Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kaar: Tips routezuidwesten 2017

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kaar
Amerika-ontdekker

Reis Kaar: Tips routezuidwesten 2017

Bericht door Kaar »

In 2013 zijn we al 22 dagen in Californië geweest, en vorig jaar hebben we New York en Florida aangedaan. Nu willen we volgend jaar weer terug naar het Zuidwesten , en dan met een binnenlandse vlucht nog een week als afsluiting naar Florida
Wij zijn met zijn vijven dus veel verschillende wensen ,wat we volgend jaar sowieso willen aandoen is : San Francisco, Los Angeles, San Diego, Palm Springs, Sequoai national park, Lower/Upper Antilope Canyon, Horshoe Band, Monument Valley, Zion,Las Vegas.

Nu had ik zelf bedacht: San Francisco (2 nachten)
Sequoia (2 nachten)
Los Angeles. (2 nachten)
San Diego. (1 nacht. )
Palm Springs. (2 nachten)
Phoenix/Scottsdale (1nacht. )
Grand canyon. (1 nacht. )
Monument Valley. (1nacht. )
Page. (2 nachten)
Zion. (2 nachten)
Las Vegas. (2 nachten)

Totaal 18 nachten en dan willen we van Las Vegas vliegen naar Orlando , om nog 5 dagen in Orlando en 3 dagen in Miami te verblijven.

Graag tips over onze route, alvast bedankt,

Groetjes Karin.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kaar: Tips routezuidwesten 2017

Bericht door PSVwally »

Het kan natuurlijk prima zo. Je hebt qua vlucht wel kans dat je (bijna) een dag verliest op weg naar Florida vanuit Vegas, maar goed.
Waar ben je in 2013 precies geweest, misschien verklaard dat wat keuzes namelijk.
1 dag San Diego is erg weinig. En in de route hoe ik die nu voor me zie zou ik die ene nacht Phoenix eruit halen en dan of 2 nachten GC nemen (ivm de lange rit) of naar Sedona rijden vanaf Palm Springs.
Nonus88
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nonus88 »

Ha Karin,

Wij zijn dit jaar voor het eerst geweest en hebben delen van je route gedaan.Als je Zion doet, zou ik Bryce ook zeker doen. Is echt de moeite waard.
Succes ermee!

Groetjes Manon
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

hallo

de eerste indruk is best goed.
ik zou alleen phoenix eruit halen. evt te gebruiken voor een overnachting in bryce.

Met wie reis je precies?
probeer de reis eens uit te schrijven zoals anderen dat doen.
waar wil je overnachten? bv. in sequoia zou ik proberen of in het park of er heel dicht bij te slapen.
Ben je al in yosemite geweest?

succes
Kaar
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaar »

Dank je wel voor de tips, denk dat we je raad gaan opvolgen PSVwally, en bij San Diego er een dag bij gaan plannen, en van Pam Springs direct doorgaan naar Sedona.Het lukt me nog niet om de reis helemaal uit te schrijven ben nu globaal een planning aan het maken, want willen in september de vliegtickets gaan vastleggen. We hebben 4 weken dus kunnen nog schuiven of toevoegen met dagen. Lopen zelfs te twijfelen om Florida te beperken tot 5 of 6 dagen Orlando.

3 jaar geleden zag onze reis er zo uit:
Dag 1: aankomst Los Angeles, auto ophalen en naar ons hotel in Anaheim
dag 2:Anaheim ( Disney)
dag3: Laughlin( stukje route 66)
Dag4: Tusayan (Grand canyon)
Dag5:Kanab(Grand canyon)
Dag6:Hurricane( Bryce,Zion)
Dag 7: Las Vegas ( overdag Zion)
Dag 8:las Vegas (Hooverdam)
Dag 9:Las Vegas, vrije dag ,de strip, shoppen e.d
dag 10:Mammoth Lakes( via Death Valley)
dag 11Oakhurst( Yosimite)
dag 12 Oakhurst (Yosimite)
Dag 13San Francisco( 's morgens nog Yosimite)
Dag 14:San Francisco ( Alcatrazz, Chinatown, Cable-car, Fishermans Warf, fietsen over de Golden Gate bridge)
Dag 15: San Francisco
Dag 16: Montery( 17 Mile Drive, boottocht walvissen spotten)
dag 17: San Simeon( de bedoeling was Hearst Castle maar vanwege vermoeidheid geschrapt)
Dag 18: Los Angeles(Santa Monica, Malibu )
Dag 19: Los Angeles( Universal Studio's)
Dag 20:Hollywood, Beverly Hills ,Sunset Strip
Dag 21Los Angeles ( stranden, shoppen)
Dag 22: Naar huis......

Misschien snappen jullie nu ook de wat afwijkende route van volgend jaar. Wat ik in mijn vorige stukje heb gezet, zijn plekken waar we sowieso heen willen gaan, en waarmee we het nog aan kunnen vullen is altijd welkom. Naar Zion willen we heel graag terug, vonden het daar zo schitterend en vorige keer hebben we een o.a een trail gedaan wat door het water ging, nu is het de bedoeling om hem helemaal te gaan lopen, heeft er iemand ervaring mee of dat te doen is?

Ik hoop weer op een hoop bruikbare adviezen, alvast bedankt weer!

groetjes Karin.
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Schrijf de route eens van dag naar dag uit. Maakt het voor jezelf ook inzichtelijker wat kan.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer