Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Stan.Gobien »

Explorer is denk ik geen midsuze SUV ;)
Enkele jaren geleden was een USB aansluiting nog niet overal te vinden, nu hebben de meeste het wel.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Een Explorer is een standard suv.
Door mij genoemd in de posting over verschillende aansluitingen.
Want dat was daarin het onderwerp, niet de midsize suv.

Maar. . .als je hem ziet staan gelijk instappen.
en er zal niemand in de exit booth een woord over zeggen.
Zo gaat dat op SFO.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Anaconda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Anaconda »

bedeve schreef:Anaconda ; een huurauto is ook maar gewoon een auto van een merk en daardoor bepaalde accessoires. In de dingen die jij noemt zie ik de verschillen niet. Wel of ze voor en achter in de auto zitten ,. Het aantal aansluitingen dus. En hoe je je apparatuur kunt opladen. In een Ford Explorer bijv zit achterin een echt stopcontact. Dat hebben niet zo veel auto's. Als je daar in die Alamo garage een beetje aan het rondzwerven bent en een Explorer ziet staan ....gelijk instappen en wegrijden.
Heb je je skip the counter al geregeld ?
Mijn wat? :P nee dus...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Anaconda ; Skip the counter is het vooraf inchecken systeem van Alamo. Daardoor kun je de rijen aan de balie links laten liggen en meteen in de garage een auto uitzoeken. Neem dat "links laten liggen "niet te letterlijk. Op SFO laat je de rijen aan de balies namelijk rechts liggen

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html
Stuur mij een PB !
Anaconda
Amerika-ontdekker

Bericht door Anaconda »

Thx ga ik eens chechen. Hoe lang op voorhand doe je dit best of maakt dat niet uit?
Laatst gewijzigd door Hinko op 19 jun 2016, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
wendy1
Amerika-ontdekker

Bericht door wendy1 »

Hallo,

Wij vertrekken over 1 1/2 week naar Miami en huren daar een auto bij AVIS. Nu weet ik niet zeker of we nu wel of niet een extra bestuurder moeten aangeven (we zijn getrouwd) en of we er voor moeten betalen.

Iemand hier ervaring mee bij AVIS?

Groet,
Wendy
kustbewoner
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door kustbewoner »

bedeve schreef:@Anaconda ; Skip the counter is het vooraf inchecken systeem van Alamo. Daardoor kun je de rijen aan de balie links laten liggen en meteen in de garage een auto uitzoeken. Neem dat "links laten liggen "niet te letterlijk. Op SFO laat je de rijen aan de balies namelijk rechts liggen

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html
Bij mij is de 'skip the counter' optie niet zichtbaar na mijn online check in. Heb gehuurd via AutoEurope (Miami Airport)
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Dit staat op site Avis
Additional driver fees will not be reflected in your estimated total when you book your reservation in advance. They will be calculated at the rental counter when the vehicle is picked up.

The following individuals, if 25 years of age or older and in possession of a valid driver's license, may drive the car with the renter's prior permission and are exempt from Additional Driver fees:

Renter's employer (while on company business);
Renter's fellow employee (while on company business
Renter's spouse or life partner.
Disabled renters who have completed the non-licensed renter form
A maximum of 2 additional drivers can complete an additional driver form* for a rental. To save time, you can print out this form, complete and bring it with you to the counter. Additional drivers who can drive the vehicle with the renter's permission (see Exceptions above) are not included in this requirement.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

@kustbewoner:

Miami heeft wel "Skip The Counter" en van Auto Europe krijg je ook het reserveringsnummer van Alamo, volg onderstaand stappenplan en dan moet het lukken.

http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
leducw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door leducw »

Hallo,
We zitten momenteel in Florida en hebben een wagen gehuurd bij SIXT. Hierbij is de optie Toll by Plate. Is dit hetzelfde als Sunpass enz..? Zodra we van miami naar Orlando reden kwamen we verschillende Sunpass only bordjes tegen en hebben we op de turnpike ook netjes onze Toll betaald aan de kassa.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

@wendy1
je hoeft bij Avis niet te betalen voor een tweede bestuurder.
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

Ruud2004 schreef:@kustbewoner:

Miami heeft wel "Skip The Counter" en van Auto Europe krijg je ook het reserveringsnummer van Alamo, volg onderstaand stappenplan en dan moet het lukken.

Gelukt, je mag inderdaad de site van Alamo niet verlaten maar direct het adres invullen nadat je de check in heb vervolledigd https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... ypass.html
Anaconda
Amerika-ontdekker

Bericht door Anaconda »

Ruud2004 schreef:
@kustbewoner:

Gelukt, je mag inderdaad de site van Alamo niet verlaten maar direct het adres invullen nadat je de check in heb vervolledigd https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... ypass.html
Hi,
nog even een opmerking hierover ... Als je die skip the counter doet : kan je dan @ garage alsnog je auto kiezen ?
Of hoe gaat dit dan ? --> sorry hoor maar ik ben enkel gewend om auto's af te halen aan counters :).
Snap niet goed hoe je gelijk welke auto kan kiezen als je niet aan de counter staat ...
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen »

Ja, je loopt door naar de garage en kiest een auto uit in de huur-klasse welke je genomen hebt.

Auto's staan in een rij per klasse en sleutels liggen in de auto's. Aangekomen bij de garage staat er personeel welke je doorsturen naar de juiste rij.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ Anaconda; in San Francisco staan de autoś in de garage , niet op de counter.
De garage vind ik ondanks de laatste verfbeurt nog steeds somber, de mensen zijn er wel vrolijk.
Anders dan op LAX bijv. staan bij Alamo op SFO de auto 's per klasse op een rij.
Maar als jij een midsize suv hebt gehuurd en je ziet een standard staan die je liever hebt is een praatje maken met een greeter de oplossing.
Een praatje maken is het begin van alle contact tussen mensen.
Als een vriendelijke greeter jou dan net een mooiere auto meegeeft dan waar jij voor hebt betaald vind ik ook dat hij daar een $ 10/ 20 waardering voor verdiend !
Stuur mij een PB !
Anaconda
Amerika-ontdekker

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic de el 3

Bericht door Anaconda »

Bedankt weer ! :)
Anaconda
Amerika-ontdekker

Bericht door Anaconda »

Harry schreef:Bij rechtstreeks boeken kunnen er wel one-way kosten berekend worden tussen die plaatsen, als je boekt via een Europese tussenpersoon heb je geen one-way kosten.
Ik heb ook via auto Europe geboekt bij Alamo en moet ook 150 dollar one way fee kost betalen voor ophaling in san Fran en drop off LA...
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

bedeve schreef:@ Anaconda; Een praatje maken is het begin van alle contact tussen mensen.
Als een vriendelijke greeter jou dan net een mooiere auto meegeeft dan waar jij voor hebt betaald vind ik ook dat hij daar een $ 10/ 20 waardering voor verdiend !
Dus komt erop neer dat eens je goedkeuring krijgt van de greeter om te vertrekken met een premium SUV ipv de voorziene Full size SUV, ze je achteraf geen opleg zullen aanrekenen. Nice :thumbup:
Jalo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jalo »

Wij vertrekken binnenkort vanuit San Francisco en rijden dan het klassieke rondje door California, Arizona, Utah, Nevada en terug naar Californie. Heb gelezen dat spouse gratis mag opgegeven worden als additional driver indien je huurt in Calfornie. Betekent dit gratis voor het volledige traject door de verschillende staten of dien je extra te betalen voor Arizona en Utah?
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Gratis voor het hele traject!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer