Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto parkeren bij Hertz
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Auto parkeren bij Hertz
Over een paar weken gaan we rondtrekken langs de westkust, we beginnen in LA waar we 2 dagen blijven en direct de auto op kunnen halen. Ons hotel is vlakbij Hertz. Nu kost parkeren daar 30 dollar per dag en gaan we die eerste twee dagen eigenlijk alleen de standaard bezienswaardigheden rond het centrum ("downtown") doen. Ons idee was dan ook de auto op te halen bij aankomst en te vragen of hij daar 2 dagen mag staan (aangezien we hem amper zouden gebruiken). Iemand die weet of dit kan en hier ervaring mee heeft? Zou ons toch weer 60 dollar schelen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Auto parkeren bij Hertz
Waarom neem je dan niet de hotel shuttle of taxi naar het hotel en huur je de auto twee dagen later pas? Je betaalt nu ook de autohuur voor die twee dagen.
Het is wellicht om het even, twee dagen extra autohuur of twee dagen parkeerkosten t.o.v. taxi. Een gratis hotel shuttle zou het goedkoopst zijn, van en naar het vliegveld.
Het is wellicht om het even, twee dagen extra autohuur of twee dagen parkeerkosten t.o.v. taxi. Een gratis hotel shuttle zou het goedkoopst zijn, van en naar het vliegveld.
-
- Amerika-ontdekker
Achteraf gezien hadden we dat net zo goed kunnen doen maar de auto is een halfjaar geleden al geboekt, en tegen een scherp tarief, 650€ voor 3.5 week (SUV).
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Waar logeer je en wat wil je bezoeken ?
LA is immers geen stad om zonder wagen te bezoeken. Enige verduidelijking kan helpen.
LA is immers geen stad om zonder wagen te bezoeken. Enige verduidelijking kan helpen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Je hebt wel gelijk, maar anderzijds is het verkeer ook niet altijd even prettig in LA natuurlijk.
De volgende bezienswaardigheden willen we bezoeken (hoop dat deze inderdaad een beetje bij elkaar liggen en makkelijk met het openbaar vervoer te bereiken zijn):
Walt Disney Concert Hall, The Getty, Union Station, Staples Center.
We hebben ook nog 2 dagen als we terug komen dus de dingen die ver van elkaar af liggen zouden we dan kunnen doen.
Het idee was om dan de volgende plekken te bezoeken:
Griffith Observatory, Walk of Fame, Hollywood Lake Park (Sign), Rodeo Drive.
We zitten overigens in het Hilton vlakbij LAX.
De volgende bezienswaardigheden willen we bezoeken (hoop dat deze inderdaad een beetje bij elkaar liggen en makkelijk met het openbaar vervoer te bereiken zijn):
Walt Disney Concert Hall, The Getty, Union Station, Staples Center.
We hebben ook nog 2 dagen als we terug komen dus de dingen die ver van elkaar af liggen zouden we dan kunnen doen.
Het idee was om dan de volgende plekken te bezoeken:
Griffith Observatory, Walk of Fame, Hollywood Lake Park (Sign), Rodeo Drive.
We zitten overigens in het Hilton vlakbij LAX.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Disney, Union Station en Staples center kan je combineren. Liggen alle 3 downtown.
The Getty Center ligt in Brentwood. toch een dikke 20 km van downtown, lijkt me niet combineerbaar en met het OV gaat je dit veel tijd kosten. Het is wel combineerbaar met Hollywood, Santa Monica e.d.
Bekijk het eens op google maps.
The Getty Center ligt in Brentwood. toch een dikke 20 km van downtown, lijkt me niet combineerbaar en met het OV gaat je dit veel tijd kosten. Het is wel combineerbaar met Hollywood, Santa Monica e.d.
Bekijk het eens op google maps.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-ontdekker
Ja daarom zouden we dat op het eind willen doen, dan hebben we natuurlijk de auto (we komen dan van SF af). Al met al ligt de eerste reeks dus aardig bij elkaar?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij kan je met het ov niet eens in Brentwood komen, of je moet de bus nemen. Ook de stranden kan je niet met de metro bereiken. Dan kan je net zo goed zelf de auto pakken. In downtown LA kan je voor 10-15 dollar prima parkeren. Vaak kan 100m verder zo $5 parkeerkosten uitsparen. Ik zou lekker alles met de auto doen en gewoon hopen dat t verkeer meevalt. De afstanden, zelfs in Hollywood zijn in LA zoveel meer dan in SF of Vegas dat ik de auto altijd zou gebruiken
Waar is jullie hotel dan, bij het vliegveld of in het centrum? Aangezien je aangeeft dat het bij Hertz is zou ik verwachten bij het vliegveld, maar dan lijken die parkeerkosten em weer vreemd. Je kunt daar zat hotels vinden met gratis parkeren. Maar anders huren jullie de auto blijkbaar downtown? Dan zou ik eens uitzoeken of er geen parkeerplaatsen in de buurt van het hotel zijn waar je goedkoper kan staan.
Terug in Texas!
Daar kan Hertz zelf denk ik 't beste op antwoorden, vermits het terrein van hen is.
Ik zou ze even bellen:
001 310 568 5100
Ik zou ze even bellen:
001 310 568 5100
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind die parkeerkosten ook vreemd. Neem een ander hotel of neem de kosten voor lief, die auto heb je echt nodig.
Marianne
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 jun 2016, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips. Het betreft zoals aangegeven Hertz bij het vliegveld.
Leek me alleen de moeite en logisch dit eens te onderzoeken omdat alles wat we die dagen willen zien bij elkaar ligt (downtown) namelijk: Walt Disney Concert Hall, Union Station en Staples Center. Stel er is in LA maar 1 goede OV (metro)lijn geregeld dan zou je denken dat het die van het vliegveld naar downtown is namelijk.
De rest pakken we sowieso op de terugweg mee als we een weer aankomen vanuit SF (dit geldt ook voor de stranden).
Leek me alleen de moeite en logisch dit eens te onderzoeken omdat alles wat we die dagen willen zien bij elkaar ligt (downtown) namelijk: Walt Disney Concert Hall, Union Station en Staples Center. Stel er is in LA maar 1 goede OV (metro)lijn geregeld dan zou je denken dat het die van het vliegveld naar downtown is namelijk.
De rest pakken we sowieso op de terugweg mee als we een weer aankomen vanuit SF (dit geldt ook voor de stranden).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Amerika ligt niets echt bij elkaar. Heb je de afstanden al eens op GoogleMaps bekeken? En heb je al naar de OV mogelijkheden gekeken? En hoe ga je het met je bagage doen als je de auto bij Hertz laat staan?
Ik denk zelf niet dat het mogelijk is, daar zijn ze niet op ingericht, maar je kunt het natuurlijk vragen.
Marianne
Ik denk zelf niet dat het mogelijk is, daar zijn ze niet op ingericht, maar je kunt het natuurlijk vragen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Volgens Google maps liggen die 3 aardig bij elkaar. De bagage laten we sowieso in het hotel. Daar gooien we dan eerst de spullen af. Maar zoals ik jullie hoor weegt het allemaal niet op tegen rijden en parkeren in de stad. Mijn ervaringen met steden als New York zijn heel anders maar daar is het OV dan ook best goed geregeld. We halen de auto op en parkeren hem gewoon bij het hotel. Zal wel het beste zijn!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Welk hotel bij het vliegveld heb je eigenlijk? Dit is het eerste airport hotel bij LA waar ik deze bedragen voor parkeren lees namelijk. Hou er wel rekening mee dat station Aviation nog een stukje van de meeste LAX hotels afligt en dat je 2 of 3 maal moet overstappen om in downtown te komen. Volgens mij ben je zeker 10 dollar pp kwijt voor een enkeltje downtown vanaf LAX, dus kijk ook even of het echt wel veel voordeliger is om de auto te laten staan. Ik zou zelf sowieso gewoon de auto pakken, maargoed dat zijn keuzes. Zeker in het weekend in het prima rijden in LA. Nog nooit echt lang in de file gestaan en gelukkig verschoont gebleven van al die horrorverhalen over files in LA.
LA is een compleet andere stad dan NY of SF. Daar is het OV ook veel beter geregeld dan in LA. Al zijn ze flink aan het klussen, ook rond LAX om betere aansluitingen te maken. Vergis je ook niet in de afstanden. LAX - downtown is zeker een uur met de metro. Dat is verder dan Eindhoven - Utrecht met de trein....
LA is een compleet andere stad dan NY of SF. Daar is het OV ook veel beter geregeld dan in LA. Al zijn ze flink aan het klussen, ook rond LAX om betere aansluitingen te maken. Vergis je ook niet in de afstanden. LAX - downtown is zeker een uur met de metro. Dat is verder dan Eindhoven - Utrecht met de trein....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het Hilton Paul. Inderdaad 29 dollar per dag.
Marianne
Marianne
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Bij het Getty Center kan je wel met het openbaar vervoer komen. Er gaat een bus naar de ingang, maar dat is niet ideaal, want je bent lang onderweg als je alles per openbaar vervoer gaat doen. Ik zou gewoon de auto overal naartoe nemen en de parkeerkosten voor lief nemen. Er zijn overigens redelijk wat hotels met gratis parkeren. Het rijden in LA valt overigens wel mee, is gewoon een kwestie van aanpassen en goed opletten.
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja ook wij hebben gewoon de $29 dollar betaald bij Hilton LAX, wat je evt nog wel zou kunnen als je echt wilt besparen
https://booking.snagaspace.com/SnagASpa ... yPage.aspx
dan heb je 2 dagen voor de prijs van 1. Of een andere parkeergarage zitten er heel veel rond Hilton.
https://booking.snagaspace.com/SnagASpa ... yPage.aspx
dan heb je 2 dagen voor de prijs van 1. Of een andere parkeergarage zitten er heel veel rond Hilton.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht