Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twee weken verblijf bij het Rocky Mountain NP (RMNP).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Twee weken verblijf bij het Rocky Mountain NP (RMNP).
Wij hebben een aantal rondreizen gemaakt in zowel oost als mid-west en willen nu eigenlijk twee weken vakantie vieren in RMNP. Gewoon in een self-catering cottage twee weken relaxen, geen reisschema's geen reisdagen, op ons luie gemakje ontspannen en uitgebreid het park verkennen. Kan dat het beste vanuit Estes Park of Grand Lake? Hoe is het eigenlijk in deze twee plaatsen? Wij waren vorig jaar in Gatlinburg maar wat een kermis is dat zeg. Dat willen we eigenlijk vermijden. Heeft iemand een tip voor ons? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 20 mei 2016, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast.
1993 Orlando-Miami
1994 SF-Yosemite-Death Valley-LV-Zion-Bryce-Grand-LV-LA
2013 Custer-Sheridan-Yellowstone-SLC-Zion-LV-Death Valley-Yosemite-LA
2015 Orlando-Savannah-Asheville-Gatlinburg-Valdosta-Tampa
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Twee weken RMNP
Estes Park ligt dichter bij RMNP als geheel. Het is wat dat betreft de uitvalsbasis voor dit park. Dus zal het daar s zomers denk ik redelijk druk zijn. Ik ken het alleen van eind Mei en ook al was er amper een wachtrij het park in, het was in Estes Park zelf al best druk
Vanaf Grand Lake moet je eigenlijk steeds de trail ridge road over om echt in het park te komen. Niet dat dat niet kan, maar het is wel steeds een flinke puist over. Maarik denk dat je daar meer rust zult hebben.
Vanaf Grand Lake moet je eigenlijk steeds de trail ridge road over om echt in het park te komen. Niet dat dat niet kan, maar het is wel steeds een flinke puist over. Maarik denk dat je daar meer rust zult hebben.
Grand Lake vind ik een leuker plaatsje dan Estes Park. Beide toeristisch, maar in Grand Lake is het gezelliger met de boardwalks en het meer. Een klein nadeel van Grand Lake vind ik dat er aan die zijde van het park meer bomen zijn aangetast door de Mountain Pine Beetle (dode bruine bomen).
Estes Park is drukker, maar ligt wel aan de mooiste kant van RMNP met heel veel wandelmogelijkheden. Je zit dan ook dichter bij plaatsen als Boulder en Denver als je een keer zin hebt in iets anders dan de natuur. Je kunt behalve in RMNP ook mooie wandelingen doen in de omgeving van Nederland of bij Ward (Brainard Lake Recreational Area). Voor een verblijf van twee weken zou ik voor de oostzijde gaan.
Beide plaatsen zijn trouwens niet te vergelijken met Gatlinburg, waar je het gevoel bekruipt in een tourist trap te zijn terechtgekomen.
Wij hebben RMNP bezocht in 2009, 2011 en 2014. De laatste keer hebben we twee nachten geslapen in een huisje in het rustige gehucht Raymond, ten zuiden van Estes Park.
Estes Park is drukker, maar ligt wel aan de mooiste kant van RMNP met heel veel wandelmogelijkheden. Je zit dan ook dichter bij plaatsen als Boulder en Denver als je een keer zin hebt in iets anders dan de natuur. Je kunt behalve in RMNP ook mooie wandelingen doen in de omgeving van Nederland of bij Ward (Brainard Lake Recreational Area). Voor een verblijf van twee weken zou ik voor de oostzijde gaan.
Beide plaatsen zijn trouwens niet te vergelijken met Gatlinburg, waar je het gevoel bekruipt in een tourist trap te zijn terechtgekomen.
Wij hebben RMNP bezocht in 2009, 2011 en 2014. De laatste keer hebben we twee nachten geslapen in een huisje in het rustige gehucht Raymond, ten zuiden van Estes Park.
Laatst gewijzigd door Felicitas op 19 mei 2016, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of 1 week Estes Park en 1 week Grand Lake?
Ik weet dat forumlid FerryM ook eens iets dergelijks heeft gedaan, maar ik weet niet wat zijn uitvalsbasis was. Zijn verslagen staan helaas niet meer online. Zie ook dit topic.
Marianne
Ik weet dat forumlid FerryM ook eens iets dergelijks heeft gedaan, maar ik weet niet wat zijn uitvalsbasis was. Zijn verslagen staan helaas niet meer online. Zie ook dit topic.
Marianne
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Twee weken verblijf bij het Rocky Mountain NP (RMNP).
Als je die twee weken op één plaats wil verblijven, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar Estes Park. Dat is toch iets meer een plaats dan Grand Lake. Bovendien kan je daar naar wat meer plaatsen toe om te wandelen. Dat is hierboven ook al genoemd. Ook ten zuiden van Estes Park, kan je nog naar een paar plekken om het RMNP in te gaan.
Maar ook een week in Estes Park + een week in Grand Lake lijkt mij niet verkeerd, om zowel de oost- als de westkant van het RMNP te gaan verkennen.
Landkaart van het park: http://www.myrockymountainpark.com/maps ... k-map-pdf/
Maar ook een week in Estes Park + een week in Grand Lake lijkt mij niet verkeerd, om zowel de oost- als de westkant van het RMNP te gaan verkennen.
Landkaart van het park: http://www.myrockymountainpark.com/maps ... k-map-pdf/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Twee weken verblijf bij het Rocky Mountain NP (RMNP).
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben al heel blij om te horen dat het niet zo druk is als Gatlinburg. Dat was een echte tegenvaller vorig jaar.
In Gatlinburg hadden we wel een mooi appartement met een zwembad in het complex. Dat kan ik in Estes Park (nog) niet vinden. Ik zal ook eens in Grand Lake kijken. Dat heb ik eigenlijk nog niet gedaan.
En ook nog heel erg bedankt voor die mooie kaart. Daar kunnen we heel wat infi vanaf halen.
In Gatlinburg hadden we wel een mooi appartement met een zwembad in het complex. Dat kan ik in Estes Park (nog) niet vinden. Ik zal ook eens in Grand Lake kijken. Dat heb ik eigenlijk nog niet gedaan.
En ook nog heel erg bedankt voor die mooie kaart. Daar kunnen we heel wat infi vanaf halen.
1993 Orlando-Miami
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht