Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar goede kaas te vinden?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Waar goede kaas te vinden?
Als een Nederlander kan je natuurlijk niet zonder jong/belegen kaas.
Bij de lokale thrifty winkels vind je af en toe wel eens een klein stuk Hollandse Gouda kaas maar daar kan je nauwelijks je brood mee beleggen.
Weet iemand een goede online winkel waar je Nederlandse kaas kunt bestellen? Eventueel een winkel in Amerika aangezien de verzendkosten vaak tegen de 50 euro aanliggen als het via een winkel in Europa gaat.
Bij de lokale thrifty winkels vind je af en toe wel eens een klein stuk Hollandse Gouda kaas maar daar kan je nauwelijks je brood mee beleggen.
Weet iemand een goede online winkel waar je Nederlandse kaas kunt bestellen? Eventueel een winkel in Amerika aangezien de verzendkosten vaak tegen de 50 euro aanliggen als het via een winkel in Europa gaat.
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Waar goede kaas te vinden?
In Oakdale, CA, zit een Hollandse kaasmaker. Maar die verzenden niet in de zomer, vanwege de warmte...
http://www.oakdalecheese.com/index.html
http://www.oakdalecheese.com/index.html
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Weet niet of er een Costco bij je in de buurt zit, maar daar hebben ze de kilo stukken jonge gouda kaas (uit Nederland) voor 10 dollar..
Never give up!
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij halen onze NL kaas daar ook, maar daar heb je wel een membership voor nodig.
Wij hebben sinds een paar maanden ook een Costco lidmaatschap. Financieel kan dat er voor ons niet uit (ik kan niets met die mega-verpakkingen), maar ik ga het zeker wel aanhouden. Vooral voor de Nederlandse kaas, maar ze hebben ook wat andere specialere producten voor niet al te veel geld (andere kaassoorten bijvoorbeeld).
Terug in Texas!
- RiverCola
- Amerika-expert
In de Safeway in CA vonden wij erg lekkere Gouda kaas. Rode korst. Prijs ligt misschien net wat hoger dan hier in NL (en hij komt natuurlijk niet écht uit Gouda).
VanderVeen in Michigan
http://www.thedutchstore.com/webstore/h ... x?topseq=1
Anders geen idee of ze Mariano's of iets dergelijke in Florida ook hebben, maar daar hebben ze over het algemeen ook wat lekkere kaas!
http://www.thedutchstore.com/webstore/h ... x?topseq=1
Anders geen idee of ze Mariano's of iets dergelijke in Florida ook hebben, maar daar hebben ze over het algemeen ook wat lekkere kaas!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Whole Foods heeft heel wat Nederlandse kazen en Wegmans ook, niet zeker of die in Florida zitten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- goldenhills
- Amerika-expert
Whole Foods is wel erg prijzig, zeker met de lekkere kaasjes...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De gewone Goudse kaas valt erg mee. En tja, het is natuurlijk wel geimporteerd. Het zou ook kunnen dat het hier aan de oostkust goedkoper is? Ik kan voor onder de $5 een goed stuk jong belegen meekrijgen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties. Ik ga kijken naar thedutchstore.com. 

- goldenhills
- Amerika-expert
Bij onze Whole Foods is $5 aan Goudse kaas meer een puntje voor op een kaasplankje... Misschien inderdaad vanwege de westkust.
Vandaag bij de Trader Joe's even gaan kijken naar de prijzen voor Gouda.

$5.99 per pound, dat valt best mee toch? Wij halen vaak oude kaas, die zijn helaas wel wat prijziger.

$5.99 per pound, dat valt best mee toch? Wij halen vaak oude kaas, die zijn helaas wel wat prijziger.
Ik meen me te herinneren dat de Publix ook vaak een paar Goudse kaasjes had liggen.
@ Rachel
Wat is de publix ? Is dat iets heel lokaal?
- rmathijssen
- Amerikafan
Publix is een supermarkt, helaas niet in alle staten gevestigd, maar zeker geen kleine jongen.
Ik heb overigens nog niet eerder Goudse kaas gezien in de Publix, enkel wat zwitserse en (uiteraard) franse kazen.
Ik heb overigens nog niet eerder Goudse kaas gezien in de Publix, enkel wat zwitserse en (uiteraard) franse kazen.
Oude kaas is in Nederland ook duurder.SemJes schreef:V$5.99 per pound, dat valt best mee toch? Wij halen vaak oude kaas, die zijn helaas wel wat prijziger.
-
- Amerika-expert
Publix heeft een redelijk kaas aanbod. Beetje prijzige winkel maar niet zo duur als Whole Foods. En de Cheese Court heeft ook goede kaas. Weet niet waar in Florida je woont maar er zijn 2 winkels in de buurt van Miami.
"Goede" kaas klinkt trouwens als de Engelse/Amerikaanse uitspraak van Gouda 

Ik weet niet in welke staten hij allemaal zit, maar in Tampa, waar ik een jaar heb gezeten, was de Publix goed vertegenwoordigd. Fijne supermarkt!Big_Mo schreef:@ Rachel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4941 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-
- 4 Reacties