Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Gigi85: 4 weken zuidwesten met een peuter

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gigi85
Amerika-newbie

Reis Gigi85: 4 weken zuidwesten met een peuter

Bericht door Gigi85 »

In augustus zullen wij 4 weken rondreizen door de VS, we doen zo ongeveer het standaard rondje zoals hier op het forum als voorbeeld gegeven wordt. Zo ziet onze route eruit:
2-8-2016 vlucht naar LA
3-8-2016 LA - Santa Barbara
4-8-2016 Santa Barbara- Pismo Beach
5-8-2016 Pismo- Monterey
6-8-2016 Monterey
7-8-2016 Monterey - San Francisco
8-8-2016 San Francisco
9-8-2016 San Francisco
10-8-2016 San Francisco - El Portal
11-8-2016 El Portal - Yosemite (overnachting in park zelf)
12-8-2016 Yosemite - Mammoth lakes
13-8-2016 Mammoth Lakes
14-8-2016 Mammoth Lakes - Death Valley
15-8-2016 Death Valley - Las Vegas
16-8-2016 Las Vegas
17-8-2016 Las Vegas - Zion
18-8-2016 Zion
19-8-2016 Zion - Bryce
20-8-2016 Bryce - Page
21-8-2016 Page - Grand Canyon
22-8-2016 Grand Canyon
23-8-2016 Grand Canyon - Kingman
24-8-2016 Kingman - Palm Springs
25-8-2016 Palm Springs
26-8-2016 Palm Springs - LA
27-8-2016 LA
28-8-2016 LA
29-8-2016 LA
30-8-2016 Vlucht naar huis

Vlucht, huurauto en hotels zijn inmiddels geboekt. Waarschijnlijk gaan we een nachtje minder in de Grand Canyon blijven, en doen we in plaats daarvan een nacht in Sedona. Omdat we met onze dochter, die dan net 3 is, reizen, hebben we geprobeerd de afstanden wat kleiner te houden en hebben we vaker 2 overnachtingen gedaan, om zo wat meer rust in te bouwen voor haar en wat extra tijd te hebben om naar speeltuintjes en zo te gaan :)
Ik heb eigenlijk drie vragen aan jullie:
- Welke tours moeten we beslist van tevoren vastleggen? Door omstandigheden zijn we laat met alles te plannen; ik heb in elk geval Alcatraz vastliggen en de tour door de Upper en Lower Antelope canyon. Zijn er andere dingen die ik beslist van tevoren moet reserveren?
- Hebben jullie tips voor de route? Welke snelwegen zijn bijvoorbeeld bijzonder mooi om te rijden?
- Hebben jullie nog specifieke tips voor activiteiten met een peuter? Ik heb het uitgebreide topic over reizen met kinderen al gevonden en daar dus al veel info uit gehaald.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Gigi85: 4 weken zuidwesten met een peuter

Bericht door SanFran »

Welkom op het forum! Mooie reis gaan jullie maken. Wat is de reden dat jullie 2 nachten Mammoth Lakes doen? Ik zou 1 nacht verwisselen voor Yosemite.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Gigi85
Amerika-newbie

Bericht door Gigi85 »

We hebben hier voor twee nachten gekozen, omdat we hier twee daagjes rustig aan willen doen. We verblijven hier op een kleinschalige camping, wat me leuk lijkt voor onze dochter, gewoon even twee dagen niks doen :) Denk dat langere wandelingen in Yosemite met haar toch geen optie zullen zijn.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Op zich vind ik het ook wel een rare keuze om 2 nachten Mammoth Lakes te doen.

Ook de 2 nachten Grand Canyon zijn wat bizar. Zoveel is daar dan ook niet te beleven. Een lange wandeling zit er denk ik niet in.

Houd er ook rekening mee dat Palm Springs heel warm is.

Ik zie niet direct zaken die je "moet" reserveren. Als je met een helikopter oven de Grand Canyon wil bvb, dan zou ik dat ook vooraf reserveren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gigi85
Amerika-newbie

Bericht door Gigi85 »

Die ene nacht Grand canyon gaan we waarschijnlijk annuleren en in plaats daarvan willen we een nacht Sedona doen.

Mammoth lakes moet trouwens Mono Lake zijn, dit hebben we gewijzigd. Maar dus 2 nachten om even wat rust in te bouwen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er is in principe niets mis met 2 nachten Grand Canyon, maar met een peuter zul je waarschijnlijk niet een stuk naar beneden gaan wandelen, dus dan zou 1 overnachting ook voldoende zijn, zeker als je de volgende dag niet verder rijdt dan Kingman. Sedona is een mooi alternatief.
Je zou wel meer tijd in Yosemite door kunnen brengen, daar is genoeg te doen, en ook te relaxen. Je kunt er bijvoorbeeld fietsen huren, korte wandelingen maken, aan het strand zitten, zwemmen etc.

Waarom zowel de Upper als Lower Antelope Canyon? Ik denk dat ik er een zou annuleren. Dat geeft je tijd voor andere dingen rondom Page, zoals Lake Powell en Horseshoe bend (peuter aan een tuigje?).

Ik zou zelf minder tijd uittrekken voor Palm Springs en LA, en Sequoia toevoegen. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Marianne
Gigi85
Amerika-newbie

Bericht door Gigi85 »

@ Marianne: zou je dan voor de upper of de lower canyon kiezen? Ik lees hier gemengde verhalen erover; de een vindt ze wel allebei de moeite waard, de ander vindt met name de upper te druk. Naar horseshoe bend willen we sowieso ook heen, peuter in de draagzak op de rug, een tuigje lijkt me niet zo'n succes bij haar ;)
In LA hebben we een appartement in de buurt van het strand, dus daar willen we vooral een beetje relaxen met onze kleine meid.
Roberto stallone
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Roberto stallone »

Marcopstal schreef:Op zich vind ik het ook wel een rare keuze om 2 nachten Mammoth Lakes te doen.

Ook de 2 nachten Grand Canyon zijn wat bizar. Zoveel is daar dan ook niet te beleven. Een lange wandeling zit er denk ik niet in.
Bizar dat je dat bizar lijkt te vinden! Ik zou daar weken kunnen wandelen.

Wat een leuk idee om met je peuter een maand lang naar de VS te gaan. Ik snap de rustmomenten wel hoor.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij is de Upper handiger met een peuter; bij de Lower moet je wat steile trappen af.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Roberto stallone schreef:
Marcopstal schreef:Op zich vind ik het ook wel een rare keuze om 2 nachten Mammoth Lakes te doen.

Bizar dat je dat bizar lijkt te vinden! Ik zou daar weken kunnen wandelen.

Wat een leuk idee om met je peuter een maand lang naar de VS te gaan. Ik snap de rustmomenten wel hoor.

Ik vermoed dat je het over de Grand Canyon hebt ?

De meeste hebben het op een halve dag wel gezien. Je hoort dan zaken zoals "als je een paar uitzichtpunten hebt gezien heb je ze wel allemaal gezien". Als je lange wandelingen plant en bvb in de canyon wil afdalen is het natuurlijk al een andere zaak, maar dat zit er hier niet in.

Uitzonderingen bevestigen natuurlijk de regel. Maar ik denk dat je bitter weinig mensen zal vinden die "een weekje Grand Canyon" gaan doen.

Overigens valt het mij op dat mensen die voor het eerst gaan heel vaak twee overnachtingen voorzien. Ik heb zo een vermoeden dat dit komt door het aspect "Grand". Men verwacht er doorgaans veel meer van dan het is. Ik ben er al vaak geweest met verschillende groepjes en heb dergelijke reacties dan ook al veel gezien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gigi85
Amerika-newbie

Bericht door Gigi85 »

Marcopstal schreef:

Overigens valt het mij op dat mensen die voor het eerst gaan heel vaak twee overnachtingen voorzien. Ik heb zo een vermoeden dat dit komt door het aspect "Grand". Men verwacht er doorgaans veel meer van dan het is. Ik ben er al vaak geweest met verschillende groepjes en heb dergelijke reacties dan ook al veel gezien.
Ik weet precies wat ik ervan kan verwachten, aangezien ik er al eens geweest ben. Reden van die twee nachten grand canyon was dat we in eerste instantie nergens maar één nacht wilden blijven, omdat we niet elke dag met onze dochter wilden rijden. Uiteindelijk toch ervoor gekozen om hier vanaf te wijken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is natuurlijk ook afhankelijk van waar je vandaan komt en wat je allemaal gepland hebt. 2 nachten kan in veel gevallen ook rustiger zijn. Of 1 nacht in GCVillage en 1 nacht al buiten het park.

Wij hadden op zulke plekken vroeger nooit rustmomenten. Bij ons werden juist, zelfs toen wij nog peuters waren, allerlei activiteiten ondernomen. Bij een park als Yosemite, waar iets meer diversiteit in zit, bij een meer als Lake Powell of Lake Mead of bij een stad (strand, zwemparadijs, kinderactiviteit) hielden wij meer de 'rust'momenten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer