Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat verwachten jullie van een reisblog?
Wat verwachten jullie van een reisblog?
Ik heb via het forum al heel wat reisblogs gelezen en ben er op het moment verschillende aan het volgen. Ik heb ook zelf al reisblogs gemaakt en er staat er al weer een nieuwe op stapel. Ik houd die blogs bij voor het thuisfront en voor mezelf, om later nog eens te kunnen lezen, vandaar soms persoonlijke anekdotes, maar wil ook graag informatie delen met mensen die een vergelijkbare reis plannen. Daarom mijn vraag: welke informatie willen jullie terugvinden in een reisblog? Wat vinden jullie fijn / nuttig / interessant om te lezen?
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Wat verwachten jullie van een reisblog?
Ik vind het altijd fijn als er een kaartje bij staat en vermeld wordt waar er overnacht wordt. Foto's maakt het geheel ook leuker om te volgen.
En ik vind het handig om de kosten te zien maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat wil delen.
Bovendien vind ik een mooie lay-out prettiger om te lezen.
Ik hou er ook wel van als het verhaal een beetje "lekker" leest, dus geen opsomming van droge feiten. Juist die persoonlijke touch spreekt mij aan.
Voor sommige verslagen ga ik 's ochtends eens lekker zitten en valt het ooit tegen als er geen update is
En ik vind het handig om de kosten te zien maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat wil delen.
Bovendien vind ik een mooie lay-out prettiger om te lezen.
Ik hou er ook wel van als het verhaal een beetje "lekker" leest, dus geen opsomming van droge feiten. Juist die persoonlijke touch spreekt mij aan.
Voor sommige verslagen ga ik 's ochtends eens lekker zitten en valt het ooit tegen als er geen update is

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat herken ik wel, Michelly
Ik vind met name de persoonlijke touch erg leuk.
De gemaakte blogs vind ik dan weer niets waar mensen zo geposeerd en nep opstaan.
Om te illustreren: de blogs van SpaceAce en Njit vind ik geweldig, van de tweede heb ik ook wel een voorbeeld maar vind ik niet netjes om te noemen.
Ook de wetenswaardige blogs zoals van Kalaman lees ik graag.

Ik vind met name de persoonlijke touch erg leuk.
De gemaakte blogs vind ik dan weer niets waar mensen zo geposeerd en nep opstaan.
Om te illustreren: de blogs van SpaceAce en Njit vind ik geweldig, van de tweede heb ik ook wel een voorbeeld maar vind ik niet netjes om te noemen.
Ook de wetenswaardige blogs zoals van Kalaman lees ik graag.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Persoonlijke touch is inderdaad altijd leuk, en tips over dingen die heel goed, of juist helemaal niet goed zijn, vind ik ook fijn. Wel voorzien van een korte toelichting, want smaken kunnen verschillen natuurlijk. Wat ik zelf vooral handig vind als lezer, ik ga voor de eerste keer een rondje Zuid-West doen, is als erbij staat hoe lang iets duurt. En dan bedoel ik niet het boodschappen doen, maar een trail of een bezoek aan een bezienswaardigheid (dat laatste is vaak ook weer persoonlijk, maar het geeft toch enigszins een idee). En een paar mooie foto's natuurlijk!
Anita
Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik lees graag makkelijk leesbare blogs, met een beetje humor en leuke tips waar wij als campermensen weer wat aan kunnen hebben. Daarmee bedoel ik dingen die mensen gedaan hebben met een camper waar ik dan uit op kan maken dat wij dit ook zouden kunnen gaan doen. Het lieft geschreven in de tegenwoordige tijd, en niet "toen gingen we dit doen, en toen gingen we daar heen". Blogs waar steeds de wegnummers in opgenoemd worden vind ik persoonlijk wat lastiger lezen, omdat ik dan steeds moet opzoeken waar die weg dan wel niet ligt 
En ik hou van blogs waar veel foto's in staan.
Verder had/heb ik zelf behoefte aan campgrounds, hoe zien ze eruit(foto's), hoe liggen ze, wat zijn de ervaringen. Vandaar dat ik dat voor ons zelf op de blog ook ben gaan bijhouden.
Het verhaal opzich houden wij zelf voornamelijk bij om het zelf nog eens terug te lezen, want al lezende blijkt maar al te vaak dat er bepaalde dingen toch weer vergeten zijn na een tijdje.
De blogs van Michelly lees ik altijd erg graag, en daar haal ik regelmatig ook wel iets voor ons zelf uit! Of bewaar het voor een reis die ooit nog eens komt. Toevallig wil mijn zoon volgend jaar een camper weg gaan brengen en heb hem toen ook direct op hun blog van dit jaar gewezen

En ik hou van blogs waar veel foto's in staan.
Verder had/heb ik zelf behoefte aan campgrounds, hoe zien ze eruit(foto's), hoe liggen ze, wat zijn de ervaringen. Vandaar dat ik dat voor ons zelf op de blog ook ben gaan bijhouden.
Het verhaal opzich houden wij zelf voornamelijk bij om het zelf nog eens terug te lezen, want al lezende blijkt maar al te vaak dat er bepaalde dingen toch weer vergeten zijn na een tijdje.
De blogs van Michelly lees ik altijd erg graag, en daar haal ik regelmatig ook wel iets voor ons zelf uit! Of bewaar het voor een reis die ooit nog eens komt. Toevallig wil mijn zoon volgend jaar een camper weg gaan brengen en heb hem toen ook direct op hun blog van dit jaar gewezen

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik volg de andere meningen. Leuke persoonlijke dingetjes en vooral makkelijk leesbaar vind ik van belang. En dan als het kan nog een beetje makkelijke navigatie waar je niet 20 pagina's omlaag (of omhoog) moet scrollen om bij de nieuwste berichten te komen.
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik sluit me ook aan bij de meningen hierboven, geen ellendige lange verhalen (soms zie je ook een blog gelijk met heel veel info over het gebied op park wat er dan tussen is geplakt) liefst een route kaartje, de camping en zelf probeer ik altijd te vermelden hoe laat we smorgens zijn vertrokken en hoe laat we op de volgende camping waren. Dit om vaak een beter idee te geven/krijgen wat er op zon dag allemaal mogelijk is.
Blogs waar het nieuwste bericht nog steeds bovenaan staan en waar ik dus achterste voren moet teruglezen lees ik meestal niet, dus ja een makkelijke navigatie vind ik dan ook erg belangrijk, en dan ook nog het liefst gewoon een lichte achtergrond en zwarte tekst
Blogs waar het nieuwste bericht nog steeds bovenaan staan en waar ik dus achterste voren moet teruglezen lees ik meestal niet, dus ja een makkelijke navigatie vind ik dan ook erg belangrijk, en dan ook nog het liefst gewoon een lichte achtergrond en zwarte tekst

Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik eigenlijk ook wel leuk vind is om eens te zien wie er achter die forumnaam schuil gaat. Ik snap best dat er genoeg mensen vanuit privacy-overwegingen geen foto's van zichzelf plaatsen maar soms ben ik toch wel benieuwd hoe iemand eruit ziet. Dat is toch soms heel anders dan je verwacht had
Ik kan me nog een topic van héééél lang geleden herinneren dat mensen een foto van zichzelf plaatsten. Vond ik heel leuk. Maar nogmaals, ik kan me heel goed voorstellen dat men dat juist niet wil.
Misschien weer eens tijd voor een meeting?

Ik vind de verslagen van Martin & Marianne overigens erg leuk om te lezen. Veel humor

Ik kan me nog een topic van héééél lang geleden herinneren dat mensen een foto van zichzelf plaatsten. Vond ik heel leuk. Maar nogmaals, ik kan me heel goed voorstellen dat men dat juist niet wil.
Misschien weer eens tijd voor een meeting?

Ik vind de verslagen van Martin & Marianne overigens erg leuk om te lezen. Veel humor

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik sluit me aan bij alle bovenstaande meningen en wil er graag nog een toevoegen. Graag duidelijk leesbaar, bij bijvoorbeeld een zwarte achtergrond achter een witte tekst, haak ik al snel af. Ik kan dat gewoon niet goed lezen. Dus duidelijke lettertypen en liefst gewoon zwart op wit.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ik vind het handig als de gereden kilometers per dag worden aangegeven. En zoals al gezegd vertrek en aankomst tijd, dat samen geeft je een goede inschatting van de mogelijkheden op een dag.
Verder sluit ik mij bij bovenstaande opmerkingen aan; foto's, humor, kaartjes, ervaringen van hotel/camping.
Verder sluit ik mij bij bovenstaande opmerkingen aan; foto's, humor, kaartjes, ervaringen van hotel/camping.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vind het leuk om blogs te lezen die niet alleen een opsomming zijn van "toen gingen we daarheen en daarna daarheen"
Maar liever iets persoonlijker, dus ook hoe iemand een park of stadje ervaart of hoe een hotel is en hoe het eten was. Een beetje een sfeertekening zeg maar.
Ook zie ik graag veel foto's, een blog zonder foto's lees ik meestal niet of het moet heel leuk geschreven zijn. Een blog met de foto's apart vind ik meestal ook minder aantrekkelijk, die klik ik vaak niet aan of bekijk ik even vluchtig vanuit het overzicht
Ik zie liever foto's tussen de tekst staan zodat je tijdens het lezen meteen een beeld erbij hebt.
Maar liever iets persoonlijker, dus ook hoe iemand een park of stadje ervaart of hoe een hotel is en hoe het eten was. Een beetje een sfeertekening zeg maar.
Ook zie ik graag veel foto's, een blog zonder foto's lees ik meestal niet of het moet heel leuk geschreven zijn. Een blog met de foto's apart vind ik meestal ook minder aantrekkelijk, die klik ik vaak niet aan of bekijk ik even vluchtig vanuit het overzicht
Ik zie liever foto's tussen de tekst staan zodat je tijdens het lezen meteen een beeld erbij hebt.
Ook ik vind het leuk om blogs van anderen te lezen. Heerlijk 's morgens bij het eerste bakkie leut even digitaal naar de andere kant van de wereld reizen.
Als ik naar mijn persoonlijke voorkeuren kijk dan vind ik blogs waarin iets verteld wordt over wat een plaats/bezienswaardigheid/restaurant met de reizigers doet het leukst. Zoals hier al eerder gezegd; de persoonlijke touch. Anekdotes en humor doen het wat mij betreft ook erg goed.
Qua lay out van een blog vind ik het navigeren door een blog erg belangrijk. Soms wil je wel eens terug naar een bepaalde dag op een blog en dan vind ik het altijd erg makkelijk als ik die betreffende dag gewoon aan kan klikken zonder dat ik alle voorgaande blogs door hoef te scrollen. Ik besef me dat dat nog niet zo makkelijk is. Ben zelf ook al jaren op zoek naar DE oplossing voor dit "probleem" op mijn eigen blog
En last but not least vind ik het altijd erg leuk als een blog "live" is. En daar gaat veel tijd in zitten, tijd die je na een lange dag reizen vaak niet hebt. Ik heb er altijd erg veel respect voor als bloggers het een hele reis vol houden om elke dag te bloggen. Ik moet bekennen dat het mij nog nooit is gelukt om het een hele vakantie vol te houden
Misschien juist daarom wel het respect voor de bloggers die het wel lukt
Maar bovenal, blog omdat je het leuk vind en niet alleen omdat het moet. Natuurlijk kan een blog een enorme bron van informatie zijn voor de lezers, maar ik blog vooral voor mijzelf en voor mijn gezin. Niets leuker dan op een regenachtige zondagmiddag even lekker terug in de tijd te gaan naar die trip door Florida of die roadtrip door het Zuid Westen.
Als ik naar mijn persoonlijke voorkeuren kijk dan vind ik blogs waarin iets verteld wordt over wat een plaats/bezienswaardigheid/restaurant met de reizigers doet het leukst. Zoals hier al eerder gezegd; de persoonlijke touch. Anekdotes en humor doen het wat mij betreft ook erg goed.
Qua lay out van een blog vind ik het navigeren door een blog erg belangrijk. Soms wil je wel eens terug naar een bepaalde dag op een blog en dan vind ik het altijd erg makkelijk als ik die betreffende dag gewoon aan kan klikken zonder dat ik alle voorgaande blogs door hoef te scrollen. Ik besef me dat dat nog niet zo makkelijk is. Ben zelf ook al jaren op zoek naar DE oplossing voor dit "probleem" op mijn eigen blog

En last but not least vind ik het altijd erg leuk als een blog "live" is. En daar gaat veel tijd in zitten, tijd die je na een lange dag reizen vaak niet hebt. Ik heb er altijd erg veel respect voor als bloggers het een hele reis vol houden om elke dag te bloggen. Ik moet bekennen dat het mij nog nooit is gelukt om het een hele vakantie vol te houden

Maar bovenal, blog omdat je het leuk vind en niet alleen omdat het moet. Natuurlijk kan een blog een enorme bron van informatie zijn voor de lezers, maar ik blog vooral voor mijzelf en voor mijn gezin. Niets leuker dan op een regenachtige zondagmiddag even lekker terug in de tijd te gaan naar die trip door Florida of die roadtrip door het Zuid Westen.
Ik vindt het fijn om te lezen als iemand echt iets heel erg leuk vindt, of juist niet. En ook verteld waarom. Of zomaar een leuk gesprek met iemand, dat zijn ook echt dingen die je terugvindt in reizigersboeken. Dingen die je opvallen en dingen die je misschien raar of anders vindt. Juist de kleine dingetjes kunnen het verschil maken!

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb ook al veel blogs gelezen en vind het eigelijk alleen echt leuk lezen als de foto's tussen de tekst staan waar ze betrekking op hebben.
Dan zie je ook snel adhv de foto welk deel van de tekst voor jou interessant is om te lezen. Persoonlijke ervaring, leuke schrijfstijl en humor maken het aantrekkelijker om alles echt goed te lezen.
Een pagina per dag vind ik ook fijner dan dat de hele vakantie als een grote lap tekst onder elkaar staat.
Zelf ga ik over 10 dagen mijn 3e live reisblog schrijven. De eerste schreef ik eigenlijk puur voor onszelf en voor onze ouders die het oh zo spannend vonden dat we zo'n reis gingen maken. Maar inmiddels vind ik het wel leuk om te zien en te lezen dat er zoveel mensen iets aan hebben of ons voor de gezelligheid volgen. Vrienden bijv die dagelijks meteen na het opstaan ons blog lezen en zo het gevoel hebben dat ze er een beetje bij zijn. Dat maakte dat ik het ook heel de reis vol hield om (vaak 's avonds laat als de andere 3 van ons gezin al lagen te slapen) het blog nog te schrijven en foto's uit te zoeken.
De tip hierboven om een routekaartje per dag erbij te plaatsen vind ik een hele goede! Dat ga ik deze keer maar eens doen denk ik.....
Dan zie je ook snel adhv de foto welk deel van de tekst voor jou interessant is om te lezen. Persoonlijke ervaring, leuke schrijfstijl en humor maken het aantrekkelijker om alles echt goed te lezen.
Een pagina per dag vind ik ook fijner dan dat de hele vakantie als een grote lap tekst onder elkaar staat.
Zelf ga ik over 10 dagen mijn 3e live reisblog schrijven. De eerste schreef ik eigenlijk puur voor onszelf en voor onze ouders die het oh zo spannend vonden dat we zo'n reis gingen maken. Maar inmiddels vind ik het wel leuk om te zien en te lezen dat er zoveel mensen iets aan hebben of ons voor de gezelligheid volgen. Vrienden bijv die dagelijks meteen na het opstaan ons blog lezen en zo het gevoel hebben dat ze er een beetje bij zijn. Dat maakte dat ik het ook heel de reis vol hield om (vaak 's avonds laat als de andere 3 van ons gezin al lagen te slapen) het blog nog te schrijven en foto's uit te zoeken.
De tip hierboven om een routekaartje per dag erbij te plaatsen vind ik een hele goede! Dat ga ik deze keer maar eens doen denk ik.....
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Vito schreef:Om te illustreren: de blogs van SpaceAce en Njit vind ik geweldig

Wat lief!
Verder de tip wat betreft routekaartje per dag vind ik ook top! Ik zie die vaker bij andere blogs en dan neem ik me voor om deze ook steeds erbij te zetten. Maar telkens vergeet ik het weer. Zo ook afgelopen vakantie

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Mooie foto's is voor mij het belangrijkste. Wat men nu heeft gegeten of hoelang de wachttijd in Disneyworld was vind ik minder interessant.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Persoonlijk denk ik dat het ronduit zonde is om je kostbare vakantietijd te besteden aan het bijhouden van een blog, em dan nog het gestress om het 'goed' te doen... Alles is al duizend keer gefotografeerd en beschreven, dus waarom zou je nog.
Maar ieder zijn meug zullen we maar zeggen.
Maar ieder zijn meug zullen we maar zeggen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Kostbare vakantietijd? dat half uurtje? de 1 kijkt een filmpje ander leest het boek en ja wij typen een blog.
Het is meer voor de achterblijvers van het thuisfront, en vooral ook voor ons zelf heerlijk om die vorige reizen weer eens na te lezen.
Het is meer voor de achterblijvers van het thuisfront, en vooral ook voor ons zelf heerlijk om die vorige reizen weer eens na te lezen.
Reisverslag SouthWest 2016
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat het leuk is om te doen en nog regelmatig alles terug kunt kijken. Foto's hoef je dan ook niet te maken in jouw redenatie, het hele internet staat er mee vol.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben maar wat blij dat er mensen zijn die die kostbare vakantietijd willen gebruiken om een blog te maken. Leuk om te lezen, en belangrijker, ik heb er al zoveel tips uitgehaald voor onze eigen reizen. Dat hadden we zonder die blogs nooit geweten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4777 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 8 Reacties