Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met de trein door heel Amerika - 47 deelstaten

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Paul.Becker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Met de trein door heel Amerika - 47 deelstaten

Bericht door Paul.Becker »

Ik heb nu 48 deelstaten bezocht en doorkruist, waarvan 47 met de trein. Hawaii, om overduidelijke redenen, met het vliegtuig. Ik moet alleen nog South Dakota en Wyoming (hebben geen passagierstreinen) en dan heb ik alle 50 deelstaten gedaan.
Ik heb tot nu toe op vier grote treinreizen 41.150 km afgelegd in 25 verschillende treinen, in dienst bij Amtrak en de Alaska Railroad.

De mooiste routes: de California Zephyr van Chicago naar San Francisco en de Denali Star van Anchorage naar Fairbanks in Alaska.
De vijf mooiste steden: Savannah (Georgia) definitief op de eerste plaats, gevolgd door New Orleans (Louisiana), San Antonio (Texas), Kansas City (Missouri) en Boston (Massachusetts).

Hier is een korte YouTube-film over mijn reizen. (Om muziekcopyrightredenen alleen te zien op een 'normale' computer en niet op mobieltje en tablet.)

https://www.youtube.com/watch?v=yqmDL8YzdEk

Ik hoop dat jullie het mooi vinden.
Laatst gewijzigd door Paul.Becker op 13 jun 2016, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Met de trein door heel Amerika - 47 deelstaten

Bericht door markro »

Prachtig, wat heb jij veel gezien van de VS.
Dank voor het delen van deze presentatie.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wow Paul, echt knap.
Ik ben fan van jouw verslagen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Boes83
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Boes83 »

GAAF! kan niet anders zeggen.

maar kan je wel zien he hoe smaken verschillen. ik heb beide SF en Boston gehad en verkies SF toch wel boven Boston!
De geschiedenis ligt in Boston echter op straat! letterlijk! en das dan wel weer gaaf om te zien. voor geschiedenis durf ik dan ook niet te kiezen tussen Boston of Philadelphia, beiden ademen het ontstaan van de USA zoals wij die kennen uit! als je dus al een reis maakt door het new england territorium kan je niet anders dan de lijn der geschiedenis volgen .... zo gaaf!

Ik vergeet nooit Boston om 7 uur savonds ... het kanon op de US constitution die word afgevuurd ik stikte zowat in mijn soft ijsje :p
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Heel tof! Ik heb maar een klein stukje trein in het Noord Oosten gedaan maar vond het een heerlijke manier van reizen, bedankt voor de mooie samenvatting :)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Paul.Becker
Amerika-ontdekker

Boes83 schreef: De geschiedenis ligt in Boston echter op straat!
Je hebt gelijk! Ik ben erg geïnteresseerd in de geschiedenis van de V.S. en dan is Boston natuurlijk erg goed. En ik ben al heel wat keren door Philadelphia gekomen maar nooit echt in de stad geweest. Dat zit echter wel in de planning.
Raafje87 schreef:Heel tof! Ik heb maar een klein stukje trein in het Noord Oosten gedaan maar vond het een heerlijke manier van reizen, bedankt voor de mooie samenvatting :)
Dank je wel! Ja, ik vond mijn treinreis (totaal ruim 1.900 km) door alle zes staten van New England heel erg mooi. Een zachtglooiend groen heuvellandschap met schilderachtige dorpjes en stadjes met witte kerkjes. De Champlain Valley en de Pioneer Valley waren zeer fraai. En in de herfst is het nóg mooier, heb ik me laten vertellen.

@markro en @ingrid14:
Fijn dat jullie mijn verslag mooi vinden. Ik heb er heel wat werk in gestoken.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Geweldig! Wat een mooi verslag. Schitterende fotos en mooi gebracht. Een genot om te kijken. Dankjewel.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Heel mooi!
Paul.Becker
Amerika-ontdekker

@Pepito en @Anneleen:
Dank je wel! Blij dat jullie ervan genoten hebben!
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Hee Paul, wat een mooie film en herkenbaar, (de viewer room, the dinner, ook the Amish) zo leuk, door jouw eerdere post over 32.000 km met de trein was ik nl getriggerd om toch ook die Amtrak eens te nemen en heb de Capital Limited gepakt van Washington DC --> Chicago en terug. Het was een bijzondere ervaring.
Heb genoten van je film. Dank voor het delen. :thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer