Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar het beste Orka's en/of Walvissen zien
Waar het beste Orka's en/of Walvissen zien
Hoi Allemaal,
wie weet waar het beste boottochten ondernomen kunnen worden om orka's te zien in de omgeving van Vancouver (Island) / Olympic.
Zijn tijdens deze tochten ook walvissen te zien of moet je dan ergens anders heen?
Zijn er mensen met ervaringen en zo ja welke......
Het laatste deel van onze reis is als volgt;
18 10-8-2007 Richting Vancouver - Vancouver
19 11-8-2007 Vancouver
20 12-8-2007 Vancouver Victoria
21 13-8-2007 Victoria
22 14-8-2007 Victoria Olympic
23 15-8-2007 Olympic
24 16-8-2007 Olympic
25 17-8-2007 Olympic Seattle
26 18-8-2007 Seattle
27 19-8-2007 Seattle NY
Mischien moet er om orka's te zien wat in wijzigen maar die ruimte is er wel.
Loont het de moeite of moet ik maar Free Willy 1,2 en 3 gaan huren
Groeten
wie weet waar het beste boottochten ondernomen kunnen worden om orka's te zien in de omgeving van Vancouver (Island) / Olympic.
Zijn tijdens deze tochten ook walvissen te zien of moet je dan ergens anders heen?
Zijn er mensen met ervaringen en zo ja welke......
Het laatste deel van onze reis is als volgt;
18 10-8-2007 Richting Vancouver - Vancouver
19 11-8-2007 Vancouver
20 12-8-2007 Vancouver Victoria
21 13-8-2007 Victoria
22 14-8-2007 Victoria Olympic
23 15-8-2007 Olympic
24 16-8-2007 Olympic
25 17-8-2007 Olympic Seattle
26 18-8-2007 Seattle
27 19-8-2007 Seattle NY
Mischien moet er om orka's te zien wat in wijzigen maar die ruimte is er wel.
Loont het de moeite of moet ik maar Free Willy 1,2 en 3 gaan huren
Groeten
Dirk Jan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Dirk Jan,
Wij hebben de afgelopen zomer orka's gezien bij de San Juan eilanden. Dat was vanuit Port Towsend. De kans op orka's sptoten is daar behoorlijk groot, maar toen wij er waren, waren ze erg ver weg, dus we moesten erg ver varen om ze te kunnen zien. We hadden ook niet het geluk om ze van heel dichtbij te zien.
Ik weet niet hoe het vanuit Canada is, zoek anders even op het forum onder whale watching want het is hier alle eens eerder aan de orde geweest.
Voor onze ervaringen: zie ons reisverslag, 17 juli.
Marianne
Wij hebben de afgelopen zomer orka's gezien bij de San Juan eilanden. Dat was vanuit Port Towsend. De kans op orka's sptoten is daar behoorlijk groot, maar toen wij er waren, waren ze erg ver weg, dus we moesten erg ver varen om ze te kunnen zien. We hadden ook niet het geluk om ze van heel dichtbij te zien.
Ik weet niet hoe het vanuit Canada is, zoek anders even op het forum onder whale watching want het is hier alle eens eerder aan de orde geweest.
Voor onze ervaringen: zie ons reisverslag, 17 juli.
Marianne
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij zijn op Vancouver Island geweest en hebben daar op 2 plekken flink veel orca's gezien.
1e keer in de buurt van April's Point http://www.aprilpoint.com/rates/adventure-packages/
Geeft een hele rustige en sfeervolle omgeving doordat je daar tussen eilanden zit. De orca's zwommen onder de zodiac door!!!
2e keer vanaf Victoria. Ook mega veel orca's gezien en het bedrijf waarmee we waren keek niet op een uurtje en degene die mee was (marine bioloog) vertelde erg veel. Ook had hij de beschikking over een hydrafoon, waarmee je ze kunt horen! http://www.seafun.com/
Voor mij een belevenis om nooit te vergeten! Was echt een droom die uitkwam!
1e keer in de buurt van April's Point http://www.aprilpoint.com/rates/adventure-packages/
Geeft een hele rustige en sfeervolle omgeving doordat je daar tussen eilanden zit. De orca's zwommen onder de zodiac door!!!
2e keer vanaf Victoria. Ook mega veel orca's gezien en het bedrijf waarmee we waren keek niet op een uurtje en degene die mee was (marine bioloog) vertelde erg veel. Ook had hij de beschikking over een hydrafoon, waarmee je ze kunt horen! http://www.seafun.com/
Voor mij een belevenis om nooit te vergeten! Was echt een droom die uitkwam!
-
- Amerikafan
- Benno23
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij zijn afgelopen juli een week bij familie op Vancouver Island geweest. Zij wonen in Victoria, maar voor het Whale Watchen zijn we helemaal naar het noorden van het eiland gereden (Telegraphe Cove, nabij Port Hardy). De reden dat we zo ver gingen en niet in Victoria gingen kijken, was dat de mensen daar als eerste uitgangspunt het belang van de orka's hebben. Omdat ze er echter al zo lang varen komen de orka's heel vaak gewoon de boot 'begroeten.' De kans dat je ze ziet is heel groot en wij hebben er ook heel veel gezien. Ook kwamen we tuimelaars tegen en een bultrugwalvismoeder met jong.
Het plaatsje zelf is heel klein en echt zo'n houten haventje op palen. Er is wel een goede overnachtingsaccommodatie en ook een RV park.
Voor het Whale Watchen: http://www.stubbs-island.com/
Voor accommodatie: http://www.telegraphcove.ca/tcv/
Leuke bijkomstigheid: Als je daar aan het begin van de avond, als het net begint te schemeren (want dan zie je nog wat) rond gaat rijden (bijvoorbeeld richting Port Hardy), is de kans erg groot dat je langs de kant van de weg 'Black Bears' ziet. Wij hebben er 9 gezien, waaronder een moeder met drie kleintjes. Ook vliegen in dit gebied veel eagles.
Ook is Vancouver Island meer dan Victoria alleen. Het eiland is echt de moeite waard!
Hoop dat je er wat aan hebt en veel plezier en succes met uitzoeken allemaal!
Het plaatsje zelf is heel klein en echt zo'n houten haventje op palen. Er is wel een goede overnachtingsaccommodatie en ook een RV park.
Voor het Whale Watchen: http://www.stubbs-island.com/
Voor accommodatie: http://www.telegraphcove.ca/tcv/
Leuke bijkomstigheid: Als je daar aan het begin van de avond, als het net begint te schemeren (want dan zie je nog wat) rond gaat rijden (bijvoorbeeld richting Port Hardy), is de kans erg groot dat je langs de kant van de weg 'Black Bears' ziet. Wij hebben er 9 gezien, waaronder een moeder met drie kleintjes. Ook vliegen in dit gebied veel eagles.
Ook is Vancouver Island meer dan Victoria alleen. Het eiland is echt de moeite waard!
Hoop dat je er wat aan hebt en veel plezier en succes met uitzoeken allemaal!
http://benenjen.wordpress.com
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ik hoor écht allerlei verschillende verhalen en weet niet goed wat ik moet geloven.
Hoorde gisteren dat er in september bijna géén Orca's gespot kunnen worden?!?!?
We zijn rond 10 september op Vancouver Island (Victoria en Tofino) en hopen ook te kunnen gaan whale-watchen. (Orca's of "gewone"walvissen maakt ons niet veel uit)
Aangezien we vanwege tijdgebrek niet veel verder dan Torifno zullen komen hopen we toch iets te kunnen meepikken.
Iemand nog tips voor September??
Gr.
Reny
Hoorde gisteren dat er in september bijna géén Orca's gespot kunnen worden?!?!?
We zijn rond 10 september op Vancouver Island (Victoria en Tofino) en hopen ook te kunnen gaan whale-watchen. (Orca's of "gewone"walvissen maakt ons niet veel uit)
Aangezien we vanwege tijdgebrek niet veel verder dan Torifno zullen komen hopen we toch iets te kunnen meepikken.
Iemand nog tips voor September??
Gr.
Reny
Ik hoor en lees ook zoveel verschillende dingen. Wij willen in mei (ongeveer ronde de 20e) vanuit Anacortes gaan Whalewatchen... ik lees op de site van island adventures dat dit best een goede tijd is.... Het liefst boek ik dit ook van tevoren op internet, maar door alle verhalen ga ik twijfelen of het echt wel een goede tijd is...
CaroLine, wanneer zijn jullie geweest???
CaroLine, wanneer zijn jullie geweest???
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn in juli geweest, en Carola ook volgens mij.
De Puget Sound Express vaart van maart tot oktober en is er die hele periode aardig zeker van dat ze walvissen zullen spotten, zie onderstaand:
Four Hour Wildlife Tour*
This tour originates in Port Townsend and is a four hour wildlife tour up to the San Juan islands. Our goal here is to get you out on the water and up to the killer whales as fast as possible. It usually take one and a half hours to get to where the whales are located and then we are able to spend about one hour with the whales. Our vessel for this cruise is a specialized viewing platform that is fast, 30 mph, as well as comfortable, with inside seating and outside viewing areas. In addition their is a modern galley to serve your eating needs and a restroom. If time is of the essense and you want a more intimate experience with the whales this is the trip for you.
*Our Unconditional Guarantee
You want to see whales and we want to show them to you. Because we have been doing this for over 20 years, our local knowledge as become fairly keen, allowing us to boast that our success rate is unsurpassed. Because of this, it's easy to say if you don't see whales on your trip with us from Port Townsend, we will gladly book you for the next cruise, for free, no strings attached. Again our guarantee is only for the four hour wildlife trip.
De orka's bevinden zich dus normaal gesproken ergens in de nbuurt. De diverse maatschappijen hebbben onderling contact en houden elkaar op de hoogte waar de orka's zich bevinden. Als je pech hebt zijn ze (te) ver weg, maar ze zijn er blijkbaar wel in deze periode.
Marianne
De Puget Sound Express vaart van maart tot oktober en is er die hele periode aardig zeker van dat ze walvissen zullen spotten, zie onderstaand:
Four Hour Wildlife Tour*
This tour originates in Port Townsend and is a four hour wildlife tour up to the San Juan islands. Our goal here is to get you out on the water and up to the killer whales as fast as possible. It usually take one and a half hours to get to where the whales are located and then we are able to spend about one hour with the whales. Our vessel for this cruise is a specialized viewing platform that is fast, 30 mph, as well as comfortable, with inside seating and outside viewing areas. In addition their is a modern galley to serve your eating needs and a restroom. If time is of the essense and you want a more intimate experience with the whales this is the trip for you.
*Our Unconditional Guarantee
You want to see whales and we want to show them to you. Because we have been doing this for over 20 years, our local knowledge as become fairly keen, allowing us to boast that our success rate is unsurpassed. Because of this, it's easy to say if you don't see whales on your trip with us from Port Townsend, we will gladly book you for the next cruise, for free, no strings attached. Again our guarantee is only for the four hour wildlife trip.
De orka's bevinden zich dus normaal gesproken ergens in de nbuurt. De diverse maatschappijen hebbben onderling contact en houden elkaar op de hoogte waar de orka's zich bevinden. Als je pech hebt zijn ze (te) ver weg, maar ze zijn er blijkbaar wel in deze periode.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Kijk eens op deze site:
http://www.island-adventures.com/whalewatching.cfm
Op deze site staat ook wat de kansen zijn om walvissen en andere dieren te zien. September schijnt een prima maand te zijn om orca's te zien.
Carola
http://www.island-adventures.com/whalewatching.cfm
Op deze site staat ook wat de kansen zijn om walvissen en andere dieren te zien. September schijnt een prima maand te zijn om orca's te zien.
Carola
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier nog een, die via Island Adventure is geweest. Heel veel orca's gezien. Ze mogen er alleen wettelijk niet dichter bij dan op 100 voet of zo komen en er vaart "politie" rond om dat te controleren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
In juli vanuit Victoria nog gezien, de touroperator (of hoe noem je zoiets) keek niet op een uurtje en dat was maar goed ook. Ze zaten toen nog wel heel ver vanuit Victoria bij de San Juan eilanden. Dus dat was er met een grote spoed er naar toe, orca's kijken en met een nog grotere noodgang weer terug. Maar wel heel leuk om te doen. Ik had er geen seconde van willen missen.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat Tofina mij vies is tegen gevallen.
Er werd heel hoog over opgegeven, maar wij vonden er weinig aan en wisten eigenlijk niet hoe snel we weer weg moesten.
Het sprak ons niet aan. Wel met een boot weg geweest en wel één bultrug gezien die even zijn staart liet zien en meer niet.
Telegraph cove is idd een aanrader, maar wel een stukje rijden. Wij zaten daar net iets onder.
Kijk even op http://www.grizzlytours.com/ Daar staan ook veel dingen vermeld over waar, wanneer je welke dieren kunt zien. Trouwens een erg gave site en daar zou ik zeker heen willen.
Ik heb meer info per mail gekregen over arrangementen en prijzen. Wie interesse heeft, laat maar even weten, dan plaats ik het even online.
Er werd heel hoog over opgegeven, maar wij vonden er weinig aan en wisten eigenlijk niet hoe snel we weer weg moesten.
Het sprak ons niet aan. Wel met een boot weg geweest en wel één bultrug gezien die even zijn staart liet zien en meer niet.
Telegraph cove is idd een aanrader, maar wel een stukje rijden. Wij zaten daar net iets onder.
Kijk even op http://www.grizzlytours.com/ Daar staan ook veel dingen vermeld over waar, wanneer je welke dieren kunt zien. Trouwens een erg gave site en daar zou ik zeker heen willen.
Ik heb meer info per mail gekregen over arrangementen en prijzen. Wie interesse heeft, laat maar even weten, dan plaats ik het even online.
Ik begrijp dat de meeste mensen aan de noord-west kust voornamelijk Orka's zien. Zijn walvissen minder aanwezig of moeilijker te vinden?
Tochten naar Orka's gaan die meestal per Zodiac of met een ander soort boot en waar is dan meer succes bij verzekerd?
Ik kan me n.l. zo voorstellen dat je per Zodiac sneller en dichter bij de orka's kan komen.
Van de drie locaties Vancouver - Victoria - Port angeles kunnen wij het beste op zoek naar Orka's?
Groeten
Tochten naar Orka's gaan die meestal per Zodiac of met een ander soort boot en waar is dan meer succes bij verzekerd?
Ik kan me n.l. zo voorstellen dat je per Zodiac sneller en dichter bij de orka's kan komen.
Van de drie locaties Vancouver - Victoria - Port angeles kunnen wij het beste op zoek naar Orka's?
Groeten
Dirk Jan
De tocht die wij hadden gingen per Zodiac
De Orca's hebben in de San Juan Street min of meer hun vaste verblijfplaats.
De andere soorten trekken voorbij in bepaalde periodes van en naar hun winter- en zomerplekje.
Groet,
Jolanda

De Orca's hebben in de San Juan Street min of meer hun vaste verblijfplaats.
De andere soorten trekken voorbij in bepaalde periodes van en naar hun winter- en zomerplekje.
Groet,
Jolanda
1999: Florida
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Absoluut per zodiac gaan! Je bent erg dichtbij en bent sneller en meer wendbaar.
Gewoon met 80 km per uur over het water! Je krijgt zo'n oranje pak een en je denkt bij jezelf 'dat heb ik niet nodig'.
Nou, ik zal je zeggen ik was blij dat ik hem aan had! En op de eerste tocht zelfs nog een skibril op gehad!
Er zijn 3 verschillende soorten orca's.
Transient, reizen van Alaska tot CA en voeden zich met zeehondjes en dat soort dingen.
Resident, deze zijn regelmatig in de buurt vanaf half april tot eind oktober. Er komen 3 grote groepen (pods) naar de regio van Vancouver Island om daar te voeden met zalm. Deze groep is ook degene die bedreigd worden door het slechte milieu in de zee.
Offshore, deze laten zich niet zijn. Dit zijn de orca's die leven honderden km uit de kust.
Zo, dat was even een kleine les in orca's! (je merkt wel dat ze mijn favoriet zijn
)
Gewoon met 80 km per uur over het water! Je krijgt zo'n oranje pak een en je denkt bij jezelf 'dat heb ik niet nodig'.
Nou, ik zal je zeggen ik was blij dat ik hem aan had! En op de eerste tocht zelfs nog een skibril op gehad!
Er zijn 3 verschillende soorten orca's.
Transient, reizen van Alaska tot CA en voeden zich met zeehondjes en dat soort dingen.
Resident, deze zijn regelmatig in de buurt vanaf half april tot eind oktober. Er komen 3 grote groepen (pods) naar de regio van Vancouver Island om daar te voeden met zalm. Deze groep is ook degene die bedreigd worden door het slechte milieu in de zee.
Offshore, deze laten zich niet zijn. Dit zijn de orca's die leven honderden km uit de kust.
Zo, dat was even een kleine les in orca's! (je merkt wel dat ze mijn favoriet zijn

Hoi Allemaal,
is er ook ergens bijvoorbeeld een plek waar je regelmatig Walvissen (of Orka's) vanaf de kust kan zien?
Ik kom op internet wel een aantal foto's tegen van walvissen bij Cape Flaterry (Olympic NP). Is dit toeval of in een bepaald jaargetijde of is er een grote kans dat je deze hier ziet?
Ben benieuwd,
is er ook ergens bijvoorbeeld een plek waar je regelmatig Walvissen (of Orka's) vanaf de kust kan zien?
Ik kom op internet wel een aantal foto's tegen van walvissen bij Cape Flaterry (Olympic NP). Is dit toeval of in een bepaald jaargetijde of is er een grote kans dat je deze hier ziet?
Ben benieuwd,
Dirk Jan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1303 Weergaves
-
Laatste bericht door groennom