Ik ben absoluut geen expert, maar naar amerikaanse normen is een debit card gelinkt aan een zichtrekening. Dit is een mastercard die los staat van een bankrekening, maar een kaart waar je moet geld opzetten. Het is een prepaid mastercard, en mastercard is normaal gezien een credit card. Als je in de V.S. betaalt met de kaart moet je soms aangeven als het debit of credit is, bij deze kaart moet je dus credit aangeven. Staat volgens mij ergens in de FAQ.Q-BiC schreef:Kan je dat toelichten?
Ik heb inderdaad euro's naar dollars omgewisseld om zeker te zijn van de koers, met het oog op de Brexit. Toen de Brexit gebeurd was heb ik een 2-tal dagen met de Revolut kaart betaald en gewacht tot de koers iets stabiliseerde alvorens weer te betalen met de gewone krediet kaarten. Zo heb ik weinig verlies gemaakt door de Brexit. Ik ben van plan om sporadisch doorheen het jaar geld over te schrijven en dan om te wisselen naar dollars als de koers even piekt in ons voordeel.
Overigens wordt de kaart gewaarborgd door Barclays, één van de grootse banken van het V.K.
Het moeten verstrekken van identificatie is natuurlijk om witwaspraktijken en fraude tegen te gaan. Dit is waarschijnlijk door de overheid opgelegd. Als je overschrijft van een rekening waarvan de naam niet volledig overeenkomt met die op je Revolut Account moet je zelfs screenshot tonen van jouw toegang tot die account. Daarna onthoud het systeem dat de rekening echt van jou is en gaat het automatisch. Op die manier proberen ze te voorkomen dat mensen de kaart/account gebruiken om geld te ontvangen van derden.