Of als je een iPhone hebt kijk je gewoon in je contacten, en het nummer wat daar staat bij je eigen naam is je nummer...UitHolland schreef:Bel naar *#100# het nummer dat daarna verschijnt is het nummer.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

De huidige Arieli Sim's werken momenteel niet op het netwerk van T-Mobile maar op die van Simple mobile. Deze heeft minder coverage in YS en GT. Ik upload geen foto's over het algemeen (1 selfie per week ofzo, als ik zin heb om m'n telefoon uit mijn backpack te halen), heb ik dan genoeg aan 2-3G?
Nu is bellen voor sommige het belangrijkste in een NP. Zoals voor mij. Ik reis en wandel alleen. Zonder voice bereik kan ik ook geen hulpdiensten bellen. Zonder wifi dat werkt kan ik familie niet laten weten dat ik een wandeling in mijn uppie veilig ben doorgekomen en weer heerlijk op mijn bedje lig klaar voor de volgende dag. Nee, niet elke dag...

2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon
@gabyk:
Ben benieuwd hoe jij ooit hebt geleefd in de tijd dat er nog geen mobiele telefoons waren....
Heb je de arieli sim überhaupt al eens geprobeerd? Blijkbaar weet jij meer dan ik, terwijl ik de sim hier in de USA nu gewoon in mijn iPhone heb zitten...Het netwerk is gewoon T-Mobile, dus waar jij die kennis vandaan schijnt te hebben gehaald dat het netwerk geen T-Mobile is is mij een raadsel....
Je reactie geeft me een beetje het gevoel dat je redelijk onvoorbereid (in je eentje) gaat wandelen, zonder de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen. Als jij denkt dat je veiligheid af gaat hangen van de dekking van je mobiele telefoon in een nationaal park/onherbergzaam gebied, ben je niet alleen naïef maar ook nog eens dom bezig.
Er zijn zoveel gevallen bekend van mensen die ook dachten dat hun mobiele telefoon wel zou werken, en alsnog omkwamen omdat ze geen info hadden achtergelaten over hun route en ook dachten dat hun mobiele telefoon wel zou werken....
http://www.bostonglobe.com/metro/2016/0 ... %3Atwitter
Ben benieuwd hoe jij ooit hebt geleefd in de tijd dat er nog geen mobiele telefoons waren....

Heb je de arieli sim überhaupt al eens geprobeerd? Blijkbaar weet jij meer dan ik, terwijl ik de sim hier in de USA nu gewoon in mijn iPhone heb zitten...Het netwerk is gewoon T-Mobile, dus waar jij die kennis vandaan schijnt te hebben gehaald dat het netwerk geen T-Mobile is is mij een raadsel....
Je reactie geeft me een beetje het gevoel dat je redelijk onvoorbereid (in je eentje) gaat wandelen, zonder de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen. Als jij denkt dat je veiligheid af gaat hangen van de dekking van je mobiele telefoon in een nationaal park/onherbergzaam gebied, ben je niet alleen naïef maar ook nog eens dom bezig.
Er zijn zoveel gevallen bekend van mensen die ook dachten dat hun mobiele telefoon wel zou werken, en alsnog omkwamen omdat ze geen info hadden achtergelaten over hun route en ook dachten dat hun mobiele telefoon wel zou werken....
http://www.bostonglobe.com/metro/2016/0 ... %3Atwitter
@ Terpies,
Ik vind jou nogal onbeschoft om zonder mij te kennen naïef en dom te noemen en er van uit te gaan dat ik onvoorbereid op pad ga. Zonder überhaupt iets van mij te weten of te weten hoe ik mij voorbereid. Nu weet ik dat op een forum je niet alle gegevens weet of krijgt van degene die een bericht schrijven. Maar om dan zo een aanname te maken... is niet bepaald vriendelijk. Misschien kan je volgende keer er eerst naar vragen of misschien adviezen geven.
En als je mijn info goed had gelezen bij mijn eerste bericht kan je op de coverage-map van arieli zien dat ze met Simple mobile werken. Daarnaast goed om te horen dat Arieli prima werkt. Bedankt voor de info.
P.s.: geen telefoon = fluitje gebruiken met het sos signaal.
Ik vind jou nogal onbeschoft om zonder mij te kennen naïef en dom te noemen en er van uit te gaan dat ik onvoorbereid op pad ga. Zonder überhaupt iets van mij te weten of te weten hoe ik mij voorbereid. Nu weet ik dat op een forum je niet alle gegevens weet of krijgt van degene die een bericht schrijven. Maar om dan zo een aanname te maken... is niet bepaald vriendelijk. Misschien kan je volgende keer er eerst naar vragen of misschien adviezen geven.
En als je mijn info goed had gelezen bij mijn eerste bericht kan je op de coverage-map van arieli zien dat ze met Simple mobile werken. Daarnaast goed om te horen dat Arieli prima werkt. Bedankt voor de info.
P.s.: geen telefoon = fluitje gebruiken met het sos signaal.
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon
Je zegt zelf in je posts dat je je telefoon "nodig hebt" dus je geeft zelf aan er van afhankelijk te zijn.
Bovendien post je aannames over arielimobile waardoor je andere mensen die dit lezen onjuiste info geeft. Als je niet o stellig zou zijn in de "feiten" die je post, zou je een andere reactie kunnen verwachten.
Wat jij aangeeft in je posts is de jij dekking moet hebben in een park, waarbij juist de meeste mensen (zoals ik) blij zijn dat een park je juist de mogelijkheid geeft om ongestoord te genieten, zonder lastig gevallen te worden door mensen met mobiele telefoons, die luidruchtig lopen te bellen.
Bovendien is het niet de bedoeling BV in Yellowstone om van de paden af te gaan: hiermee breng je je juist onnodig in gevaar. Als je je gewoon aan de regels houdt is er niets aan de hand en zijn er lijd mensen in de buurt die je in geval van nood kunnen assisteren: zo gaat het al jaren, en geloof me, ook in de tijd toen niet iedereen aan zijn mobiel zat vastgeplakt.
Jij doet het in je posts voorkomen alsof de dekking van een mobiele telefoon voor jou essentieel is in de gebieden, dus vandaar dat je mijn reactie krijgt.
Nogmaals, als je niet zo stellig zou zijn en onjuiste aannames doet, had ik zeker anders gereageerd.
Bovendien post je aannames over arielimobile waardoor je andere mensen die dit lezen onjuiste info geeft. Als je niet o stellig zou zijn in de "feiten" die je post, zou je een andere reactie kunnen verwachten.
Wat jij aangeeft in je posts is de jij dekking moet hebben in een park, waarbij juist de meeste mensen (zoals ik) blij zijn dat een park je juist de mogelijkheid geeft om ongestoord te genieten, zonder lastig gevallen te worden door mensen met mobiele telefoons, die luidruchtig lopen te bellen.
Bovendien is het niet de bedoeling BV in Yellowstone om van de paden af te gaan: hiermee breng je je juist onnodig in gevaar. Als je je gewoon aan de regels houdt is er niets aan de hand en zijn er lijd mensen in de buurt die je in geval van nood kunnen assisteren: zo gaat het al jaren, en geloof me, ook in de tijd toen niet iedereen aan zijn mobiel zat vastgeplakt.
Jij doet het in je posts voorkomen alsof de dekking van een mobiele telefoon voor jou essentieel is in de gebieden, dus vandaar dat je mijn reactie krijgt.
Nogmaals, als je niet zo stellig zou zijn en onjuiste aannames doet, had ik zeker anders gereageerd.
- rmathijssen
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Arieli heeft wisselende producten van verschillende netwerken met wisselende voorwaarden (mbt bv thetering). Dit is al eerder besproken in dit topic. De ene heeft simple als netwerk en de andere tmobile.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Note mod: Dit topic gaat over telefonie en mobiel internet in de VS. Dus over de mogelijkheden die er zijn voor de mensen die het willen gebruiken. De redenen waarom mensen wel of niet hiervan gebruik willen maken zouden niet eens uit moeten maken, vragen staat vrij. Daar is dit forum dan ook voor. Als je mensen duidelijk wilt maken dat op sommige plekken van de reis diverse netwerken niet werken dan is dat prima, maar probeer het aub niet zo persoonlijk te spelen als in de posts hierboven.
3. Het is te allen tijde verboden om andere mensen verbaal aan te vallen. Je mag uiteraard je eigen mening verkondigen, maar beledig daarbij niet andere mensen.
3. Het is te allen tijde verboden om andere mensen verbaal aan te vallen. Je mag uiteraard je eigen mening verkondigen, maar beledig daarbij niet andere mensen.
Ben zelf ook in het bezit van een mifi en vind het altijd een gedoe om achter een simcard aan te gaan in het land van bestemming. Ik heb nu via www.keepgo.com een lifetime sim card gekocht met 1 GB data. 69 dollar is wel ff een smak geld, maar de data is in veel landen te gebruiken en eenvoudig op te waarderen als dat nodig is. Geldigheid een jaar. Op de nl website staat 30 dagen, maar daar heb ik navraag naar gedaan en dat is een foutje. Voor onze toekomstige reizen ben ik in ieder geval weer even geholpen.
Op de site van arieli mobile staat dat de dekking gewoon loopt via het netwerk van T-mobile, ook al is de sim kaart van Simple.rmathijssen schreef:Arieli heeft wisselende producten van verschillende netwerken met wisselende voorwaarden (mbt bv thetering). Dit is al eerder besproken in dit topic. De ene heeft simple als netwerk en de andere tmobile.
Het is net als in NL: Telfort heeft ook geen eigen netwerk, maar maakt gebruik van het netwerk van KPN: ze zijn een aanbieder van abonnementen en hebben geen eigen netwerk.
En ik maar zoeken maar het antwoord op de Simple website terwijl het gewoon op de Arieli website stond.
Ik weet nu iig waar ik voor ga.
Bedankt voor de info.
Ik weet nu iig waar ik voor ga.
Bedankt voor de info.
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon
- rmathijssen
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@terpies, en volgende week kan het een andere aanbieder zijn en passen ze de website weer aan. Ze wisselen af.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik heb zojuist ook bij Arieli een SIM van 10gb besteld, van Simple Mobile op het T-Mobile netwerk. Deze aanbieding, nog steeds met de 'alles10' code 10% eraf trouwens, loopt tot 4 juli. Misschien dat ze erna weer andere SIM's hebben waarmee je officieel kunt tetheren.
Bij deze was het niet toegestaan. Uiteraard gaan we het daar wel proberen, maar is toch vernamelijk bedoeld om onderweg op het internet te kunnen en in de USA te kunnen bellen en naar het thuisfront. Dus als het niet lukt, is het geen ramp
Totale kosten, incl verzendkosten: $41,49.
Bij deze was het niet toegestaan. Uiteraard gaan we het daar wel proberen, maar is toch vernamelijk bedoeld om onderweg op het internet te kunnen en in de USA te kunnen bellen en naar het thuisfront. Dus als het niet lukt, is het geen ramp

Anita
Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
- Ron76
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Vivian
Hallo allemaal,
wie heeft er ervaring met de Three top-up sim kaart? Ik heb een tijdje terug via ebay een sim kaart gekocht zonder tegoed er op.
Ik wil de kaart alleen in mijn Mifi router gaan gebruiken voor data. Nu zag ik een 10 gig bundel staan, die mij zeker interessant lijkt.
Vreemd genoeg staat er bij de betalingsmogelijkheid dat ik alleen met een creditcard kan betalen die op een adres in GB moet zijn.
Weet iemand meer van deze sim kaart?
M.v.g. Ron
wie heeft er ervaring met de Three top-up sim kaart? Ik heb een tijdje terug via ebay een sim kaart gekocht zonder tegoed er op.
Ik wil de kaart alleen in mijn Mifi router gaan gebruiken voor data. Nu zag ik een 10 gig bundel staan, die mij zeker interessant lijkt.
Vreemd genoeg staat er bij de betalingsmogelijkheid dat ik alleen met een creditcard kan betalen die op een adres in GB moet zijn.
Weet iemand meer van deze sim kaart?
M.v.g. Ron
2010: Californië-Arizona-Utah-Nevada
2011: Colorado-Wyoming-South Dakota-Montana-Utah
2012: Turkije / Schotland/Londen
2013: Californië-Arizona-Nevada-Utah
2014: Oostenrijk - Slovenië - Italië
2015: Letland - Estland - Litouwen
2016: New York-Californië-Arizona-Nevada-Utah
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Klopt, maar je schijnt ook via Ebay vouchers te kunnen bestellen om de kaart op te waarderen.
- Ron76
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Vivian
Klopt, ik heb de trio sim gekocht met 25 pond tegoed.
Ik neem aan dat deze werkt in mijn mifi router.
Ik neem aan dat deze werkt in mijn mifi router.
2010: Californië-Arizona-Utah-Nevada
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Bij ons wel in elk geval.
- Maarten-Annique
- Amerikakenner
Ik kocht een Micro Sim bij Arieli. Ik had de sim echt binnen een aantal dagen in huis.
Maarrrr...
Helaas stuurden zij een Nano Sim.
Heb hen direct gemaild om mij een andere toe te sturen.
Ben benieuwd hoe snel ze reageren.
Maarrrr...
Helaas stuurden zij een Nano Sim.
Heb hen direct gemaild om mij een andere toe te sturen.
Ben benieuwd hoe snel ze reageren.
Hallo !
Over de tree sim, zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 0#p1049554
Ik heb deze "handleiding" gevolgd
Ik heb zo ook een (lege) sim op E-bay gekocht, daarna een top-up voucher gekocht bij de mobiletopup
(dus NIET op de three site enmet NL creditcard),
Daarna op de three site met "web-top-up" de vouchercode toegevoegd op mijn
nummer van de sim (wel eerst geactiveerd in een telefoon in NL, heel simpel: SIM er in, en hij activeert
zichzelf, getuige de sms-jes die je dan krijgt. Daarna, bij het toevoegen van de vouchercode de top-up
geconfigureerd naar add-on (What's in a name....) en nu heb ik 12 Gbyte voor 1 maand 3G in USA op
deze SIM.
Wat wel een "maar" was was dat het activeren met een iphone niet lukte, ik heb het simmetje eerst in
een simpele nokia gedaan, en daar de sms-jes langs zien komen, daarna terug in de iphone.
Morgen richting USA, kijken of het werkt !!
THANKS @niekie73
Rudi.
Over de tree sim, zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 0#p1049554
Ik heb deze "handleiding" gevolgd

Ik heb zo ook een (lege) sim op E-bay gekocht, daarna een top-up voucher gekocht bij de mobiletopup
(dus NIET op de three site enmet NL creditcard),
Daarna op de three site met "web-top-up" de vouchercode toegevoegd op mijn
nummer van de sim (wel eerst geactiveerd in een telefoon in NL, heel simpel: SIM er in, en hij activeert
zichzelf, getuige de sms-jes die je dan krijgt. Daarna, bij het toevoegen van de vouchercode de top-up
geconfigureerd naar add-on (What's in a name....) en nu heb ik 12 Gbyte voor 1 maand 3G in USA op
deze SIM.
Wat wel een "maar" was was dat het activeren met een iphone niet lukte, ik heb het simmetje eerst in
een simpele nokia gedaan, en daar de sms-jes langs zien komen, daarna terug in de iphone.
Morgen richting USA, kijken of het werkt !!
THANKS @niekie73
Rudi.
-
- Amerikafan
- Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo
Inmiddels in de VS aangekomen, de SIM van Arieli werkt prima en snel. Er stond op de site dat het niet zou werken.UitHolland schreef:Ik heb ook een kaartje besteld bij Arieli Mobile, die komt zoals zij zelf aangeven 2 juli binnen en we vertrekken de 6e.
Ik wil hem gaan gebruiken met een Huawei MiFi.
Zal vast wel werken en anders gebruik ik het gewoon via een goedkoop telefoontje.
Ik al mijn bevinding nog even posten voor ik vertrek.
In mijn geval dus wel. Ik gebruik een Huawei E5372.
-
- Amerikafan
Goedenavond,
Wij vertrekken over anderhalve week naar de VS
, en zijn van plan om hier nog een mifi te kopen.
- Is 3G genoeg? Scheelt nogal in de prijs. Zijn er mensen die een advies kunnen geven over welke huawei eeen goede is? Kijk nu naar de e5338 met werelddekking voor 89,95 euro.
- In Nl nog tegoed kopen wordt te krap qua tijd denk ik, dus dat zou ik aldaar in bv een walmart moeten doen. Na doorspitten van het laatste stuk van dit topic ben ik er nog niet uit. Graag krijg ik advies over welke simkaart aldaar te kopen.
Alvast heel erg bedankt!
Wij vertrekken over anderhalve week naar de VS

- Is 3G genoeg? Scheelt nogal in de prijs. Zijn er mensen die een advies kunnen geven over welke huawei eeen goede is? Kijk nu naar de e5338 met werelddekking voor 89,95 euro.
- In Nl nog tegoed kopen wordt te krap qua tijd denk ik, dus dat zou ik aldaar in bv een walmart moeten doen. Na doorspitten van het laatste stuk van dit topic ben ik er nog niet uit. Graag krijg ik advies over welke simkaart aldaar te kopen.
Alvast heel erg bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht