"Misschien als iedereen die een gezin wil stichten eens nadacht of ze dat financieel zich ook kunnen veroorloven?" Wow, dus kansarme mensen moeten dan maar zonder kinderen gaan... ?
Er zijn mensen die altijd pech hebben maar dat is een klein percentage
Zo ken ik een dakbedekker die nu in Louisiana daken bedekt met de hulp van..... mexicanen.
Hij heeft het geprobeert met de locale bevolking, maar werken willen ze niet, handje ophouden wel. En maar klagen.
Wat ik bedoel en ik denk Tink ook dat er een heleboel mensen die niet nadenken en onverantwoord als konijnen jong aanmaken.
Amerika is het land van de onbegrensde mogelijkheden en ik ben hier ook van overtuigd.
Ik ben naar amerika gekomen met vrijwel niks. $2000 en een goed verstand. Nooit in onverantwoorde schulden gestoken
(geen grootbeeld tv bIJV), 10 jaar oude auto cash betaald etc
Mijn eerste baan betaalde $6.40 per uur. Mijn HBO opleiding was geen snars waard. Ik heb het dus op eigen kracht moeten doen. Ik heb mij nooit in de schuld gestoken, behalve voor real estate. (verschil tussen bad debt en good debt)
Ik leef niet boven mijn stand en had ook met lagere salarissen health insurance. Het eerste jaar met hulp van ouders, daarna zelf.
Ben toen getrouwd en heb drie jaar gewacht met kinderen zodat wij een goed klimaat voor onze kinderen konden garanderen.
Nu doen wij het uitstekend en dat komt omdat wij toendertijd belangrijke beslissingen hebben genomen.
Aan de drugs gaan, school niet afmaken, slechte vrienden maken, op je 16de een kind krijgen, een sportauto kopen als je 16 bent etc. Het zijn allemaal keuzes die je zelf maakt in je jonge leven.
Uitzonderingen nagelaten, bijna iedereen kan normaal leven, kinderen veroorloven etc als je maar wilt.
Ik zie door mijn beroep alle rangen, standen en klassen en als ik zie hoe sommige mensen leven dan val ik soms van de ene verbazing in de andere.
Wat ik met dit wil zeggen is dat kansarme mensen best kinderen mogen hebben, alleen niet als ze kansarm zijn. dat is toch ook niet eerlijk tegenover je kind?
Werk jezelf eerst uit de nesten, werk aan een basis en neem dan pas kinderen.
Ik heb geen medelijden met gezinnen met tig kinderen die aan de kassa staan met foodstamps, zwanger van kind zoveel.
Het is alleen de kinderen waar ik medelijden meeheb.
Die doen dan pa en de vijf stiefvaders na en cirkeltje is weer rond, tenzij ze wat anders willen en daarvoor gaan