In Californië, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon and Wisconsin is de spouse automatisch een bevoegde bestuurder. Deze hoef je normaal niet als extra bestuurder te registeren, maar meestal wordt wel het rijbewijs gecontroleerd. Best controleren in de voorwaarden van de verhuurder of ter plaatse navragen, maar laat je niet afschepen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3
Op de 1e bladzijde van dit topic staat dit inderdaad niet correct, misschien dat een mod onderstaande kan wijzigen in "bij ophalen van de auto in ....."?
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- bedeve
- Amerika-expert
@ LSL schrijft; Best controleren in de voorwaarden van de verhuurder of ter plaatse navragen, maar laat je niet afschepen.
De spouse als automatisch bevoegde bestuurder is in die staten bij wet geregeld.
Dat overstijgt de voorwaarden van welk bedrijf dan ook.
Mensen die dan de spouse ook nog vermeld willen hebben op het huurcontract maken het zichzelf moeilijk.
Als je het "automatic " er zelf uit haalt wordt er van uit gegaan dat die extra bestuurder niet je spouse is.
En dat betekent in veel huurcontracten dat je alsnog een rekening krijgt voor een extra chauffeur.
Het is net zo makkelijk / moeilijk als je het zelf wilt hebben.
Maar ja ; dat gaat voor heel het autohuur onderwerp op
De spouse als automatisch bevoegde bestuurder is in die staten bij wet geregeld.
Dat overstijgt de voorwaarden van welk bedrijf dan ook.
Mensen die dan de spouse ook nog vermeld willen hebben op het huurcontract maken het zichzelf moeilijk.
Als je het "automatic " er zelf uit haalt wordt er van uit gegaan dat die extra bestuurder niet je spouse is.
En dat betekent in veel huurcontracten dat je alsnog een rekening krijgt voor een extra chauffeur.
Het is net zo makkelijk / moeilijk als je het zelf wilt hebben.
Maar ja ; dat gaat voor heel het autohuur onderwerp op
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
wtf ... op mijn bon van autoeurope staat duidelijk dat ik enkel nog 150 $ moet betalen.
Als ik online check in doe bij Alamo staat er :
Drop Fee $150.00
Concession Recovery Fee 11.11 Pct (11.11%) $16.67
San Mateo County Bus Lic 2.50 Pct (2.5%) $3.75
Sales Tax (9.0%) $15.00
Is dit logisch dat er nog eens 35 dollar bij komt ? :/
Ter info de concession recovery fee + san mateo county bus lic + sales tax staat al eens opdezelfde bon als INCLUDED ...
Als ik online check in doe bij Alamo staat er :
Drop Fee $150.00
Concession Recovery Fee 11.11 Pct (11.11%) $16.67
San Mateo County Bus Lic 2.50 Pct (2.5%) $3.75
Sales Tax (9.0%) $15.00
Is dit logisch dat er nog eens 35 dollar bij komt ? :/
Ter info de concession recovery fee + san mateo county bus lic + sales tax staat al eens opdezelfde bon als INCLUDED ...
- bedeve
- Amerika-expert
@Anaconda ; De prijs die autoeurope je noemt als dropfee $ 150 is een lokaal te betalen toeslag dus ex tax.
En dan komen die San Mateo toeslagen etc etc er ook weer bij.
Die waren included in je kale huurprijs.
Niet in de berekening van je extraatjes.
Additional charges are mandatory and you will need to pay these when you collect the vehicle. All additional charges are subject to local taxes and for your convenience we have displayed them below at the current rate applicable.
En dan komen die San Mateo toeslagen etc etc er ook weer bij.
Die waren included in je kale huurprijs.
Niet in de berekening van je extraatjes.
Additional charges are mandatory and you will need to pay these when you collect the vehicle. All additional charges are subject to local taxes and for your convenience we have displayed them below at the current rate applicable.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
alright thx voor info 

Hoi! Waarschijnlijk ga ik iets vragen wat al 1000x beantwoord is, maar het komt omdat ik er gewoon totaal(!) geen wijs uit kom.
Ik wil een auto huren van 7juli t/m 6 augustus van LA-LA. Nu zit ik bijvoorbeeld bij Hertz en daar staat een prijs van ~1000$ voor 30 dagen huur voor een Chrysler 200. Moet ik hierna nou nog verzekeringen aanklikken of niet? Afkoop eigen risico en aansprakelijkheidsverzekering maken het iig 800€ duurder, wat ik een duur grapje vind. Maar ik begrijp maar niet of dit nou nodig is of niet..? Daarnaast zou het dan ook totaal niet meer corresponderen met de prijzen die ik hier regelmatig voorbij zie komen
Als ik oudere berichten lees staat er steeds dat CDW en SLI worden aangeraden, de andere keer lees ik dat als je dit aanklikt dit dubbelop is omdat het er automatisch bij zit.. Dan lees ik weer dat je eigen risico niet moet afkopen, omdat dit in de VS automatisch op 0$ staat(?)
Ik zie door de bomen het bos niet meer in ieder geval. Zou iemand mij hier doorheen kunnen (en willen) loodsen? Wat moet ik aanklikken en wat niet?
Hetzelfde voor budget trouwens:
Ik wil een auto huren van 7juli t/m 6 augustus van LA-LA. Nu zit ik bijvoorbeeld bij Hertz en daar staat een prijs van ~1000$ voor 30 dagen huur voor een Chrysler 200. Moet ik hierna nou nog verzekeringen aanklikken of niet? Afkoop eigen risico en aansprakelijkheidsverzekering maken het iig 800€ duurder, wat ik een duur grapje vind. Maar ik begrijp maar niet of dit nou nodig is of niet..? Daarnaast zou het dan ook totaal niet meer corresponderen met de prijzen die ik hier regelmatig voorbij zie komen
Als ik oudere berichten lees staat er steeds dat CDW en SLI worden aangeraden, de andere keer lees ik dat als je dit aanklikt dit dubbelop is omdat het er automatisch bij zit.. Dan lees ik weer dat je eigen risico niet moet afkopen, omdat dit in de VS automatisch op 0$ staat(?)
Ik zie door de bomen het bos niet meer in ieder geval. Zou iemand mij hier doorheen kunnen (en willen) loodsen? Wat moet ik aanklikken en wat niet?

Hetzelfde voor budget trouwens:
Als ik SLI en LDW aanklik komt er zo'n 700$ bij. Echter, voor LDW rekent 'ie 'maar' ~230.. Moet ik iets aanklikken of laten?Protective Coverages
Supplemental Liability Insurance (SLI)
Third party injury/property damage coverage. more
€ 13,25
/day
Emergency Sickness Program (ESP)
Illness coverage during rental period. more
€ 4,40
/day
Loss Damage Waiver (LDW)
Protects you if car is damaged or stolen. more
€ 27,26
/day
Personal Accident and Effects (PAE)
Additional personal and property insurance more
€ 6,11
/day
Je zit op de verkeerde site.
Je moet aangeven dat je uit Europa komt. Dan komt alles goed en zit alles erbij. Ook is er dan geen eigen risico.
http://www.hertz.nl of http://www.hertz.be (rechtsboven kun je ook je land zien)
Of welk Europees land je maar een goed tarief kunt krijgen.
Lees vooral ook het eerste bericht van dit topic.
Je moet aangeven dat je uit Europa komt. Dan komt alles goed en zit alles erbij. Ook is er dan geen eigen risico.
http://www.hertz.nl of http://www.hertz.be (rechtsboven kun je ook je land zien)
Of welk Europees land je maar een goed tarief kunt krijgen.
Lees vooral ook het eerste bericht van dit topic.
Thanks voor de snelle reactie! Ja het eerste bericht had ik ook al gelezen alleen, omdat ik steeds niks zie van verzekeringen als ik aan het boeken ben dat ze er automatisch in zouden zitten, maar wel zie staan dat ik ze aan kan klikken, snap ik er niks meer van.
Voor de volle 100% zekerheid ga ik morgen toch even met Hertz bellen, zodat ik toch niet een dure fout bega. Bedankt iig!
Voor de volle 100% zekerheid ga ik morgen toch even met Hertz bellen, zodat ik toch niet een dure fout bega. Bedankt iig!

maar welke site gebruik je nu?
Zit je wel in Europa momenteel?
Kun je niet ergens op hertz of budget je land veranderen?
Zit je wel in Europa momenteel?
Kun je niet ergens op hertz of budget je land veranderen?
Ja, Hertz.nl, Budget.nl/be etc. Eigenlijk beetje alle versies gehad en altijd rechtsbovenin Nederland aangezet
uhmm misschien even de cookies en de historie wissen van je browser.
Als je via .nl of .be reserveert krijg je via Hertz in ieder geval niet eens de mogelijkheid om verzekeringen toe te voegen. Dit zit er altijd automatisch bij.
Als je via .nl of .be reserveert krijg je via Hertz in ieder geval niet eens de mogelijkheid om verzekeringen toe te voegen. Dit zit er altijd automatisch bij.
Wellicht ligt het aan m'n code. Is van USAA (iets van veteranen ofzo..). Maar dat haalt mijn underage fee weg. Misschien zorgt dit ervoor dat ie blijft denken dat ik een Amerikaan ben?
Maar het gekke is dat als ik in zou vullen dat ik 25+ ben het ook zo'n 1900€ zou moeten kosten. Kan me niet helemaal voorstellen dat dit klopt? Ook naar het wissen van cookies/geschiedenis etc.
Maar het gekke is dat als ik in zou vullen dat ik 25+ ben het ook zo'n 1900€ zou moeten kosten. Kan me niet helemaal voorstellen dat dit klopt? Ook naar het wissen van cookies/geschiedenis etc.
dat ligt dan hoogstwaarschijnlijk aan die code inderdaad.
Maar de prijs van 1900$ zou wel kunnen kloppen? (voor iemand van 25+ zonder mijn code)
ja die zie ik via hertz.nl ook.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Denk dat jullie het zelf ook al bedacht hadden maar het is nu heel aantrekkelijk om bij uscarhire.com te huren en in Britse ponden af te rekenen
Scheelt € 40,- op 2 weken autohuur voor ons.

Scheelt € 40,- op 2 weken autohuur voor ons.
- bedeve
- Amerika-expert
@Vito , Als je nu wat gaat shoppen, zoals jij met uscarhire,maar ook bijv. rentalcars etc en ook nog kiest voor prepaid kun je met goed doorrekenen toch wel wat besparen.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
als ik alamo.co.uk/brits vergelijk met alamo.de ben ik nog steeds niet goedkoper uit.
heb een mid size SUV gehuurd bij de duitse site voor € 408,- (staat nu op 423,87) terwijl de britse site op GBP 501.24 staat
misschien dat het op andere pagina's wel voordeliger is nu met die brexit maar Alamo dus mijn inziens niet
heb een mid size SUV gehuurd bij de duitse site voor € 408,- (staat nu op 423,87) terwijl de britse site op GBP 501.24 staat
misschien dat het op andere pagina's wel voordeliger is nu met die brexit maar Alamo dus mijn inziens niet
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Maar heb je op Alamo.de gratis de extra bestuurder? Dat denk ik niet. Scheelt $ 10,- per dag, tenzij je geen extra bestuurder nodig hebt.
Hallo,
Volgende week vertrekken we richting LA waar we op LAX onze Alamo rental ophalen. Alamo vraagt om op voorhaand een 'rental pick-up assistance form' in te vullen. Zee handig maar ze vragen ook om het volgende al dan niet aan te vinken: I have informed myself about RSP and would not like to purchase optional RSP/RAP. I’m aware that I’mliable for all items covered by this insurance in case of loss.
Wat wil dit precies zeggen?
Volgende week vertrekken we richting LA waar we op LAX onze Alamo rental ophalen. Alamo vraagt om op voorhaand een 'rental pick-up assistance form' in te vullen. Zee handig maar ze vragen ook om het volgende al dan niet aan te vinken: I have informed myself about RSP and would not like to purchase optional RSP/RAP. I’m aware that I’mliable for all items covered by this insurance in case of loss.
Wat wil dit precies zeggen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19859 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-