Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen Frankfurt. Hoe werkt het?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Overstappen Frankfurt. Hoe werkt het?
Tijdens mijn volgende reis naar Amerika reizen we met Lufthansa vanaf Amsterdam via Frankfurt naar Miami.
Mijn vraag aan jullie is of dat jullie weten hoe deze overstap precies in zijn werk gaat?
Overtsappen in Amerika heb ik al eens gedaan, maar in Europa, Frankfurt, nog nooit.
Moet ik hier ook weer eerst mijn bagage gaan ophalen en vervolgens ergens anders afgeven?
Of wordt het in een eker doorgelabelt en doorgezonden richting Miami?
Is er ook iemand bekend met de terminals en gates op Frankfurt. We hebben een overstaptijd van ongeveer 2 uur, is dit voldoende?
Hopelijk kunnen jullie mij weer helpen met mijn vragen.
Alvast bedankt!
Mijn vraag aan jullie is of dat jullie weten hoe deze overstap precies in zijn werk gaat?
Overtsappen in Amerika heb ik al eens gedaan, maar in Europa, Frankfurt, nog nooit.
Moet ik hier ook weer eerst mijn bagage gaan ophalen en vervolgens ergens anders afgeven?
Of wordt het in een eker doorgelabelt en doorgezonden richting Miami?
Is er ook iemand bekend met de terminals en gates op Frankfurt. We hebben een overstaptijd van ongeveer 2 uur, is dit voldoende?
Hopelijk kunnen jullie mij weer helpen met mijn vragen.
Alvast bedankt!
Re: Overstappen Frankfurt. Hoe werkt het?
Bij het inchecken op Schiphol krijg je de instapkaarten tot Frankfurt en vanaf Frankfurt en je bagage wordt doorgelabeld naar Miami. Wel moet je tijdens het overstappen in Frankfurt door de Duitse paspoortcontrole plus veiligheidscontrole. Ook kan een vraaggesprekje aan de gate tot de mogelijkheden behoren. Je moet van terminal wisselen maar alles wijst zich vanzelf. Twee uur is genoeg voor de overstap.
Ik ben afgelopen zomer in Frankfurt overgestapt (Dusseldorf-Frankfurt-Los Angeles, ook met Lufthansa). Op het vliegveld in Frankfurt heb ik geen enkele controle gehad... erg vreemd vond ik zelf. Ik kon zo van de ene naar de andere gate lopen. Ook alle standaard vragen over je bagage enzo die normaal worden gesteld als je naar de VS vliegt kreeg ik niet (zowel in Dusseldorf als Frankfurt niet).
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oke, dus ik hoef niet mijn bagage op te halen en weer ergens anders in te leveren?
Klopt, dit wordt doorgelabeld, die hoef je dus pas weer in de US op te halen.
Voor je geruststelling kan je dit natuurlijk altijd ter bevestiging nog even vragen aan de balie bij het inchecken op Schiphol.
Voor je geruststelling kan je dit natuurlijk altijd ter bevestiging nog even vragen aan de balie bij het inchecken op Schiphol.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
In Frankfurt moet je idd je koffers niet ophalen en opnieuw inchecken. Dat je geen paspoortcontrole meer krijgt is ook normaal. Duitsland is nl. ook een Schengenland.
Maar krijg je normaal geen paspoortcontrole als je het Schengengebied wilt verlaten? Dat meen ik me toch te herinneren van de keren dat ik vanaf Amsterdam ben vertrokken, dus me lijkt dat dan dan eigenlijk in Frankfurt hetzelfde zou moeten zijn.YYZ727 schreef:In Frankfurt moet je idd je koffers niet ophalen en opnieuw inchecken. Dat je geen paspoortcontrole meer krijgt is ook normaal. Duitsland is nl. ook een Schengenland.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Je hebt wel degelijk paspoort controle in Frankfurt, wanneer je van de Schengen area naar de niet-Schengen area gaat, dus hetzelfde als zou je in Amsterdam een directe vlucht naar US zou nemen.
(Ik ben zaterdag via Frankfurt naar Zuid Afrika vertrokken en heb paspoort controle gehad in Frankfurt)
Luc
(Ik ben zaterdag via Frankfurt naar Zuid Afrika vertrokken en heb paspoort controle gehad in Frankfurt)
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
wij zijn in mei overgestapt op Frankfurt en vond het vliegveld een vieze ongeorganiseerde (zeer onduitse!) bende. Je krijgt paspoortcontrole, een gesprekje bij de gate hebben wij ook niet gehad. het was enorm ver lopen en de wachtrijen waren megalang. Via een andere kant hing de controle wel vlotter.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Frankfurt is ook niet mijn favoriete luchthaven: niet zo overzichtelijk, donkere en smalle gangen, soms lange afstanden lopen en lange rijen bij controles.
Maar Lufthanse heeft regelmatig scherpe aanbiedingen (naar Azië met een A380) en dat telt. Een overstap van minder dan 1,5 uur zou ik niet riskeren. Wel op de terugreis, want dan kom je vaak ´s ochtends aan en zijn er die dag nog meer vluchten.
Johan
(Munchen beviel me veel beter)
Maar Lufthanse heeft regelmatig scherpe aanbiedingen (naar Azië met een A380) en dat telt. Een overstap van minder dan 1,5 uur zou ik niet riskeren. Wel op de terugreis, want dan kom je vaak ´s ochtends aan en zijn er die dag nog meer vluchten.
Johan
(Munchen beviel me veel beter)
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoe het werkt ?
je vliegt naar Frankfurt, stapt uit, loopt naar de gate waar je vliegtuig naar de VS staat.
Ondertussen wordt je paspoort gecheckt door 2 verveelde security medewerkers.
Bij de gate komen de bekende vragen, wie heeft je koffer ingepakt etc etc.
Wat ik zéér slordig vond: heeft u een retour ticket| Ik "ja" , hij "laat maar zien" ik" heb ik via jullie" hij "laat zien dan"
ik "kan niet, heb ik niet geprint"
hele discussie, uiteindelijk via balie kon ik toch gewoon doorlopen. Daar konden ze mijn retour "ticket" zien(gewoon in hun computer).
je vliegt naar Frankfurt, stapt uit, loopt naar de gate waar je vliegtuig naar de VS staat.
Ondertussen wordt je paspoort gecheckt door 2 verveelde security medewerkers.
Bij de gate komen de bekende vragen, wie heeft je koffer ingepakt etc etc.
Wat ik zéér slordig vond: heeft u een retour ticket| Ik "ja" , hij "laat maar zien" ik" heb ik via jullie" hij "laat zien dan"
ik "kan niet, heb ik niet geprint"
hele discussie, uiteindelijk via balie kon ik toch gewoon doorlopen. Daar konden ze mijn retour "ticket" zien(gewoon in hun computer).
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
In juli voor de 1ste keer naar de Usa. Heb tickets geboekt bij Tix.nl. Gingen aanvankelijk met Lufthansa van Dusseldorf naar San Francisco via Heathrow maar door een vluchtwijziging gaan we nu via Frankfurt met slechts 1.15 hr overstaptijd (aankomst en vertrek in dezelfde terminal). Is de situatie op Frankfurt nog zoals hiervoor beschreven of is het ondertussen beter? 75 minuten lijkt mij ook weinig - heb echter met Lufthansa gebeld en die zeggen dat de overstap in principe in 30 minuten moet kunnen afgehandeld worden. Er zijn later op de dag tevens nog 2 rechtstreekse vluchten van FRA naar SFO met United Airlines (eveneens Star Alliance) - wat volgens Lufthansa een alternatief zou zijn indien wij en/of onze bagage de vlucht naar SFO zouden missen. Graag jullie advies/commentaar.
Wij hebben afgelopen zondag een overstap van 1.05h in Frankfurt gehad. Dit hebben we uiteindelijk vrij makkelijk gehaald. Ook voor ons was het in dezelfde dezelfde Terminal; van pier A naar pier Z. De vlucht ging naar LAX.
Het enige obstakel is de paspoortcontrole omdat je de Schengenzone verlaat. Let op dat je in de rij voor de EU-paspoorten gaat staan(!). Wij stonden in eerste instantie verkeerd en dan was de overstap krap geweest of hadden we de vlucht misschien zelfs gemist. De rij voor de EU-paspoorten (in ons geval helemaal rechts) was erg kort. Je handbagage wordt niet opnieuw door de molen gehaald, zoals bijvoorbeeld in Londen. Je kan bij Lufthansa 23 uur van te voren online inchecken. Reserveer dan gelijk een plaatsje zo ver mogelijk voor in het vliegtuig.
Uiteraard moet je vlucht uit Amsterdam geen flinke vertraging hebben. Dat er nog twee vluchten naar SFO gaan die dag, geeft je een back-up, maar dan moeten die niet zijn volgeboekt.
Het enige obstakel is de paspoortcontrole omdat je de Schengenzone verlaat. Let op dat je in de rij voor de EU-paspoorten gaat staan(!). Wij stonden in eerste instantie verkeerd en dan was de overstap krap geweest of hadden we de vlucht misschien zelfs gemist. De rij voor de EU-paspoorten (in ons geval helemaal rechts) was erg kort. Je handbagage wordt niet opnieuw door de molen gehaald, zoals bijvoorbeeld in Londen. Je kan bij Lufthansa 23 uur van te voren online inchecken. Reserveer dan gelijk een plaatsje zo ver mogelijk voor in het vliegtuig.
Uiteraard moet je vlucht uit Amsterdam geen flinke vertraging hebben. Dat er nog twee vluchten naar SFO gaan die dag, geeft je een back-up, maar dan moeten die niet zijn volgeboekt.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden vorig jaar een uur overstap tijd op Frankfurt. Volgens Lufthansa was dat makkelijk haalbaar. Maar onze vlucht in Amsterdam liep flinke vertraging op. We vertrokken uit Amsterdam op de tijd dat we hadden moeten landen in Frankfurt. Op de vlucht al direct bij instap en later nog een keer aangegeven dat we onze vlucht naar Denver moesten halen en hoe laat die vertrok. Bij aankomst in Frankfurt hadden we nog 20 minuten tot onze vlucht naar Denver vertrok. Maar toen we geland waren stond er iemand met een bordje Denver en een lege bus, hiermee zijn we naar de plek gebracht waar de paspoort controle was, en toen we hijgend bij de gate aankwamen van het rennen, bleek de vlucht net begonnen te zijn met boarden. Zelfs dat hebben we toen nog gehaald. Dus mocht je vlucht vertraging hebben uit Amsterdam, geef dan gewoon aan dat je een aansluitende vlucht moet halen.
- AnAppleADay
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik ben afgelopen zondag ook overgestapt op Frankfurt maar dan op de terugweg.
We hadden 1,5 uur overstaptijd maar onze vlucht uit SF was een uur vertraagd.
Bij uitgang van ons vliegtuig stonden er medewerkers klaar met een lijst van vertrekgates (er waren veel mensen die verschillende overstappen moesten halen) waar we de gate voor de vlucht naar AMS konden aanvragen (niet alles stond op de borden, dus niet schrikken). Voor de mensen met nog krappere aansluitingen stonden karretjes met vervoer naar de gate klaar.
Gelukkig ging de paspoortcontrole (van niet-schengen naar schengen terminal) snel en kwamen we bij de gate aan toen de vlucht net aan het boarden was, konden dus nog makkelijk even naar het toilet.
Heel makkelijk dus.
Alleen onze koffer heeft de aansluiting helaas niet gehaald dus die wordt nog nagestuurd.
We hadden 1,5 uur overstaptijd maar onze vlucht uit SF was een uur vertraagd.
Bij uitgang van ons vliegtuig stonden er medewerkers klaar met een lijst van vertrekgates (er waren veel mensen die verschillende overstappen moesten halen) waar we de gate voor de vlucht naar AMS konden aanvragen (niet alles stond op de borden, dus niet schrikken). Voor de mensen met nog krappere aansluitingen stonden karretjes met vervoer naar de gate klaar.
Gelukkig ging de paspoortcontrole (van niet-schengen naar schengen terminal) snel en kwamen we bij de gate aan toen de vlucht net aan het boarden was, konden dus nog makkelijk even naar het toilet.
Heel makkelijk dus.
Alleen onze koffer heeft de aansluiting helaas niet gehaald dus die wordt nog nagestuurd.
Wij zijn in september ook via Frankfurt naar SFO gevlogen, de overstaptijd was maar 1u15 en dat lukte best wel, beide vluchten waren in dezelfde terminal. Aan de gate was het wel wat chaotisch, met allerlei wachtrijen waarvan je niet kon zien waarvoor men aan het aanschuiven was.
Plus natuurlijk de meest irritante security medewerkers van united die er een probleem van maakten dat ik mijn retour tickets niet kon voorleggen, terwijl ze via hun geboekt waren. Maar die heb je overal wel eens zeker.
Er zijn blijkbaar ook twee vluchten per dag van united naar SFO. Een van de twee heeft geen TVs per persoon, enkel een grote vooraan. Dat had ik even niet verwacht en zo werd het wel een best saaie vlucht. Het zal me leren
Plus natuurlijk de meest irritante security medewerkers van united die er een probleem van maakten dat ik mijn retour tickets niet kon voorleggen, terwijl ze via hun geboekt waren. Maar die heb je overal wel eens zeker.
Er zijn blijkbaar ook twee vluchten per dag van united naar SFO. Een van de twee heeft geen TVs per persoon, enkel een grote vooraan. Dat had ik even niet verwacht en zo werd het wel een best saaie vlucht. Het zal me leren

-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Beste allen,
Op 1 juni 2016 zijn wij met Lufthansa vanaf JFK (NY) terug gevlogen naar Amsterdam via Frankfurt. Onze overstap tijd was precies 01:00 uur, maar doordat ons vliegtuig (Boeing 747) 15 minuten later aankwam op Frankfurt op gate Z69 en wij naar gate A11 moesten lopen hebben wij onze vlucht met heel hard lopen op een kwartier gehaald. De borden op Frankfurt zijn heel duidelijk dus de weg vind je sowieso.
Bij de paspoortcontrole stonden lange rijen, maar gelukkig niet bij de elektrische paspoortcontrole en als ze die niet hadden gehad dan hadden we onze vlucht zeker niet gehaald.
Het enige wat dus wel mis is gegaan is het feit dat onze ruimbagage op Schiphol niet is aangekomen. Nadat alle bagage op de bagageband was gelost zijn wij naar Aviapartner gegaan die de bagage van Lufthansa afhandelt op Schiphol. Met onze bagage claimtags konden zij zien dat de bagage de transit niet heeft gehaald en nog op Frankfurt stond. Onze koffers zijn met de volgende vlucht mee gekomen en door Aviapartner zijn wij dezelfde avond nog gebeld voor het maken van een bezorgafspraak al de volgende dag.
Vorig jaar met Delta vanuit Las Vegas met een overstap van 01:00 uur op Minneapolis is alles wel goed gegaan, dus ik denk niet dat een overstap van precies 01:00 uur of korter altijd fout hoeft te gaan. Van belang is ook hoe snel de bagage van het ene vliegtuig in het andere komt, hoe groot de luchthaven is en dergelijke..
In ieder geval is het feit dat bagage later aankomt voor ons geen reden om niet nog een keer een dergelijke route te kiezen.
Op 1 juni 2016 zijn wij met Lufthansa vanaf JFK (NY) terug gevlogen naar Amsterdam via Frankfurt. Onze overstap tijd was precies 01:00 uur, maar doordat ons vliegtuig (Boeing 747) 15 minuten later aankwam op Frankfurt op gate Z69 en wij naar gate A11 moesten lopen hebben wij onze vlucht met heel hard lopen op een kwartier gehaald. De borden op Frankfurt zijn heel duidelijk dus de weg vind je sowieso.
Bij de paspoortcontrole stonden lange rijen, maar gelukkig niet bij de elektrische paspoortcontrole en als ze die niet hadden gehad dan hadden we onze vlucht zeker niet gehaald.
Het enige wat dus wel mis is gegaan is het feit dat onze ruimbagage op Schiphol niet is aangekomen. Nadat alle bagage op de bagageband was gelost zijn wij naar Aviapartner gegaan die de bagage van Lufthansa afhandelt op Schiphol. Met onze bagage claimtags konden zij zien dat de bagage de transit niet heeft gehaald en nog op Frankfurt stond. Onze koffers zijn met de volgende vlucht mee gekomen en door Aviapartner zijn wij dezelfde avond nog gebeld voor het maken van een bezorgafspraak al de volgende dag.
Vorig jaar met Delta vanuit Las Vegas met een overstap van 01:00 uur op Minneapolis is alles wel goed gegaan, dus ik denk niet dat een overstap van precies 01:00 uur of korter altijd fout hoeft te gaan. Van belang is ook hoe snel de bagage van het ene vliegtuig in het andere komt, hoe groot de luchthaven is en dergelijke..
In ieder geval is het feit dat bagage later aankomt voor ons geen reden om niet nog een keer een dergelijke route te kiezen.
Voor onze reis met zn tweetjes naar Miami hebben wij ook wel eens een overstap gehad in Frankfurt. En inderdaad ook van gate A naar Z. We hebben echt vanaf het moment dat we het vliegtuig uitstapte moet rennen, roltrap op roltrap af, metro in, metro uit, weer trap af en op... Afijn ik denk dat we zeker een half uur hebben moeten rennen (maar dan ook echt rennen) om op tijd te komen voor onze vlucht naar Miami.
Maar het kan nog veel erger. In Parijs hebben wij wel eens een overstap gehad voor onze reis naar de Dominicaanse Republiek. Toen waren we met een groep van 13 man. En ook toen hebben we moeten rennen als idoten (zie hierboven beschreven), maar dan ook nog met kinderen en een 70 plusser. Zie je het voor je... het leek wel een scène uit Home Alone! Achteraf kan je er altijd om lachen, maar op het moment zelf is het vreselijk met kinderen en ouderen zo te moeten sjesen!
Sindsdien boek ik altijd rechtstreeks/nonstop vluchten.
Maar het kan nog veel erger. In Parijs hebben wij wel eens een overstap gehad voor onze reis naar de Dominicaanse Republiek. Toen waren we met een groep van 13 man. En ook toen hebben we moeten rennen als idoten (zie hierboven beschreven), maar dan ook nog met kinderen en een 70 plusser. Zie je het voor je... het leek wel een scène uit Home Alone! Achteraf kan je er altijd om lachen, maar op het moment zelf is het vreselijk met kinderen en ouderen zo te moeten sjesen!
Sindsdien boek ik altijd rechtstreeks/nonstop vluchten.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Afgelopen donderdag overgestapt in Frankfurt. We werden geparkeerd op remote stand V114 na een rondje taxiën. Vervolgens met bus naar de terminal en dan is het stevig doorlopen naar Z62. Kon meteen aansluiten in de rij bij de gate. Al met ruim een half uur over de overstap gedaan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Net 10min met de bus naar terminal A en incl douane 10min naar de volgende gate Z69...appeltje eitje.
Wel 2u meer wachten omdat mn vlucht op schiphol naar een eerdere vlucht werd omgeboekt.
Wel 2u meer wachten omdat mn vlucht op schiphol naar een eerdere vlucht werd omgeboekt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 774 Weergaves
-
Laatste bericht door Harry
-
- 14 Reacties