Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Is verplicht veld, staat invullen familienaam.
Gekke vraag misschein maar bij moeder naam meisjesnaam invullen neem ik aan?
Gekke vraag misschein maar bij moeder naam meisjesnaam invullen neem ik aan?
Laatst gewijzigd door Désirée op 28 mei 2016, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
In de zomer gaan we naar Amerika
ESTA formulier moet nog aangevraagd worden...
We zijn paar weken geleden getrouwd, op het paspoort staat de nieuwe naam nog niet, ik neem aan dat op Esta formulier gewoon mijn vrouw haar meisjes naam moet staan omdat dat ook op het paspoort staat?
ESTA formulier moet nog aangevraagd worden...
We zijn paar weken geleden getrouwd, op het paspoort staat de nieuwe naam nog niet, ik neem aan dat op Esta formulier gewoon mijn vrouw haar meisjes naam moet staan omdat dat ook op het paspoort staat?
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Yep, naam zoals in het paspoort.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
ennuh op een Nederlands paspoort blijft de naam je meisjesnaam, je kunt er hooguit ev (echtgenote van) mans naam op laten zetten. dit is ongeacht de naamkeuze die je bij het trouwen hebt doorgegeven. ook in de toekomst dus altijd meisjesnaam van je vrouw bij esta en vliegtickets gebruiken!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
@Desiree bij de gegevens van je ouders inderdaad haar meisjesnaam gebruiken. let ook even op de voornamen. gebruik die zoals in hun paspoort staat.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
Esta opnieuw aangevraagd en goedgekeurd. Ook geregeld 

Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Vraagje: zowel mijn moeder en ik hebben nog een geldige Esta, wanneer wij komende zomer naar Las Vegas gaan. Moeten we bepaalde zaken nog bijwerken of maakt dat niet uit?
Loves Vegas!
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Het mag maar het hoeft niet.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
nu heb ik bij het aanvragen van onze ESTA bij 'voornaam aanvrager' mijn roepnaam ingevuld. Daarna wel van alle vier gezinsleden de juiste voor/geboortenamen ingevuld maar die aanvrager kreeg ik niet meer gewijzigd. Maak het wat uit dat ik in eerste instantie met voornaam en daarna met eerste geboortenaam volgens paspoort sta vermeld?
het zal toch voornamelijk gaan om het blokje van de vier gezinsleden? toch?

Problemen met aanvraag.
Momenteel ben ik bezig met een groepsaanvraag voor ons gezin.
Na 3 aanvragen ( nog 2 kinderen te gaan) kan ik geen paspoortgegevensmeer invullen.
Allen Datum van afgifte en Verloopdatum kan ik invoeren.
De overige velden in deze alinea blijven grijs....
Iemand enig idee?
Momenteel ben ik bezig met een groepsaanvraag voor ons gezin.
Na 3 aanvragen ( nog 2 kinderen te gaan) kan ik geen paspoortgegevensmeer invullen.
Allen Datum van afgifte en Verloopdatum kan ik invoeren.
De overige velden in deze alinea blijven grijs....
Iemand enig idee?
Ik had hetzelfde probleem. Na 2 personen bleven de velden grijs waar ik het paspoort nummer etc moest invullen. Ik heb toen maar weer een nieuwe groepsaanvraag gedaan voor de andere 2 personen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Vandaag opnieuw geprobeerd. Nu ging het goed, voor 5 personen ingevuld.
Raar maar waar.
Raar maar waar.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb een korte maar simpele vraag en ik kon niet een duidelijk antwoordt vinden, dus vraag ik het hier.
Afgelopen mei ben ik weer Amerika gevlogen voor twee weken om mijn gastgezin en vrienden weer te zien na een jaar. Ik ben namelijk een uitwisselingstudent geweest. Mijn vraag is of het mogelijk is om in de herfst weer terug te gaan voor twee weken? Ik wil namelijk een vriendin verrassen voor haar verjaardag. Toch vroeg ik me af of dit wel mocht met mijn ESTA, omdat het relatief ''kort'' na elkaar is (4 maanden ongeveer).
Afgelopen mei ben ik weer Amerika gevlogen voor twee weken om mijn gastgezin en vrienden weer te zien na een jaar. Ik ben namelijk een uitwisselingstudent geweest. Mijn vraag is of het mogelijk is om in de herfst weer terug te gaan voor twee weken? Ik wil namelijk een vriendin verrassen voor haar verjaardag. Toch vroeg ik me af of dit wel mocht met mijn ESTA, omdat het relatief ''kort'' na elkaar is (4 maanden ongeveer).
Zolang je een goedgekeurde ESTA hebt mag je afreizen wanneer je wilt. Of je daadwerkelijk toegelaten wordt zal beslist worden door de US Immigrations ambtenaar. In jouw lijkt me het geen probleem.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Bij mij is het al een paar keer minder dan 45 dagen tussen 2 trips geweest. Nooit problemen gehad 

Goedemorgen, ik lees al een tijdje mee wat een info allemaal!
Ik heb 2 vraagjes over de ESTA. Ik twijfel of ik ze opnieuw moet aanvragen. Ze zijn inmiddels gewoon goedgekeurd. Mijn man is ervan overtuigd van niet maar ik twijfel. Wie heeft er raad?
- We hebben de werkgever wel ingevuld maar beroep niet (geen verplicht veld) zou dit een probleem zijn?
- Bij de adressen in Nederland hebben we eerst het huisnummer dan de straatnaam ingevuld.
Bedankt alvast!!!
Ik heb 2 vraagjes over de ESTA. Ik twijfel of ik ze opnieuw moet aanvragen. Ze zijn inmiddels gewoon goedgekeurd. Mijn man is ervan overtuigd van niet maar ik twijfel. Wie heeft er raad?
- We hebben de werkgever wel ingevuld maar beroep niet (geen verplicht veld) zou dit een probleem zijn?
- Bij de adressen in Nederland hebben we eerst het huisnummer dan de straatnaam ingevuld.
Bedankt alvast!!!
Heb laatst ook de Esta's ingevuld en beroep hoefde je niet in te vullen, heb ik ook niet gedaan.
Het adres moet je volgens mij ook eerst met het huisnummer beginnen en daarna de straatnaam.
Ik heb ook twijfels over het volgende:
Ik heb bij het adres ook eerst huisnummer gedaan, daarna een komma en toen onze straatnaam. Nu twijfel ik ook over het laatste, of het erg is dat ik er een komma tussen het huisnummer en straatnaam heb gezet. Waarom ik dat zo gedaan heb???
Tevens twijfel ik ook over de voornaam van m'n ouders/ schoonouders. Ik wist op moment van het invullen van de esta's niet de exacte voornamen. Ik heb hun roepnaam ingevuld maar wel hun meisjesachternaam. Zal dit problemen opgeven?
Het adres moet je volgens mij ook eerst met het huisnummer beginnen en daarna de straatnaam.
Ik heb ook twijfels over het volgende:
Ik heb bij het adres ook eerst huisnummer gedaan, daarna een komma en toen onze straatnaam. Nu twijfel ik ook over het laatste, of het erg is dat ik er een komma tussen het huisnummer en straatnaam heb gezet. Waarom ik dat zo gedaan heb???
Tevens twijfel ik ook over de voornaam van m'n ouders/ schoonouders. Ik wist op moment van het invullen van de esta's niet de exacte voornamen. Ik heb hun roepnaam ingevuld maar wel hun meisjesachternaam. Zal dit problemen opgeven?
Als het geen verplicht veld is lijkt mij dat het ook geen probleem oplevert.
Geen idee wat betreft die adressen en huisnummers lijkt mij niet een probleem.
Voornamen zou ik toch wel zoals genoemd in je paspoort, id kaart aanhouden.
Geen idee wat betreft die adressen en huisnummers lijkt mij niet een probleem.
Voornamen zou ik toch wel zoals genoemd in je paspoort, id kaart aanhouden.
De namen die in onze paspoorten staan heb ik wel goed ingevoerd maar je moest ook de voor-en achternaam van de ouders invoeren en die voornamen kloppen niet exact (ik heb hun roepnamen gebruikt omdat ik ze op het moment van invullen van de Esta's niet wist). Maar zijn de namen van de ouders gekoppeld aan je eigen paspoort? Ik vraag me af of dat een probleem zal zijn. Als je bij de douane komt vraag ik me af of ze daar op controleren. Ze kunnen toch niet verwachten dat je hun exacte voornamen weet. Bij het invullen van de Esta kon je ook aangeven 'unknown'...
oow die namen, ik dacht dat de ouders ook meegingen vandaar.
Dat lijkt mij ook geen probleem maar dat is maar mijn gedachte.
Dat lijkt mij ook geen probleem maar dat is maar mijn gedachte.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19800 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties