Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis summergirl: reisplanning 32 dagen Zuidwesten (sept).
-
- Amerika-ontdekker
Reis summergirl: reisplanning 32 dagen Zuidwesten (sept).
Hallo,
na al veel op het forum gelezen te hebben, wil ik graag ons reisschema voorleggen. We (mijn vriend en ik) hebben een aardig idee van wat we willen doen en hebben een wat uitgebreid 'standaard'-rondje opgesteld. We hebben aardig wat tijd, maar we willen die graag inzetten om ook wat relaxter te reizen en dus af en toe meerdere nachten ergens blijven. Op het moment hebben we nog één dag over, waarvan we niet weten waar we die in willen zetten. Ook kan er nog alle kanten op geschoven worden. Alleen de heen- en terugreis liggen vast.
Wat we zoeken: af en toe een stad en veel national parken. Niet elke dag een heel eind reizen, maar een lange reisdag met een aantal interessante stops is geen bezwaar. We beginnen de reis met een paar dagen NYC, waarna we met de trein een bezoek brengen aan bekenden in NY en daarna doorvliegen naar LA.
Hieronder heb ik onze route zoals we die nu bedacht hebben weergegeven (het wil niet netjes recht onder elkaar staan). Is de volgorde logisch? Suggesties en ideeën, voor de route, bezienswaardigheden en hotels zijn zeer welkom.
woensdag 31-8-2016 Amsterdam - NYC
donderdag 1-9-2016 NYC - NYC
vrijdag 2-9-2016 NYC - NYC
zaterdag 3-9-2016 NYC - upstate NY
zondag 4-9-2016 upstate NY - upstate NY
maandag 5-9-2016 upstate NY - upstate NY
dinsdag 6-9-2016 upstate NY - LA
woensdag 7-9-2016 LA - LA
donderdag 8-9-2016 LA - Pismo Beach
vrijdag 9-9-2016 Pismo beach - Monterey
zaterdag 10-9-2016 Monterey - SF
zondag 11-9-2016 SF - SF
maandag 12-9-2016 SF - SF
dinsdag 13-9-2016 SF - Yosemite
woensdag 14-9-2016 Yosemite - Yosemite
donderdag 15-9-2016 Yosemite - Yosemite
vrijdag 16-9-2016 Yosemite - Mammoth Lakes
zaterdag 17-9-2016 Mammoth Lakes - Death Valley
zondag 18-9-2016 Death Valley - Las Vegas
maandag 19-9-2016 Las Vegas - Las Vegas
dinsdag 20-9-2016 Las Vegas - Las Vegas
woensdag 21-9-2016 Las Vegas - Zion
donderdag 22-9-2016 Zion - Zion
vrijdag 23-9-2016 Zion - Bryce Canyon
zaterdag 24-9-2016 Bryce Canyon - Bryce Canyon
zondag 25-9-2016 Bryce Canyon - Capitol reef
maandag 26-9-2016 Capitol reef - Moab
dinsdag 27-9-2016 Moab - Moab
woensdag 28-9-2016 Moab - Moab
donderdag 29-9-2016 Moab - Monument Valley
vrijdag 30-9-2016 Monument Valley - Page
zaterdag 1-10-2016 Page - Grand Canyon
zondag 2-10-2016 Grand Canyon - Grand Canyon
maandag 3-10-2016 Grand Canyon - Kingman
dinsdag 4-10-2016 Kingman - Joshua tree
woensdag 5-10-2016 Joshua tree - Joshua tree
donderdag 6-10-2016 Joshua tree - (Amsterdam)
vrijdag 7-10-2016 Nader in te vullen ergens in het schema, terugreis is in de middag
na al veel op het forum gelezen te hebben, wil ik graag ons reisschema voorleggen. We (mijn vriend en ik) hebben een aardig idee van wat we willen doen en hebben een wat uitgebreid 'standaard'-rondje opgesteld. We hebben aardig wat tijd, maar we willen die graag inzetten om ook wat relaxter te reizen en dus af en toe meerdere nachten ergens blijven. Op het moment hebben we nog één dag over, waarvan we niet weten waar we die in willen zetten. Ook kan er nog alle kanten op geschoven worden. Alleen de heen- en terugreis liggen vast.
Wat we zoeken: af en toe een stad en veel national parken. Niet elke dag een heel eind reizen, maar een lange reisdag met een aantal interessante stops is geen bezwaar. We beginnen de reis met een paar dagen NYC, waarna we met de trein een bezoek brengen aan bekenden in NY en daarna doorvliegen naar LA.
Hieronder heb ik onze route zoals we die nu bedacht hebben weergegeven (het wil niet netjes recht onder elkaar staan). Is de volgorde logisch? Suggesties en ideeën, voor de route, bezienswaardigheden en hotels zijn zeer welkom.
woensdag 31-8-2016 Amsterdam - NYC
donderdag 1-9-2016 NYC - NYC
vrijdag 2-9-2016 NYC - NYC
zaterdag 3-9-2016 NYC - upstate NY
zondag 4-9-2016 upstate NY - upstate NY
maandag 5-9-2016 upstate NY - upstate NY
dinsdag 6-9-2016 upstate NY - LA
woensdag 7-9-2016 LA - LA
donderdag 8-9-2016 LA - Pismo Beach
vrijdag 9-9-2016 Pismo beach - Monterey
zaterdag 10-9-2016 Monterey - SF
zondag 11-9-2016 SF - SF
maandag 12-9-2016 SF - SF
dinsdag 13-9-2016 SF - Yosemite
woensdag 14-9-2016 Yosemite - Yosemite
donderdag 15-9-2016 Yosemite - Yosemite
vrijdag 16-9-2016 Yosemite - Mammoth Lakes
zaterdag 17-9-2016 Mammoth Lakes - Death Valley
zondag 18-9-2016 Death Valley - Las Vegas
maandag 19-9-2016 Las Vegas - Las Vegas
dinsdag 20-9-2016 Las Vegas - Las Vegas
woensdag 21-9-2016 Las Vegas - Zion
donderdag 22-9-2016 Zion - Zion
vrijdag 23-9-2016 Zion - Bryce Canyon
zaterdag 24-9-2016 Bryce Canyon - Bryce Canyon
zondag 25-9-2016 Bryce Canyon - Capitol reef
maandag 26-9-2016 Capitol reef - Moab
dinsdag 27-9-2016 Moab - Moab
woensdag 28-9-2016 Moab - Moab
donderdag 29-9-2016 Moab - Monument Valley
vrijdag 30-9-2016 Monument Valley - Page
zaterdag 1-10-2016 Page - Grand Canyon
zondag 2-10-2016 Grand Canyon - Grand Canyon
maandag 3-10-2016 Grand Canyon - Kingman
dinsdag 4-10-2016 Kingman - Joshua tree
woensdag 5-10-2016 Joshua tree - Joshua tree
donderdag 6-10-2016 Joshua tree - (Amsterdam)
vrijdag 7-10-2016 Nader in te vullen ergens in het schema, terugreis is in de middag
Op een doos van een klok made in Hongkong:
Guaranteed to work throughout its useful life.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: reis summergirl: reisplanning 32 dagen Zuidwesten (sept)
Wauw, wat een heerlijk vooruitzicht!
Jullie hebben een mooie rustige route en met jullie wens om het wat rustiger aan te doen, ziet het er goed uit. Qua volgorde zouden wij er niets meer aan veranderen. Jullie hebben dus nog 1 dag over.... er staat nu 1 volle dag in LA, als jullie een pretpark willen bezoeken, zouden jullie hier een dag bij kunnen doen (zo niet, is 1 dag LA wel voldoende). Een andere optie is een extra dag in Page. Er zijn hier genoeg leuke dingen te beleven.
Wij hebben vorig jaar een groot deel van jullie route gedaan (maar dan andersom). Wellicht hebben jullie nog wat aan onze reis- en fotoverslagen (zie hieronder)

Jullie hebben een mooie rustige route en met jullie wens om het wat rustiger aan te doen, ziet het er goed uit. Qua volgorde zouden wij er niets meer aan veranderen. Jullie hebben dus nog 1 dag over.... er staat nu 1 volle dag in LA, als jullie een pretpark willen bezoeken, zouden jullie hier een dag bij kunnen doen (zo niet, is 1 dag LA wel voldoende). Een andere optie is een extra dag in Page. Er zijn hier genoeg leuke dingen te beleven.
Wij hebben vorig jaar een groot deel van jullie route gedaan (maar dan andersom). Wellicht hebben jullie nog wat aan onze reis- en fotoverslagen (zie hieronder)

Voor hotels kan je eens bij de reviews kijken. Zie rubriek 'Hotel & Campings', bovenaan aan te klikken.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mooie, rustige route! Heerlijk zeg. Ik zou sowieso zorgen dat je op de dag van de terugvlucht al in LA bent. Het verkeer kan daar een gekkenhuis zijn en het is dan wel zo prettig als je ergens in de buurt van het vliegveld bent. Een extra dag zou je kunnen plaatsen bij LA, Page, Moab of Zion. Je zou zelfs nog Sequoia kunnen toevoegen in deze reis, maar daar zijn 2 nachten wel aan te raden. Dan zou ik die volle dag die je over hebt daar inzetten + een dag van Grand Canyon, Joshua Tree of Bryce Canyon afsnoepen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de ideeën! We nemen ze mee in onze puzzel 

- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis summergirl: reisplanning 32 dagen Zuidwesten (sept).
Lekker rustige route en zeker haalbaar.
Misschien neem je op sommige plekken iets te veel tijd.
In principe heb je tijd genoeg om Bryce te bezoeken met maar 1 overnachting. Zelfde geldt voor Joshua Tree.
Als je op deze plaatsen de volle dag weglaat, heb je 2 dagen die je voor Sequoia zou kunnen gebruiken. (tussen SF en Yosemite)
En zoals SanFran al aangaf, probeer al in de buurt van de luchthaven te overnachten. Als je vanaf Joshua Tree komt, moet je namelijk de hele stad doorkruisen om bij LAX te geraken.
Wat ook nog in jullie route zou kunnen passen is Sedona. (tussen GC en Kingman)
Groetjes,
Ingrid
Misschien neem je op sommige plekken iets te veel tijd.
In principe heb je tijd genoeg om Bryce te bezoeken met maar 1 overnachting. Zelfde geldt voor Joshua Tree.
Als je op deze plaatsen de volle dag weglaat, heb je 2 dagen die je voor Sequoia zou kunnen gebruiken. (tussen SF en Yosemite)
En zoals SanFran al aangaf, probeer al in de buurt van de luchthaven te overnachten. Als je vanaf Joshua Tree komt, moet je namelijk de hele stad doorkruisen om bij LAX te geraken.
Wat ook nog in jullie route zou kunnen passen is Sedona. (tussen GC en Kingman)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben heel benieuwd hoe je LA in één dag gepropt krijgt? Ik zou overigens je dagen LA allemaal achteraan zetten, dan heb je iets minder stad achter elkaar, want er is toch wel een groot verschil tussen NY en LA. En als je dat achter elkaar doet kan LA wel eens tegenvallen, terwijl het ook gewoon een prachtige diverse wereldstad is.zo niet, is 1 dag LA wel voldoende
Maar wat ik me meer afvraag is hoe je je vliegtijden ziet? Vanaf waar in upstate NY vlieg je naar LA? Hoe laat vlieg je terug vanaf LA naar Amsterdam?
Verder heerlijk rustig.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prachtige route! Ik zou er niet veel meer aan veranderen. De extra dag kun je in LA gebruiken. In jullie geval zou ik wel die eerste dag LA zo houden omdat je anders in het weekend in Las Vegas zit.
Een volle dag Bryce is wellicht niet nodig maar het geeft je op deze manier wel voldoende tijd voor de UT12 omdat je dan de volgende dag vroeg kunt vertrekken. Voor Page zou je een extra dag kunnen nemen maar zo kan het ook. Joshua Tree zou misschien wel met iets minder tijd kunnen maar als het niet te warm is kun je er heerlijk wandelen.
Wat voor accommodatie zoeken jullie? Willen jullie in de parken overnachten? Ik zou zo snel mogelijk iets reserveren in parken als Yosemite en de Grand Canyon. Kijk eens in onze laatste twee reisverslagen voor onze overnachtingen.
Marianne
Een volle dag Bryce is wellicht niet nodig maar het geeft je op deze manier wel voldoende tijd voor de UT12 omdat je dan de volgende dag vroeg kunt vertrekken. Voor Page zou je een extra dag kunnen nemen maar zo kan het ook. Joshua Tree zou misschien wel met iets minder tijd kunnen maar als het niet te warm is kun je er heerlijk wandelen.
Wat voor accommodatie zoeken jullie? Willen jullie in de parken overnachten? Ik zou zo snel mogelijk iets reserveren in parken als Yosemite en de Grand Canyon. Kijk eens in onze laatste twee reisverslagen voor onze overnachtingen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Vliegtijden: We komen rond het middaguur aan op LAX vanuit NY (we vertrekken Heel Vroeg). Aan het eind van de reis vertrekken we om vijf uur in de middag.
We hoopten eigenlijk een laatste 'verplichte' dag in LA te vermijden door in de ochtend te vertrekken vanuit Joshua tree, maar dat laatste stuk blijft een beetje puzzelen. Het huidige plan is om vanaf de Grand Canyon door te rijden naar Joshua tree/in de buurt van (is wel een eind, maar onderweg eten en laat aankomen zou ok zijn). Dan kunnen we een groot deel van de dag Joshua tree bekijken, vervolgens eind van de dag naar LA. En dan waarschijnlijk niet tussen 16 en 19 uur de stad willen doorkruisen, maar zorgen dat we wat later zijn. Dan hebben we de laatste dag nog in LA, Venice o.i.d., beetje in de buurt van het vliegveld.
Daarnaast hebben we nu Sequoia/Kings Canyon tussen SF en Yosemite gezet (2 nachten). We hadden die extra dag LA inderdaad zoals iemand opmerkte om niet in het weekend in Las Vegas te zitten. We hebben deze inmiddels een paar keer weggehaald en teruggezet, maar inmiddels zijn we uitgekomen op het weghalen van een extra nacht Bryce Canyon en deze inzetten voor een extra nacht Page.
We willen overnachten in hotels/motels en als er nog plek is (en het nog een beetje betaalbaar is) in een NP (evt. in vaste tenten, zoals in Yosemite volgens mij?). Omdat we het schema nog niet helemaal zeker wisten was ik 'bovenaan' begonnen met boeken. Maar zal als ik daar verder mee ga eerst even voor Yosemite en Grand Canyon kijken. We boeken in principe ook alles zodat het te annuleren is, mochten de plannen toch nog wijzigen.
We hoopten eigenlijk een laatste 'verplichte' dag in LA te vermijden door in de ochtend te vertrekken vanuit Joshua tree, maar dat laatste stuk blijft een beetje puzzelen. Het huidige plan is om vanaf de Grand Canyon door te rijden naar Joshua tree/in de buurt van (is wel een eind, maar onderweg eten en laat aankomen zou ok zijn). Dan kunnen we een groot deel van de dag Joshua tree bekijken, vervolgens eind van de dag naar LA. En dan waarschijnlijk niet tussen 16 en 19 uur de stad willen doorkruisen, maar zorgen dat we wat later zijn. Dan hebben we de laatste dag nog in LA, Venice o.i.d., beetje in de buurt van het vliegveld.
Daarnaast hebben we nu Sequoia/Kings Canyon tussen SF en Yosemite gezet (2 nachten). We hadden die extra dag LA inderdaad zoals iemand opmerkte om niet in het weekend in Las Vegas te zitten. We hebben deze inmiddels een paar keer weggehaald en teruggezet, maar inmiddels zijn we uitgekomen op het weghalen van een extra nacht Bryce Canyon en deze inzetten voor een extra nacht Page.
We willen overnachten in hotels/motels en als er nog plek is (en het nog een beetje betaalbaar is) in een NP (evt. in vaste tenten, zoals in Yosemite volgens mij?). Omdat we het schema nog niet helemaal zeker wisten was ik 'bovenaan' begonnen met boeken. Maar zal als ik daar verder mee ga eerst even voor Yosemite en Grand Canyon kijken. We boeken in principe ook alles zodat het te annuleren is, mochten de plannen toch nog wijzigen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt in Yosemite in een tent overnachten in Housekeeping Camp en in Half Dome Village (vroeger: Curry Village). Wij vinden HKC het leukst, maar het is lastiger om daar iets te vinden. Kijk op http://www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden.
Voor de GC heb je een aantal betaalbare mogelijkheden aan de rim zoals de Bright Angel Lodge en de Maswik Lodge. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com.
In Sequoia en Kings Canyon hebben wij al een paar keer in een cabin in Grant grove overnacht - zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag. Er zijn daar ook tenten.
Marianne
Voor de GC heb je een aantal betaalbare mogelijkheden aan de rim zoals de Bright Angel Lodge en de Maswik Lodge. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com.
In Sequoia en Kings Canyon hebben wij al een paar keer in een cabin in Grant grove overnacht - zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag. Er zijn daar ook tenten.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Toevallig was ik net via jullie 2013 verslag bij Grand Grove terecht gekomen. Net geboekt!
Bij Yosemite was op het moment alleen Half Dome Village nog beschikbaar, dus die heb ik ook alvast geboekt. Komende tijd voor beiden in de gaten houden of er toevallig nog iets vrij komt, maar beiden lijken in principe prima.
Bij Yosemite was op het moment alleen Half Dome Village nog beschikbaar, dus die heb ik ook alvast geboekt. Komende tijd voor beiden in de gaten houden of er toevallig nog iets vrij komt, maar beiden lijken in principe prima.
Hebben jullie een cabin in Grant Grove of slapen jullie in het hotel? Als je een cabin hebt, wat heerlijk is, dan zou ik goed kwartjes sparen, je hebt er veel nodig om te douchen. Wij waren hier ook niet van op de hoogte, misschien toch handig om te weten.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis summIk citeer MArtin uit ons 2013-verslag:ergirl: reisplanning 32 dagen Zuidwesten (sept).
Ik citeer Martin uit ons 2013-verslag:
MarianneOm half zeven worden we wakker. We pakken elk acht quarters en lopen naar de douche. Voor vier quarters kan je drie minuten douchen. In de douchecabine zie ik dat ik geen acht quarters heb meegenomen maar zes quarters en twee euro's. Die euro's zaten nog in mijn portemonnee. Ik zag ze per ongeluk aan voor quarters. Het geeft niet want die drie minuten zijn lang genoeg. Ik heb zelfs het idee dat je meer waar (lees tijd) voor je geld krijgt dan vermeld staat.
-
- Amerika-ontdekker
We hebben inderdaad een cabin, dus we zullen gaan sparen. Bedankt voor de tip!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 825 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 6 Reacties