oortjes schreef:
Tink, weer verschillen we van mening. Er zijn voor mensen zonder inkomen die ziek zijn staatsprogramma's, maar die zorg is zeer rudimentair. Ik weet er van aangezien mijn vriendin - die uiteindelijk mede door gebrek aan goede zorg/begeleiding zelfmoord pleegde - in die situatie zat.
En als er programma's mogelijk zijn als jij zegt, waarom zijn er dan 47 miljoen onverzekerden in dit land - en dat aantal is groeiende ?!
Voor mensen die op hun 62e met pensioen gaan is het probleem dat ze pas op hun 65e voor MediCare in aanmerking komen.
Trialmeds, dat is voor een week - ik heb het nooit voor langer aangeboden gezien.
Natuurlijk zijn is de farmaceutische industrie bereid een hoeveelheid meds gratis te geven. De meeste meds kosten weinig aan grondstoffen/fabricage. Het is voor de industrie van belang dat ze het recht hebben de rest van de zieken het vel over de neus te trekken. Jaarlijks wordt een klein kapitaal besteed aan lobbyen om dat mogelijk te houden.
Sorry maar dat is pertinent niet waar.
Staats programma's werken voor jaren en jaren. Verscheidene subscribers op mijn mailinglist (en dit zijn er een paar duizend dus een aardige representatie van de US bevolking) maakt gebruik van dit soort pogrammas en van de Free meds programma's.
Voor een heleboel mensen is het een keus die ze welbewust maken, wel of geen insurance. Credit card schulden die te hoog zijn opgelopen, een te dure auto etc en een hele groep mensen doen ook geen moeite om programma's zoals de State programs te onderzoeken of te gebruiken.
Het vraagt moed en energie om toe te geven dat je hulp nodig hebt een budget te maken en je schulden te consolideren. Er zijn genoeg instanties die daarbij helpen en op die manier kun je insurance krijgen.
En al is trial meds voor een weekje medicijnen, wat maakt dat uit? Als je wilt besparen op je health care cost in je budget dan is een week gratis medicijnen toch weer lekker meegenomen of koop jij liever medicijnen voor een hele maand die na een paar dagen toch niet zo geschikt voor je bleken te zijn en je ze door de w.c moet spoelen. Dat is toch weggegooid geld?
Ik gaf alleen maar aan hoe je in Amerika op je kosten kunt besparen door zo'n trial of een coupon aan te vragen
Trial meds en de gratis programma's van de pharmaceutische industrie zijn 2 heel verschillende dingen. Je kan er neerbuigend over doen over die gratis medicijn prgramma's voor de lagere inkomens maar ik persoonlijk ben blij dat ze er zijn, dat er in ieder geval iets gedaan wordt. Doet er niet toe hoe of waar het vandaan komt belangrijk is dat het beschikbaar is.
Als je ziek wordt kun je niet vertrouwen en afwachten op wat de staat je aanbied. Je gezondheid is je eigen verantwoordelijkheid en jij moet zorgen het onderste uit de kan te krijgen.
Ik heb ook geen huisarts, dat is mijn eigen keus. Ik ga naar een vaste arts maar die staat niet genoteerd als mijn huisarts. Ik zie niet in waarom een arts een vast bedrag per maand moet krijgen van insurance alleen omdat hij als mijn arts genoteerd staat.
Ik ben het volkomen met John en Petra eens in deze.
Als men verzorgd wilt zijn van de wieg tot het graf met geen invloed op hoe men hun health care insurance/budget kan besteden zijn deze mensen beter af in een verzorgingstaat zoals als eens Nederland en Frankrijk was.