Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

LLC en invoice naar NL

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
the_wooden_shoe
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2014, 13:23
Locatie: Netherlands

LLC en invoice naar NL

Bericht door the_wooden_shoe »

Hi,

Een paar maanden geleden zijn wij verhuisd naar Charleston, SC. Ik had al eerder wat vragen gesteld over crediet opbouwen, etc. Nog bedankt daarvoor, het heeft enorm geholpen! Ik kan Charleston overigens erg aanraden als iemand hierheen denkt te gaan. Het leven hier is erg boven verwachting. De huisprijzen zijn echter wel pittig (we wonen nu op daniel island), omdat deze stad jaar op jaar hoog gewaardeerd wordt, dus veel mensen verhuizen hier naartoe. Wat ons erg positief heeft verrast is dat men hier gewoon rondfietst! Mijn vrouw steelt de show hier met haar Nederlandse fiets met een kinderzitjes voor en achter en het roze kratje :). De mensen zijn hier erg vriendelijk, het bevalt tot nu toe erg goed. Alleen die Amerikaanse kaas he, dat is even wennen..

Anyways, ik heb ook een vraag. Ik ben een LLC gestart en heb een Nederlandse opdrachtgever. In Nederland werkte ik als ZZP, dus ik stuurde een factuur met daar bovenop BTW. Met een simpel rekenvoorbeeldje, stel dat ik 100 euro per uur vraag en 100 uur werk deze maand, dan is mijn invoice 12.100 incl BTW. Die BTW gaat dan per Q weer terug naar de belastingdienst. Maar hoe werkt dat hier? Ik heb wel degelijk heeea onderzocht, maar ik vind alle overheid informatie zo lastig te doorgronden. Ik kan niet 123 plaatsen. Zoals ik het begrijp stuur ik in dit voorbeeld alleen een invoice van 10k en betaal ik alleen inkomstenbelasting (federal, state, local, etc) aan het eind van het jaar. Dus geen amerikaans achtige btw bovenop de factuur. Klopt dit?

Overigens de reden voor LLC is omdat ik geen 1099 denk te krijgen van Nederlandse opdrachtgevers, die gaan zoiets niet invullen voor mij. Vandaar deze constructie.
Gebruikersavatar
rmathijssen
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 11 apr 2014, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: LLC en invoice naar NL

Bericht door rmathijssen »

Is het niet beter om advies in te winnen bij een local accountant? De sales tax zal niet je lastigste vraag worden wat betreft administratie binnen een onderneming lijkt mij.
the_wooden_shoe
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2014, 13:23
Locatie: Netherlands

Re: LLC en invoice naar NL

Bericht door the_wooden_shoe »

Nee, dat denk ik niet rmathijssen, anders had ik de vraag hier natuurlijk niet gesteld. Ik denk dat in dit soort zaken de Nederlandse taal, en een antwoord van een Nederlander mij helpt omdat we dezelfde beeldvorming hebben.

Wat ik niet heb vermeld is dat ik maandag een afspraak heb staan (bij legalzoom). Ik hoop eigenlijk hier op deze forum enkele antwoorden te krijgen, en vervolgens zullen daaruit weer meer vragen voortkomen, die kan ik vervolgens maandag stellen. Zo boek ik wat meer voortgang in het proces.

Achteraf gezien had ik dit stukje informatie wel kunnen vermelden, maar ik wou geen overvloed aan overbodige info geven, gezien het niet de vraagstelling helpt. Dat dacht ik initieel in elk geval. Ik begrijp je reactie op zich ook wel hoor, er komen genoeg dezelfde vragen op dit forum voor.
Laatst gewijzigd door the_wooden_shoe op 14 jul 2016, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 2899
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: LLC en invoice naar NL

Bericht door goldenhills »

the_wooden_shoe
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2014, 13:23
Locatie: Netherlands

Re: LLC en invoice naar NL

Bericht door the_wooden_shoe »

Bedankt. Ik snap niet hoe ik dit over het hoofd heb gezien in de zoekfunctie.

Het bevestigt inderdaad dat er geen sales tax bovenop een invoice komt, zoals er in Nederland een BTW heffing is.

In het rekenvoorbeeld van 100e per uur x 100 uur per maand zal ik dus gewoon 10.000 factureren, EIN nummer vermelden op het factuur en klaar is kees. Ik wil het direct naar mijn US account laten storten, maar dit is meer voor credit history, zodat ik inkomen kan aantonen. (storting zal komen van een bedrijf en geen internationale overboeking van mijn eigen account).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer