Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gebaar voor laten zien dat iemand homo is

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
amerikafan
Amerika-ontdekker

Gebaar voor laten zien dat iemand homo is

Bericht door amerikafan »

Mijn kennis uit California is vorig jaar bij ons thuis komen logeren.
Toen we naar tv keken zwaaide ze met haar hand voor haar mond. Ik weet niet meer precies wat voor beweging ze maakte.

Ik vroeg wat er aan de hand was. Ze vroeg of de tv-presentator HOMOSEKSUEEL was.

Weet iemand uit Amerika hoe die beweging met je handen exact gaat als je wilt zeggen/vragen dat iemand homoseksueel is?

(NIET beledigend bedoeld)
w8in
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door w8in »

Ik zou het niet weten...ik heb nog nooit zo'n gebaar gezien. Meestal als ik Amerikanen zie aanduiden dat iemand homoseksueel is, gaan ze gekscherend lijzig en met een lisp praten, net zoals dat in Nederland wel eens gebeurt.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Er is een gebaar, waarbij je een beetje geaffecteerd met de hand zwaait, om aan te duiden, dat iemand homo is. Dan heb je je hand inderdaad min of meer voor je gezicht. Misschien dat je dat bedoelt? Maar om nou uit te leggen, hoe die beweging precies gaat? Pff, dat kan ik niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
amerikafan
Amerika-ontdekker

Bericht door amerikafan »

Ja, het gebaar is inderdaad met de hand voor het gezicht :lol: . Ik vond het wel grappig om te zien, maar weet niet meer precies hoe het ging. Maar goed, bedankt voor de info.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Is dat die beweging dat je met je hand voor je gezicht wappert voor frisse lucht omdat je zgn. bijna flauw valt? Volgens mij is dat een vrouwen-stereotyp die gebruikt wordt om zgn. vrouwelijke trekjes aan te geven bij een homo. Geen officieel gebaar volgens mij. Als ik het helemaal fout heb, sorry.

Dora
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, precies, zoiets en inderdaad geen officieel gebaar.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Laat ik als ervaringsdeskundige dan maar proberen antwoord te geven, er is niet zoiets als een gebaar waaraan je kunt "zien" of iemand homo is.
Net zoals er geen gebaar is voor iemand die hetero is. Wat een onzin allemaal.

Groeten Harry
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Inderdaad, dat is niet een gebaar om te vragen of te zeggen dat iemand homosexueel is. Maar zo worden homosexuelen juist nagedaan c.q. belachelijk gemaakt, omdat het een typerend vrouwelijk gebaar zou moeten zijn ... alleen wat overdreven verwijfd nagedaan!
Sandy
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Sandy schreef:Inderdaad, dat is niet een gebaar om te vragen of te zeggen dat iemand homosexueel is. Maar zo worden homosexuelen juist nagedaan c.q. belachelijk gemaakt, omdat het een typerend vrouwelijk gebaar zou moeten zijn ... alleen wat overdreven verwijfd nagedaan!
Ja inderdaad... raar eigenlijk dat ze op die manier nagedaan/belachelijk gemaakt worden. De homo's die ik ken, zijn dus totaal niet verwijft (men is juist eerder verbaasd: uh, hij homo? uh?) Maar goed...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer