Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door roelb »

RR2USA schreef:Wie gaat er op kort termijn met dit bijzondere tarief? Ben heel benieuwd wat er gebeurt.
Ikzelf ga namelijk pas in september... Ook iemand al contact gehad met Expedia vandaag? Garanderen zij de boeking?
Ik heb voor de zekerheid er 2 gemaakt: Expedia en Alamo.com 8) :thumbup: :clap:
Ik vlieg zondag, maar ga dus woensdagochtend 1 juni de auto omwisselen. Tot die tijd een auto tegen regulier tarief, de lage tarieven golden pas vanaf 1/6. Ik laat het jullie weten!

Mooi van Alamo dat zij zo'n aanbieding doen van beperkte duur! Want waarom zou dit een fout moeten zijn? Er wordt wel meer gestunt met prijzen van reizen, tickets, etc. En als het wel een fout is dan trekt Alamo volgens mij aan het kortste eind, immers, dat kunnen wij niet weten. Ja, de prijzen waren laag, maar nu ook weer niet zo laag dat het niet gewoon een stuntaanbieding kan zijn. Overeenkomst is overeenkomst.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Was jij ook niet één van de eersten die met de vorige errorfare zou gaan? Die ene waarbij sommige mensen geld zouden terugkrijgen, niet de zogenaamde Hinkokorting van 3j geleden :).
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016

Bericht door Purk87 »

ingrid14 schreef:Net even gekeken op de site van National, https://www.nationalcar.com/en_US/car-r ... earch.html
Hier bij Confirmation Number enkel de cijfertjes van mijn Expedia bevestigingsnummer ingegeven en ik kon mijn boeking zien staan.

Ik was met name alsnog wat ongerust over de verzekeringen (zeker na de boekingsperikelen van vorig jaar) en ik was dus blij om dit te zien staan
2016-05-25 (3).png
(de prijs die op deze printscreen staat is het totaal van taxes en fees - totaal is dus 787.85 €)
Ik ging, n.a.v. jouw post, ook even kijken en inloggen bij National. Ik heb ook geboekt via Expedia.nl
Ik zie alleen wel mijn naam, ook de auto, maar geen prijzen... Dit geldt voor beide boekingen (heb twee losse boekingen omdat we graag van auto willen wisselen). Ik kan online verder ook niks aanpassen. De pick-up tijd staat nog op 12.00 PM staat, maar wij zijn er pas rond 19.00 uur
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen »

Prijzen zijn via Expedia afgerekend en staan niet op de National website, deze worden weergegeven als INCLUDED. Enkel de prijzen welke eventueel lokaal afgerekend moeten worden (zoals one-way fee)
Purk87
Amerikafan

Bericht door Purk87 »

rmathijssen schreef:Prijzen zijn via Expedia afgerekend en staan niet op de National website, deze worden weergegeven als INCLUDED. Enkel de prijzen welke eventueel lokaal afgerekend moeten worden (zoals one-way fee)
Oke, dank je wel. Alleen heeft Ingrid, als ik het goed lees, de kosten ook via Expedia gemaakt en heeft zij wel een overzicht. Maar als ik mij geen zorgen hoef te maken, is het prima haha.

Ik heb er nu niks (meer) aan om mij aan te melden bij de National Emerald Club, toch?
[2016] Zuidwest Amerika
[2018] Deep South
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen »

Bij Ingrid zie je ook enkel one-way fee en taxes.

Volgens mij, maar ik weet het niet 100% zeker, kun je jezelf nog steeds aanmelden bij de National Emerald Club, je dient dan op locatie aan te geven dat je de huur-overeenkomst wilt koppelen. Wellicht dat iemand met meer ervaring dit kan verhelderen. Ikzelf zit in dezelfde situatie, ik wil een 2e bestuurder opgeven op lokatie op mijn (nieuwe) National Emerald Club lidmaatschap.

Ik krijg overigens het complete bedrag te zien (inclusief hetgeen dat ik al betaald heb bij Expedia) als ik op "print" druk op de National website bij de confirmation.
SjefkeNL
Amerika-ontdekker

Bericht door SjefkeNL »

Vanmiddag via de mobiel toch geboekt! ik kon niet wachten tot ik thuis was, gelukkig maar ander was ik te laat

Als het klopt heb ik nu €700 korting! (€300 ipv €998) :shock: op mijn bestaande boeking! + een Standaard SUV ipv midsize SUV
Alleen zit ik nog wel met die 2e bestuurder, ik ben geen lid van Emerald Club..

Één iemand in dit topic zei dat je voor 2e bestuurder $10 per dag extra betaald (Aan de bali)
De andere zegt omdat ik ophaal in San Francisco Airport, is 2e bestuurder wel bij inbegrepen, maar 3e / 4e bestuurder niet.
Dus nog even uit zoeken welke het is...

Bedankt voor de Tip, ik kwam er trouwens via een andere Facebook pagina achter die naar dit topic verwees ;)
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
Purk87
Amerikafan

Bericht door Purk87 »

rmathijssen schreef:Bij Ingrid zie je ook enkel one-way fee en taxes.

Volgens mij, maar ik weet het niet 100% zeker, kun je jezelf nog steeds aanmelden bij de National Emerald Club, je dient dan op locatie aan te geven dat je de huur-overeenkomst wilt koppelen. Wellicht dat iemand met meer ervaring dit kan verhelderen. Ikzelf zit in dezelfde situatie, ik wil een 2e bestuurder opgeven op lokatie op mijn (nieuwe) National Emerald Club lidmaatschap.

Ik krijg overigens het complete bedrag te zien (inclusief hetgeen dat ik al betaald heb bij Expedia) als ik op "print" druk op de National website bij de confirmation.
Ja, als ik daarop klik, dan zie ik ook het eind bedrag, maar geen specificatie. Naja, het zal wel.
Even uit nieuwsgierigheid, maar kan jij jouw booking online aanpassen of ook niet?
Bij mij staat er: You cannot modify or cancel this reservation online. To modify or cancel, please call 1-888-826-6890
[2016] Zuidwest Amerika
[2018] Deep South
Purk87
Amerikafan

Bericht door Purk87 »

SjefkeNL schreef: Één iemand in dit topic zei dat je voor 2e bestuurder $10 per dag extra betaald (Aan de bali)
De andere zegt omdat ik ophaal in San Francisco Airport, is 2e bestuurder wel bij inbegrepen, maar 3e / 4e bestuurder niet.
Dus nog even uit zoeken welke het is...
Klopt, in Californië is de 2e bestuurder gratis.
[2016] Zuidwest Amerika
[2018] Deep South
RR2USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door RR2USA »

Bij mij staat er: You cannot modify or cancel this reservation online. To modify or cancel, please call 1-888-826-6890
De reden waarom dat niet kan, is omdat je via een brooker geboekt hebt. Dus wijzigingen moeten in dit geval via Expedia.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Purk87
Amerikafan

Bericht door Purk87 »

Oke dank je!
Ik ben nog een newbie op dit gebied, dus check het toch even of het goed is gegaan :oops: :oops: :oops:
[2016] Zuidwest Amerika
[2018] Deep South
SjefkeNL
Amerika-ontdekker

Bericht door SjefkeNL »

Dankjewel Purk87 voor het bevestigingen, na wat zoek werk heb ik het ook gevonden op de website van National Car
Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are; California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states.
Laatst gewijzigd door SjefkeNL op 25 mei 2016, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Er is ook een Alles over National Emerald Club deel 2 topic.
Met ook hier een handige startbericht met veel tips!
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik wil ook nog even Harry bedanken :thumbup:

Ik heb rechstreeks bij Alamo geboekt gisteren en zie mijn reservering ook netjes terug als ik inlog. We gaan pas eind juli.

Net nogmaals prijzen gechecked en die is nu 3500 dollar......ipv 675 gisteren voor fullsize SUV. Die nieuwe prijs kan toch ook niet kloppen 3500 dollar....die zag ik trouwens ook als ik andere landen selecteerde vanmorgen.

De eerste boekingen zijn begin juni las ik hierboven.
Laatst gewijzigd door pumi1000 op 25 mei 2016, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ze zullen wat goed te maken hebben ;)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

pumi1000 schreef:Ik wil ook nog even Harry bedanken :thumbup:
Graag gedaan, je hebt een mooie deal gemaakt zo te zien :)
Purk87
Amerikafan

Bericht door Purk87 »

Ja Harry superrrrr bedankt!
Ook namens mijn vriend, want nu hebben we wel een Mustang (of gelijkwaardig) geboekt en anders vond ik dat veel te duur :lol: :lol: 8)
[2016] Zuidwest Amerika
[2018] Deep South
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

De eerste screenshot die ik postte kwam van de National site.

Hieronder screenshot van de Expedia site (gemaakt tijdens het boeken)
Expedia-screenshot.png
Expedia-screenshot.png (43.92 KiB) 935 keer bekeken
Dus, vandaag betaal ik 429.71 € aan Expedia, bij ophalen van de wagen 399$ (ongeveer 358.14 €) aan National, totaal ongeveer 787.85 €

Als je via Expedia geboekt hebt, kan je op hun site je boeking annuleren. Inloggen in je account, dan naar reisplannen. Daar klik je op je boeking en die opent dan. In dat scherm zit je rechts staan: boeking beheren en vlak daaronder kan je klikken op reservering annuleren. Uiteraard heb ik NIET meer verder geklikt.

Net mijn uitgaven op de creditcard gecheckt maar ik zie nog niet dat er een betaling vanaf is. Ik zal morgen nog even kijken.

Overigen Hinko, mooie duidelijke uiteenzetting over National Emerald Club.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

ik heb wel het gevoel dat Expedia iets minder one way fee rekent dan National.

Volgens Expedia komt er 358 euro aan one way toeslag bij.
Als ik inlog met die reservering bij National staat daar ongeveer 500 dollar. (399 dollar plus taxes) is ongeveer 448 euro.

Dat bedrag wordt volgens mij wel door National straks bij inleveren op je creditcard gecharged. Dus de berekening op Expedia lijkt niet helemaal te kloppen. In ieder geval bij mij.

Bovenstaande is dus alleen voor one way.

Dus voor mij is de boeking rechtstreeks gemaakt op Nationalcar.com goedkoper dan de boeking op Expedia. Ook al leek dat op het eerste oog niet zo.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Zoals je al zegt alleen als je een oneway fee hebt; zo niet is Expedia iets van 15% goedkoper dan National rechtstreeks, iig voor mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer