Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bezoek Washington vanuit New York?
Bezoek Washington vanuit New York?
We hebben in augustus een trip naar New York geboekt. We willen echter van de gelegenheid gebruik maken om ook wat van Washington te zien in 1 dag? Is dit haalbaar? Met de trein misschien?
groeten, Ger en Lieneke
groeten, Ger en Lieneke
Be bear aware!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Een treinrit van New York naar Washington is inderdaad de snelste weg tussen de twee steden. Dat neemt ongeveer drie uur in beslag.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, beiden zijn te lopen, maar verkijk je niet op de afstanden! Je loopt zo een heel aantal kilometers. Ik heb het net woensdag weer met Roland en Marjan ervaren. Voor ideeen raad ik mijn blog aan
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerika-ontdekker
Re: Bezoek Washington vanuit New York?
Hallo, ik ben vorig jaar vanuit New York, 1 dag naar Washington met de Greyhound bus geweest. Was zeer goed te doen. Bus van 7 uur uit New York en om 11 uur in Washington. The Mall is goed te doen in 1 dag. Wil je musea's gaan bezoeken heb je meerdere dagen nodig. Ik lees het wel wat jullie doen. Kan jullie altijd meer info vertellen.Gerlien schreef:We hebben in augustus een trip naar New York geboekt. We willen echter van de gelegenheid gebruik maken om ook wat van Washington te zien in 1 dag? Is dit haalbaar? Met de trein misschien?
groeten, Ger en Lieneke
Groeten Marcel
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Voor Washington DC zou ik meerdere dagen uittrekken. Het is zo'n prachtige stad die veel meer te bieden heeft dan The Mall. Wat te denken van het historische museum en het Holocaustmuseum, beide op loopafstand van Washington Monument. Wat te denken van Arlington National Cemetary aan de andere kant van de Potomac River (goed te bereiken met het openbaar vervoer). Je kunt hier de wisseling van de wacht zien, alsmede het graf van John F. Kennedy bezoeken. Vanaf zijn graf heb je een prachtig uitzicht op Washington. Trek er lekker drie dagen voor uit. Je krijgt er geen spijt van.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
zou er zelf ook meerdere dagen voor uit trekken, maar ik denk dat deze mensen daar geen tijd voor hebben en toch graag even iets van DC willen proeven. Dan is zo'n dagje vanuit NY een goede optie.
Het echte Washington gevoel zal je er niet mee krijgen, maar voor een 1e indruk is het wel leuk denk ik.
Je kan goed in een middag langs het witte huis, naar het Washington monument, over The Mall naar het Capitool lopen.
t is idd een eind (en in 40 graden geen pretje, zo heb ik ervaren
) maar het is goed te doen.
Het echte Washington gevoel zal je er niet mee krijgen, maar voor een 1e indruk is het wel leuk denk ik.
Je kan goed in een middag langs het witte huis, naar het Washington monument, over The Mall naar het Capitool lopen.
t is idd een eind (en in 40 graden geen pretje, zo heb ik ervaren

Bedankt voor jullie reacties.
De planning is om 13 dagen in en om New York door te brengen. Misschien moeten we daar toch maar een paar dagen afsnoepen voor een wat langer bezoek aan Washington, jullie hebben ons nieuwsgierig gemaakt!
Nog tips voor goedkope overnachtingsmogelijkheden?
De planning is om 13 dagen in en om New York door te brengen. Misschien moeten we daar toch maar een paar dagen afsnoepen voor een wat langer bezoek aan Washington, jullie hebben ons nieuwsgierig gemaakt!

Be bear aware!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1520 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-