Ik heb al een paar weken meegelezen op het forum en al veel info kunnen vinden, fijn!.
Ons plan is om in mei 2017 de voorbeeld reis van 21 dagen te volgen met een camper. (1e x USA)
Wij willen zelf 4 weken vrij nemen (hele maand mei). Er is dus ruimte om nog wat rustdagen toe te voegen , maar ons lijkt het wellicht ook verstandig om deze dagen nog thuis door te brengen.
Dag 1: Vlucht naar Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 3: Pismo Beach - Monterey
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco - Yosemite NP
Dag 7: Yosemite NP
Dag 8: Yosemite NP - Mammoth Lakes
Dag 9: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon - Page
Dag 16: Page - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Kingman
Dag 18: Kingman - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles - vlucht naar huis
Dag 21: Aankomst thuis
Hieronder nog enkele vragen, wellicht kunnen jullie ons hier verder meehelpen

Sequoia NP lijkt me ook mooi om toe te voegen voor de gelijknamige bomen , maar in Yosemite (mochten ze in mei klaar zijn met de werkzaamheden) zijn deze ook te vinden. Is het dan toch nog een optie deze toe te voegen? Is Lake Tahoe eventueel nog de moeite waard?
Ik had begrepen dat een camper het beste in NL kan worden gereserveerd (US travel?). Kunnen zij ook de campings boeken?
Mochten we dit zelf moeten/willen doen Is het, met uitzondering van de parken, nodig om voor de rest van de reis deze van te voren te reserveren?
Klopt het dat je voor Yosemite pas vanaf 5 maanden voor vertrek kunt boeken, of kan dit ook eerder?
Waar zijn de campground/RV bij SF en LV te vinden, en hoe kom je dan de stad in?
Voor LA nemen we een hotel voor de 1e nacht. Ik had begrepen dat je een camper niet mocht ophalen zodra je geland was. (eerst uitrusten). Op dag 19 willen we de camper weer inleveren. In LA willen we eigenlijk alleen naar de Walk of Fame en Universal Studio's.
Welke plekken zijn echt beter te mijden in de weekenden? Het weekend van Memorial Day willen we in ieder geval thuis zijn.
Wij staan zeker open voor op-en/of aanmerkingen.
Alvast bedankt voor de moeite !