Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budget (hoeveel kost een reis naar Florida of de westkust?)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Charissa1980
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Budget (hoeveel kost een reis naar Florida of de westkust?)

Bericht door Charissa1980 »

Hallo, ik ben net nieuw op dit forum en hoop binnen een paar jaar samen met mijn gezin (2 kids) een mooie reis te kunnen maken door Florida of de Westkust.
Ik heb eigenlijk geen idee welk budget ik daarvoor zou moeten hebben.
Ik denk dat als wij gaan, we 2 a 3 weken gaan en dan in mei of in de zomervakantie. Maar met welk bedrag moet je dan ongeveer rekening houden?
Laatst gewijzigd door markro op 24 mei 2016, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Budget

Bericht door ONYX666 »

ik denk dat het er veel aan licht of je (af en toe) wilt kamperen of altijd een hotels wilt verblijven (en dan nog welke klasse hotels)

En hoeveel tijd je er mee bezif wilt zijn in de voorbereiding (goedkope vlucjhten zoeken/ goedkope autohuur etc)

Ik denk dat ik met mijn gezin (ook 2 kinderen) 3 weken in het hoogseizoen voor 5000 a 6000 zou kunnen redden. maar wij kamperen ongeveer 1/3 van geheel verder pakken we niet de duurste hotels en af en toe een cabin.
Charissa1980
Amerika-newbie

Hallo ONYX666, bedankt voor je reactie.

Zitten de vliegtickets daar dan ook bij in of is dat bedrag echt alleen voor daar?
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

daar zitten de vliegtickets ook in, maar wij hebben dit jaar en 2 jaar vliegtickets in hoogseizoen voor 500-550 euro.
Daar moet je dan wel wat sites voor in de gaten houden.
Aan autohuur zijn wij zo'n 250 euro per week kwijt voor een 7- zitter
overnachtingen gemiddeld 50 euro per nacht (kamperen mee gerekend)
Eten kun je zo duur maken als je wilt, wij doen meestal een keten zoals denny's, af en toe een fastfood en en af en toe een duurder steak restaurant ofzo. Afhalen doen wij nooit of diner in een supermarkt halen, maar dat is ook nog een optie.
Charissa1980
Amerika-newbie

Klinkt goed zeg.
Heb je dan rechtstreekse vluchten of met tussenlanding?
Sites als WTC enzo zijn zeker heel duur?
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Denk ook dat het veel uit maakt waar je heen gaat en wat je wilt gaan doen.
3 weken rondreizen door de staten in het westen en overnachten in hotels in het hoogseizoen is vrij prijzig.
Wij waren vorig jaar ongeveer € 10.000 kwijt voor de totale vakantie incl persoonlijke uitgaven
Florida kan een stuk goedkoper zijn als je b.v op 2 of 3 plaatsen gaat zitten en daar een huis huurt.
Als je naar Disney en Universal zou gaan drijft dat de prijs weer flink op.
Wij gaan eind deze week voor 2 weken naar de golfkust in Florida. Kosten daarvoor voor 3 pers € 3000 (tickets, villa met zwembad en huurauto)
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Charissa1980
Amerika-newbie

Dat valt reuze mee asv60.
Jullie zitten buiten de schoolvakanties, dat scheelt ws veel qua vliegtickets?
Florida lijkt me ook prachtig. En qua leeftijd van de kids misschien fijner om niet de hele tijd te moeten verhuizen.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

vluchten zijn met overstap

mijn prijzen zijn ook in hoogseizeoen en rondreis door het westen.
Ik kan juist niet zeggen dat florida goedkoper is (we willen daar volgend jaar meivakantie heen en prijzen van hotels vvallen me een beetje tegen)

maar het zal meeste afhangen welke klasse hotels je wilt en of je langere tijd in gotere stenen (LA, san francisco blijft) prijzen zijn daar stuk hoger. dan op andere plaatsen
Charissa1980
Amerika-newbie

Okee en via waar hebben jullie de tickets dan? Want dat is volgens mij echt goedkoop.

Ik wil best in een wat goedkoper hotel (als het maar netjes en schoon en veilig is) en aan de rand van LA. Je bent er dan toch zo met een auto.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Budget (hoeveel kost een reis naar Florida of de westkust?)

Bericht door michelly »

Wij hebben ook een aantal keren goedkope tickets naar het westen gehad in het hoogseizoen (+/- € 500).
Je moet dan heel flexibel zijn, dwz dat je bijv. niet moet zeggen ik wil dan en dan vliegen vanaf Amsterdam naar LA maar dat je bijvoorbeeld ook kijkt naar andere luchthavens van aankomst en vertrek. Ook moet je enigszins flexibel zijn qua data, meestal vlieg je door de week goedkoper dan in het weekend en bovenal moet je heel snel reageren als je zo'n mooie deal ziet. Vaak zijn ze binnen een paar uur alweer foetsie.

Wij hebben meerdere reizen in het hoogseizoen gemaakt met (inmiddels volwassen) kinderen. Ik heb altijd alle kosten bijgehouden. Die vind je op onze site in de nabeschouwing van iedere reis.

Kijk ook eens in dit topic over kosten.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Een huis huren is in Florida vaak goedkoper dan een hotel.
Tickets koop ik overal en nergens, gewoon waar het het goedkoopst is.
Je moet allerlei ticket sites dagelijks in de gaten houden.
Misschien handig om prijs alerts aan te maken. Dan krijg je bericht als de ticketprijs daalt.
We hebben nu idd geluk. Zoon heeft net eindexamen gedaan , dus kunnen voor het eerst weer buiten de schoolvakantie.
Heb nu tickets naar Miami voor €390 geboekt bij BA.com
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
ViRe
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ViRe »

Meivakantie of zomervakantie maakt wel uit in prijs wat betreft vliegtickets en accomodaties.
Je kunt eventueel een prijsopgave laten maken bij een reisorganisatie. Dan heb je een indicatie van de prijs.
Verder hangt het af wat je wilt gaan doen. Tickets voor bijv Disney zijn ook best prijzig. Kijk eens op de websites van de parken om een idee te krijgen van de prijzen van tickets.
Ik denk dat een budget van rond EUR 10.000 voor 3 weken met 2 volwassenen en 2 kinderenin de zomer wel een goede indicatie is.
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik wil best in een wat goedkoper hotel (als het maar netjes en schoon en veilig is) en aan de rand van LA. Je bent er dan toch zo met een auto.
Dat hangt er echt vanaf wat jij bedoelt met aan de rand van LA, maar dat is nou samen met Miami net een stad waar je vaak vaststaat en waar je echt niet zomaar ervanuit moet gaan dat je ergens snel bent.

Ik denk dat je voor een standaardrondje westkust met hotels in het hoogseizoen echt wel moet denken tussen de €8000 en €10.000 all-in. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ik ben samen met mijn broertje en zusje van baby af aan overal mee naartoe gesleurd en heb eigenlijk nooit moeilijk ergens over gedaan als we weer naar een andere plek verhuisde. Het is denk ik iets wat je moet liggen...
Als dat lastig ligt zou ik in het westen zeker niet voor de standaardroute kiezen, maar ergens een heel deel schrappen als je perse ergens 'rust' wilt hebben. Hou er wel rekening mee dat een stad zeker niet altijd rust betekent, zeker in Amerika. In Florida zijn de afstanden vaak wat minder ver. Zeker omdat men het vaak houdt tussen Miami en Orlando en dan een paar dagen keys en een paar dagen golf van mexico. Dat is rustiger. Ik vond Florida heel relaxt om vakantie te vieren, maar het kan mij qua omgevingen, ervaringen en indrukken toch zeker niet tippen aan het zuid-westen. Florida kostte mij wel stukken minder dan het zuidwesten, dat was geloof ik net iets meer dan de helft.
Printje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Printje »

Hallo,
we zijn ook een gezin met 2 jonge kinderen van 8 en 5, en we zijn verleden jaar in de zomervakantie 23 dagen door het zuidwesten getrokken, vooraf gegaan met 4 dagen New York. Dit was vooral voor de vluchten: zowel de prijzen als de vluchtduur. Natuurlijk ook omdat New York al ons aantrok :)

Maar we wonen vlak bij Brussels airport, dus we willen dus daar wel gebruik van maken. En het liefst zonder tussenstops daar onze kinderen nog jong zijn en onnodige stress wouden vermijden.

We verbleven in motels/cabins zonder grote luxe en we hebben vaak gepicknickt maar ook een paar keer uit gaan eten.
Alles bij elkaar van paspoorten en verzekeringen tot koelbox enz.. +- 10000 euro

En ik moet zeggen dat New York al een grote hap in dit budget was....
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
leonl
Amerikafan

Bericht door leonl »

Tip: vergelijk (bijna) dagelijks de vliegtickets en boek op het juiste moment, daarmee kun je honderden euro's per ticket besparen en..........

.... Hou dit geweldige forum in de gaten en sla toe!
Zoals dit http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=64033
Hahaha.
Laatst gewijzigd door leonl op 25 mei 2016, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Charissa1980
Amerika-newbie

Jullie prijzen verschillen nogal.
Ik ga eerst maar even verder sparen :o

Mijn ouders hebben aangeboden om op onze kinderen te passen, zodat wij met z'n tweeën een dag of 8/9 naar Florida kunnen. Maar ik weet het niet hoor...
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

TIP:

Wat ik altijd deed is 1 jaar van te voren beginnen met boeken en alles zo uit te spreiden dat je elke maand een beetje betaald.
Eene maand het vliegticket, de andere maand hotel A&B, de andere maand hotel C&D, de auto, excusies....ga zo maar door.

Dit ging 9x goed op alleen mijn inkomen, nu is mijn vriendin afgestudeerd(meerdere keren) en vanaf september een 2de inkomen erbij, dus wat extra luxe volgend jaar in USA(35 dagen!).
ViRe
Amerika-ontdekker

Bericht door ViRe »

Zeker een goede tip om gespreid over het jaar al dingen te regelen en te betalen.
Verder is het misschien handig om voor jezelf een excelbestand te maken met de verschillende kostenposten. Ik heb er zelf geen ervaring (ben van het soort "struisvogel" wat betreft budget :-) ) maar heb hier wel goede berichten over gehoord. Zo kun je zien waar je naartoe spaart.
Het zou jammer zijn als je eigenlijk net niet genoeg budget hebt om in de VS de leuke dingen te doen en je dus dingen moet laten zoals bijv. een middagje shoppen.

Over samen weggaan: in oktober zijn mijn man en ik ook samen weggeweest, dus zonder de kids. Mijn schoonmoeder en schoonzus zijn bij ons in huis geweest omdat de kids gewoon naar school moesten.
We zijn een week naar Las Vegas geweest (stond hoog op ons verlanglijstje). Het was een heerlijke week, samen op pad. Elke avond via FaceTime contact met de kids en die vermaakten zich prima thuis met oma en tante.
Het weggaan vond ik wel even moeilijk...stel dat er wat gebeurt met het vliegtuig...maar toen we eenmaal onderweg waren was het echt genieten!
Dus wat dat betreft kan ik dat ook wel adviseren. Maar Florida is zo leuk met kids, ik zou ze lekker meenemen!!
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

Ik heb vorig jaar augustus al tickets geboekt voor deze zomer vakantie in Florida, we vliegen in juli in het hoog seizoen. met 4 personen allemaal boven de 12 dus voor de tickets allemaal volwassen, via Madrid naar Miami
Tickets Air Europ 2100 en dat is inclusief de stoel reservering en reservering big seats. zonder de stoel reservering en de big seats was het net 1600 euro.
1 nacht hotel na aankomst 100 euro
3 weken verschillende villas gemiddeld 1400 per week (volgens mij is Orlando goedkoper dan de westkust van Florida)
3 weken autohuur ook al in augustus geboekt met ANWB korting bij hertz, Dodge grand Caravan 700 euro

Dus onze reis komt op 7100 euro uit, kan je dus al 500 euro op besparen door geen big seats te nemen.
De Villa's die wij hebben zitten in een iets hogere prijsklasse, als je genoegen neemt met een condo (appartement) en gedeeld zwembad kan je daar ook flink op besparen.

Eten en drinken moet je thuis ook, dus daar hou ik geen rekening mee. Pretparken zoals disney zijn wel behoorlijk prijzig maar daar houden we niet van.

En als je in een resort(hotel) verblijft moet je ook rekening houden met de resortfee die je ter plaatse nog een keer bovenop de kamer prijs moet betalen, die kan al snel 50 dollar per dag zijn incl, parkeren.

En als we naar Amerika gaan stellen we het kopen van kleding uit totdat we daar zijn, dan slaan we flink onze slag in de outlet's

Ik kan niet in jouw portomonee kijken, maar misschien heb je er iets aan. En wat al eerder is geschreven hier, blijven kijken naar de ticket site's en niet alleen naar vliegtickets.nl en cheaptickets e.d.
Travelkitty
Amerikafan

Bericht door Travelkitty »

Even tussendoor: Heb je al in het alamo topic gekeken @Richard033?? Er loopt nu een hele reeks met HELE mooie prijzen. Straks zelf 2,5 week een standard SUV voor 138,- Dan ga je nog wel goedkoper uitkomen dan de 700,- die je nu hebt.
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer