Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegverbod VS en Turkije
Re: Vliegverbod VS en Turkije
Ja, ik heb gisteren ook al paar keer aan de lijn gehangen. Turkish airlines zelf was onbereikbaar en cheaptickets kregen we uiteindelijk te pakken. Alleen had turkish airlines nog geen beleid uitgeschreven, dus cheaptickets kon ook niks zeggen. Hopelijk vandaag meer geluk!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Pff, wat een gedoe. Uiteindelijk zal het wel ergens goedkomen, maar voordat het zo ver is, levert het wel een hoop gestress op! Ik duim even voor je mee dat het zo snel mogelijk opgelost wordt 

Anita
Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Zuid-West 2016
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Turkish Airlines is lid van Star Alliance (http://www.turkishairlines.com/en-int/c ... r-alliance). Je zou een voorzetje kunnen doen en vragen om je over te boeken naar United of Air Canada. Dat zullen ze in 1e instantie niet willen doen verwacht ik, omdat dat veel duurder voor Turkish Airlines is. Maar ja, als ze zelf geen alternatief kunnen bieden zullen ze wel moeten.Travelaar schreef:Alleen had turkish airlines nog geen beleid uitgeschreven, dus cheaptickets kon ook niks zeggen.
Ik heb zoiets een keer met Egypt Air gehad op een terugvlucht, heb toen - na lang aandringen - met Swiss naar Europa kunnen vliegen. Beide zitten trouwens ook in de Star Alliance.
harryh: wij hebben via Gate1 geboekt voor tickets van amsterdam, via Istanbul naar San Francisco. Dit weekend al paar keer gebeld n Gate1 en Turkish airlines. De eerste kunnen niks voor ons doen en raden ons aan om af te wachten. Bij de tweede (turkish airlines dus) kregen we in het weekend een bandje met Turkse tekst en vandaag krijgen we de mededeling dat het nummer niet klopt.. http://forum.allesamerika.com/posting.p ... 30&t=64600#
wij zouden het liefst nu zelf al een ander ticket willen boeken (via Dusseldorf nog wel paar interessante opties) of kunnen we dat beter nog niet doen? we zouden op 2 augustus vliegen..
wij zouden het liefst nu zelf al een ander ticket willen boeken (via Dusseldorf nog wel paar interessante opties) of kunnen we dat beter nog niet doen? we zouden op 2 augustus vliegen..
Ik zou Gate 1 of Turkish Airlines nogmaals bellen en vragen om een concrete oplossing. Met afwachten schiet je denk ik ook niet veel op, 2 augustus is tenslotte ook al over 2 weken!
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
San Fran: Gate 1 zegt expliciet dat ze niets voor ons kunnen betekenen en dat we bij Turkish airlines moeten zijn en Turkish airlines is niet te bereiken..
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
als je annuleringsverzekering hebt zou ik ook eens naar hun bellen. je weet het niet. misschien kunnen ze iets voor je betekenen.
plus vraag ik me af of gate1 het zo helemaal op de vliegmaatschappij mag afschuiven. misschien is dat weer een belletje naar de Consumentenbond of ANWB waard?
plus vraag ik me af of gate1 het zo helemaal op de vliegmaatschappij mag afschuiven. misschien is dat weer een belletje naar de Consumentenbond of ANWB waard?
Laatst gewijzigd door babarage op 18 jul 2016, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Cheaptickets raadde ons ook aan om te wachten, pas als turkish airlines laat weten hoe en wat volgen de mogelijkheden. Ik verwacht toch wel dat turkish airlines vandaag nog een nieuwe update op de website zet hoe nu verder, de update die er nu staat is immers alleen voor gisteren en vandaag.
Ik wacht dus nog maar gewoon even af, verwacht en hoop dat ze wel met een oplossing gaan komen.
Wat ik trouwens wel opmerkelijk vond was dat de aardige dame van cheaptickets te kennen gaf niets te weten van een vliegverbod naar en van de usa tot half augustus, ik hoop dan ook ergens dat het mee gaat vallen. Vanavond of morgen toch maar weer bellen.
Ik wacht dus nog maar gewoon even af, verwacht en hoop dat ze wel met een oplossing gaan komen.
Wat ik trouwens wel opmerkelijk vond was dat de aardige dame van cheaptickets te kennen gaf niets te weten van een vliegverbod naar en van de usa tot half augustus, ik hoop dan ook ergens dat het mee gaat vallen. Vanavond of morgen toch maar weer bellen.
Bij Gate 1 wisten ze ook van niks. Daar werd ik al moedeloos van. Op mijn opmerking dat "gate 1 dus alleen casht en verder niks voor ons doet" zei de medewerkster "uw opmerking klopt"... Nog moedelozer word ik van Turkish airlines omdat die niet bereikbaar zijn. Wij hebben onze verzekeringsmaatschappij ook al gebeld voor annulering maar van die zijde wordt aangegeven dat ze niks weten van een ban. Zo lang de vliegmaatschappij stelt dat de vluchten gewoon doorgaan, kan er niet geannuleerd worden. Althans: wij kunnen dan wel annuleren maar zijn ons geld kwijt.. Travelaar: als jij meer informatie hebt, wil jij dat dan delen? ik zal het zelfde doen..
Vervelend zeg dat je nu nog niks verder kunt. Het lijkt mij inderdaad dat Turkish Airlines vandaag of morgen wel een nieuwsbericht op de site zet. Maar tot die tijd zit je in onzekerheid. Balen!
2011: Zuidwesten
Als je een beetje gaat googelen op het vliegverbod lopen de berichtgevingen ook nogal uiteen.
Van; op zn vroegst 15 augustus of juist uiterlijk 15 augustus of; wanneer de blokkade wordt opgeheven is nog niet bekend. Maar er is uberhaupt niet heel veel informatie over te vinden op het wijde web en turkish airlines info is al helemaal miniem en inderdaad onbereikbaar.
Heel relaxed is het in ieder geval niet nee... hopelijk weten we snel meer, ik zal het laten weten hoor! Iedereen bedankt voor het meedenken
. Het is wel spannend maar komt vast goed op welkr manier dan ook 
Van; op zn vroegst 15 augustus of juist uiterlijk 15 augustus of; wanneer de blokkade wordt opgeheven is nog niet bekend. Maar er is uberhaupt niet heel veel informatie over te vinden op het wijde web en turkish airlines info is al helemaal miniem en inderdaad onbereikbaar.
Heel relaxed is het in ieder geval niet nee... hopelijk weten we snel meer, ik zal het laten weten hoor! Iedereen bedankt voor het meedenken

Wat vervelend voor jullie.
Ik hoop op een snelle oplossing.
Ik hoop op een snelle oplossing.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Op de website van Turkish Airlines:
To Our Valued Passengers,
With the resumption of our flights to and from the United States of America by July 19 2016, all Turkish Airlines flight schedule will be back to normal.
We extend our thanks to our passengers for their understanding and kindly ask them to follow our website for up to date information on their flights and booking.
Regards,
Turkish Airlines
Goed nieuws geloof ik??
To Our Valued Passengers,
With the resumption of our flights to and from the United States of America by July 19 2016, all Turkish Airlines flight schedule will be back to normal.
We extend our thanks to our passengers for their understanding and kindly ask them to follow our website for up to date information on their flights and booking.
Regards,
Turkish Airlines
Goed nieuws geloof ik??
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Lijkt er wel op: https://skift.com/2016/07/18/turkish-ai ... ghts-soon/
Dat scheelt een hoop gestress!

Anita
Zuid-West 2016
Zuid-West 2016
ja pfff het lijkt er idd op dat we gewoon kunnen vliegen... scheelt een hoop frustratie en irritatie.. we kunnen ons nu weer gaan richten op de VS!!
ik had Gate1 ook nog gevraagd hoe het zat met inchecken en doorlabelen: wij komen nl om een uur of zeven 's avonds aan in Istanbul en vertrekken dan pas de dag erna om 1 uur naar SFO. Ik neem aan dat we onze koffers 's avonds mee krijgen in Istanbul en dat we die de dag er na weer gewoon op de band moeten gooien. Maar moeten we voor de vlucht van Ist-SFO ook weer 24 uur van te voren opnieuw online inchecken en stoelen uitkiezen?
wij zouden dat dan namelijk pas 's avonds in ons hotel in Ist kunnen doen. Het is dan natuurlijk kansloos dat we nog vier mooie plekken bij elkaar kunnen vinden.. Gek genoeg wisten ze dat bij Gate 1 niet. Iemand van jullie een idee? dus: moet je bij overstap met lange tijd er tussen twee keer opnieuw online inchecken en stoelen uitkiezen?
ik had Gate1 ook nog gevraagd hoe het zat met inchecken en doorlabelen: wij komen nl om een uur of zeven 's avonds aan in Istanbul en vertrekken dan pas de dag erna om 1 uur naar SFO. Ik neem aan dat we onze koffers 's avonds mee krijgen in Istanbul en dat we die de dag er na weer gewoon op de band moeten gooien. Maar moeten we voor de vlucht van Ist-SFO ook weer 24 uur van te voren opnieuw online inchecken en stoelen uitkiezen?
wij zouden dat dan namelijk pas 's avonds in ons hotel in Ist kunnen doen. Het is dan natuurlijk kansloos dat we nog vier mooie plekken bij elkaar kunnen vinden.. Gek genoeg wisten ze dat bij Gate 1 niet. Iemand van jullie een idee? dus: moet je bij overstap met lange tijd er tussen twee keer opnieuw online inchecken en stoelen uitkiezen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Inderdaad goed nieuws, zie ook de link van Sunsina.Travelaar schreef:Goed nieuws geloof ik??