn benen onder de stoel voor me kwijt, en tafeltje en tv-scherm in de armleuning, wat ik juist met baby op schoor super onhandig vind. Als je een bassinet wil moet je wel daar gaan zitten, maar ik heb er daarna ook nooit meer willen zitten. Sommige mensen vinden het fijn omdat je op die plekken een dreumes op de grond zou kunnen laten spelen, daar is wat extra ruimte voor, maar wij proberen van jongs af aan de kinderen zo veel mogelijk in de gordel te laten, dat is gewoon veel veiliger en moeten ze dus zsm leren, dus op de grond spelen mochten ze toch niet van mij

Terug in Texas!
-
- Amerikafan
Wat ik dus wel jammer vind is dat ze bij het reisbureau gewoon zeggen dat het maar tot 6 maanden kan, terwijl dit dus niet klopt. Blijkbaar nemen ze niet eens de moeite om dit voor hun klanten te checken met de luchtvaarmaatschappij...
Tijdens onze Air France vlucht bleef die baby ook bij turbulentie in de bassinet, maar volgens mij was hij met een soort van strap vast gemaakt, maar wellicht is dit van maatschappij tot maatschappij verschillend.
Tijdens onze Air France vlucht bleef die baby ook bij turbulentie in de bassinet, maar volgens mij was hij met een soort van strap vast gemaakt, maar wellicht is dit van maatschappij tot maatschappij verschillend.
Volgens mij zijn er maar heel weinig maatschappijen die die bassinets volgens hun eigen regels voor baby's boven de 6 maanden gebruiken, kijk maar eens op de websites. Ze wijken soms wel af van die regels, maar daar kan een reisbureau niet vanuit gaan, zij gaan uit van de officiele regels.
Terug in Texas!
@hemmie
Bedankt ik kijk het voor de zekerheid nog eens na.
Als ze er uiteindelijk niet in past of niet in mag omwille van lengte/gewicht dan is het zo. Het wordt onze eerste lange afstandsvlucht met haar en we nemen het hoe het is.
Bedankt ik kijk het voor de zekerheid nog eens na.
Als ze er uiteindelijk niet in past of niet in mag omwille van lengte/gewicht dan is het zo. Het wordt onze eerste lange afstandsvlucht met haar en we nemen het hoe het is.
@ Marianne
Ok bedankt voor de tips.
We gaan inderdaad proberen om voor twee stops te gaan.
Ik moet eens wat puzzelen met onze dagen en dan beginnen met hotels vast te leggen.
In de omgeving van Death valley overnachten is te doen dan qua hitte? Of is het gewoon je hotel binnenlopen om airco te hebben.
De hotels in omgeving van Yosemite en GC zijn ontzettend duur. In Elportal, Mariposa +-200 eur de nacht voor redelijk sobere motels.
Ok bedankt voor de tips.
We gaan inderdaad proberen om voor twee stops te gaan.
Ik moet eens wat puzzelen met onze dagen en dan beginnen met hotels vast te leggen.
In de omgeving van Death valley overnachten is te doen dan qua hitte? Of is het gewoon je hotel binnenlopen om airco te hebben.
De hotels in omgeving van Yosemite en GC zijn ontzettend duur. In Elportal, Mariposa +-200 eur de nacht voor redelijk sobere motels.
Al naar Best Western Yosemite Gateway Inn gekeken? Daar hebben wij in 2012 overnacht, en de komende vakantie overnachten we daar ook weer. Prima hotel. Ligt in Oakhurst. Niet in het park zelf dus.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Wel ik heb gezien dat oakhurst op anderhalfuur rijden is van Yosemite... Ik vond het wel ver om dagelijks op en af te rijden?
Maar hoe dichter hoe duurder neem k aan
Maar hoe dichter hoe duurder neem k aan
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mariposa moet je ook nog wel een stuk goedkoper dan €200 per nacht kunnen zitten. Oakhurst ligt wel gunstiger voor glacier point. Het is inderdaad zo dat het hoe dichterbij of in het park, de accommodaties ook duurder zijn, of je moet goedkoper in een tent willen overnachten. Dat kan bv bij housekeeping camp of halfdome village.
@psvwally
Ja de tentkampen ( halfdome village/housekeeping) iets goedkoper inderdaad ong 450 dollar voor 3 nachten.
We overwegen om zelf een tent te kopen in de vs en in de omgeving van de parken de tent te gebruiken, alleen zijn we niet echt fervente kampeerders. We hebben wel al gekampeerd in Frankrijk en Italië maar nog nooit met de baby.
Ja de tentkampen ( halfdome village/housekeeping) iets goedkoper inderdaad ong 450 dollar voor 3 nachten.
We overwegen om zelf een tent te kopen in de vs en in de omgeving van de parken de tent te gebruiken, alleen zijn we niet echt fervente kampeerders. We hebben wel al gekampeerd in Frankrijk en Italië maar nog nooit met de baby.
Het verschil tussen Mariposa - Yosemite Valley en Oakhurst - Yosemite Valley is maar 15 minuten. vanaf Mariposa is het 15 minuten minder ver rijden. Hoe dichter bij het park, hoe duurder het inderdaad is. Maar ik snap dat het met een baby misschien prettiger is om dichterbij te zitten, ipv dat je eerst nog een behoorlijk eind moet rijden.
2011: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zult nu geen camping meer kunnen vinden in Yosemite zelf. Qua afstand tot het park schiet je er dan niets mee op als je gaat kamperen. Je zou alvast iets vast kunnen leggen in het park - vooral Housekeeping Camp is snel vol - en dan eens kijken of er betere opties zijn. Annuleren kan in het park tot een week van te voren. Wij vinden Housekeeping camp erg leuk (zie daarvoor ons 2002- en 2006-verslag). Vorig jaar zaten we voor het eerst in een tent in Half Dome Village (voorheen Curry Village). Als je dat doet zorg dan voor een heated tent. Ze zijn niet verwarmd in de zomer, maar hebben wel een stopcontact. Bij de tenten in HKC heb je meer ruimte, en ook een eigen picknicktafel, vuurring, en de mogelijkheid om te koken.Hasna schreef:@psvwally
Werk je route eerst eens uit en kijk wanneer je waar zit. Ik zou al op meer plaatsen zo snel mogelijk iets boeken.
Marianne
Ik heb op basis van jullie reacties een aangepaste reisroute gemaakt.
We willen toch graag richting Lake Tahoe, dus Sequioa zal voor een andere keer zijn, jammer genoeg.
@Marianne, eens onze route vastligt, ga ik inderdaad beginnen boeken.
23/8 SF ( aankomst SF)
24/8 SF
25/8 SF
26/8 SF-Lake Tahoe
27/8 LT-Yos
28/8 Yos
29/8 Yos
30/8 Yos (? 2 nachten mss voldoende ipv 3?)
31/8 Yos-Mammoth Lake/Lee V
1/9 ML-Death Valley
2/9 DV-Vegas
3/9 Vegas-Zion
4/9 Zion-Bryce
5/9 Bryce-Page
6/9 Page
7/9 Page - GC
8/9 Gc- kingman
9/9 kingman- palm springs
10/9 palm springs -La
11/9 LA
12/9 LA- pismo beach
13/9 Pismo-Monterey
14/9 Monterey
15/9 Monterey - hotel nabij luchthaven SF
16/9 vertrek sf-brussel
In dit voorstel overnachten we wel heel vaak maar 1 nacht op dezelfde plek. Ik weet niet of dit goed te doen is met de baby. Kwestie van organisatie.
De reden voor meerdere nachten aan de kust in monterey is om echt de laatste daagjes te relaxen aan het strand.
Wat denken jullie? Nog aanpassingen nodig?
We willen toch graag richting Lake Tahoe, dus Sequioa zal voor een andere keer zijn, jammer genoeg.
@Marianne, eens onze route vastligt, ga ik inderdaad beginnen boeken.
23/8 SF ( aankomst SF)
24/8 SF
25/8 SF
26/8 SF-Lake Tahoe
27/8 LT-Yos
28/8 Yos
29/8 Yos
30/8 Yos (? 2 nachten mss voldoende ipv 3?)
31/8 Yos-Mammoth Lake/Lee V
1/9 ML-Death Valley
2/9 DV-Vegas
3/9 Vegas-Zion
4/9 Zion-Bryce
5/9 Bryce-Page
6/9 Page
7/9 Page - GC
8/9 Gc- kingman
9/9 kingman- palm springs
10/9 palm springs -La
11/9 LA
12/9 LA- pismo beach
13/9 Pismo-Monterey
14/9 Monterey
15/9 Monterey - hotel nabij luchthaven SF
16/9 vertrek sf-brussel
In dit voorstel overnachten we wel heel vaak maar 1 nacht op dezelfde plek. Ik weet niet of dit goed te doen is met de baby. Kwestie van organisatie.
De reden voor meerdere nachten aan de kust in monterey is om echt de laatste daagjes te relaxen aan het strand.
Wat denken jullie? Nog aanpassingen nodig?
Ik zie net dat ik 4 nachten Yos ipv 3 heb gedaan.
Het is dus 2 nachten lake Tahoe en dan 3 nachten Yosemite.
De rest blijft hetzelfde
Het is dus 2 nachten lake Tahoe en dan 3 nachten Yosemite.
De rest blijft hetzelfde
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk nu al gaan boeken, annuleren kan altijd nog - wel even letten op de voorwaarden als je boekt.
Ik denk niet dat het strand bij Monterey aangenaam is in september.
Als je het niet erg vindt om eens wat langere afstanden af te leggen kun je vaker meerdere nachten op 1 plaats zitten. Bijvoorbeeld 2 nachten GC en dan in 1 keer doorrijden naar Palm Springs (of een andere tussenstop).
Ik zou zelf 2 nachten Zion doen, zeker omdat je bij Las Vegas ook maar 1 nacht hebt. En dan een nacht minder aan de kust. Met twee overnachtingen heb je daar echt voldoende tijd.
Marianne
Ik denk niet dat het strand bij Monterey aangenaam is in september.
Als je het niet erg vindt om eens wat langere afstanden af te leggen kun je vaker meerdere nachten op 1 plaats zitten. Bijvoorbeeld 2 nachten GC en dan in 1 keer doorrijden naar Palm Springs (of een andere tussenstop).
Ik zou zelf 2 nachten Zion doen, zeker omdat je bij Las Vegas ook maar 1 nacht hebt. En dan een nacht minder aan de kust. Met twee overnachtingen heb je daar echt voldoende tijd.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 918 Weergaves
-
Laatste bericht door WM-USA
-