Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis lisawestcoast: plannen 2de roadtrip westkust.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lisawestcoast
Amerika-ontdekker

Reis lisawestcoast: plannen 2de roadtrip westkust.

Bericht door lisawestcoast »

Dag allemaal!
In 2015 gingen we voor het eerst naar de westkust. Een pracgtige reis mede dankzij de tips en hulp op dit forum.
We hebben de smaak te pakken en keren volgend jaar in oktober terug. Dan wel met een baby van (tegen dan) 1,5 jaar oud...

We hebben vorige keer deze tour gedaan: LA - morro bay - monterey - SF - yos - death valley - grand canyon - las vegas

Deze keer willen we SF, LA (de stranden) en yos opnieuw doen en 1 of 2 nieuwe dingen. Maar wat? Bryce en Zion lijkt me te veel om als je toch LV en GC niet doet.. Napa lijkt me niet echt babyproof.. Misschien San Diego? Of zie ik een prachtig park over het hoofd? We willen wel lang wandelingen in de zon vermijden dus liefst geen woestijngebied...

Helpen jullie me weer op weg?
Alvast bedankt!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis lisawestcoast: plannen 2de roadtrip westkust.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is altijd lastig te adviseren als het een tweede reis is en je sommige dingen nog eens wilt doen. Probeer voor dat deel eens uit te schrijven per dag hoe je route er uit zou zien. Hoeveel tijd wil je daarvoor uittrekken? En hoeveel tijd heb je dan nog over? Waarom zou Napa niet baby proof zijn? Wat versta je dan onder baby proof? Welke dingen lijken je niet geschikt? Woestijn in oktober zal wel meevallen, zeker op doorreis zou ik me daar niet door laten weerhouden.
Als je aangeeft waar jullie van houden is het wat makkelijker om mee te denken. Wil je echt hetzelfde deel weer doen dan is Sequoia natuurlijk een logische keuze als nieuw park.
Ik zou zelf in die periode een rondje met Zion, Bryce, Capitol Reef en Moab erg mooi vinden.

Marianne
lisawestcoast
Amerika-ontdekker

Bericht door lisawestcoast »

Dag Marianne,

We houden vooral van gezellige steden zoals San Fran, santa monica, venice beach in LA, niet zo van de drukke en supertoeristische gedeeltes zoals bv the strip in LV of the walk of fame. Natuur en wandelen interesseert ons ook maar eerder bosrijke omgeving. Grand canyon viel voor ons bijvoorveeld erg tegen.

Heb ondertussen wat gezocht en san diego intereseert ons wel. Mijn eerste idee is dit:

D1 aankomst SD
D2 SD (zoo, seaworld, old town)
D3 SD - ?
D4 ? - LA (santa monica en venice)
D5 LA - ? (Andere overnachting dan morro bay)
D6 ? - ? (Andere overnaching dan monterey)
D7 ? - SF
D8 SF
D9 SF - ? (Overnachting tussen SF en yos)
D10 ? - yos
D11 yos
D12 yos - ? (Tioga pass)
D13
D14
D15 ? - brussel

Nog heel veel niet bepaald dus. Misschien een extra dag san diego?
Waar stoppen tussen de grote steden? We stoppen graag op een plaats waar je savonds nog een gezellige wandeling kan doen.
Wat na yos?
...
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik veronderstel dat de activiteiten die je bvb op D2 zet gespreid worden over de dagen ?

Met de plannen heb je in ieder geval al meer tijd nodig in SD. Dus dag 3 daar blijven en op dag 4 vanuit SD naar LA reizen, op een uur of twee ben je als het goed gaat aangekomen.

Als je de kustroute terug wil doen zijn er niet zo veel andere opties voor overnachtingen die goed uitkomen. Op dag 5 zou je voor Pismo beach kunnen kiezen, verder zou ik niet direct gaan. Op dag 6 is misschien Carmel een optie, of iets verder door naar Santa Cruz.

Waarom een overnachting tussen SF en Yosemite ? Veel is hier tussenin niet te vinden en dit is best in één rit te doen.

Sequoia heb je niet gedaan, een optie zou kunnen zijn om vanaf SF naar Lake Tahoe te rijden, van daaruit via de Tioga Pass naar Yosemite en dan na Yosemite Sequoia aan te doen om zo af te zakken richting LA. Je zou dan kunnen kiezen voor een terugvlucht vanuit LA.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Even wat suggesties:

D1 aankomst SD
D2 SD (zoo, seaworld, old town)
D3 SD
D4 SD - LA (santa monica en venice)
D5 LA - Santa Barbara
D6 SB- Big sur (bijvoorbeeld Ripplewood Resort)
D7 Big Sur - SF
D8 SF
D9 SF - Yosemite
D10 Yosemite
D11 Yosemite - Mammoth Lakes
D12 ML - Lone Pine
D13 Lone Pine - Las Vegas
D14 Las Vegas
D15 LV - brussel

Als je geen tijd uit wilt trekken voor Las Vegas heb je nog een dag om ergens anders te gebruiken. Een tussenstop tussen SF en Yosemite is niet nodig maar je zou een middag/avond Sacramento kunnen doen, of je rijdt naar Arnold voor een bezoek aan Calaveras Big Trees SP (zie daarvoor ons 2013-verslag). Je kunt dan in Sonora of Groveland overnachten.
Met Big Sur en Calaveras heb je natuur en bos. Tussne ML en Lone Pine kun je naar het Bristlecone Pines Forest; zie ook daarvoor ons 2013-verslag. Bij Lone Pine heb je de Alabama Hills - zie daarvoor ons 2015-verslag. (Via de index-pagina op onze reisverslagensite kun je ook direct naar de betreffende verslagen gaan.)

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer