Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis janhahne: 24 daagse reis Denver - San Francisco
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis janhahne: 24 daagse reis Denver - San Francisco
Hallo,
wij denken erover om volgend jaar mei/juni een plm 24 daagse camperreis te maken met als startpunt Denver, via oa de Rocky Mountains naar de Pacific coast. Wij zouden graag tips hebben van mensen die deze reis in grote lijnen al eens gemaakt hebben. Van Tioaga tours heb ik al een reisvoorstel gekregen waar oa 2 dagen Page, Arches, Grand Canyon, Las Vegas en Bryce canyon in zitten. Omdat dit onze eerste camper reis in USA is zouden wij graag van de ervaren reizigers adviezen ontvangen.
Alvast bedankt,
Jan
wij denken erover om volgend jaar mei/juni een plm 24 daagse camperreis te maken met als startpunt Denver, via oa de Rocky Mountains naar de Pacific coast. Wij zouden graag tips hebben van mensen die deze reis in grote lijnen al eens gemaakt hebben. Van Tioaga tours heb ik al een reisvoorstel gekregen waar oa 2 dagen Page, Arches, Grand Canyon, Las Vegas en Bryce canyon in zitten. Omdat dit onze eerste camper reis in USA is zouden wij graag van de ervaren reizigers adviezen ontvangen.
Alvast bedankt,
Jan
Re: Reis janhahne: 24 daagse reis Denver - San Francisco
Hallo Jan. Wat wil je precies weten? In 24 dagen kun je een hoop zien en doen. Wat zijn voor jullie de musts? Je hebt in het verleden al een aantal eerdere topics geopend met heel veel adviezen daarin. Misschien kun je toelichten wat daar nog niet is verteld? Zijn die reizen toen doorgegaan? Wil je informatie over welke route te nemen? Of zoek je tips om te camperen?
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij reden in mei/juni 2013 van Denver naar LA. In je andere topic had ik al naar ons 2013-verslag verwezen.
Heb je al eens wat reisverslagen gelezen of wat routes hier op het forum bekeken? Wat zijn de dingen die je zeker wilt zien?
Heb je al eens op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken voor de parken?
Marianne
Heb je al eens wat reisverslagen gelezen of wat routes hier op het forum bekeken? Wat zijn de dingen die je zeker wilt zien?
Heb je al eens op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken voor de parken?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Helaas is toen die reis ivm fam omstandigheden niet doorgegaan maar volgend jaar halen we dat in.
-
- Amerika-ontdekker
De reis krijgt nu wat vastere vormen. We maken een stopover in Houston ivm familiebezoek, en vliegen vandaar naar Denver van waaruit we 3 weken reizen met een camper.
1. ak Denver en camper ophalen, indien mogelijk door naar Estes anders een dag later.
2. Denver - Rocky Mountain NP (Estes)
3. Rocky Mountain NP (Estes)
4. RM - Cheyenne
5. Cheyenne - Custer State Park
6. Custer SP - Rapid City
7. Rapi city - Buffalo
8. Buffalo - Yellowstone National Park
9. Yellowstone National Park
10. Yellowstone National Park
11. YNP - Grand Teton
12. Grand Teton - Salt Lake City
13. SLC - Bryce Canyon
14. Bryce Canyon
15. Bryce - Las Vegas
16. LV - Grand Canyon
17. GC - Page
18. Page - Arches
19. Arches
20. Arches - Black Canyon of the Gunnison
21. Gunnison - Denver
Ik zou graag willen weten hoe ervaren reizigers over deze route indeling denken.
1. ak Denver en camper ophalen, indien mogelijk door naar Estes anders een dag later.
2. Denver - Rocky Mountain NP (Estes)
3. Rocky Mountain NP (Estes)
4. RM - Cheyenne
5. Cheyenne - Custer State Park
6. Custer SP - Rapid City
7. Rapi city - Buffalo
8. Buffalo - Yellowstone National Park
9. Yellowstone National Park
10. Yellowstone National Park
11. YNP - Grand Teton
12. Grand Teton - Salt Lake City
13. SLC - Bryce Canyon
14. Bryce Canyon
15. Bryce - Las Vegas
16. LV - Grand Canyon
17. GC - Page
18. Page - Arches
19. Arches
20. Arches - Black Canyon of the Gunnison
21. Gunnison - Denver
Ik zou graag willen weten hoe ervaren reizigers over deze route indeling denken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik jullie was zou ik een keuze maken tussen het echte zuidwesten, of ene rondje Denver met Yellowstone en South Dakota. Nu heb je eigenlijk overal net te weinig tijd en rij je allerlei moois (Capitol Reef, Zion, Monument Valley) voorbij.
De tijd voor Yellowstone is minimaal, en dat geldt ook voor de tijd bij Arches, want voor Canyonlands is er geen tijd.
Ook in South Dakota zou een extra dag niet verkeerd zijn.
Dus: doe een rondje met Yellowstone en rij dan van SLC naar Moab. Of doe een one way en eindig in Las Vegas zodat je ook tijd hebt voor de UT12 en Zion.
Je zet voor RMNP Estes (de plaats Estes Park) als overnachtingsplaats, maar waarom niet in Rocky Mountain NP zelf overnachten? Wanneer zou je willen gaan? Het kan in mei nog wat vroeg zijn voor dit park.
Ik heb het al eens eerder gevraagd: heb je je ingelezen wat betreft de parken en andere bezienswaardigheden? Wat zijn voor jullie de echte must sees? Houden jullie van wandelen? Is Las Vegas een must? Je hebt daar nu helemaal geen tijd, waarom niet rechtstreeks van Bryce naar de GC rijden?
Marianne
De tijd voor Yellowstone is minimaal, en dat geldt ook voor de tijd bij Arches, want voor Canyonlands is er geen tijd.
Ook in South Dakota zou een extra dag niet verkeerd zijn.
Dus: doe een rondje met Yellowstone en rij dan van SLC naar Moab. Of doe een one way en eindig in Las Vegas zodat je ook tijd hebt voor de UT12 en Zion.
Je zet voor RMNP Estes (de plaats Estes Park) als overnachtingsplaats, maar waarom niet in Rocky Mountain NP zelf overnachten? Wanneer zou je willen gaan? Het kan in mei nog wat vroeg zijn voor dit park.
Ik heb het al eens eerder gevraagd: heb je je ingelezen wat betreft de parken en andere bezienswaardigheden? Wat zijn voor jullie de echte must sees? Houden jullie van wandelen? Is Las Vegas een must? Je hebt daar nu helemaal geen tijd, waarom niet rechtstreeks van Bryce naar de GC rijden?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Marianne,
Ik heb jouw advise in de oren geknoopt en ik heb de route gewijzigd. Zou jij eens willen klijken naar deze verdeling?ro
Omdat de grote steden voor ons geen pre zijn hebben we daar geen volle dag opgenomen maar gebruiken liever de dagen voor onderweg.
1. Denver ak en camper ophalen
2. Denver - Rocky Mountain NP
3. Rocky Mountain NP
4. RMNP - Grand Junction
5. Gr Junction Arches
6. Arches
7. Arches - Capitol Reef
8. Capitol Reef
9. Capitol reef - Page
10. Page
11. Page - North Rim
12. North Rim
13. North Rim - Bryce Canyon
14. Bryce Canyon
15. Bryce Canyon - Zion
16. Zion
17. Zion -
18. Zion - Las Vegas
19. LA - Mono Lake
20. Mono Lake
21. Mono Lake
22. Mono Lake - San Francisco
23. San Francisco
24. Vertrek: SF
Wij hebben het hier over 24 dagen. In eerste instantie zouden wij 22 dagen willen reizen excl 4 dagen Houston.
Kunnen/moeten wij ergens overnachtingen schrappen naar jouw mening?
Wij horen het wel, alvast bedankt
Jan
Ik heb jouw advise in de oren geknoopt en ik heb de route gewijzigd. Zou jij eens willen klijken naar deze verdeling?ro
Omdat de grote steden voor ons geen pre zijn hebben we daar geen volle dag opgenomen maar gebruiken liever de dagen voor onderweg.
1. Denver ak en camper ophalen
2. Denver - Rocky Mountain NP
3. Rocky Mountain NP
4. RMNP - Grand Junction
5. Gr Junction Arches
6. Arches
7. Arches - Capitol Reef
8. Capitol Reef
9. Capitol reef - Page
10. Page
11. Page - North Rim
12. North Rim
13. North Rim - Bryce Canyon
14. Bryce Canyon
15. Bryce Canyon - Zion
16. Zion
17. Zion -
18. Zion - Las Vegas
19. LA - Mono Lake
20. Mono Lake
21. Mono Lake
23. San Francisco
24. Vertrek: SF
Wij hebben het hier over 24 dagen. In eerste instantie zouden wij 22 dagen willen reizen excl 4 dagen Houston.
Kunnen/moeten wij ergens overnachtingen schrappen naar jouw mening?
Wij horen het wel, alvast bedankt
Jan
-
- Amerika-ontdekker
O ja, dat had ik nog willen vermelden, onze planning is om rond 20 mei 2017 te vertrekken en dan plm 26 dagen incl 4 dagen Houston,
Rond 20 mei zul je echt heel veel mazzel moeten hebben in RMNP. De Trail Ridge Road zal waarschijnlijk nog niet geopend zijn dus dan moet je fors omrijden. Daarnaast zul je nog erg veel sneeuw tegenkomen. Populaire bezienswaardigheden als Bear Lake liggen dan nog vaak vol sneeuw en wellicht zelfs nog bevroren. Ik was er vorig jaar begin juni en we moesten echt door de sneeuw banjeren soms. Wel erg mooi.
Mono Lake is niets te beleven. Ik ga ervanuit dat je die locatie voor Yosemite wilt gebruiken? Dat is ruim twee uur rijden naar de vallei, dus niet echt handig om 4 uur per dag alleen aan rijden te spenderen.
Ik mis naast Arches NP, Canyonlands NP in je planning. Mag je eigenlijk niet overslaan.
Mono Lake is niets te beleven. Ik ga ervanuit dat je die locatie voor Yosemite wilt gebruiken? Dat is ruim twee uur rijden naar de vallei, dus niet echt handig om 4 uur per dag alleen aan rijden te spenderen.
Ik mis naast Arches NP, Canyonlands NP in je planning. Mag je eigenlijk niet overslaan.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Heb je er al eens over gedacht RMNP te schrappen en een rondje Las Vegas te doen? Je zou dan ook de kosten voor het achterlaten van de camper in een andere plaats vermijden.
Verder ben ik het eens met de opmerking van Mrvanilla: Moab verdient een extra overnachting.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Verder ben ik het eens met de opmerking van Mrvanilla: Moab verdient een extra overnachting.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien even wat meer toelichting geven: is de rit van Capitol Reef naar Page via de UT95? Je kunt ook overwegen om 1 nacht Capitol Reef te doen en 1 nacht Monument Valley. Je maakt natuurlijk een wat vreemde lus door na Page naar Bryce te gaan en je mist dan een groot deel van de UT12.
Als je naar de North Rim gaat zou ik die doen tussen Page en Bryce.
Mono Lake begrip ik ook niet, dat is geen goed uitvalsbasis voor Yosemite.
Dit:
18. Zion - Las Vegas
19. LA - Mono Lake
20. Mono Lake
21. Mono Lake
zou ik zo doen:
18. Zion - Las Vegas
19. LV - Mono Lake
20. Mono Lake - Yosemite
21. Yosemite
22. Yosemite - San Francisco
Het mooiste is om in de vallei te staan, lees je eens in over het reserveren van een camping daar en oefen een maand van te voren. Zie hier en hier.
Je hebt verhoudingsgewijs weinig tijd voor Yosemite. Ik zou daar minimaal 1 nacht extra doen, en dan een nacht Bryce of Zion minder.
Als je niet naar RMNP gaat kun je een rondje overwegen, dan ga je niet naar Colorado. Dat is wellicht ook handiger met de camperhuur.
Edit: OF was me al voor.
Marianne
Als je naar de North Rim gaat zou ik die doen tussen Page en Bryce.
Mono Lake begrip ik ook niet, dat is geen goed uitvalsbasis voor Yosemite.
Dit:
18. Zion - Las Vegas
19. LA - Mono Lake
20. Mono Lake
21. Mono Lake
zou ik zo doen:
18. Zion - Las Vegas
19. LV - Mono Lake
20. Mono Lake - Yosemite
21. Yosemite
22. Yosemite - San Francisco
Het mooiste is om in de vallei te staan, lees je eens in over het reserveren van een camping daar en oefen een maand van te voren. Zie hier en hier.
Je hebt verhoudingsgewijs weinig tijd voor Yosemite. Ik zou daar minimaal 1 nacht extra doen, en dan een nacht Bryce of Zion minder.
Als je niet naar RMNP gaat kun je een rondje overwegen, dan ga je niet naar Colorado. Dat is wellicht ook handiger met de camperhuur.
Edit: OF was me al voor.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3118 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne