Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door ONYX666 »

rmathijssen schreef:Ik heb het idee dat Arieli Mobile met diverse partijen zaken doet, dit kan resulteren in verschillende soorten producten die ze aanbieden.

Waaruit haal ik dit?
Uit de volgende FAQ entry:
Due to numerous changes because of competative industry it is difficult to predict the plans so far out. Hence we always recommend to only buy at most 2 month in advance of your trip.
Wat kunnen de consequenties zijn?
De ene levering kan tethering ondersteunen terwijl een maand later dit niet meer het geval is. Dit mede doordat eerst op de website stond dat dit geen probleem zou zijn en nu duidelijk aangegeven dat het niet ondersteund wordt.

Dus:
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie in de toekomst ;-)

klopt enkele weken voordat ik bestelde hadden ze een ander merk kaartje en andere prijzen (en ook andere GB)

maar volgens mij is het niet zo dat als voor dezelfde actie op de website verschillende type kaartjes hebben liggen en klan a kaartje x krijgt en klant b kaartje y
Anaconda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Anaconda »

Geen idee.
Het is volgens mij wel zo als je nu zou kaartje bestellen ( wat ik nog moet doen ) je een sim kaart ZONDER tethering krijgt zowiezo ...
Dat is wat Arieli me zelf aan gaf ... dus vind het beetje jammer dat hun sim's telkens veranderen.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Ik denk van niet. Ook ik heb geld terug gekregen omdat er geen tethering op zou zitten. Maar als ik naar plan op kaartje kijk en dan bij simple mobile of andere websites die deze verkopen denk ik dat er gewoon tehtering op zit
Anaconda
Amerika-ontdekker

Bericht door Anaconda »

ik ga het toch niet riskeren ... anders ben ik 50$ kwijt.
heb trouwens nog van Arieli de reactie ontvangen dat hun leverancier wel degelijk zegt dat de sims die ze nu verschepen ZONDER tether zijn en dat ze met afwisselende periodes dan weer wel, dan weer niet kaartjes hebben met tether.

Vind het ooo zoo spijtig dat je moeilijk info kan vinden van een mobile provider die correcte info kan bieden en correcte sims kan verkopen ...
SjefkeNL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SjefkeNL »

Over 5 weken gaan we al en ik ben nog steeds op zoek naar een goede simkaart..

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer..
Omdat sommige hotels ook voor wifi betaald moet worden zou je simkaartje met veel GB wel wenselijk zijn (we gaan 22 dagen weg)
Zoals hierboven is tethering ook wel wenselijk. maarja krijg niks gevonden...
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Gisteren thuis ontvangen (duurde 2 dagen)

http://www.ebay.com/itm/UK-Three-Mobile ... Sw0QFXB-CX

12GB voor ongeveer 40 Euro

werkte meteen in mijn 4G routertje...
Anaconda
Amerika-ontdekker

Bericht door Anaconda »

@cvr: wel belangrijke opmerking :
Brand New Official Sealed Pack in the new Trio size for ALL tablets, ipad, dongles and other broadband devices.

Please note it WILL NOT work in a Phone

is dus duidelijk een SIM voor een mifi / tablet / laptop ... niet voor een smartphone :)
cvr
Amerikafan

Bericht door cvr »

cvr schreef:werkte meteen in mijn 4G routertje...
Dat wist ik al...

Ik heb een 4G mifi router gekocht http://www.routercenter.nl/product/5612 ... -785s.html

De Three sim werkt hier prima in!
Anaconda
Amerika-ontdekker

Bericht door Anaconda »

om 1 of 2 keer te gebruiken vind ik dat wel redelijk duur, zo'n mifi ding :P
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Maandag 20 juni besteld bij Arieli Mobile vandaag 25 juni bezorgd.
In de brief staat dat ik verbind en registreer bij Simple Mobile network. (activatie gaat via de website van arieliMobile)
10% off Coupon: STSF2016
Lochpatje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lochpatje »

cvr schreef:
cvr schreef:werkte meteen in mijn 4G routertje...
Dat wist ik al...

Ik heb een 4G mifi router gekocht http://www.routercenter.nl/product/5612 ... -785s.html

De Three sim werkt hier prima in!
Maar werkt ie dan ook gewoon in de USA met die andere frequenties die ze daar hebben?
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Waarom zou je een MiFi router willen gebruiken? Zeker als je die in NL koopt is er geen garantie dat de USA frequenties ook ondersteund worden.

Tethering op een iPhone/iPad werkt wellicht (iig wel met mijn arieli mobile card). Er is redelijk vaak FREE WiFi beschikbaar in hotels, winkels, restaurants, etc.

Waarom een MiFi router?
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Misschien een stomme vraag maar hoe kan ik bij arieli mobile mijn telefoonnummer vinden?
Ik heb al op de site gekeken maar kan niks vinden. Ik wil iets reserveren en dit nummer opgeven.
Ik heb wel een simkaart nummer, is dit hetzelfde?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
UitHolland
Amerikafan
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Bel naar *#100# het nummer dat daarna verschijnt is het nummer.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Mijn simkaart is nog niet geactiveerd, dat doe ik net voor vertrek.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
cvr
Amerikafan

Bericht door cvr »

Terpies schreef:Waarom zou je een MiFi router willen gebruiken? Zeker als je die in NL koopt is er geen garantie dat de USA frequenties ook ondersteund worden.

Tethering op een iPhone/iPad werkt wellicht (iig wel met mijn arieli mobile card). Er is redelijk vaak FREE WiFi beschikbaar in hotels, winkels, restaurants, etc.

Waarom een MiFi router?
Omdat:
1. Verbinding via WiFi VEEL sneller is http://www.imore.com/usb-vs-bluetooth-v ... ne-or-ipad
2. Een goede 4G mifi router OVERAL ter wereld werkt http://kb.netgear.com/app/answers/detai ... d-785-faqs
3. Tethering via je telefoon of iPad de batterij snel(ler) leegtrekt
4. Een 4G router kun je prima aan laten staan in de auto zodat je als het ware een constante hotspot hebt
5. Een 4G router kun je instellen op data limiet of snelheid etc. zodat je niet voor verrassingen komt te staan

Als je regelmatig reist is dit zeker het overwegen waard, ik heb er al 2 jaar heel veel plezier van!
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik heb een mailtje gestuurd, kan inderdaad pas kijken als ie geactiveerd is.
Helaas haha.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
GabyK
Amerikafan

Bericht door GabyK »

Waar doe ik goed aan?

Ik ga voor 48 dagen naar de US (WY, MT, ID, OR en WA)

* Arieli mobile 4G voor 35 euro? Minpunt moet deze na 30 dgn opwaarderen en de coverage lijkt me voor YS, GT en Olympic NP niet geweldig. Heeft iemand ervaring met Arieli in dit gebied? http://www.arielimobile.com/simple-mobile-coverage/

* AT&T (via Prepaid Zero) 2-3G voor 50 euro (incl verzendkosten) https://www.prepaidzero.com/product/usa ... epaid-sim/. Geldig 60 dgn, maar dan wel met een lage snelheid. Coverage lijkt oke. https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
Iemand ervaring met deze sim in het gebied waar mijn reis heen gaat?

Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Gast

Bericht door Gast »

cvr schreef:
Terpies schreef:Waarom zou je een MiFi router willen gebruiken? Zeker als je die in NL koopt is er geen garantie dat de USA frequenties ook ondersteund worden.

Waarom een MiFi router?
Omdat:
1. Verbinding via WiFi VEEL sneller is http://www.imore.com/usb-vs-bluetooth-v ... ne-or-ipad
2. Een goede 4G mifi router OVERAL ter wereld werkt http://kb.netgear.com/app/answers/detai ... d-785-faqs
3. Tethering via je telefoon of iPad de batterij snel(ler) leegtrekt
4. Een 4G router kun je prima aan laten staan in de auto zodat je als het ware een constante hotspot hebt
5. Een 4G router kun je instellen op data limiet of snelheid etc. zodat je niet voor verrassingen komt te staan

Als je regelmatig reist is dit zeker het overwegen waard, ik heb er al 2 jaar heel veel plezier van!
Je moet er alsnog een belkaart in stoppen die tethering ondersteunt. Met iPhone/iPad werkt tethering net even anders dan met een MiFi device omdat je kunt kiezen of je via WiFi of Bluetooth kunt tetheren....

Ik ben benieuwd of die airieli mobile kaart werkt met een MiFi device.

De snelheid lijkt me het probleem niet: de dekking van het netwerk en wel/geen 4G/LTE lijken me een groter probleem dan die extra paar gb snelheids verschil (als je het überhaupt al merkt).....
Gast

Bericht door Gast »

GabyK schreef:Waar doe ik goed aan?

Ik ga voor 48 dagen naar de US (WY, MT, ID, OR en WA)

* Arieli mobile 4G voor 35 euro? Minpunt moet deze na 30 dgn opwaarderen en de coverage lijkt me voor YS, GT en Olympic NP niet geweldig. Heeft iemand ervaring met Arieli in dit gebied? http://www.arielimobile.com/simple-mobile-coverage/

* AT&T (via Prepaid Zero) 2-3G voor 50 euro (incl verzendkosten) https://www.prepaidzero.com/product/usa ... epaid-sim/. Geldig 60 dgn, maar dan wel met een lage snelheid. Coverage lijkt oke. https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
Iemand ervaring met deze sim in het gebied waar mijn reis heen gaat?

Gaby
Arieli mobile werkt op het T-mobile netwerk, de coverage die ik tot nu toe ervaren heb is niet significant beter/slechter dan het at&t netwerk (mijn vrouw is ingelogd met haar telefoon op dit netwerk).

Ik kan me voorstellen dat er weinig tot geen gsm masten in de nationale parken en de meer afgelegen gebieden zijn. Is het dan erg om even niet bereikbaar te zijn....

Maar is het echt zo nodig om daar je FB status te updaten of foto's direct te posten ?

Serieus....ik krijg hier soms wel eens het gevoel dat mensen hun telefoon aan hun oor cq in hun hand vastgeplakt hebben.

Ik ben nu in de USA en de meeste mensen in auto's/winkels/restaurants hebben continu hun telefoon vast en zijn of aan het bellen of aan het appen.....ze praten niet eens meer met elkaar in gezelschap....nee, iedereen zit met zijn eigen telefoon te prutsen....zielig gewoon.

Wellicht kun je (niet jij specifiek, maar meer in het algemeen) ook eens proberen je telefoon uit te zetten, en te genieten van de rust om je heen...

Is dekking van je mobiele telefoon in een nationaal park nou echt iets waar je je druk over wilt maken?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer