Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ziektekostenverzekering

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

GoGriz schreef:....Ik heb zelf het geluk om ziekteverzekering via mijn werk te hebben, maar mijn persoonlijke bijdrage is in 1 jaar gestegen van 75 naar 250 dollar!!
En dat is waarschijnlijk minder dan de jaarlijkse kosten van je internetaansluiting. Geen reden tot klagen dus.
En dan moet ik nog altijd betalen wanneer ik naar de dokter ga enz.
Ja, een co-payment van $5 of $10 per keer. Als je nu eens elke maand een keer naar de dokter zou gaan, zou dat je wel $120 per jaar kosten. De TV-kabel kost je al een stuk meer. Waar maak je je druk om?

--john
Laatst gewijzigd door JohnNJ op 24 jan 2007, 05:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

GoGriz schreef:Wie denkt dat het ziektezorg systeem in de US goed werkt is volgens mij ofwel heel hypocriet, ofwel blind en doof, ofwel gewoon oerdom.
Denk je, dat de ouders van de Egyptische Siamese tweelingdaar hetzelfde over denken? Of de mensen, die kanker hebben en geholpen worden in de beste kanker ziekenhuizen.

Weet je, ik denk, dat het ziektezorg systeem in de US goed is. Duur, ja, maar goed, zeker! Ik zal je vertellen waarom, want ik "loop" al 22 jaar in dit systeem.

In Nederland kon ik niet meer functioneren, ik had hoofdpijnen, misselijk, viel flauw. Ging naar "mijn" (een jerk, maar ik had geen andere keus, dat is het NL systeem voor je) huisarts, die me zei, dat het tussen mijn oren zat.

Hier in de VS echter werd ik doorgestuurd naar een neuroloog en die maakte een diagnose, die nu heel "actueel" is: fibromyositis, nu wel fibromyalgie genoemd.

Met de jaren (en ik heb niet altijd goede verzekeringen gehad, een $500 deductible, als je zoveel per maand verdient, bijvoorbeeld, maar dan waren de doktoren meer dan bereid mee te werken) heb ik zoveel goede wil en hulp gekregen, ik kan niets dan goeds over de medische zorg in de VS zeggen! Als je niet goed verzekerd bent, ik heb het aan den lijven ondervonden, is men zeer bereid te helpen.

Natuurlijk hoor je over de schrijnende gevallen, maar over het algemeen zijn Amerikanen, doktoren ook, ook mensen! Ik loop al 22 jaar met sterk verschillende verzekeringen in de medische zorg hier en die is goed! No bones about it. Het is niet zo, dat onverzekerden aan de kant van de weg liggen te creperen. Maar als iedereen, die het zich in feite wel zou kunnen veroorloven, maar zou denken, dat ze "toch wel geholpen zullen worden", zou er pandemonium uitbreken.

Dezelfde Nederlandse critici van de Amerikaanse gewoonte om meer te besteden, dan men heeft, bekritiseren de medische zorg. Dit land is erg gebaseerd op individuele keuzes. Disability insurance (wat mijn man heeft) is al een ding, dat in dit draadje is genoemd. Er zijn in de meeste gevallen echt wel keuzes te maken. In het enkele geval niet, maar dat geval vind je in Nederland ook, weet ik uit ervaring.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

JohnNJ schreef: Ik woon niet zo ver van het hoofdkantoor van J&J, en ik weet dat men daar nog steeds een grote R&D-afdeling heeft. De trend is sinds een vijftal jaren wel dat R&D uit onze staat (die altijd bekend stond als de farmacie-staat) verdwijnt, omdat de omstandigheden elders gunstiger zijn.
Qua productie wel, inderdaad.
JohnNJ schreef: Belgie lijkt me overigens een geschikt land voor dit soort onderzoek. Onderwijs en infrastructuur zijn er uitstekend, en buitenlandse inversteerders kunnen daar betrekkelijk gemakkelijk activiteiten ontplooien. De arbeidskosten liggen daar ook wat lager, en die zijn van groot belang bij de financiering van R&D.
Schijn bedriegt! Enerzijds is België qua ligging en infrastructuur misschien wel aantrekkelijk, (en naar R&D toe weet onze regering een extra inspanning te doen naar buitenlandse investeerders), maar de loonkost ligt hier heel wat hoger dan in onze Europese buurlanden. Kijk maar eens:
http://www.haygroup.be/site/loonkostontw.html

En ik ben er zeker van dat de loonkost in Amerika een stuk lager ligt dan hier. Voor elke 100 euro die je hier bruto aan je werknemer-bediende wilt geven (hij houdt dan, afhankelijk van zijn totale loon, tussen de 45 en de 60 netto over), kost jou dat als bedrijf 180 euro! Enkel en alleen aan loonkost! En dat is ook de reden waarom we hier de laatste jaren heel wat bedrijven zien vertrekken, weg naar goedkopere oorden.
Onze huidige regering had beloofd om 200.000 banen te creëren, over een paar maanden trekken we naar de verkiezingen, maar we zitten ver van dit resultaat (als je ook kijkt naar de banen die ondertussen verloren zijn gegaan); Recent zitten we nog met de sluiting van een groot deel van Volkswagen in Vorst.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

GoGriz schreef:Wie denkt dat het ziektezorg systeem in de US goed werkt is volgens mij ofwel heel hypocriet, ofwel blind en doof, ofwel gewoon oerdom. Kijk gewoon om je heen. Niemand gaat naar de dokter voor een kwaaltje... Alleen als ze echt niet anders kunnen gaan ze, en dan is het geregeld te laat. Ik ken een heleboel families die absoluut geen verzekering hebben voor hun kinderen. Als ze maar een arm breken ofzo dan kunnen ze hun inboedel al verkopen om daarvoor te betalen. En zo zijn er duizenden verhalen.
Ik zie ieder weekend mensen met een verkoudheidje of een hoestje op de ER zitten. Op mijn mailinglist klaag ik ook wel eens over pijn die ik heb, men vraagt dan verbaasd waarom ik niet naar ER ga voor een anti-pijn injectie. Belachelijk vind ik, ER ga je naar toe in een noodgeval, een ongeluk, niet met een huis tuin en keuken verkoudheidje.

Mensen kunnen zich al met een State pogramma laten verzekeren tegen een heel klein bedrag. Het probleem is dat die mensen waar jij het over hebt al diep in de schulden zitten en daar vaak de ziekenkosten verzekering aan opofferen om hun afbetalingen van hun credit cards te kunnen doen. Die mensen verdienen te veel om in aanmerking te komen voor zo'n State program.
Misschien als iedereen die een gezin wil stichten eens nadacht of ze dat financieel zich ook kunnen veroorloven? Je wilt je kinderen toch het beste kunnen bieden? Mensen beginnen hun volwassen leven al met 10 duizenden dollars schuld.
Ik heb zelf het geluk om ziekteverzekering via mijn werk te hebben, maar mijn persoonlijke bijdrage is in 1 jaar gestegen van 75 naar 250 dollar!! En dan moet ik nog altijd betalen wanneer ik naar de dokter ga enz. "System works" my ass :roll:
Het is heel vreemd maar ik betaal mijn autoverzekering en toch als ik met de auto wil rijden of er is iets mis mee moet ik betalen. En als er een boom op m'n huis valt of het dak stort in door noodweer is ook niet alles verzekerd terwijl we toch een aardig bedrag voor die home insurance betalen, hoe onredelijk is dat? Zo is het ook met je ziekenkostenverzekering.
In Frankrijk betaalde ik 300 Euro per maand aan het ziekenfonds, en toch moest ik nog ieder bezoekje aan de huisarts 20 Euro bijbetalen. Dat is in NL toch ook zo, daar heb je toch ook eigen bijdrage? Waarom denkt iedereen toch dat je recht hebt op gratis medische verzorging?

De medische branche is een dienstverlenende sector, net zo als de bank of de supermarkt. Ziekenhuizen en medische instellingen moeten winst maken, ze hebben ook aandeelhouders die ze happy moeten houden. Hun doel is geen nobel streven om de mensheid te redden, hun doel is geld verdienen met het beroep dat ze gekozen hebben.
--
Tink
dora
Amerikakenner

Re: ziektekostenverzekering

Bericht door dora »

Marby schreef: De dingen zijn zelden zo eenvoudig als ze lijken. Vergeet niet dat de gezonden die verzekerd zijn ook de kosten meebetalen van degenen die niet gezond zijn, en dat is vaak veel meer. En hoewel een gebroken been van een onverzekere mij, als meebetaler, veel geld kost, kost de derde quadruple bypass van de 250Kg wegende Adult Onset diabetes patient ($200-700/maand aan diabetes en hart medicijnen) of de tweede ronde IVF ($30k per keer) van de 45 jarige steriele patient mij veel meer.

Margaret
Interessante discussie maar hier wilde ik toch even op reageren.
Het is nog steeds zo dat er nauwelijks verzekeringen zijn die IVF vergoeden en als ze het al wel vergoeden zijn er leeftijdsgrenzen en andere randvoorwaarden (FSH/LH waardes bv.) voor vergoeding. De meeste mensen in de VS moeten zelf IVF vergoeden en een 45 jarige zeker.

Mijn ervaring tot nu toe is inderdaad dat het VS systeem gericht is kwaliteit (duur maar state of the art) en dat over het algemeen het NL systeem gericht is op minimalisatie van kosten (logisch want het is een veel socialer systeem maar dat betekent ook dat de kwaliteit niet optimaal is).

Dora
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Blijkbaar zijn er mensen die niet goed kunnen lezen. Ik heb gezegd dat ik het GELUK had om een degelijke verzekering te hebben. In totaal (samen met mijn bedrijf) betaal ik maandelijks meer dan 1000 dollar voor ziekteverzekering voor mij en mijn vrouw. En als ik dan naar de dokter ga dan kost me dat nog altijd 20 dollar (medicijnen niet inbegrepen). Op grotere ingrepen betaal ik nog meer. Ook zorgt mijn verzekering ervoor dat ze niet over een maximaal bedrag gaan, dus als ik (lord forbid) ooit een paar dure ingrepen zou moeten doen dan sta ik nog altijd in de kou. Al bij al mag ik inderdaad persoonlijk niet klagen. Spijtig genoeg ben ik geen egoistische republikein, maar denk ik ook aan mijn medemensen, en die hebben niet allemaal evenveel geluk als mij.

Ook ken ik in Belgie niet 1 dokter die een secretaresse heeft. Hier zie ik dat elke dokter minstens een secretaresse en een assistent heeft. Zo wordt het natuurlijk makkelijk om aan een dure rekening te komen.

Misschien wonen sommigen van jullie in een staat waar een degelijk systeem bestaat, maar de meeste staten hebben een heel slecht systeem. De mensen die ik ken die zonder verzekering zitten zijn niet in die situatie omdat ze ervoor gekozen hebben. Het minimumloon om staatsverzekering te krijgen ligt hier in MT belachelijk laag.. met een baantje van 10 dollar per uur zit je er al over, en als je dan 2 kinderen hebt dan ben je helemaal de pineut.

"Misschien als iedereen die een gezin wil stichten eens nadacht of ze dat financieel zich ook kunnen veroorloven?" Wow, dus kansarme mensen moeten dan maar zonder kinderen gaan... ?

"250 dollar per maand kost nog altijd minder dan je internet per jaar" Wat voor een vergelijking is dat? Slaagt totaal op niets! Vind jij het normaal dat je van 1 dag op een andere opeens 175 dollar minder per maand verdient? Dan ben je 1 van de happy few. Een collega heeft zijn ziekteverzekering moeten opgeven omdat hij het niet meer kon betalen. Hij heeft een dochtertje van 1 jaar dat nu onverzekerd is.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

GoGriz schreef:Blijkbaar zijn er mensen die niet goed kunnen lezen.
Wij lazen de volgende paragraaf:

"Ik heb zelf het geluk om ziekteverzekering via mijn werk te hebben, maar mijn persoonlijke bijdrage is in 1 jaar gestegen van 75 naar 250 dollar!! En dan moet ik nog altijd betalen wanneer ik naar de dokter ga enz. "System works" my ass"

Als je de uitdrukking "my ass" gebruikt, is dat nu niet bepaald een compliment.

Je uitleg heeft echter wel het een en ander verduidelijkt. Kon je vrouw niet via de werkgever worden meeverzekerd, of verlangt men meer dan $900 per maand voor het verzekeren van de echtgenote?

--john
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

John:
Ik denk dat hij bedoeld dat, samen met de bijdrage die de wekgever levert,hij op een bedrag van 1000 USD komt. Als dat niet zo is lijkt het me overdreven hoog.

GoGriz:
Blijkbaar ben je nog steeds niet ervan overtuigd dat een dokter gewoon een business heeft en geen liefdadigheids instelling. Waarom zou de man geen assistente of secretaresse mogen hebben, hij hoeft toch geen verantwoording afteleggen hoe hij zijn business runt.? Als je dat niet aanstaat ga je toch naar een ander?
Ik ben al jaren weg uit NL maar ik weet heel goed dat het 20 jaar geleden ook al zo was dat een dr. een assistente had. Dokters assistente is volgens mij een volledig erkend beroep. Ik kan me niet voorstellen dat dat in Belgie anders is.
"Misschien als iedereen die een gezin wil stichten eens nadacht of ze dat financieel zich ook kunnen veroorloven?" Wow, dus kansarme mensen moeten dan maar zonder kinderen gaan... ?
Om het keihard te stellen, ja! Wie moet er anders opdraaien voor die kinderen van die kansarme mensen die ze niet de basis verzorging kunnen geven? Dat is toch in de eerste plaats de verantwoording van de ouders?

Ik wil ook dolgraag een rode Ferrari maar weet dat ik me dat niet kan veroorloven. Moet ik hem dan toch maar kopen en de samenleving voor m'n afbetalingen laten opdraaien? Het is een rare keiharde vergelijking, maar we leven niet meer in de 16e eeuw, iedereen weet hoe je moet budgeteren en hoe je je gezin kunt plannen.
Ik zag pas op tv een uitzending van een gezin met 16!!! kinderen(vanwege hun geloof), die geheel self sufficient waren. Geen hulp van anderen hadden en uitkwamen met hun budget. Daar heb ik veel respect voor. Mensen die kinderen op de wereld zetten zonder zich erom te bekommeren of ze ze al dan niet een education, healthcare, gezonde voeding kleding ect kunnen bieden en verwachten dat de staat of de samenleving daar aan mee betaald die begrijp ik niet.
Natuurlijk er zijn gevallen van mensen die buiten hun schuld om door een rot tijd gaan, dat blijft altijd zo. Maar ik heb het idee dat de meerderheid daar niet echt over nadenkt voor ze een huwelijk aangaan en een gezin stichten.
"250 dollar per maand kost nog altijd minder dan je internet per jaar" Wat voor een vergelijking is dat? Slaagt totaal op niets! Vind jij het normaal dat je van 1 dag op een andere opeens 175 dollar minder per maand verdient? Dan ben je 1 van de happy few. Een collega heeft zijn ziekteverzekering moeten opgeven omdat hij het niet meer kon betalen. Hij heeft een dochtertje van 1 jaar dat nu onverzekerd is.
Ik denk (maar verbeter me als ik het verkeerd heb John) dat John bedoeld te zeggen dat men ook een cable aanluiting, of je internet kan opzeggen om toch die verzekering te kunnen blijven betalen. Het komt allemaal neer op de keuzes die je maakt in je leven.
--
Tink
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik zie ieder weekend mensen met een verkoudheidje of een hoestje op de ER zitten.
Toch kun je niet oordelen of ze er met goede reden zitten of niet. Mijn babysit is een keer met haar toen 9 jarige dochter naar de ER geweest omdat ze braakte en koorts had. Zelf zou ik dat nog even uitgesteld hebben, maar goed dat zij dat niet gedaan heeft: het kind bleek meningiococcemia te hebben en heeft 6 weken kritiek gelegen. Ik bedoel maar, dat hoestje dat je ziet vertelt niet meteen het hele verhaal. Ik kan me niet voorstellen dat mensen voor hun plezier uren in een wachtkamer van de ER gaan zitten.
Als je een eigen arts hebt die net het weekend dat je ziek wordt vrij heeft, krijg je dienstdoende aan de telefoon (sommige artsenkantoren zijn open op zaterdag voor spoedgevallen, de rest gebeurd via telefoon). Die hoort je verhaal aan, en als hij denkt dat het nodig is stuurt hij je naar de ER.
Er zijn ook "urgent care centers", dat zijn betere plekken om heen te gaan als je wel naar een arts wil, maar het geen spoedgeval is.
De medische branche is een dienstverlenende sector, net zo als de bank of de supermarkt. Ziekenhuizen en medische instellingen moeten winst maken, ze hebben ook aandeelhouders die ze happy moeten houden. Hun doel is geen nobel streven om de mensheid te redden, hun doel is geld verdienen met het beroep dat ze gekozen hebben.
Ik ben het er mee eens dat veel mensen gratis zorg verwachten, terwijl het in ieder ander bedrijf normaal is dat je betaald.
Klopt dat ziekenhuizen winst moeten maken, maar niet iedere instelling heeft aandeelhouders. Alleen de "for profits". De rest moet winst maken om te kunnen investeren in nieuwe services, apparatuur, loonsverhogingen etc. Het geld gaat terug in de instelling en komt de hele omgeving ten goede, omdat er meer services geleverd worden. Bijvoorbeeld ons ziekenhuis, een not for profit dus, doet een sinds een paar jaar hartcatheterisaties. Mensen die voorheen 60 mijl hiervoor moesten reizen kunnen hier nu terecht. Scheelt ook weer flink in het aantal ambulace en helicopterritten voor patienten die naar andere ziekenhuizen moesten.
Een klein ziekenhuis moet services blijven uitbreiden om in business te blijven.

In for profits staat het winstbejag voorop en de dienstverlening schiet er bij in. (minder verpleegkundigen aan het bed, slechtere zorg.
Ook ken ik in Belgie niet 1 dokter die een secretaresse heeft. Hier zie ik dat elke dokter minstens een secretaresse en een assistent heeft. Zo wordt het natuurlijk makkelijk om aan een dure rekening te komen.
Ik heb al meerdere artsen horen klagen dat ze tegenwoordig te weinig toe komen aan dat waar ze voor geleerd hebben, en dat ze er een kantoor bij moeten managen. Die secretasses zitten er niet voor niks. Jouw verzekeringsclaims moeten ook ingediend worden, en je verzekering bellen om pre-approval te krijgen voor een operatie bijvoorbeeld. Het papierwerk is ongelooflijk.
Om het keihard te stellen, ja! Wie moet er anders opdraaien voor die kinderen van die kansarme mensen die ze niet de basis verzorging kunnen geven? Dat is toch in de eerste plaats de verantwoording van de ouders?
Je financiele situatie kan veranderen van goed naar slecht in die lange tijd dat kinderen kind zijn.
Mensen beginnen hun volwassen leven al met 10 duizenden dollars schuld.
Vaak dankzij studies. Wat dan? Niet studeren? Toch ook geen optie.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Tink schreef: Waarom denkt iedereen toch dat je recht hebt op gratis medische verzorging?
12 000+ dollar per jaar noem ik niet gratis hoor :wink:
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

ANY schreef:Vaak dankzij studies. Wat dan? Niet studeren? Toch ook geen optie.
Stel dat ik vandaag de dag hier in Amerika zou wonen als Amerikaans staatsburger en ik studeer met een lening. Ik studeer af, probeer een leuke baan te krijgen, heb een leuke relatie, dan kies ik ervoor om eerst m'n schulden aftebetalen voordat ik nog meer schulden aan een credit card toevoeg voor een bruiloft, een huis inrichten etc. Misschien denk ik te rationeel in dit geval. Ook ik heb vroeger financiele tegenslagen gehad, maar we hebben studiebeurzen afbetaald, en zijn door keihard werken en elke cent om te keren en te investeren gekomen waar we nu zijn.

De gemiddelde US afgestudeerde heeft een schuld van $45,000 een Medical of Law school afgestudeerde zelfs $92,000.

Een studie schuld vind ik een minder probleem dan een persoonlijke(consumer) schuld, mede door de lagere interest is een studie lening makkelijker af te betalen. Een studie lening is een investering in je toekomst.

Het zijn de credit card schulden die daarnaast nog zijn opgebouwd met een meestal zeer hoge interest die mensen de das om doen.

Ik, maar dat is mijn persoonlijke mening, zou niet meteen een gezin stichten op zo'n wankele financiele basis, maar wachten tot ik een meer stabiele financiele zekerheid zou hebben.
--
Tink
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

GoGriz schreef:
Tink schreef: Waarom denkt iedereen toch dat je recht hebt op gratis medische verzorging?
12 000+ dollar per jaar noem ik niet gratis hoor :wink:
Bedoel je te zeggen dat die $1000 per maand uit je eigen portemonee komen of is daar een gedeelte bij wat je werkgever betaald?
--
Tink
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Tink schreef: Ik, maar dat is mijn persoonlijke mening, zou niet meteen een gezin stichten op zo'n wankele financiele basis, maar wachten tot ik een meer stabiele financiele zekerheid zou hebben.
:roll:
:: If the dream is big enough the facts don't matter ::
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dan zijn die dokters in belgie maar zootje dommeriken.
Wat kost een dokter per uur? $150.00?
Wat kost een secretaresse per uur? $10.00
Je bent toch knetter als je werk gaat doen dat iemand voor 10 dollar ook kan doen?
Ik zou als dokter zelf lekker meer patienten gaan zien en 150 in het uur verdienen
Dit is geld besparen dus(voor de dokter)

Hoe run ik een business 101

Oei, oei ik voel er weer een opkomen.
Ken je die mop van die belgische dokter die....? :wink:

@ tink:

Reden dat veel mensen met een snotneus bij de ER zitten is dat het mensen op medicaid zijn.(het zou verboden moeten worden)
Ze hebben geen huisdokter en de regering betaalt, want ze zijn zo zielig :cry:
Eruit schoppen dat soort lui(als ze met snotneuzen etc binnenkomen)

Heb je een gewone verzekering, dan haal je dit niet in je hoofd want het kost je een $100 eigen pay versus $20 de volgende dag bij de huisarts
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Er zijn mensen die altijd pech hebben maar dat is een klein percentage

Zo ken ik een dakbedekker die nu in Louisiana daken bedekt met de hulp van..... mexicanen.
Hij heeft het geprobeert met de locale bevolking, maar werken willen ze niet, handje ophouden wel. En maar klagen.

Wat ik bedoel en ik denk Tink ook dat er een heleboel mensen die niet nadenken en onverantwoord als konijnen jong aanmaken.
Amerika is het land van de onbegrensde mogelijkheden en ik ben hier ook van overtuigd.

Ik ben naar amerika gekomen met vrijwel niks. $2000 en een goed verstand. Nooit in onverantwoorde schulden gestoken
(geen grootbeeld tv bIJV), 10 jaar oude auto cash betaald etc
Mijn eerste baan betaalde $6.40 per uur. Mijn HBO opleiding was geen snars waard. Ik heb het dus op eigen kracht moeten doen. Ik heb mij nooit in de schuld gestoken, behalve voor real estate. (verschil tussen bad debt en good debt)
Ik leef niet boven mijn stand en had ook met lagere salarissen health insurance. Het eerste jaar met hulp van ouders, daarna zelf.
Ben toen getrouwd en heb drie jaar gewacht met kinderen zodat wij een goed klimaat voor onze kinderen konden garanderen.

Nu doen wij het uitstekend en dat komt omdat wij toendertijd belangrijke beslissingen hebben genomen.

Aan de drugs gaan, school niet afmaken, slechte vrienden maken, op je 16de een kind krijgen, een sportauto kopen als je 16 bent etc. Het zijn allemaal keuzes die je zelf maakt in je jonge leven.

Uitzonderingen nagelaten, bijna iedereen kan normaal leven, kinderen veroorloven etc als je maar wilt.
Ik zie door mijn beroep alle rangen, standen en klassen en als ik zie hoe sommige mensen leven dan val ik soms van de ene verbazing in de andere.

Wat ik met dit wil zeggen is dat kansarme mensen best kinderen mogen hebben, alleen niet als ze kansarm zijn. dat is toch ook niet eerlijk tegenover je kind?
Werk jezelf eerst uit de nesten, werk aan een basis en neem dan pas kinderen.

Ik heb geen medelijden met gezinnen met tig kinderen die aan de kassa staan met foodstamps, zwanger van kind zoveel.
Het is alleen de kinderen waar ik medelijden meeheb.
Die doen dan pa en de vijf stiefvaders na en cirkeltje is weer rond, tenzij ze wat anders willen en daarvoor gaan
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ned in MO schreef: Wat kost een secretaresse per uur? $10.00
't Is niet omdat jij je secretaresse (maar) 10 dollar/uur wilt betalen, dat dat ook jouw effectieve kost is. Over Amerika kan ik mij niet uitspreken, maar als jij in België je secretaresse 10 euro per uur bruto wilt betalen (waar zij dan zo'n 6 euro van over houdt), dan kost jou dat als werkgever wel 18 euro... (wat nog steeds minder is dan het uurloon dat jij als dokter hebt).
Persoonlijk ken ik hier 4 huisartsen met een goede praktijk, niet een heeft een secretaresse. Je komt dat echter wel tegen in artsenassociaties, waar 3 of 4 artsen in 1 praktijk zitten. Dan delen zij de kosten.
Jij kan wel meer patiënten WILLEN zien, maar daarom zijn die er nog niet.
In België hebben we zo'n 450 artsen per 100.000 inwoners,
in Nederland zijn er dat 349.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als ik geen nieuwe patienten zou kunnen krijgen, wat mij stug lijkt ,zou ik lekker 5 halve dagen gaan werken of zo, en een studie voor specialist gaan doen. I zou het verdommen het zelf te doen. Eerst 8 jaar een studie volgen en dan voor secretaresse spelen? Dan ben je niet slim bezig.Punt.

PS Het boeit mij niet wat een secretaresse verdient. Het is alleen vele vele vele malen minder dan de dokter.

Daarbij zou het niet onverstandig zijn die artsen die jij kent eens naar Amerika zou sturen om daar eens mee te lopen.
Dan word je van arts ondernemer die A. meer tijd heeft om z'n vak uit te oefenen als arts en B veel meer geld verdient.

In de praktijk van de kinderarts voor mijn kinderen worden meer dan 100 kinderen per dag gezien.
Alleen de speciale gevallen worden door hem gezien.
Een wellness check of oor ontsteking niet. Dat gebeurt wel door gekwalificeerde mensen, maar niet door een PHD.
Hetzelfde geldt voor de hartslag en de bloeddruk. Dat soort zustertjes betaal je 10 dollar per uur. Snap je
In zijn praktijk werken dus meer dan 10 mensen, die voor een groot deel het werk van een dokter uit handen kunnen nemen.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

kastelke schreef: Persoonlijk ken ik hier 4 huisartsen met een goede praktijk, niet een heeft een secretaresse. Je komt dat echter wel tegen in artsenassociaties, waar 3 of 4 artsen in 1 praktijk zitten. Dan delen zij de kosten.
Jij kan wel meer patiënten WILLEN zien, maar daarom zijn die er nog niet.
In België hebben we zo'n 450 artsen per 100.000 inwoners,
in Nederland zijn er dat 349.
Komt mij ook wel wat vreemd over dat het in Belgie gewoon is om geen secretaresse/assistent te hebben voor een arts. Dus als je belt voor een afspraak krijg je de dr. zelf aan de lijn?

Als het zo is is het meer zoiets als een eenmansbedrijf dan.

Dora
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

IK zou zo'n dokter ook niet vertrouwen.Als ie alles zelf moest doen zag ie maar een paar patienten per dag.
Eeen dokter die er 50 ziet krijgt daardoor toch veel meer kennis en ervaring?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

ned in MO schreef: In de praktijk van de kinderarts voor mijn kinderen worden meer dan 100 kinderen per dag gezien.
Alleen de speciale gevallen worden door hem gezien.
Een wellness check of oor ontsteking niet. Dat gebeurt wel door gekwalificeerde mensen, maar niet door een PHD.
Hetzelfde geldt voor de hartslag en de bloeddruk. Dat soort zustertjes betaal je 10 dollar per uur. Snap je
In zijn praktijk werken dus meer dan 10 mensen, die voor een groot deel het werk van een dokter uit handen kunnen nemen.
Laat die "zustertjes" jou niet horen! Bij ons in de kinderartsenpraktijk zijn het nurse practioners , die ook patienten zien (en die soms beter zijn in het herkennen van dingen, dan een arts, hebben wij gemerkt). Een nurse practitioner heeft minstens een master's degree. En die verdienen beslist meer dan $10 per uur!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer