Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yellowstone: vrees bewaarheid
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Yellowstone: vrees bewaarheid
Ook al lijkt het alsof ik alleen Aziaten bedoel, ik zag laatst hier ook ergens een foto van volgens mij een stel Canadezen die gewoon langs de boardwalks naar de grand prismatic spring lopen. Ik maak zelf ook graag foto of video opnamen en ik snap best dat mensen graag een foto van zichzelf op een mooie plek hebben (ik word ook constant gevraag om fotos van anderen te nemen), maar ik begrijp mensen soms gewoon ook niet.
Zo kwam ik boven bij Angels Landing en zat daar een Amerikaans stel nogal luidruchtig naar huis te bellen/skypen over hoe geweldig de wandeling en het uizicht nogal niet was. Puur enthousiasme, maar zo luidruchtig dat het gewoon irritant was. Of een aantal jongeren die in Arches NP bij zonsondergang zaten te blowen bij Elephant Rock. Dat je dat doet moet je zelf weten vind ik, maar waarom dat nou persé moet op zo'n plek waar veel mensen zijn snap ik echt niet.
Ik hou meer vast aan van die momenten dat ik bv alleen met een oude Amerikaanse man ergens bij Mt. Rushmore stond en hij een heel persoonlijk en aandoenlijk verhaal verteld over zijn leven. Maargoed, de wereld wordt steeds makkelijker en goedkoper om te bereizen voor velen en dus wordt het op veel plekken gewoon veel drukker.
Zo kwam ik boven bij Angels Landing en zat daar een Amerikaans stel nogal luidruchtig naar huis te bellen/skypen over hoe geweldig de wandeling en het uizicht nogal niet was. Puur enthousiasme, maar zo luidruchtig dat het gewoon irritant was. Of een aantal jongeren die in Arches NP bij zonsondergang zaten te blowen bij Elephant Rock. Dat je dat doet moet je zelf weten vind ik, maar waarom dat nou persé moet op zo'n plek waar veel mensen zijn snap ik echt niet.
Ik hou meer vast aan van die momenten dat ik bv alleen met een oude Amerikaanse man ergens bij Mt. Rushmore stond en hij een heel persoonlijk en aandoenlijk verhaal verteld over zijn leven. Maargoed, de wereld wordt steeds makkelijker en goedkoper om te bereizen voor velen en dus wordt het op veel plekken gewoon veel drukker.
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dit was niet onze ervaring begin juni. M.u.v. GPS was er overal ruimte op de parkeerplaatsen. Bij GPS kwam het zeker door de sluiting van de parkeerplaats bij Fairy Falls Trailhead. Bij de North Rim Drive (Canyon) was het zelfs zeer rustig en aan de zuidkant was het ook rustig. Het kan dus zo maar per dag verschillend zijn, denk ik.lyan schreef:Ook wij hebben ons een paar weken geleden verbaasd over de enorme drukte in Yellowstone. Tot nu toe was begin juni een heerlijke tijd om het park te bezoeken. Dit jaar inderdaad file's en overvolle parkeerplaatsen, waardoor we het park ook uit gevlucht zijn. Teton was een verademing.
- Beaver
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Vorig jaar eind juni totaal geen problemen gehad met de drukte. Vijf dagen In het park met de r.v. Maar 1 maal een bus chinezen tegen gekomen. Tijdens de wandeling langs de canyon maar 1 maal medewandelaars gezien :
Alleen bij de OldFaithfull was het erg druk , maar s,Morgens vroeg ( 10 uur) nog genoeg parkeerruimte.

Alleen bij de OldFaithfull was het erg druk , maar s,Morgens vroeg ( 10 uur) nog genoeg parkeerruimte.
- schre062
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Als je verder maar rustig blijft is er ook niets aan de hand. Sommige parkeerplaatsen zijn wel vol, maar ga gewoon in de rij staan wn er komt vanzelf een plekje weer vrij op de parkeerplaatsen. Maximale wachttijd voor ons was tussen de 10 en 30 minuten.
Ons reisblog : https://schreuderinamerika.wordpress.com
Ons reisblog : https://schreuderinamerika.wordpress.com
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
Atlanta-Atlanta 2015
New York 2017.
Florida februari 2019
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik plande terug te gaan naar Yellowstone volgend jaar - ons vorige bezoek was in 2004 en toen was het goed te doen.
Maar als ik dat zo hoor... dan doe ik toch liever iets anders!
Maar als ik dat zo hoor... dan doe ik toch liever iets anders!
Wij zijn vorig jaar in juli geweest, en het was druk maar ik heb overal direct kunnen parkeren. Het is natuurlijk een populair park dus het is er gewoon drukken dan bijvoorbeeld een Goblin, Valley of Fire of Edmaiers Secret. Ik heb daar zelf minder moeite mee, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Zoek je de minder drukke plekken vermijd dan de populaire gebieden.
meest recente verslagen
2017 http://deepsouth2017.wordpress.com/
2022 http://rondreisnoordwestusaenzuidwestca ... press.com/
2023 https://rondreiscolombia2023.wordpress.com/
2025 https://chilienargentinie2025.wordpress.com/
2017 http://deepsouth2017.wordpress.com/
2022 http://rondreisnoordwestusaenzuidwestca ... press.com/
2023 https://rondreiscolombia2023.wordpress.com/
2025 https://chilienargentinie2025.wordpress.com/
- Symbolio
- Amerikafan
Wij zaten 3 weken geleden in de Old Faithful Cabins en daar viel de drukte de hele tijd mee. De parkeerplaats lijkt ook wel gigantisch daar. De Grand Prismatic Spring daar MOET je voor 10:00 zijn anders heb je tot 17:00 geen parkeerplaats meer.
Wat betreft de Japanners (met dito hoedjes die her en der lagen)...ik heb me er gruwelijk aan gestoord. Die achterlijke poses, gemiddeld 3 camera's per persoon en allemaal individueel in dezelfde houding staan. Op geen enkele hike die we ooit hebben gedaan hebben we overigens een Japanner of Chinees gezien. Dat zegt voor een deel genoeg denk ik. Nu zal iedereen wel een keer ergens geweest zijn in Azië waar het allemaal koek en ei was, maar dat wat we zagen staat daar ver vanaf. Nederlanders in Europa vind ik vaak ook altijd horkerig volk maar so far zijn we in de VS eigenlijk alleen maar liefhebbers tegengekomen. Dat zal vast wel komen omdat we in de natuur zaten en niet in New York in een willekeurige club want dat zal een heel andere clientèle lokken.
Om nu te zeggen dat het overal gigantisch druk was vond ik wel meevallen. Ik heb overigens het boek 'Death in Yellowstone' gekocht (Grand Canyon en Yosemite heb ik al) en wij waren op een woensdag bij de Norris Geyser Basin. Een dag later (toen reden we rond op zoek naar wildlife) was deze opeens gesloten. Wij dachten maintenance maar er bleek dus iemand een hot spring in gelopen te zijn. Aangezien die ook nog eens heel erg zuur was is alleen z'n portemonnee teruggevonden door de Rangers. Geen medelijden mee zeg ik dan heel cru. Bleek natuurlijk weer eens een topstudent te zijn (Psychologie) maar ik vraag me af waar het steekje los zit als je willens en wetens de gevaren toch van het padje afgaat in dat gebied. Zuur dat je zo'n fout met de dood moet bekopen maar in de VS geldt gelukkig (daar komt de aantrekkingskracht ook vandaan) nog het motto: natuur is natuur en moet natuur blijven inclusief bijbehorende gevaren.
Wat betreft de Japanners (met dito hoedjes die her en der lagen)...ik heb me er gruwelijk aan gestoord. Die achterlijke poses, gemiddeld 3 camera's per persoon en allemaal individueel in dezelfde houding staan. Op geen enkele hike die we ooit hebben gedaan hebben we overigens een Japanner of Chinees gezien. Dat zegt voor een deel genoeg denk ik. Nu zal iedereen wel een keer ergens geweest zijn in Azië waar het allemaal koek en ei was, maar dat wat we zagen staat daar ver vanaf. Nederlanders in Europa vind ik vaak ook altijd horkerig volk maar so far zijn we in de VS eigenlijk alleen maar liefhebbers tegengekomen. Dat zal vast wel komen omdat we in de natuur zaten en niet in New York in een willekeurige club want dat zal een heel andere clientèle lokken.
Om nu te zeggen dat het overal gigantisch druk was vond ik wel meevallen. Ik heb overigens het boek 'Death in Yellowstone' gekocht (Grand Canyon en Yosemite heb ik al) en wij waren op een woensdag bij de Norris Geyser Basin. Een dag later (toen reden we rond op zoek naar wildlife) was deze opeens gesloten. Wij dachten maintenance maar er bleek dus iemand een hot spring in gelopen te zijn. Aangezien die ook nog eens heel erg zuur was is alleen z'n portemonnee teruggevonden door de Rangers. Geen medelijden mee zeg ik dan heel cru. Bleek natuurlijk weer eens een topstudent te zijn (Psychologie) maar ik vraag me af waar het steekje los zit als je willens en wetens de gevaren toch van het padje afgaat in dat gebied. Zuur dat je zo'n fout met de dood moet bekopen maar in de VS geldt gelukkig (daar komt de aantrekkingskracht ook vandaan) nog het motto: natuur is natuur en moet natuur blijven inclusief bijbehorende gevaren.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik denk dat je deze bedoeld??
http://www.snopes.com/2016/06/09/author ... onal-park/
Echt te erg voor woorden!! Doodeng!
http://www.snopes.com/2016/06/09/author ... onal-park/
Echt te erg voor woorden!! Doodeng!
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Vandaag hebben we het superdrukke Yellowstone verlaten en daar zijn we niet rouwig om...
Gelukkig waren we de laatste 2 dagen in het minst drukke gedeelte (al is dat erg relatief), namelijk Lamar en Hayden Valley.
Maar bvb bij het uitzichtpunt helemaal onderaan bij Uncle Tom's Trail was het onmogelijk om een deftige foto te maken: met tientallen Aziaten stonden ze de daar op dat kleine platform te drummen om elk om beurt, eerst een foto door iemand anders te laten maken en dan werd ook nog eens de selfie-stick uitgeschoven om nóg eens een foto te maken.
Op een bepaald moment had ik er zo mijn buik van vol dat ik er gewoon naast gaan staan ben, met de rug naar hen uiteraard, en gewoon mijn foto's gemaakt heb. Ze zijn dan nog wel zo bescheiden en 'beleefd' dat ze er niets van gezegd hebben. Na minder dan 5 minuten waren we daar weer weg.
Bij ALLE toiletten, op gelijk welke parking, moesten we minstens 10 min aanschuiven vooraleer er 1 vrij kwam. Echt, zó erg hebben we dat nog nooit meegemaakt in een NP. Op sommige uitkijkpunten stonden we even te tellen, en soms waren we de enige westerlingen, voor de rest tien-tallen Aziaten.
Overal lopen ze te filmen én met 2 verschillende camera's én met de smartphone. Die laatste altijd in verticale positie
.
De gigantische bussen (mét Aziatische chauffeur) stoppen pal aan het begin van de trail of boardwalk, iedereen die er achter komt moet maar wachten tot al die hoedjes uitgestapt zijn. Uiteraard blijven ze ook constant diesel spuwen, want die hoedjes moeten het ook weer goed fris hebben na een "hike"' van 100m... Talloze lopen ook rond met doekjes voor hun mond, ach ja, de lucht in de NP is uiteraard heel wat meer vervuild dan in Bejing en/of Tokio.
Echt, we hebben het nu wel gehad met dit soort toeristen, al vrezen we dat we nog 2 dagen op onze tanden zullen moeten bijten in de Rocky Mountains, al gaan we daar uiteraard wel hiken en dat maakt een zee van verschil...
Vandaag ook weer daarover met een Ranger gesproken en ook zij weten niet meer hoe ze dat moeten aanpakken. Ze wijten het aan de 100-jarige verjaardag van de NP. Laten we hopen dat het met de 101e verjaardag dan weer heel wat minder zal zijn. Anders blijven we volgend jaar wel 2 weken in Glacier NP en/of opnieuw Alaska...
Gelukkig waren we de laatste 2 dagen in het minst drukke gedeelte (al is dat erg relatief), namelijk Lamar en Hayden Valley.
Maar bvb bij het uitzichtpunt helemaal onderaan bij Uncle Tom's Trail was het onmogelijk om een deftige foto te maken: met tientallen Aziaten stonden ze de daar op dat kleine platform te drummen om elk om beurt, eerst een foto door iemand anders te laten maken en dan werd ook nog eens de selfie-stick uitgeschoven om nóg eens een foto te maken.
Op een bepaald moment had ik er zo mijn buik van vol dat ik er gewoon naast gaan staan ben, met de rug naar hen uiteraard, en gewoon mijn foto's gemaakt heb. Ze zijn dan nog wel zo bescheiden en 'beleefd' dat ze er niets van gezegd hebben. Na minder dan 5 minuten waren we daar weer weg.
Bij ALLE toiletten, op gelijk welke parking, moesten we minstens 10 min aanschuiven vooraleer er 1 vrij kwam. Echt, zó erg hebben we dat nog nooit meegemaakt in een NP. Op sommige uitkijkpunten stonden we even te tellen, en soms waren we de enige westerlingen, voor de rest tien-tallen Aziaten.
Overal lopen ze te filmen én met 2 verschillende camera's én met de smartphone. Die laatste altijd in verticale positie

De gigantische bussen (mét Aziatische chauffeur) stoppen pal aan het begin van de trail of boardwalk, iedereen die er achter komt moet maar wachten tot al die hoedjes uitgestapt zijn. Uiteraard blijven ze ook constant diesel spuwen, want die hoedjes moeten het ook weer goed fris hebben na een "hike"' van 100m... Talloze lopen ook rond met doekjes voor hun mond, ach ja, de lucht in de NP is uiteraard heel wat meer vervuild dan in Bejing en/of Tokio.
Echt, we hebben het nu wel gehad met dit soort toeristen, al vrezen we dat we nog 2 dagen op onze tanden zullen moeten bijten in de Rocky Mountains, al gaan we daar uiteraard wel hiken en dat maakt een zee van verschil...
Vandaag ook weer daarover met een Ranger gesproken en ook zij weten niet meer hoe ze dat moeten aanpakken. Ze wijten het aan de 100-jarige verjaardag van de NP. Laten we hopen dat het met de 101e verjaardag dan weer heel wat minder zal zijn. Anders blijven we volgend jaar wel 2 weken in Glacier NP en/of opnieuw Alaska...
Ieder mens heeft recht op het bewonderen van wat de wereld ons te bieden heeft, maar dit klinkt wel heel overweldigendkalaman schreef:Vandaag ook weer daarover met een Ranger gesproken en ook zij weten niet meer hoe ze dat moeten aanpakken.

Zou er een verbod op touringcars komen (anders dan eventuele shuttlebussen van het park zelf)? Eventueel in combinatie met een maximum aantal toe te laten bezoekers per dag (permits, met een laag max. aantal per bestelling)?
Het is net als in Amsterdam (Barcelona, Venetië...): als bewoner of doorsnee toerist is er gewoon geen doorkomen aan met die hordes mensen die vanuit een geblindeerde bus middenop het fietspad tegenover Centraal Station worden uitgebraakt. En dan allemaal naar dezelfde souvenirwinkel om een t-shirt te kopen (de jongeren) of de parterre van de Bijenkorf in voor een designer bag/shawl (de ouderen), hop door naar het Rijks om even snel met de Nachtwacht op de foto te gaan, hop door naar de Zaanse Schans!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Volgens een Japanse collega van mijn man doen ze dat als ze zelf verkouden zijn en niemand willen besmetten of als ze bang zijn om besmet te worden door iemand anders, bijvoorbeeld in grote groepen en die waren er duidelijk tijdens jullie verblijfkalaman schreef:VTalloze lopen ook rond met doekjes voor hun mond, ach ja, de lucht in de NP is uiteraard heel wat meer vervuild dan in Bejing en/of Tokio.

We hopen dat de Aziaten tegen augustus allemaal weer aan het werk zijn

Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het park veel te groot is om shuttlebussen te gebruiken. Ik denk dat ze helaas op een aantal plekken wat grotere hekken neer moeten zetten en vooral reisleiders instrueren hoe er gebruik gemaakt dient te worden van een Nationaal Park in Amerika. Dat er eens een hoedje of shawl afwaait kan echt wel overal gebeuren, maar het gebeurd hier veel te vaak. Foto's maken is prima, maar waarom moet dat op deze manier. Hun gebruiken of manier van doen kan wel iets aangepast worden naar de manier waarop het NP of Amerika dat moet toestaan. Zet er hoge(re) boetes op en handhaaf dat ipv het allemaal te laten gebeuren. Als ik bij wijze van spreken naar Singapore op vakantie ga (of ergens anders) dan weet ik dat ik geen rommel op straat mag gooien of kauwgom uit mag spuwen, want dat levert een dikke boete op. Een beetje aanpassen... Ik vraag me echt altijd af als er borden staat dat iets niet mag, wat dan de lol van sommige mensen is om dat dan juist wel te proberen of doen.Zou er een verbod op touringcars komen (anders dan eventuele shuttlebussen van het park zelf)? Eventueel in combinatie met een maximum aantal toe te laten bezoekers per dag (permits, met een laag max. aantal per bestelling)?
De meeste mensen gaan in het hoogseizoen op vakantie, Europeanen en Aziaten, en allemaal met een ander idee voor de ideale reis. Dan is de kans groot dat het druk is bij bepaalde attracties. Vind je dat vervelend omdat je fotomoment verstoord wordt, tja - misschien eens in een ander deel van het jaar reizen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat dat voor velen niet het probleem is, maar meer de manier waarop Eoms. Ik hoef niet aan de kanten te worden geduwd omdat iemand anders blijkbaar 10min heeft om op allerlei plekken op een viewpoint foto's te maken. Zo ging het bij mij iig bij het uitzichtpunt artist point bij GC of Yellowstone. Je kan ook gewoon even netjes op je beurt wachten als je niet direct op het juiste plekje staat lijkt mij.
Toen ik poseerde bij Canyonlands werd er in het Nederlands geroepen duw um eraf.
Toen ik antwoordde van, ik kan jullie gewoon verstaan hoor wisten ze niet hoe ze moesten kijken.
Ik stond er nog geen 10 seconden....tja
ikke ikke ikke mentaliteit tegenwoordig in de wereld. Jammer.
Toen ik antwoordde van, ik kan jullie gewoon verstaan hoor wisten ze niet hoe ze moesten kijken.
Ik stond er nog geen 10 seconden....tja
ikke ikke ikke mentaliteit tegenwoordig in de wereld. Jammer.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Zo te horen ben ik blij dat we Yellowstone in 2005 en 2009 hebben gedaan. Toen vond ik het prima te doen.
Er waren wel aziaten maar niet zo extreem als ik nu lees. Het is ook zo lastig om er wat van te zeggen omdat ze állemaal dat gedrag vertonen. Zit er 1 raddraaier tussen gaat dat nog wel. Dit is onbegonnen werk.
Blijkbaar hebben ze allemaal de loterij gewonnen daar in Azie??
Dit jaar naar Oost Canada, de niet toeristische hoek in, ben benieuwd!
Er waren wel aziaten maar niet zo extreem als ik nu lees. Het is ook zo lastig om er wat van te zeggen omdat ze állemaal dat gedrag vertonen. Zit er 1 raddraaier tussen gaat dat nog wel. Dit is onbegonnen werk.
Blijkbaar hebben ze allemaal de loterij gewonnen daar in Azie??
Dit jaar naar Oost Canada, de niet toeristische hoek in, ben benieuwd!
Als ik dit topic doorlees lijkt het wel alsof het een straf is om Yellowstone te bezoeken 
Over ruim twee weken zullen ook wij aan de drukte bijdragen.

Over ruim twee weken zullen ook wij aan de drukte bijdragen.
- schre062
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Zo erg is het ook weer niet. Neem de tijd. Bepaalde plekken is het wel druk, maar als je eenmaal op de boardwalks loopt valt het ook wel mee. Parkeren is even lastig. Blijf wel bij parkeerplaats in de rij staan. Er komt vanzelf een plekje vrij.
Phoenix-L.A. 2011
Atlanta-Atlanta 2015
New York 2017.
Florida februari 2019
Atlanta-Atlanta 2015
New York 2017.
Florida februari 2019
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
You're not stuck in traffic, you are traffic.
Ik begrijp wat de OP bedoelt, maar we doen er net zo goed aan mee als we naar zo'n National Park gaan, los van gedragingen, etc...
Ik begrijp wat de OP bedoelt, maar we doen er net zo goed aan mee als we naar zo'n National Park gaan, los van gedragingen, etc...
Iemand een idee waarom de Firehole Lake Drive verboden is voor RV's? De ironie wil dat op google streetview we weg opgenomen is achter een RV aanrijdendMartin & Marianne schreef:
Twee “geheimtips” voor wat minder drukke plaatsen. Ten eerste de Great Fountain geiser (onze favoriete geiser in Yellowstone) aan de Firehole Lake Drive; zie bijvoorbeeld ons reisverslag 2015 (11 juni). Omdat de Firehole Lake Drive verboden is voor bussen heb je er geen last van de busladingen Chinezen. (Let op: de weg is ook verboden voor RV’s).
Martin

Ik zou daar komende zomer graag een kijkje nemen, maar rij dan met camper. Gewoon doen of raden jullie dat af?
Groet, Stijn
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1024 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-