Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door harryh »

RSP is Road Side Plus. Geen noodzakelijke verzekering, dit is wat het dekt:
Uit de voorwaarden
Roadside Plus (RSP) (Where available): If selected and paid for at the time of rental, Owner offers Roadside Plus, which provides 24/7 roadside assistance without additional charge. RSP includes replacement of lost keys (including remote entry devices), towing (not related to an accident), flat tire service (if no inflated spare, vehicle will be towed), lockout service (if keys are locked inside the Vehicle), jumpstarts, and fuel delivery service for up to 3 gallons (or equivalent liters) of fuel. RSP services are only available in the 50 United States and Canada. RSP IS VOID AND OF NO FORCE OR EFFECT IF AT THE TIME OF INCIDENT RENTER (OR ANY AAD) WERE USING THE VEHICLE IN VIOLATION OF THE TERMS AND CONDITIONS OF THIS AGREEMENT OR ANY OF THE ACTIONS THAT INVALIDATE DAMAGE WAIVER. In such cases, roadside assistance will be available, but standard charges will apply. ROADSIDE PLUS does not apply in Mexico. For roadside assistance call 1-800-803-4444. For rentals originating in California, Kansas, Nevada and New York, Roadside Plus does not include replacement of lost keys or remote entry devices.
Het vinkje op die vraag bevestigt dat je het niet hebt gekozen.
Zoek even in dit topic als je meer over de dekking wilt weten.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

dat is de roadside assistance. is optioneel en kun je gebruiken voor dingen als lekke banden, sleutels kwijt en zo. lang niet iedereen neemt het (heb zelfs de indruk meesten niet). Ik in ieder geval niet. Mij redenatie is dat het veel geld is terwijl de kans dat er iets gebeurt waardoor je het nodig hebt niet zo groot is. Als dat dan gebeurt zullen de kosten ook niet zo buitensporig zijn dat ik het niet kan betalen. (mopperend en wel natuurlijk :))

ik reken op een 300 dollar voor 4 weken roadside assistance. stel nou dat je je band moet vervangen omdat ie lek is hoeveel duurder pakt dat dan uit?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Het is leuk voor de man/vrouw achter de balie !
:offtopic:
In april stond ik in Atlanta aan de Alamo balie even te wachten op de manager.
Heb daar genoten van de hele basale verkooptechnieken van de mensen achter de balie.
Het is hardcore selling.
Je kunt niet tegen de klant zeggen : denk er nog eens even over na" .
Het is hier en nu de klant in jouw voordeel laten beslissen.

Zou ik wel een weekje willen doen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ja, dat is het zeker. Hardcore Selling aan vermoeide (soms onwetende) reizigers. Geeft die branche toch een negatief beeld.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

En helaas worden er in deze branch ook pure leugens tegen klanten verteld om maar te scoren.
"die auto is veel te klein", "met die auto kun je niet door de bergen", "u heeft niet genoeg verzekeringen", "bij pech slepen we u niet weg en moet u hoge sleepkosten betalen", enz.enz.enz.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ruud2004 schreef:Ja, dat is het zeker. Hardcore Selling aan vermoeide (soms onwetende) reizigers. Geeft die branche toch een negatief beeld.
Ach Ruud, wat jij onwetend noemt is een keuze die mensen zelf maken.
Net als dat vermoeid zijn van een vlucht die je heerlijk in rust over je heen kunt laten komen.
Je hoeft zelf immers niet de weg te vinden of te sturen.
Hoe het ook zij; het baliecontact hoeft niet.
Ook dat is een kwestie van eigen keuze.
Over een tijdje zullen er ook wel veel minder balies zijn.
En dus minder split second hardcore selling.
Het vak verdwijnt.
Stuur mij een PB !
elkec
Amerika-ontdekker

Bericht door elkec »

Bedankt voor de verduidelijking. We gaan het inderdaad niet nemen. Het enige wat me denkbaar lijkt is een platte band en dat is inderdaad niet onoverkomelijk qua kosten. Ik vind het formulier zo wel handig, dan is het meteen duidelijk voor de balie welke extra's we wel en niet willen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

ER is weinig nieuws van het coupon front.
Hier een Alamo 1 klasse upgrade coupon.
AU5059ODT
Stuur mij een PB !
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Klopt het dat bij Budgetcar de borg hetzelfde is als de huurprijs? Dus bedrag twee keer betalen.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

babarage schreef:dat is de roadside assistance. is optioneel en kun je gebruiken voor dingen als lekke banden, sleutels kwijt en zo. lang niet iedereen neemt het (heb zelfs de indruk meesten niet). Ik in ieder geval niet. Mij redenatie is dat het veel geld is terwijl de kans dat er iets gebeurt waardoor je het nodig hebt niet zo groot is. Als dat dan gebeurt zullen de kosten ook niet zo buitensporig zijn dat ik het niet kan betalen. (mopperend en wel natuurlijk :))

ik reken op een 300 dollar voor 4 weken roadside assistance. stel nou dat je je band moet vervangen omdat ie lek is hoeveel duurder pakt dat dan uit?
Dat is natuurlijk afhankelijk van hoe je dat oplost.
Als je een reserve hebt, die vervangt en de lekke band laat plakken denk ik dat het je niks kost.
Laat je iemand komen dan betaal je die kosten natuurlijk zelf.

Vorig jaar last gehad van een lege (gelukkig niet lek bleek later) band. De boordcomputer zei dat de bandenspanning te laag was.
Dus zelf naar een garage gereden. Huurfirma gebeld en als het geplakt werd dan konden we de rekening betalen en indienen zodat we het geld terug kregen. Bij de garage hebben ze de banden nagekeken en gevuld zonder dat we een rekening kregen. Hele fijne service natuurlijk
BSR-1
Amerika-ontdekker

Bericht door BSR-1 »

Liability for damage to a rental vehicle is limited to a maximum of $5,000 without purchase of the Loss Damage Waiver (LDW).

Is dit het risico waard om dan geen LDW toe te voegen? Scheelt me toch een paar honderd € :blink:

Buiten dan, ik snap de gedachte hierachter niet helemaal.. Als ik een Cat.F auto wil huren bij Hertz van 7juli tot 4 augustus zou ik 1526€ moeten betalen. Echter wanneer ik 'm op 30 juni al kom ophalen zou ik zo'n €500 minder moeten betalen... (?).

Zou ik 'm dan niet net zo goed voor de 30e kunnen reserveren en de 7e op kunnen komen halen? :geek:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eerder huren betekent waarschijnlijk dat je de hele periode het laagseizoen tarief betaalt. Zo hebben wij ook eens de auto meteen gehuurd in SF want dat was goedkoper dan hem 2 dagen later ophalen.

Marianne
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

BSR-1 schreef:Liability for damage to a rental vehicle is limited to a maximum of $5,000 without purchase of the Loss Damage Waiver (LDW).

Is dit het risico waard om dan geen LDW toe te voegen? Scheelt me toch een paar honderd € :blink:
Absoluut niet aan te raden!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

BSR-1 schreef:Liability for damage to a rental vehicle is limited to a maximum of $5,000 without purchase of the Loss Damage Waiver (LDW).

Buiten dan, ik snap de gedachte hierachter niet helemaal.. Als ik een Cat.F auto wil huren bij Hertz van 7juli tot 4 augustus zou ik 1526€ moeten betalen. Echter wanneer ik 'm op 30 juni al kom ophalen zou ik zo'n €500 minder moeten betalen... (?).

Zou ik 'm dan niet net zo goed voor de 30e kunnen reserveren en de 7e op kunnen komen halen? :geek:
Als je miljonair bent hief je die LDW niet te nemen, als je van gokken houdt ook niet.

Als je de 30ste niet op komt dagen vervalt je reservering, en,krijg je de 7de geen auto mee.
BSR-1
Amerika-ontdekker

Bericht door BSR-1 »

:thumbup:

Heb maar een Intermediate bij budget.com gereserveerd. Met een gratis upgrade wanneer we de auto komen ophalen -als het goed is-.

Wel verneukeratief, er stond een geschat bedrag in €'s bij het afrekenen, maar dit bedrag lag dus blijkbaar toch nog 40€ hoger. Had voor nog eens 20€ meer ook een Chrysler 200 bij Hertz kunnen reserveren. Baal nu wel ergens een beetje, aangezien er ook weer een cancellation fee van 50$ is bij budget..

Maaaaaargoed, luxeproblemen :D
mustiesen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mustiesen »

Iemand al ervaring met Thrifthy ?
Wij hebben een Standard SUV geboekt, hopen dat we een nieuwe Grand Cherokee meekrijgen !
Weet iemand ook toevallig of die nieuwere SUV's een ingebouwde GPS hebben ?
Thanks
Gast

Bericht door Gast »

mustiesen schreef:Iemand al ervaring met Thrifthy ?
Wij hebben een Standard SUV geboekt, hopen dat we een nieuwe Grand Cherokee meekrijgen !
Weet iemand ook toevallig of die nieuwere SUV's een ingebouwde GPS hebben ?
Thanks
Thrifty is de zustermaatschappij van Dollar, meestal komen de auto's uit dezelfde pool. De beschikbare auto's zijn relatief nieuw, maar het is absoluut afwachten welk type, bouwjaar en uitvoering je meekrijgt. Ik rijd op dit moment in de USA in een 2015 Nissan Armada (gratis upgrade van de gehuurde klasse die jij ook hebt gereserveerd, aangezien er geen standaard SUV meer beschikbaar was :))

De meeste auto's zijn alleen tegen bijbetaling uitgerust met navigatie. Als je met GPS bedoelt dat de auto een actieve twee weg verbinding heeft met een hulp centrale, dan denk ik dat je weinig kans hebt dat dit aanwezig is. Ik heb dit tot nu toe alleen eens meegemaakt in een gehuurde Hummer ;)

Overigens, een losse TomTom kopen in de USA is wellicht goedkoper dan huren (zeker als je vaker van plan bent om te gaan):

http://www.walmart.com/ip/TomTom-GO-60- ... S/37835752

Ik heb zelf Sirius XM geregeld via een proefabonnement, aangezien dat ook een mee te huren optie was voor een belachelijke prijs....

Als je zelf je auto mag kiezen (hangt af van de locatie waar je auto ophaalt) kun je geluk hebben dat je het type vindt wat je specifiek wilt hebben...
gastxyz

Bericht door gastxyz »

De Grand Cherokee liefhebbers houden wel van een beetje avontuur.

http://fox17online.com/2016/06/28/fiat- ... -injuries/
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Waarom zou je nog een TomTom of GPS willen kopen/huren, als je deze gewoon kan downloaden op je smartphone?
HERE MAPS is gratis en offline te zetten. Wel even thuis alvast de kaart GRATIS downloaden die je nodig hebt :)
Anaconda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Anaconda »

Hello,
net online ingechecked bij Alamo, maar nu krijg ik :
Exit the Air Train and please proceed to the Alamo counter to obtain your rental agreement and vehicle keys.

dus toch nog naar de counter ? :(
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer