Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Big_Mo
Amerika-expert

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Big_Mo »

rmathijssen schreef:Ik kan er heel moeilijk iets van terugvinden, net of niemand een standard SUV ophaalt in Boston bij Alamo. Weet iemand wat voor fleet ze hebben bij Boston Airport voor de standard SUV? (SFAR: Hyundai SantaFe of gelijkwaardig volgens Alamo).

Verder een vraag welke ik al wel eerder ben tegen gekomen, maar mij nog niet helemaal duidelijk is. Ik ga van Boston naar Miami, ik heb een Toll-device erbij genomen voor het noord-oosten, maar deze werkt niet met Sunpass, dat is mij al duidelijk. Normaal gesproken heeft Alamo toll-by-plate voor Sunpass, echter hoor ik wisselende verhalen of dit ook werkt met Alamo auto's met een kenteken van buiten Florida. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat betreft je eerste vraag zou ik contact met Alamo opnemen. Ik had ook even gekeken en krijg ook alleen de zelfde informatie te zien die jij al beschreef.

Vraag 2. Persoonlijk geen ervaring met de Sunpass van buiten Florida; dit is wat de sunpass website adviseert
Using Rental Cars in SunPass, E-PASS and LeeWay Lanes
For more information on specific rental car programs, please contact your local rental car agency as each agency has separate programs and fees associated with electronic toll usage.

https://www.sunpass.com/rentalcar

Hoop dat je er iets aan hebt.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

rmathijssen schreef:Normaal gesproken heeft Alamo toll-by-plate voor Sunpass, echter hoor ik wisselende verhalen of dit ook werkt met Alamo auto's met een kenteken van buiten Florida. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb ervaring; Twee jaar terug in Philadelphia bij National gehuurd en voor het noord-oosten een toll device gehuurd, die gaat met een zuignap op je voorruit. Als je door een EZ pass poortje rijdt gaat er een LED aan.

Doorgereden naar Florida werkte het daar voor mij gewoon via toll-by-plate, wat ook geactiveerd was door National. Kenteken uit Pennsylvania.
Check even met Alamo customer service in Boston zou ik zeggen.
Meggy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Meggy »

rmathijssen schreef:Verder een vraag welke ik al wel eerder ben tegen gekomen, maar mij nog niet helemaal duidelijk is. Ik ga van Boston naar Miami, ik heb een Toll-device erbij genomen voor het noord-oosten, maar deze werkt niet met Sunpass, dat is mij al duidelijk. Normaal gesproken heeft Alamo toll-by-plate voor Sunpass, echter hoor ik wisselende verhalen of dit ook werkt met Alamo auto's met een kenteken van buiten Florida. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had toevallig precies dezelfde vraag (wij gaan van Washington DC naar Miami) en heb Alamo NL hierover gemaild. Had gevraagd wat we precies nodig hebben voor de tol in Florida en of het zin had om online in te checken als we hiervoor wellicht toch langs de balie moeten. Ik kreeg het volgende antwoord: "U kunt het beste bij de balie inchecken, zodat u om een tollpass kan vragen. De kosten hiervoor zijn 25 USD, dit betekent dat u de tollpass kan gebruiken bij de tolpoortjes."

Nou is het mij alleen nog niet helemaal duidelijk wat er bedoeld wordt met 'de tollpass gebruiken bij de tolpoortjes'. Dekt die 25 USD de tolkosten? Of zorgt de pas ervoor dat die kosten van onze cc afgeschreven kunnen worden? Moeten we ons/de pas in dat geval nog ergens registeren? De laatste keer dat wij in Florida waren konden we nog gewoon met muntjes betalen, dus dit is even nieuw terrein :D
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Beste Meggy, Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat $25 alleen de huur van de sunpass is. Deze zet je in je auto raam wanneer je door de tol poortjes gaat en zo word er een bedrag in rekening gebracht. En inderdaad dit gaat vervolgens van jullie cc af.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Inderdaad is dat alleen voor de huur van de tollpass. Die hoef je niet te registreren, dat doet Alamo.
Die tolpas uit DC werkt niet in Florida, daar moet je toll by plate (via je kenteken plaat) geactiveerd hebben of een Florida Sunpass hebben, dat is een ander bedrijf dan EZPass in DC.

Die 25,- is alleen voor de huur van de pas, de tol zelf komt er nog bij.

In mijn geval werd de tolgelden pas iets van 2-3 maanden later afgeschreven van mn credit card. National heeft een site waarop je dan kan inloggen om de details van de afgeschreven tol te bekijken.
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen »

Die tolpass ($19 via alamo.com) is voor zover ik hem kunnen ontdekken echt enkel voor het noord-oosten. Ik denk niet dat het apparaat zal werken in Florida. Ik denk dat er niets anders in zit om op locatie navraag te doen bij de balie :( . Jammer dat het nergens duidelijk op de website van Alamo staat uitgelegd, het is volgens mij niet ongebruikelijk om vanuit buiten Florida de staat Florida te bezoeken.
Meggy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Meggy »

Ok, bedankt voor de info Big_Mo en harryh!

Dat toll by plate lijkt me wel het makkelijkst, maar Alamo noemt dit zelf niet als optie. Misschien omdat we onze auto niet in Florida zelf ophalen? Ook heeft Alamo het over een huurbedrag van 25 USD, maar op deze site https://www.sunpass.com/rentalcar staat max 19,75 USD per rental period...

En dat toll by plate kan dus alleen in Florida, voor de eventuele tol rond DC moeten we alsnog een (ander) device hebben? Wat een gedoe zeg :roll: En dan vraag ik me ook nog af over welke lanes we dan in beide gevallen moeten rijden.
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Zoals reeds gezegd, de 25$ is voor het apparaatje dat je kan gebruiken voor Toll in het noordoosten (inclusief DC volgens mij). Niet in Florida. Bovenop die 25$ komt dan nog de echte tollkost.

Voor Florida hebben de auto's van Alamo en National (toch zeker die daar gehuurd worden) allemaal Toll-by-Plate. Je betaalt een bepaald vast bedrag per dag dat je de Toll-by-plate gebruikt en die kost per dag loopt op tot max. 19,75$ per huurperiode. Daar bovenop komen de echte tollkost.

Het enige dat je dus moet uitzoeken is of dat huurauto's van Alamo in Boston ook Toll-by-plate kunnen gebruiken in Florida. Je zult daar best voor contact op nemen met Alamo in de V.S. en niet in NL en duidelijk je vraag uitleggen.

Je kan ook steeds alle Tollroad vermijden, maar zeker in Florida is dat soms niet mogelijk (Sanibel bijvoorbeeld). Je kan meestal ook nog cash voor de toll betalen en dus geen van bovenstaande opties gebruiken, maar je moet gepast geld hebben, en soms is cash niet meer mogelijk.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Florida heeft jammer genoeg hun eigen tol systeem en werkt helaas niet met andere tol apparatuur. @ meggy wat bedoel je met op welke wegen je mag gaan rijden?
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Je kunt de tol in NY en omstreken ook cash betalen, hebben wij ook gedaan en dat kon overal.

In Florida zijn sommige punten waar je niet cash kunt betalen, maar waar die zijn weet ik niet. In 2013 hebben wij de tol zo betaald, bij eerdere reizen in Florida zat dat bij Alamo wel erbij (kentekenplaat), maar toen huurden we in Florida de auto al. Je zou kunnen vragen of ze voor Florida dat kunnen activeren en buiten die staat cash betalen, anders moet je twee keer betalen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Stan.Gobien schreef:Het enige dat je dus moet uitzoeken is of dat huurauto's van Alamo in Boston ook Toll-by-plate kunnen gebruiken in Florida. Je zult daar best voor contact op nemen met Alamo in de V.S. en niet in NL en duidelijk je vraag uitleggen.
Precies Stan. In mijn geval was het niet simpel om een antwoord van National in Philadelphia te krijgen over Florida - da's voor de meeste Amerikanen erg ver weg ;)
Uiteindelijk bleek dat het zowel voor het noord oosten als voor Florida geactiveerd was, als ik het goed heb was dat (bij National) standaard al zo.

Ik heb niet dubbel hoeven te betalen; voor de huur van de EZpass (voor het noord oosten) en gebruik van toll-by-plate kreeg ik maar 1x het maximum bedrag doorberekend ($19,75) plus gebruikte tol.

@Meggy: Zoals gezegd denk dat je het beste met Alamo customer service in Boston contact opneemt.
Meggy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Meggy »

Bedankt voor de info allemaal! Excuses voor de wellicht dubbele/domme vragen, maar ik begreep het echt niet :lol: Normaal kom ik altijd een heel eind met een stukje uitzoekwerk, maar in dit geval niet, haha.

Anyway, ik had Alamo.com de vraag ook nog even voorgelegd op Facebook en kreeg het bericht "We do offer the ability for your tolls to be paid automatically to the credit card on file." En deze link: https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/8040

Wij vertrekken vanuit Washington DC (niet vanuit Boston), dus het ziet ernaar uit dat we voor meerdere staten (NC / GA / FL) toll by plate kunnen gebruiken (ik ga er gezien de info op de link maar even vanuit dat dit dan kan met alle Alamo auto's, ongeacht de plek waar de auto is opgehaald). Voor DC en VA zullen we dan alsnog zoals jullie aangaven die E-Z Pass nodig hebben. Voor de zekerheid vraag ik het allemaal nog wel even na bij het ophalen van de auto...

@harryh: Zou inderdaad mooi zijn als we geen dubbele kosten hebben voor het gebruik van beide systemen!

TheStates.nl
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

:thumbup:
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Hoe zit het met het huren van een auto in de VS en inleveren in Canada. Doen de grote verhuurbedrijven hier moeilijk over of is dit in de regel geen probleem? Of überhaupt, wat wordt gezegd over het bezoeken van Canada met een Amerikaanse huurauto.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Bezoeken van Canada met een auto in de VS gehuurd (of omgekeerd) is bij de meeste maatschappijen geen probleem, ik heb dit zelf al vaker gedaan.
Kijk voor de zekerheid wel even naar de voorwaarden. Bijvoorbeeld voor Alamo https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... tions.html: 4a (9) Vehicle shall not be driven or taken outside the United States and Canada; Travel to Mexico is prohibited without Owner’s written permission.

Oneway USA naar Canada kan voor zover ik weet niet.
kriegniet
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door kriegniet »

Wij gaan in september naar het westen van Amerika en zouden een auto huren voor een periode van 13 dagen.
Op rentalcars kan ik een grote auto aanschaffen (Dodge Avenger) voor zo'n 400 euro met een optie tot annulering.
Op autoeurope.be kan ik een midsize SUV (2wd? Ford Escape) huren voor 415 euro met optie tot annulering.
(Extra bestuurder & underage fee zit er wel niet bij, maar dit heb ik ook niet nodig aangezien 'normaal' alleen ik rij).

Ik denk dat dit een aangename prijs is?, maar momenteel twijfel ik nog tussen deze 2. (ik heb al eens met een SUV gereden en moet eerlijk toegeven dat dit wel de max is, echter heb ik hier geen lange afstanden mee gedaan. Maar zo'n Dodge Avenger ziet er ook niet mis uit).

Beide zijn echter wel met de verhuurder "dollar", waar ik na het lezen van wat reviews niet echt een goed gevoel aan over hou.. Echter scheelt de prijs van een huurauto dan wel weer tegen de 60 à 100 euro in vergelijking met Alamo/Hertz...

Iemand die mij hierover een goed gevoel kan geven?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Kriegniet,
MBT de midsize suv. Dat is heel vaak de Ford Escape, de Toyota RAV of de Nissan Roque.
Je zou eens bij een Ford Dealer aan kunnen gaan om te zien of de Kuga je aanstaat.
Dan heb je in ieder geval een idee.
Vwb, de verhuurder.
Heb je al gekeken bij andere bookers of daar Alamo tegen een lagere prijs wordt aangeboden.
Als je bij Rentalcars die aanbieding als offerte naar je laat sturen zou je ze ook kunnen bellen met het aanbod dat je via hen wilt huren bij Alamo voor de Dollar prijs.
Succes
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen »

Klinkt mij niet als een slechte prijs, ook al kan ik helaas geen ervaring delen met Dollar, ik heb tot op heden enkel (positieve) ervaringen met Alamo.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

kriegniet schreef:Wij gaan in september naar het westen van Amerika en zouden een auto huren voor een periode van 13 dagen.
Als je even precieze data en locatie geeft, kunnen we even meekijken.

Ik heb net Alamo.com geprobeerd, want de prijzen zijn daar erg goed op dit moment (heb mijn eigen boeking ook al aangepast ;)):
Fullsize SUV(bv Tahoe) $210,-, Midsize SUV (RAV4) $126,- inclusief CDW en FP, 10-23 Sep Las Vegas.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Graag alle Alamo en National error fare gerelateerde berichten in dit topic plaatsen
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer