Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite NP: hikes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dumaxx
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Yosemite NP: hikes

Bericht door Dumaxx »

Dag Allemaal!

Wij (koppel van 26-27 jaar) gaan komende zomer voor 3,5 weken naar het zuidwesten!
Eind juni zullen wij dan ook 3 nachten in Yosemite verblijven:
- 1e nacht Hodgdon Meadow
- 2e en 3e nacht Lower Pines

Wij twijfelen nog over welke hikes we zouden willen doen.
Momenteel denken we aan deze 2:
- Cloud's Rest
- Panorama trail i.c.m. 4 Miles Trail

Graag hadden we eens jullie mening hierover gehoord.
Bieden de twee voorstellen voldoende differentiatie t.o.v. elkaar?
Zijn er "betere" opties?

Alle tips en feedback zijn welkom!! :)

Bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite hikes

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik neem aan dat jullie goed getraind zijn? Veel mensen hebben al moeite met alleen de Panorama Trail, hoewel er meer mensen op het forum ook de combinatie PT en 4MT hebben gedaan. Maar dan de volgende dag een nog zwaardere wandeling is toch wel een uitdaging lijk me.
Voor zover ik weet heeft niemand hier ervaring met Clouds Rest. Qua variatie zit je wel goed met beide wandelingen hoewel ik denk dat je meer variatie hebt als je in plaats van Clouds Rest gaat voor meerdere kortere wandelingen (sequoia's, Hetch Hetchy, Taft Point, Gaylor Lakes). Voor een lange wandeling lijkt mij de wandeling naar Glen Aulin ook erg mooi.
Waarschijnlijk zal het eind juni wel meevallen maar kijk ook van te voren hoe het weer is - Clouds Rest wil nogal wat wolken aantrekken :wink: - en of er geen sneeuw meer ligt.

Marianne
Sarah_Pl
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Yosemite NP: hikes

Bericht door Sarah_Pl »

Hoi,

Wij hebben vorig jaar Panorama Trail gedaan. Dit wel van boven naar beneden (starten op Glacier Point).
Daarvoor moet je wel eerst een bus nemen naar Glacier Point. Dit moet je best op voorhand reserveren.
Prachtige wandeling! Echt een aanrader. Wij gaan regelmatig wandelen, maar het is nu niet dat wij écht héél geoefende wandelaars zijn.

Veel plezier alvast!

Groeten,

Sarah
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Twee jaar terug:
Four mile trail -> Sentinal Dome Round trip was ongeveer 11 uur lopen. Was niet in de beste conditie, flink stevige hellingen soms maar leuk om te doen om je zelf een uitdaging te geven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Niet mis! Wij zijn niet verder gekomen dan de 4MT heen en terug.

Marianne
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Was een flinke uitdaging met name het deel naar Sentinal dome. Het terrijn veranderde in zand en de helling werd een beetje stijler. Het laatste stuk naar Sentinal dome begon ik het toch wel te knijpen. Met name beetje chago toen ik de families met kinderen boven zag gillen en vervolgens weer terug naar de parkeerplaats liepen om terug naar beneden te rijden LOL :lol: :lol:
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Wij hebben de combo 4M en PT ook gedaan. Zelfde leeftijd als jullie: het is geen probleem als je in basisconditie bent (kilometer of 15/20 in nl kunnen lopen). Gewoon vroeg beginnen (wij starten om 6.30u 's ochtends) en dan ben je ruim voor het avondeten terug. Wij liepen trouwens ook het stuk van camping (Upper Pines) naar de trailhead: dat zijn nog eens 2/3 km erbij (goede kans op elk/herten als je vroeg gaat).

Clouds Rest heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt me een viewpoint die hetzelfde laat zien als de 4M/PT, alleen dan vanaf 180 graden andersom. Zie http://www.yosemitehikes.com/tioga-road ... s-rest.htm.
Ik zou je aanraden om eens te kijken naar hikes rondom Tenaya Lake en rondom Tuolumne Meadows: dat is echt anders dan hikes aan de rand van de Valley.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Dennisvd
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennisvd »

@Erik88

Heb je dan de 4 mile trail naar boven gelopen en via de panorama trail terug, of andersom? Welke volgorde zou je aanraden? Wij zijn van plan om deze ook te doen over een maand.
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

4mile omhoog, PT naar beneden. Werd ons aangeraden, omdat het ochtendlicht de Valley heel mooi in vuur en vlam zet vanuit het oosten. Daarnaast loop je omhoog tegen de zuidoostelijke bergwand aan, zodat je veel meer schaduw hebt, terwijl je waarschijnlijk lekker aan het zweten bent omhoog.

Bij de PT kun je er vervolgens voor kiezen om de Mist trail of John Muir trail naar beneden te lopen. Mocht je de knieën minder willen belasten is de John Muir een aanrader naar beneden.

Neem vooral genoeg eten en drinken mee, niet per se zwaar, maar wel een lange dagtocht. Op Glacier Point is het daarnaast niet te betalen.
En doe vooral geen bearbell oid om, zodat je evt. in volledige stilte kunt lopen. Dat heeft ervoor gezorgd dat wij op enkele meters van herten en ratelslangen kwamen te staan. Vooral langs de Illiouette Falls schijnen veel rattles te kruipen. Wees (natuurlijk wel) voorzichtig!!
Het schijnt verder dat er überhaupt nauwelijks beren voorkomen, omdat het veel te druk is. Pepperspray/bearspray zou je evt. kunnen aanschaffen, mocht dat je ervan weerhouden een (irritante) bearbell aan te schaffen voor dit soort dagtochten. :wink:
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben een beer gezien toen we de Mist Trail naar boven liepen. Dus je weet maar nooit...
Dumaxx
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Dumaxx »

Bedankt voor alle reacties en tips!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer