Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb onlangs 75 dollar voor 8 GB betaald bij AT&T.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Sim kaart van arieli mobil al binnen. Dus duurt een week ongeveer.
Activatie instructies erbij. Zijn erg simpel op website gegevens invullen, max 3 uur daarna geactiveerd
Castor9
Amerika-ontdekker

Bericht door Castor9 »

nieuwenoord schreef:Ik heb onlangs 75 dollar voor 8 GB betaald bij AT&T.
Dat ligt in de lijn van $60 voor 6GB.

Kan eigenlijk moeilijk inschatten hoeveel ik nodig ga hebben. Maar liever iets te veel dan te weinig.

Kan je bij AT&T makkelijk checken hoeveel je nog over hebt?

Arieli zag er mij trouwens ook interessant uit, maar ik vind er zo verdomd weinig over online dat ik niet goed durf.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Ik heb verschillende positieve reviews gevonden op internet over arieli mobile
Ook in dit topic heeft iemand al gemeld dat ze deze in gebruik hebben.

Bij at&t kun je makkelijk checken hieveel je hebt. Ik dacht met sms maar dat leggen ze je wel uit in de winkel

Voordeell van arieli is overigens ook dat wanneer het op is internet niet stopt maar overgaat op lage snelheid.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Castor9 schreef:
nieuwenoord schreef:Ik heb onlangs 75 dollar voor 8 GB betaald bij AT&T.
Dat ligt in de lijn van $60 voor 6GB.

Kan eigenlijk moeilijk inschatten hoeveel ik nodig ga hebben. Maar liever iets te veel dan te weinig.

Kan je bij AT&T makkelijk checken hoeveel je nog over hebt?

Arieli zag er mij trouwens ook interessant uit, maar ik vind er zo verdomd weinig over online dat ik niet goed durf.

Dat checken was voor ons makkelijk, omdat we de kaart in een MIFI-router hadden zitten en die telde af. Was nog een verhaal apart, ze kregen onze eigen MIFI niet op gang en uiteindelijk ging een medewerker er thuis snel een halen die nog in de kast lag. Kregen we gratis mee :thumbup: :thumbup: Maar we konden niet in een online account omdat we zijn wachtwoord niet hadden. Moeten dat ding nog een keer zien te unlocken.

Maar met 1 iPhone, laptop en 2 iPads hebben wij er zomaar 13 GB doorgedraaid in 4 weken. Maar wel regelmatig geen goed WIFI in hotels gehad, foto´s geupload etc. Dus niet zuinig geweest helaas ...
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Ik heb hier de simkaart besteld
http://www.ebay.com/itm/172119544917?_t ... EBIDX%3AIT

Hier mijn credit gekocht
http://www.mobiletopup.co.uk/three 1 x 10 en 1 x 20

Sim had ik met 5 dagen binnen, vanmiddag in telefoon gedaan registreren ging eigenlijk vanzelf
http://www.three.co.uk/
Daarna de vouchers toegevoegt die je dus kunt kopen op mobiletopup dus had ik een tegoed van 30 pond

Nu was er een aanbieding all you can eat, voor 1 maand
onbeperkt internet
500 min bellen
3000 sms voor 25 pond.

Dus vandaag geactiveerd en geldig tot 29-6-2016
Nu kan ik helaas nog niks zeggen over de de ontvangst sterkte want we vliegen morgen pas naar LA.
Maar voor minder dan 50 euro wilde ik de gok wel wagen.
Maxmannl schreef:Let wel op!
En een Mifi gaat niet werken, ook niet een hotspot maken van een telefoon. Three heeft veel geld geïnvesteerd in systemen die voorkomen dat je tethering en mifi kunt gebruiken. o.a. browser agent detection.
Nou aangezien ik nogal eigenwijs ben aangelegt even mijn telefoon op hotspot gezet,
en ik kan gewoon met de overige telefoons en tablets verbinding maken. :roll:
Dus tot nu toe werkt het wel
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
hoyden
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door hoyden »

Bij Three zijn de belminuten en smsjes toch alleen geldig naar UK nummers? Gewoon even voor de duidelijkheid :?:
What's included?
All calls and texts to UK numbers (within your standard allowance).
All your data usage (within your allowance).
It's always free to receive calls and texts in a Feel At Home destination. Don't forget that when you're calling or texting back to the UK, you'll need to replace the first 0 in the number you're calling or texting with +44.
You'll be able to stream and connect to Virtual Private Networks (VPNs) while in a Feel At Home destination but both of these will be slower than they are in the UK.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ter info: pas op met het kopen van een Straight talk sim. In samenwerking met Apple & MS blokkeren zij (in ieder geval op het AT&T netwerk) actief het gebruik van Internet Sharing cq tethering van je telefoon.

Je kunt je SIM wel omprikken naar andere apparaten, maar een (extra) telefoon als hotspot gebruiken werkt dus iig op IOS en WP niet. Met een Android apparaat kun je waarschijnlijk wel verder komen met third-party hotspot apps.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

hoyden schreef:Bij Three zijn de belminuten en smsjes toch alleen geldig naar UK nummers? Gewoon even voor de duidelijkheid :?:
Ja dat klopt wel, ondanks dat ik hier gisteren ivm de vertraging op wel op LAX heb kunnen bellen en nog niet echt kan zien waar het vanaf
word geschreven, maar dat gaat volgens mij van je gekochte credit af. Ik had nog 4 pond over ivm gekochte 30 pond credit en all in one voor 25 pond. Daar staat nu nog bijna 3 pond over, dus betaal gewoon voor het bellen. Niet dat ik van plan ben om te gaan ik heb hem zelf puur voor het internet.

Dus ja wil je bellen in de USA gaat dat dus niet van de belminuten af is alleen voor UK.
Al met al werkt thetering nog wel steeds voor alle apparaten hier in LA.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
hoyden
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door hoyden »

De All-You-Can eat is trouwens voor Feel-At-Home locaties, dus ook voor de US, maximaal 12GB (dus niet onbeperkt in roaming landen)

http://support.three.co.uk/SRVS/CGI-BIN ... obj(12332)

Heeft dus niet heel veel zin om dat te nemen boven All-in-One 20, als het je om data gaat.
Feel At Home is intended for UK residents visiting one of the destinations for short trips like holidays or business trips. This means that there are some restrictions regarding how you use Feel At Home.

If you roam exclusively in a Feel At Home destination for any 2 complete months in a rolling 12 month period, we may suspend international roaming on your account, which means you'll no longer be able to use your device or allowances abroad. We'd let you know if this were likely to happen first. If you spend a full month abroad but some of that time is spent in a destination that isn't included in Feel At Home, this restriction won't apply.

There are also restrictions in place regarding how much of your allowance you can use when you're in a Feel At Home destination. These are also set out in your Price Guide.

If you're in a Feel At Home destination you can use your allowances up to the limits below each month:
•If you have all-you-can-eat data you can use up to 12GB.
•If you have all-you-can-eat texts you can send up to 5000 texts back to the UK.
•If you have 3000 or more minutes included in your allowance you can use up to 3000 minutes on calls back to the UK.

If you use more than 12GB of data per month when you're in a Feel at Home destination, your data usage may be blocked in our Feel at Home destinations until your next billing period. If you exceed any of these allowances when you're in a Feel At Home destination for any 2 months within a rolling 12 month period, we may suspend international roaming on your account, meaning you will no longer be able to use your device or allowances abroad.
Robst
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Robst »

Heeft iemand ervaringen usasim.net?
Ziet er goed uit binnen 5 dagen krijg je de sim.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

let even op de kleine lettertjes bij usasim
onbepertkt is 3gb op 3g snelheid daarna lage snelheid.
Dan kun je beter ariele mobile pakken
is stuk goegkoper en eheft alles hetzelfde alleen dan 10 gb en daarna lage snelheid en je mag tetheren
martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door martin484 »

Hoi Allemaal,

Voor mij is het te kort dag om nog via internet een kaartje te bestellen.
Wat kan ik het beste doen bij aankomst in Amerika? Wij gaan naar het zuidwesten komende woensdag en ik twijfel nog over een simkaartje.
Eigenlijk is het wel heel handig om te kunnen internetten onderweg maar bij ieder hotel hebben we natuurlijk ook wifi (de één vast beter dan de ander).

Stel ik overweeg wel een simkaart te kopen, welke kan je dan het beste nemen en waar te kopen? ik denk zelf dat ik in combinatie met wifi aan 3 tot 6 gb voor 3,5 week echt wel genoeg heb. Een beetje goedkoop of gratis bellen naar Nederland zou wel heel erg leuk zijn :-)

Ik ben benieuwd.
Martin
Gast

Bericht door Gast »

@martin484: je kunt via arielimobile.com ook de simkaart nara je eerste (of tweede) adres in de USA laten sturen.

Ik heb inmiddels mijn kaartje binnen, en zal hem de 17e juni activeren. Heb denk ik aan 4GB genoeg, anders bestel ik een 10GB uitvoering de volgende keer. Wat ook wel prettig is is dat je ook onbeperkt naar (maximaal 15 verschillende vaste nummers in) Nederland mag bellen :clap:

Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door martin484 »

@bedankt Terpies voor je reactie

Opsturen naar één van mijn eerste adressen zou ik kunnen doen maar ik denk toch dat ik er voor kies om even in één van de eerste plaatsen een plaatselijke AT&T zaak binnen te stappen.

Het enige wat ik niet weet....

Zou je hier ook een kaartje kunnen krijgen met zowel data als de mogelijkheid om gratis naar Nederland te kunnen bellen?
Martin
Anaconda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Anaconda »

ONYX666 schreef:
ONYX666 schreef:Deze heeft alles wat je wilt en 10gb
http://www.arielimobile.com/sm10gb/

Ik lijk er wel aandelen te hebben :)
Maar deze ga ik zelf gebruiken

ik heb zojuist besteld
met code ALLES10 krijg je nog 10% korting

de sim is op 4G en je kunt ook nog unlimited bellen naar o.a. nederland (wel alleen vaste telefoon)
Ik denk dat jullie wel één en ander moeten herzien over Arielimobile hoor...
Volgende staat duidelijk op hun site:

NO Hotspot or tethering allowed

Is dus HELEMAAL NIET interessant voor wie tethering wil van gsm naar tablet ( zoals ik ) ...
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen »

Dit staat er dan pas sinds enkele dagen.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Is inderdaad veranderd, ik heb voor ik bestelde nog per mail gevraagd en ook dawr bevestiging gekregen dat het mocht. Ik zal ze hier nog eens naar vragen
Anaconda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Anaconda »

Mocht je nog reactie krijgen mag je die reactie altijd in een PM naar me sturen... Ben eens benieuwd.
Vraag je hen ook even, indien tethering dan WEL toegestaan zou zijn, of er een limiet op zit.

Indien wel OK voor tethering en indien geen limiet dan ga ik gelijk ook bij hen bestellen :)
Gast

Bericht door Gast »

Er staat trouwens niet op de website van arielimobile dat het niet is allowed, er staat dat 'does not offer hotspot or mifi capabilities'

Ik ga het komende week proberen iPhone/iPad en laat het jullie weten, maar ik kan met niet voorstellen dat het niet zou werken, maar goed....

Er staat NL bij persoonlijke hotspot op mijn iPhone (onder instellingen -> mobiel netwerk -> persoonlijke hotspot) dat als je op andere apparaten bent ingelogd met dezelfde iCloud account, je je persoonlijke hotspot niet hoeft in te schakelen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer