Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke wandeling in Zion?
Welke wandeling in Zion?
Hallo,
Eind juli/begin augustus zijn we 1 dag in Zion. De avond van te voren rijden we al naar Springdale, dus we zijn dan dichtbij.
We willen graag de emerald pool trail lopen en de angels landing OF de observation point trail.
Zijn deze te doen in 1 dag? Welke raden jullie aan?
's Avononds moeten we nog ca. 1,5 uur rijden naar onze volgende overnachtingsplaats.
Eind juli/begin augustus zijn we 1 dag in Zion. De avond van te voren rijden we al naar Springdale, dus we zijn dan dichtbij.
We willen graag de emerald pool trail lopen en de angels landing OF de observation point trail.
Zijn deze te doen in 1 dag? Welke raden jullie aan?
's Avononds moeten we nog ca. 1,5 uur rijden naar onze volgende overnachtingsplaats.
Re: Welke wandeling in Zion?
Zou heel vroeg AL doen, zeker met die hitte.
AL duurt ongeveer uurtje 4 (heen en terug)
je kunt ook als je klaar bent met AL, de Kayenta trail lopen en aansluitend de Emerald Pools.
AL en Kayenta trail beginnen beide bij The Grutto. Bij Emerald pool neem je de bus terug naar Springdale.
Hou wel de weerberichten in de gaten, die tijd van het jaar is het monsoon tijd.
AL duurt ongeveer uurtje 4 (heen en terug)
je kunt ook als je klaar bent met AL, de Kayenta trail lopen en aansluitend de Emerald Pools.
AL en Kayenta trail beginnen beide bij The Grutto. Bij Emerald pool neem je de bus terug naar Springdale.
Hou wel de weerberichten in de gaten, die tijd van het jaar is het monsoon tijd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
OP schijnt mooier te zijn dan AL, maar is wel langer. In beide gevallen vroeg beginnen inderdaad; om de hitte en de drukte voor te zijn.
Als je de Emerald Pools doet, dan zeker ook de Kayenta Trail meenemen.
Rij je richting Bryce aan het eind van de dag? Dan zou je na de tunnel nog de Canyon Overlook Trail kunnen doen. Kost niet heel veel tijd en is een leuke wandeling.
Midden in de zomer is de Narrows natuurlijk ook geweldig om te doen.
Marianne
Als je de Emerald Pools doet, dan zeker ook de Kayenta Trail meenemen.
Rij je richting Bryce aan het eind van de dag? Dan zou je na de tunnel nog de Canyon Overlook Trail kunnen doen. Kost niet heel veel tijd en is een leuke wandeling.
Midden in de zomer is de Narrows natuurlijk ook geweldig om te doen.
Marianne
Thanks !
Dat is indd een goede tip van de monsoon, bepaald natuurlijk ook welke wandeling wel/ niet kan !
Dat is indd een goede tip van de monsoon, bepaald natuurlijk ook welke wandeling wel/ niet kan !
He Marianne,
Dankjewel, we hadden inderdaad ook gelezen dat OP mooier zou zijn.
Daarom ook onze twijfel.
OP duurt langer maar AL is volgens mij wel een stuk enger als ik het zo lees...
Canyon overlook gaan we inderdaad ook doen, de dag voor Zion, we doen het net andersom, eerst bryce dan Zion !
Groetjes
Dankjewel, we hadden inderdaad ook gelezen dat OP mooier zou zijn.
Daarom ook onze twijfel.
OP duurt langer maar AL is volgens mij wel een stuk enger als ik het zo lees...
Canyon overlook gaan we inderdaad ook doen, de dag voor Zion, we doen het net andersom, eerst bryce dan Zion !
Groetjes
Hoi,
Wij hebben vorig jaar in juli Observation Point gedaan (eind juli).
Echt een PRACHTIGE wandeling. Deze is inderdaad langer dan AL, maar echt de moeite waard.
Op deze wandeling is bovendien echt véél rustiger dan op AL, waardoor je nog meer kan genieten.
Dezelfde dag hadden we trouwens eerst ook Kayenta en Emerald Pools gedaan. Perfect te doen op een dag!
Veel plezier in elk geval!
Groeten,
Sarah
Wij hebben vorig jaar in juli Observation Point gedaan (eind juli).
Echt een PRACHTIGE wandeling. Deze is inderdaad langer dan AL, maar echt de moeite waard.
Op deze wandeling is bovendien echt véél rustiger dan op AL, waardoor je nog meer kan genieten.
Dezelfde dag hadden we trouwens eerst ook Kayenta en Emerald Pools gedaan. Perfect te doen op een dag!
Veel plezier in elk geval!
Groeten,
Sarah
Dank voor de tips. Hoeveel uur moeten we uittrekken voor de OP?
Samen met andere activiteiten lijkt het een drukke dag dan
Samen met andere activiteiten lijkt het een drukke dag dan

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt eens op mijn wandelsite kijken. En zie ook ons 2015-verslag voor OP.
Wij deden er vrij lang over, maar als je goed getraind bent kan het wel sneller.
Marianne
Wij deden er vrij lang over, maar als je goed getraind bent kan het wel sneller.
Marianne
Wij hebben over OP ongeveer 3u45 min gedaan (inclusief regelmatig eens staan uitblazen).
Het park zelf zegt dat je op 5u moet rekenen, maar dat is volgens mij als je het echt héél erg op je gemak doet.
Kayenta Trail en Emerald Pools zijn echt korte wandelingen. Daar hebben we misschien een uurtje of iets langer over gedaan.
Groetjes
Sarah
Het park zelf zegt dat je op 5u moet rekenen, maar dat is volgens mij als je het echt héél erg op je gemak doet.
Kayenta Trail en Emerald Pools zijn echt korte wandelingen. Daar hebben we misschien een uurtje of iets langer over gedaan.
Groetjes
Sarah
Wij hebben geloof ik drie uur wandeltijd gehad en half uurtje aan de top gezeten ofzo. Mocht het lukken dan zou ik zo vroeg mogelijk beginnen zodat de warmte je niet verzwakt. Een groot deel loop je pal in de zon. En oh ja, je zult het misschien niet verwachten maar de terugweg is zwaarder dan de heenweg.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eh, oeps. Uit ons reisverslag van die dag:Sarah_Pl schreef:Wij hebben over OP ongeveer 3u45 min gedaan (inclusief regelmatig eens staan uitblazen).
....Na drie uur uur en een kwartier, en erg veel drinken en stilstaan - foto's maken hoor; niet omdat we moe zijn - staan we op de top van Observation Point. Je hebt er een prachtig uitzicht over de Zion Canyon. We hebben er zo'n half uurtje lang de boel geobserveerd.... wij deden 2 uur en drie kwartier over de terugweg ..... Al met al deden wij over de hele tocht, inclusief het verblijf op de top 6,5 uur.
6,5 uur volgens ons verslag dus. Ongetwijfeld een typefout.

Martin
Dankje Sarah!
Ik denk dat wij hetzelfde als jullie gaan doen.
Ons plan was inderdaad om heel vroeg te vertrekken.
Steffie
Ik denk dat wij hetzelfde als jullie gaan doen.
Ons plan was inderdaad om heel vroeg te vertrekken.
Steffie
Wij hebben de Kayenta trail gedaan in combinatie met de upper emerald pool. Uiteraard zie je dan ook de lager gelegen pools. Met name de upper pool is erg mooi en je wordt pas beloond met het uitzicht als je er echt bent. Overigens is beweren dat je deze combinatie in een uur doet echt volslagen onzin.
Hoelang hebben jullie erover gedaan ?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik deel over Angels Landing ook nog geen 3u, is wel wat uitdagender, maar op drukke dagen lijkt me, vooral het laatste deel met de kettingen, helemaal niets. Overigens vond ik er persoonlijk weinig engs aan, ook al heb je op een paar meter links en rechts van je diepe afgronden. Zolang je gewoon normaal doet en het gezond verstand gebruikt kan je daar weinig gebeuren.
Ik denk zo'n 2,5 uur. Normaal doorgelopen maar wel tijd genomen voor foto's en andere mensen in tegemoetkomende richting op zijn tijd laten passeren. Onder normale omstandigheden denk ik niet dat je binnen 2 uur weer bij de shuttlebus kunt zijn.Steffie92 schreef:Hoelang hebben jullie erover gedaan ?
De Canyon overlook-trail die meteen aan de andere kant van de tunnel begint is hier trouwens nog niet voorbij gekomen. Uitzicht is fantastisch, leuke wandeling en daar ben je wel met ongeveer een uurtje heen en weer.
De canyon overlook trail doen we de dag ervoor inderdaad.
Dankje voor je tips!
Dankje voor je tips!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Binnen twee uur moet wel kunnen hoor. Wij - niet de snelste lopers; zie onze tijd bij OP - deden er twee uur over en daarin is nog inbegrepen de tijd dat wij boven bij de Upper Emerald Pool hebben gezeten (een kwartiertje) en de tijd (ook minstens een kwartiertje dat wij onderweg stil hebben gestaan om een gesprek met een Amerikaans echtpaar te voeren over de achtergrond van hun Nederlandse namen.)tomhster schreef:Ik denk zo'n 2,5 uur. Normaal doorgelopen maar wel tijd genomen voor foto's en andere mensen in tegemoetkomende richting op zijn tijd laten passeren. Onder normale omstandigheden denk ik niet dat je binnen 2 uur weer bij de shuttlebus kunt zijn.Steffie92 schreef:Hoelang hebben jullie erover gedaan ?
Wij begonnen wel heel vroeg toen er nog nauwelijks mensen "in de weg liepen". Tip: begin met de Emerald Pools en daal af via de Kayenta. Dat is mooier qua beleving dan andersom.
Hij is al wel langs gekomen hoor. Kijk maar eens boven. Ik kon me al niet voorstellen dat Marianne deze wandeling niet als mogelijkheid had vermeld.tomhster schreef:De Canyon overlook-trail die meteen aan de andere kant van de tunnel begint is hier trouwens nog niet voorbij gekomen. Uitzicht is fantastisch, leuke wandeling en daar ben je wel met ongeveer een uurtje heen en weer.

Martin
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij hebben nog een paar dagen geleden de emerald Pools gedaan met aansluitend de kayenta trail! Erg mooi!
Ook de watchman trail vonden wij erg leuk! En een stuk minder druk. Hier deden we volgens mij iets van een 1,5 uur over.
Angels landing en de canyon overlook trail niet gedaan dus daar kan ik niet over mee praten.
We zijn ook bij de bushalte big bend eruit gegaan en vanuit daar naar beneden naar de rivier gelopen. Er is daar geen officiële trail maar er liep een heel leuk pad langs de rivier terug naar de bushalte ervoor. Denk een half uurtje lopen ong. Kijk wel ff uit met de rivier dat er geen flash Flood dreigingen zijn!
Ook de watchman trail vonden wij erg leuk! En een stuk minder druk. Hier deden we volgens mij iets van een 1,5 uur over.
Angels landing en de canyon overlook trail niet gedaan dus daar kan ik niet over mee praten.
We zijn ook bij de bushalte big bend eruit gegaan en vanuit daar naar beneden naar de rivier gelopen. Er is daar geen officiële trail maar er liep een heel leuk pad langs de rivier terug naar de bushalte ervoor. Denk een half uurtje lopen ong. Kijk wel ff uit met de rivier dat er geen flash Flood dreigingen zijn!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 3328 Weergaves
-
Laatste bericht door redeye
-
- 15 Reacties