Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 2

Bericht door harryh »

Bedankt @Travelkitty, zag 'm ook op Momondo: Calgary en Edmonton, vanaf AMS 445,-. Vertrekken vanaf 20 augustus.
En Brussel-Calgary 432,- vanaf 1 november ;)
Laatst gewijzigd door harryh op 07 jun 2016, 11:26, 2 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

jarrah schreef:Mijn man, ik en ons dochtertje van 4 plannen om in November (1e twee weken) naar florida te vliegen.
De tickets zouden voor ons gedrieën voor jetair op 2385 en klm op 2088 komen
Hoi Jarrah, tsja wat zal ik zeggen, wij (gezin met 2 dochters) gaan de laatste jaren 2x per jaar naar Florida (eind april en eind juli), ik heb nooit meer dan 400,- p.p. betaald. Dus vind het behoorlijk aan de prijs eerlijk gezegd...

Ervaring: Vorig jaar met Jetair vanaf BRU rechtstreeks naar MIA gevlogen eind april 2 weken (voor 350,- pp). Was op zich wel ok, goed vliegtuig (Dreamliner), heenreis prima. Alleen was de terugreis een drama, was niet veel op orde (entertainment werkte hele vlucht niet, verwarming deed t niet goed, door logistiek probleem geen dekens, geen kussens en niet de juiste maaltijden op de vlucht). Na een klacht compensatie voor ontvangen maar was geen pretje.
Ik vlieg veel met KLM, helaas gaat daar ook nog wel eens wat mis. Voordeel is dat KLM veel vaker naar de US vliegt.
Voor dezelfde prijs zou ik zeker KLM kiezen, maar denk dat Jetair met aanbiedingen goedkoper kan zijn dan KLM.
Roowbin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Roowbin »

jarrah schreef:Mijn man, ik en ons dochtertje van 4 plannen om in November (1e twee weken) naar florida te vliegen. Vermits we met een kind van 4 reizen willen we rechtstreeks vliegen. Nu hebben we de optie ofwel via jetair (BRU-MIA) ofwel via klm (AMS-MIA)
Wat zijn jullie ervaringen met beide maatschappijen?

De tickets zouden voor ons gedrieën voor jetair op 2385 en klm op 2088 komen
Wij zijn vorig jaar vanaf brussel naar miami gevlogen met Tui/Jetair. Prima vlucht gehad geen op of aanmerkingen. Vind alleen de ticketprijzen aan de dure kant. Ik zelf was €750 voor twee man kwijt, retour.
jarrah
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jarrah »

ik vind het zelf ook aan de prijzige kant vermits ik in het verleden veel goedkoper heb gevlogen naar US.
Ik vermoed dat de reden dat het zo duur is omdat het vliegen in het weekend is. Zou de prijs nog kunnen zakken? Mochten jullie goede alternatieven hebben die zijn ook welkom :-) de enigste voorwaarde is dat het rechtstreeks is
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Rechtstreeks op dit moment niet. Van Düsseldorf naar MIA met 1 stop (reistijd heen 15u terug 11u) in het weekend voor 423,-.
Gast

Bericht door Gast »

4 nov Ams-mia (via Orlando sanford)
18 nov mia - Ams rechtstreeks

Via tui.nl (dreamliner) €1697 euro
jarrah
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jarrah »

In Belgie is het de week van 31 okt herfstvakantie en hadden de reis graag deze week gedaan en aansluitend (ervoor of erna) een week extra. Dit zodat onze dochter niet te veel school zou moeten missen :) anders is deze prijs al veel interessanter
mtjeme
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door mtjeme »

Ik heb deze week 2 vluchten geboekt met United Airlines van amsterdam naar phoenix en terug van San Diego naar Amsterdam, totaal 570 pp (10 september - 30 september). Ik hou altijd ticketspy in de gaten voor de meest goedkope tickets :thumbup:
Sidney
Amerika-newbie

Bericht door Sidney »

Ik ben op zoek naar directe vliegtickets van AMS --> SFO en LAX --> AMS. Deze zijn op het moment te vinden voor 770 euro.

Nu ben ik iets creatiever gaan zoeken en kwam ik op het volgende:
DUS --> SFO (met als tussenstop AMS)
LAX --DUS (met tussenstop AMS)
Deze tickets zijn maar 571 euro p.p. (!)

Is het toegestaan deze tickets te boeken, niet op komen dagen in Dusseldorf en op Amsterdam op te stappen?

Edit:
Hmm, ik lees dat het niet toegestaan is. Ik vind het wel bizar dat prijzen vanaf DUS zoveel goedkoper zijn. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

De duitse markt bedienen.
KLM kan niet leven van alleen de nederlandse markt. Het grote duitse achterland is ook heel aantrekkelijk.
merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Sidney schreef: Is het toegestaan deze tickets te boeken, niet op komen dagen in Dusseldorf en op Amsterdam op te stappen?
Nee, dat kan niet. Als je het eerste deel van je reis (dus DUS-AMS) overslaat vervalt de rest van je boeking.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

In het terugkeren kan je het proberen als je bij incheck voor de terugvlucht de medewerkers zo ver krijgt om je bagage enkel tot AMS te labelen.

Directe vluchten zijn meestal duurder dan vluchten met overstap, zelfs als dat het deel met directe vlucht bevat dat je eerst naar zocht.
Big6230
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Big6230 »

Eind Mei 2017 gaan we voor de 1e maal naar Amerika.
Kan iemand mij vertellen wanneer de vlietuigtickets ongeveer beschikbaar zijn?
Als ik lees dat sommige hotels een jaar van te voren geboekt moeten worden , dan moet ik toch tickets voor de vlucht eerst kunnen vastleggen???

Als ik als site's via connetions ofzo kijkt kan ik maar boeken tot april tot toe
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Over het algemeen 330 dagen van te voren.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Big6230:
Redelijke prijzen voor mei komen vaak pas later beschikbaar. In mijn ervaring is er in november een wave (vanwege sales door o.a. British Airways) en in januari (werelddealweken KLM; voor tickets t/m mid juni). Dus het loont de moeite om bijv. via Skyscanner een alert in te stellen en geduldig te wachten.
Hotels kan je zo nodig al wel boeken, mits annuleerbaar. Ik boek doorgaans via booking.com mijn hotels en let erop dat alles tot 24u voor aankomst nog kosteloos te annuleren is. Later (als vlucht en route definitief zijn) wil ik nog wel eens vanwege prijsvoordeel omboeken naar pre-paid niet-annuleerbaar (bijv. via name-your-price bij Priceline).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Wanneer komen de werelddeal weken? Wij gaan in September 2017.
Als in maart de Werelddeal weken zijn kan ik die dan ook boeken voor begin september?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

WDW Eind december - januari voor periode tot en met half juni
WDW Eind augustus - september voor periode tot en met ergens in maart

Dit zijn de twee officiële wdw weken neemt niet weg dat je niet eerder leuke prijzen via KLM kunt vinden.
In maart zijn er geen wdw weken, wellicht wel andere aanbiedingen. Gewoon vanaf oktober / november de prijzen dagelijks in de gaten houden via de verschillende website's. En natuurlijk dit forum :wink:
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Top! Zal de boel in de gaten houden! Voorkeur gaat uit naar rechtstreeks met KLM op LAX.
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Houd er trouwens rekening mee bij sites zoals Momondo en Skyscanner dat ze de totaalprijs door het aantal personen delen.
In mijn geval kijk ik voor 2 volwassenen en 1 baby. Ik kom dan op 550 euro bijvoorbeeld per ticket. Maar die sites pakken de totaalprijs (1650 euro) en delen dit door 3. Dit terwijl onze kleine nog geen jaar is en dus gratis reist.
Het moet dus 1650 / 2 zijn = 825 per ticket.

Als je dus weet dat je een baby mee hebt die gratis reist, kun je die bij je zoekopdracht beter niet opgeven om verwarring te voorkomen.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Helemaal gratis reis je nooit met een baby tot 2 jaar. Je zal altijd wel taxen moeten betalen, maar normaal niet meer dan €100.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer