Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

toeristen nemen bizonkalf mee

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

toeristen nemen bizonkalf mee

Bericht door PSVwally »

Soms moet je op deze tijdstippen even een paar keer met je ogen knipperen bij sommige berichten.
Deze toeristen namen een bizon kalf mee uit het park (naar een parkranger) omdat ze dachten dat het beest het koud had :shock:

http://mashable.com/2016/05/15/bison-ki ... llowstone/
Dutchess
Amerika-expert

Re: toeristen nemen bizonkalf mee

Bericht door Dutchess »

Telkens als je denkt dat je alles wel gehoord hebt.... komen er weer nieuwe idioten opdagen!

Trouwens, het kalf is waarschijnlijk toch omgekomen, volgens het volgende commentaar dat ik bij een van de nieuwsberichten las:
Afbeelding
Screen Shot 2016-05-15 at 9.40.49 AM by DutchRosie, on Flickr
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Bovine Coronavirus behandelen met antibiotica?... :shock:
Typisch amerika stop er maar antibiotica in. Dat helpt altijd.... Tuurlijk...
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Een reactie op Facebook is misschien ook niet helemaal de volledige waarheid ;)
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Het was niet op Facebook, maar dat terzijde. En ik zei ook "waarschijnlijk," juist omdat de bron niet te verifiëren is. :wink:

Neemt niet weg dat die toeristen idioten waren.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Nu, ik heb weer een les geleerd wat betreft de onbetrouwbaarheid van niet-te-verifiëren reacties op het internet. Hier is de officiële versie van de National Park Service en het is helaas geen goed einde :( :sadcry:

https://www.nps.gov/yell/learn/news/16024.htm
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Zonde. Ik hoop wel dat het na de euthanasie naar de slager is gebracht, want een paar lekkere malse bison burgers zitten er toch wel aan?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dutchess schreef:Telkens als je denkt dat je alles wel gehoord hebt.... komen er weer nieuwe idioten opdagen!

Trouwens, het kalf is waarschijnlijk toch omgekomen, volgens het volgende commentaar dat ik bij een van de nieuwsberichten las:
Afbeelding
Screen Shot 2016-05-15 at 9.40.49 AM by DutchRosie, on Flickr
Volgens mij klopt er niets van dit verhaal, bizons kunnen wel drager van het virus zijn maar worden er niet ziek van.
Gewone koeien zijn er wel gevoelig voor en aborteren dan hun ongeboren kalf mede om deze reden worden bizons die buiten het park komen op zoek naar voedsel daarom terug gedreven binnen de parkgrenzen, di speelt voornamelijk aan de noordwest grens van het park (Montana)
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

God, zeg. Zo sneu voor dat kalfje. Ik vraag me af waarom sommige mensen menen dat zij het beter weten met hun "gezond verstand" dan de experts. Ik mag hopen dat er ook stappen ondernomen worden tegen de toeristen, maar daar lees ik niet meteen iets van terug.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

@Rob - zoals ik al zei in mijn laatste post, ik heb weer opnieuw mijn les geleerd. Het echte verhaal is door de NPS meegedeeld.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ Dutchess, Het ging mij niet om jou post maar om het l-u-l- verhaal wat in de quote geschreven werd, of de poster zijn broer werkelijk een Ranger in Yellowstone is weet ik niet maar het verhaal van het Bovine virus komt uit de man zijn duim.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

De uitleg van de dader:
http://www.cbsnews.com/news/canadian-me ... o-vehicle/

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Ik twijfel geen moment aan de expertise en bedoelingen van de Rangers in Yellowstone. Echter, in het NPS bericht wordt aangegeven dat het dier is afgemaakt omdat hereniging met de moeder niet mogelijk was en het dier contact met mensen zocht. Zijn er geen locaties die het dier hadden kunnen opvangen? Het is immers een bedreigde diersoort.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer