Een paar maanden geleden zijn wij verhuisd naar Charleston, SC. Ik had al eerder wat vragen gesteld over crediet opbouwen, etc. Nog bedankt daarvoor, het heeft enorm geholpen! Ik kan Charleston overigens erg aanraden als iemand hierheen denkt te gaan. Het leven hier is erg boven verwachting. De huisprijzen zijn echter wel pittig (we wonen nu op daniel island), omdat deze stad jaar op jaar hoog gewaardeerd wordt, dus veel mensen verhuizen hier naartoe. Wat ons erg positief heeft verrast is dat men hier gewoon rondfietst! Mijn vrouw steelt de show hier met haar Nederlandse fiets met een kinderzitjes voor en achter en het roze kratje

Anyways, ik heb ook een vraag. Ik ben een LLC gestart en heb een Nederlandse opdrachtgever. In Nederland werkte ik als ZZP, dus ik stuurde een factuur met daar bovenop BTW. Met een simpel rekenvoorbeeldje, stel dat ik 100 euro per uur vraag en 100 uur werk deze maand, dan is mijn invoice 12.100 incl BTW. Die BTW gaat dan per Q weer terug naar de belastingdienst. Maar hoe werkt dat hier? Ik heb wel degelijk heeea onderzocht, maar ik vind alle overheid informatie zo lastig te doorgronden. Ik kan niet 123 plaatsen. Zoals ik het begrijp stuur ik in dit voorbeeld alleen een invoice van 10k en betaal ik alleen inkomstenbelasting (federal, state, local, etc) aan het eind van het jaar. Dus geen amerikaans achtige btw bovenop de factuur. Klopt dit?
Overigens de reden voor LLC is omdat ik geen 1099 denk te krijgen van Nederlandse opdrachtgevers, die gaan zoiets niet invullen voor mij. Vandaar deze constructie.