Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat mee te nemen en wat daar kopen? Eerste USA trip
Wat mee te nemen en wat daar kopen? Eerste USA trip
Hallo iedereen,
Over 3 weken is het zover! Mijn man en ik vertrekken voor een maand naar de West-Kust van Amerika.
Ik ben momenteel de reis aan het uitwerken, maar vroeg me af wat we zoal op voorhand best meenemen en wat niet.
Bijvoorbeeld een europese stekkerkop nemen we zeker mee, maar wat doen we met een frigobox? Koop je dit niet best gewoon ter plekke in een grote winkel? Welke items hebben jullie ter plekke gekocht en wat hebben jullie uit België of Nederland meegenomen?
Wij landen in Las Vegas en ik wou de dag erna inkopen gaan doen (eten en drinken). Zijn hier grote warenhuizen aanwezig?
Groetjes, Eline
Over 3 weken is het zover! Mijn man en ik vertrekken voor een maand naar de West-Kust van Amerika.
Ik ben momenteel de reis aan het uitwerken, maar vroeg me af wat we zoal op voorhand best meenemen en wat niet.
Bijvoorbeeld een europese stekkerkop nemen we zeker mee, maar wat doen we met een frigobox? Koop je dit niet best gewoon ter plekke in een grote winkel? Welke items hebben jullie ter plekke gekocht en wat hebben jullie uit België of Nederland meegenomen?
Wij landen in Las Vegas en ik wou de dag erna inkopen gaan doen (eten en drinken). Zijn hier grote warenhuizen aanwezig?
Groetjes, Eline
Re: Wat mee te nemen en wat daar kopen? Eerste USA trip
Walmart heeft alles wat je nodig hebt, is goedkoop en je kunt bij elke vestiging alles binnen 14 dagen zonder problemen ruilen of terug geven. Ik zou inderdaad alleen stekkeromvormers meenemen om je telefoon en andere apparatuur op te laden.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En een verdeelstekker erbij..... erg handig om meerdere apparaten op te laden.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Wij hebben een Europese stekkerdoos met verlengsnoer en hebben daar een Amerikaanse stekker aangezet, erg makkelijk als je meer apparaten wilt opladen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt in LV een Walmart zoeken, of ergens onderweg wat inslaan. Wij begonnen vorig jaar ook in LV en omdat we zo vroeg mogelijk in VoF wilden zijn - vanwege de temperatuur daar - zijn we eerst daarnaartoe gereden en hebben in St George inkopen gedaan.
Alles wat we mee kunnen nemen, nemen we mee. Meestal nemen we plastic borden, bestek en bekers en een schilmesje mee; het is vaak wel zoeken om zoiets in kleine hoeveelheden te vinden. Vaak nemen we ook ziplockzakjes mee om de spullen in de koelbox in te verpakken zodat niet alles nat wordt als het ijs smelt. Wat we ook op de eerste dag kopen is wasmiddel (wij vinden de Tide Pods handig omdat ze die in kleine verpakkingen hebben).
Verder nemen we ook altijd een paar wasknijpers of paperclips mee om aangebroken zakken chips en dergelijke af te sluiten. En die zak met Tide Pods.
Marianne
Alles wat we mee kunnen nemen, nemen we mee. Meestal nemen we plastic borden, bestek en bekers en een schilmesje mee; het is vaak wel zoeken om zoiets in kleine hoeveelheden te vinden. Vaak nemen we ook ziplockzakjes mee om de spullen in de koelbox in te verpakken zodat niet alles nat wordt als het ijs smelt. Wat we ook op de eerste dag kopen is wasmiddel (wij vinden de Tide Pods handig omdat ze die in kleine verpakkingen hebben).
Verder nemen we ook altijd een paar wasknijpers of paperclips mee om aangebroken zakken chips en dergelijke af te sluiten. En die zak met Tide Pods.

Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28

OK, er is voor iedereen een begin en het blijft een trip naar het onbekende.
Maar als je even googled op Las Vegas dan vind je dat dit een stad is van 600.000 inwoners, met de voorsteden samen wonen er een 2.000.000 mensen. Ik denk dat je er wel een groot warenhuis kan vinden.
Overigens maak ik me wel enigszins zorgen als jullie nu de reis nog moeten uitwerken en binnen 3 weken vertrekken. Ligt de route dan nog niet vast ? Zijn de hotels en/of campings nog niet geboekt ?
Edit: ik heb even naar jullie berichten gekeken en jullie hebben blijkbaar dus wel reeds ene planning en dit in een andere topic lopen. Je kan de vragen ook gewoon daar stellen hoor, daarvoor hoef je geen nieuwe topic te openen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ten overvloede, in de VS heb je 110V. Voor opladers werkt dit meestal wel, maar voor andere electrische apparaten heb je eventueel een omvormer nodig.Eline8A schreef: Bijvoorbeeld een europese stekkerkop nemen we zeker mee
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Al mijn opladers voor apparaten zijn geschikt voor 110V-240V. Die Föhn die enkel op 220V werkt laat je maar thuis 

Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Hoi Eline,
Je hebt in Las Vegas idd bijv. de Walmart. Hier hebben ze alles wat je kunt bedenken; van eten/drinken, koelboxen, paracetamol, slippers, you name it.
Je kunt daar dus in principe alles inkopen wat je nodig zult hebben voor je reis. Let wel op dat als in hotels verblijft je vaak of geen of maar een heel klein koelkastje tot je beschikking hebt.
Mocht je meer willen weten, dan vraag gerust.
Je hebt in Las Vegas idd bijv. de Walmart. Hier hebben ze alles wat je kunt bedenken; van eten/drinken, koelboxen, paracetamol, slippers, you name it.
Je kunt daar dus in principe alles inkopen wat je nodig zult hebben voor je reis. Let wel op dat als in hotels verblijft je vaak of geen of maar een heel klein koelkastje tot je beschikking hebt.
Mocht je meer willen weten, dan vraag gerust.
Hoi,
wij gaan in september a.s en landen in LA. We rijden het rondje van het forum "plus" . We hebben een hotel in LA gezocht om de hoek bij een Walmart en redelijk dicht bij LAX. Na het ophalen van de auto rijden we naar deze Walmart, doen onze boodschappen en gaan daarna naar het hotel (google maps zegt aan de overkant v d straat).
De verwachting is dat we vroeg wakker zullen zijn en dan vroeg kunnen starten met de rit, nog voordat de Walmart open gaat (en alles dus al gekocht hebben). En dan zodra we LA uit zijn en langs de kust rijden een plekkie zoeken voor een ontbijtje.
Op mijn telefoon staat een boodschappenlijstje met zaken die we daar als eerste willen kopen (en groeit gestaag) en daar staat natuurlijk een koelbox op. Twee jaar terug hadden we een grotere en nu nemen we 2 kleinere. In de ene kan dan los ijs met limonade en wat water. In de andere het fruit, yoghurt evt voor een ontbijtje oid (met het ijs in de zipperbags zodat alles droog blijft). Dus 1 box voor het snelle pakken van drinken en 1 die dicht kan blijven tot het hotel. Voordeel is ook dat als je een mooie koelbox koopt die nog in de bagage kan mee terug naar huis.
Wat we ook kopen is de shampoo, zonnebrand en de middelen voor het ongedierte (voor en na behandeling). Niet omdat we dat niet mee willen nemen maar omdat we het leuk vinden om dat daar uit te zoeken
Natuurlijk eten en drinken voor onderweg. We hebben een 7 persoons SUV met zijn 4/n dus ruimte zat om genoeg te hebben voor de eerste week b.v. Flesje wijn natuurlijk voor bij de zonsondergang
, ook wat bekers en bordjes etc..Keukenrol is altijd handig, of zakdoekjes en wat natte doekjes etc.
Ach weet je, meenemen is goed als je dat fijn vindt, daar kopen ook....als je het maar naar je zin hebt
Veel plezier iig
wij gaan in september a.s en landen in LA. We rijden het rondje van het forum "plus" . We hebben een hotel in LA gezocht om de hoek bij een Walmart en redelijk dicht bij LAX. Na het ophalen van de auto rijden we naar deze Walmart, doen onze boodschappen en gaan daarna naar het hotel (google maps zegt aan de overkant v d straat).
De verwachting is dat we vroeg wakker zullen zijn en dan vroeg kunnen starten met de rit, nog voordat de Walmart open gaat (en alles dus al gekocht hebben). En dan zodra we LA uit zijn en langs de kust rijden een plekkie zoeken voor een ontbijtje.
Op mijn telefoon staat een boodschappenlijstje met zaken die we daar als eerste willen kopen (en groeit gestaag) en daar staat natuurlijk een koelbox op. Twee jaar terug hadden we een grotere en nu nemen we 2 kleinere. In de ene kan dan los ijs met limonade en wat water. In de andere het fruit, yoghurt evt voor een ontbijtje oid (met het ijs in de zipperbags zodat alles droog blijft). Dus 1 box voor het snelle pakken van drinken en 1 die dicht kan blijven tot het hotel. Voordeel is ook dat als je een mooie koelbox koopt die nog in de bagage kan mee terug naar huis.
Wat we ook kopen is de shampoo, zonnebrand en de middelen voor het ongedierte (voor en na behandeling). Niet omdat we dat niet mee willen nemen maar omdat we het leuk vinden om dat daar uit te zoeken

Natuurlijk eten en drinken voor onderweg. We hebben een 7 persoons SUV met zijn 4/n dus ruimte zat om genoeg te hebben voor de eerste week b.v. Flesje wijn natuurlijk voor bij de zonsondergang

Ach weet je, meenemen is goed als je dat fijn vindt, daar kopen ook....als je het maar naar je zin hebt

Veel plezier iig
Grote Amerika fan
iemand wel eens een koelbox mee terug genomen uit Amerika?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ja, maar dan wel een opvouwbare. Die zijn heel handig en zijn volledig vlak in de koffer te leggen.diver99 schreef:iemand wel eens een koelbox mee terug genomen uit Amerika?
Ook een beetje afhankelijk waar we heen gaan. Vorig jaar bvb in Alaska hebben we de koelbox niet meegenomen, dit jaar voor het rondje Denver gaat die wél weer mee. Tijdens onze winterreizen naar het ZW uiteraard ook niet, want daar moeten we het water dat 's nachts in de auto blijft liggen, 's morgens eerst ontdooien vooraleer we er kunnen van drinken

Wij gebruiken wel nooit ijsblokjes, gewoon omdat dit een gans gedoe is als die beginnen te smelten. We gebruiken daarentegen van die blauwe icepacks. Elke avond laten we die in het hotel opnieuw invriezen (niet in de kamer, wat dat kleine ijscompartiment in de koelkast haalt dit niet).
Op die manier blijft alles overdag lekker fris én droog.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, die van ons heeft al meerdere reizen meegemaakt. Wij hebben er ooit een ter plekke gekocht en op de terugweg als koffer gebruikt. De reis daarna is hij weer meegegaan met allerlei kampeerspullen.
De laatste keren is hij niet meer mee geweest; dat kostte te veel aan bagageruimte. Was wel jammer want de laatste keer hadden we best veel moeite om een goede koelbox te vinden (niet te groot, niet te klein, met afvoer voor het smeltwater, wieltjes, en vooral niet al te duur
).
Marianne
De laatste keren is hij niet meer mee geweest; dat kostte te veel aan bagageruimte. Was wel jammer want de laatste keer hadden we best veel moeite om een goede koelbox te vinden (niet te groot, niet te klein, met afvoer voor het smeltwater, wieltjes, en vooral niet al te duur

Marianne
ja wij gaan in augustus een rondje zuidwest doen van 4 weken en het lijkt me toch wel handig om een koelbox te hebben. Denk dat we de eerste dag maar langs de walmart rijden o.i.d. Is het trouwens toegestaan om de icepacks in je koffer mee te nemen? Handbagage mag zeker niet dat weet ik
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Gewoon daar achterlaten en telkens nieuwe kopen. Die wegen immers ook veel te zwaar waardoor de bagage nodeloos dicht bij het max toegelaten gewicht komt.diver99 schreef:Is het trouwens toegestaan om de icepacks in je koffer mee te nemen?
Ja wij hebben vorig jaar onze koelbox meegenomen naar Nederland. Het is zo'n play mate model, niet een hele grote. Dus kon prima als handbagage mee.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben onlangs onze vrij grote koelbox ook meegenomen, ben er heel blij mee hier in Zuid-Spanje. Als vierde ruimbagagestuk ingecheckt (BC).
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
De laatste vier jaar nemen we zo weinig mogelijk mee.Eline8A schreef:Hallo iedereen,
Groetjes, Eline
Wat kleding voor de eerste dagen en de tandenborstel.
De rest kopen we daar op de eerste dag in de supermarkt en kleding bij de premium outlets.
Kwestie van die even vooraan te zetten in je planning. Als je in Las Vegas begint heb je twee premium outlets en zat winkels die alles verkopen.
Shampoo, tandpasta, scheerzeep, douchegel, etc. krijg je daar allemaal van dezelfde merken als hier en goedkoper of in grotere verpakkingen.
Bij de Walmart krijg je een vrij grote koelbox voor een dollar of 30 a 40 en een bungee koord om je koelbox vast te zetten zodat die niet heen en weer schuift als je je koffers niet erin hebt liggen. Meestal nog een klapkrat erbij voor het brood, wegwerp bestek, borden, etc. Als je er ijs in doet is een kraantje aan de zijkant handig dan hoef je niet te kiepen. Je krijgt bij elke winkel en tankstation wel ijs voor je koelbox.
Als je er een paar dollar voor betaalt tenminste.Je krijgt bij elke winkel en tankstation wel ijs voor je koelbox.

Is dat niet gratis dan?
Bij de walmart zit het altijd bij de uitgang, kan je 't zo in je karretje gooien nadat je boodschappen gedaan hebt...

Bij de walmart zit het altijd bij de uitgang, kan je 't zo in je karretje gooien nadat je boodschappen gedaan hebt...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht