Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Noro virus indammen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Noro virus indammen

Bericht door Family5 »

Tot nu toe verliepen onze vakanties in Amerika vlekkeloos, maar nu zit het even tegen. Eerst werd onze jongste dochter getroffen door een zonnesteek, nu hang ik over, of zit ik op het toilet door toedoen van het Noro-virus.

Volgens de arts van onze verzekering in NL die ik geraadpleegd heb, valt er weinig aan te doen, behalve dan zelf uitzieken, en voldoende drinken wat nog knap lastig is met die misselijkheid.

Verder is deze buikgriep erg besmettelijk, dus ik slaap apart en morgen gaat de rest van de familie gelukkig de deur uit voor een bezoek aan Universal Orlando.

Ik vraag me alleen af hoe ik dat virus kan indammen als we overmorgen weer moeten reizen en in dezelfde auto zitten :? Wat is jullie ervaring en/of wat raden jullie aan?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Noro virus indammen

Bericht door Marenko »

Geen tips, maar gaat lekker op jullie vakantie :wink: Als je het maar niet mee terug naar Nederland neemt :wink:
Beterschap!
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Nou bedankt, je geeft me toch wel een dikke knuffel als ik terug ben? :lol: Ik wil er echt alles aan doen dat virus hier te laten, maar dat is juist mijn vraag: hoe doe ik dat?

Manlief is nog druk op zoek naar ORS zakjes en heeft inmiddels alle soorten wipes en gels gekocht die anti bacterieel werken, maar wat doe je in hemelsnaam tegen de verspreiding van een virus?! Zou hier zo'n Japans mondkapje te koop zijn? :blink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vervelend!
Ik neem aan dat je dit al gelezen hebt: http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... _Norovirus

Besmetting lijkt me lastig te voorkomen. Goed handen wassen is de belangrijkste boodschap.

Marianne
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Wat vervelend om ziek te zijn op vakantie! Cola schijnt te helpen tegen buikkramp. Hopelijk snel over en valt het mee voor je familie.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Beterschap!
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Uitzieken en goede hygiene, meer kun je helaas niet doen. Is meestal snel over. Beterschap!
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

WebMD heeft het antwoord: http://www.webmd.com/children/norovirus ... ent?page=2

Als dit echt net als voedsel vergiftiging is dit is was ik doe (na 5 keer het hier te hebben gehad)
1. Veel Gatorade drinken. Hier zitten electrolytes in die weer goed voor je lichaam schijnen te zijn.
2. Uitzweten. Heel vervelend als dit tijdens vakantie gebeurt, Helaas heb ik het zelf ervaren tijdens onze vakantie naar New Orleans. 5 dagen van bed naar WC of van Wc naar wc terwijl we aan de wandel waren.
3. en volop aan de anti bacteriele middelen...... Helaas is er niet anders veel aan te doen.

Overigens Miro zei Cola, Sprite zou ik eerder doen. Meestal als ik weer eens de sch@#%@#% heb omdat ik iets verkeerd heb gegeten. Niets voelt beter als Sprite of Sierra Mist.
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Bedankt allemaal voor de beterschapswensen en het delen van jullie eigen verhalen, voel me meteen stukken beter :D
Martin & Marianne schreef:Vervelend!
Ik neem aan dat je dit al gelezen hebt: http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... _Norovirus
Marianne
Ja dank je Marianne, toevallig had ik dat vanochtend gelezen en heb ik mijn man een boodschappen lijstje meegegeven. Ik zit in vrijwillige quarantaine in onze ouderslaapkamer met eigen badkamer, die ik zelf heb ontsmet. Ik loop nu na ieder bezoek met een anti-bacteriële, alles reiniger spray in de hand om alles na te spoelen wat ik aanraak. Word er paranoia van haha.

@Big-Mo balen dat jij dat onderweg had, moet er even niet aan denken...die drank Gatorade is me ook al aangeraden door een zwerver bij de Win Dixy's die bij ons kwam staan toen mijn dochter een week geleden voor de deur flauwviel door een zonnesteek en dehydratie.

Je zou bijna denken dat we allemaal watjes zijn, maar dat is echt niet zo. Zij is alweer helemaal opgeknapt en ook de rest van het gezin is in goede conditie.

Wat ik wel bijzonder vind: zojuist is de villa beheerder langs gekomen, omdat ik in de slaapkamer last had van het lawaai dat een motor bij ons zwembad maakt. Dat ding draait sinds de komst van een man in onze tuin gisteren op volle toeren. En wat bleek? De motor drijft een zuiveringspomp aan en hoort dagelijks alleen in de ochtend zichzelf aan en uit te schakelen... "Or you'll get infections". Die motor heeft dus de hele week uitgestaan en wat ik nu vermoed is dat ik als dagelijkse ochtend zwemmer de Sjaak ben. Misschien is het toch geen Noro virus maar gewoon een ordinaire maagwand infectie?! Ik hoop het...

Het gaat nu trouwens beter dankzij de Kinder ORS met citroensmaak die ze hier verkopen :thumbup:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ginger ale (ginger kalmeert de maag), BRAT diet (bananas rice applesauce toast); goed dat je alles ontsmet.
Vreselijk als je zo geveld bent! Beterschap!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mirjamhvh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Mirjamhvh »

Laat iemand even Pepto Bismal halen bij de Walmart CVS of een dergelijke winkel.
Dat werkt echt heel erg goed.
vanhofwegen.wordpress.com
vanhofwegen1.wordpress.com
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Ginger Ale, BRAT, en Pepto Bismal: check!! Staat op de boodschappenlijst. Word nog een hele expert zo, bedankt :)
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Beterschap. Ik drink op vakantie wel eens preventief normale cola (ik drink normaal light) maar als het van het zwembad komt helpt dat natuurlijk niet.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Preventief cola drinken? Doe ik hier regelmatig, met chips erbij mmmm. Waarschijnlijk is het toch niet genoeg geweest tegen zo'n infectie.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Big_Mo schreef:3. en volop aan de anti bacteriele middelen...... Helaas is er niet anders veel aan te doen.
Anti-bacterieel helpt toch niet tegen een virus :blink:
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Dat vraag ik me ook telkens af, maar als je dan toch je handen moet wassen is het waarschijnlijk beter om ook bacteriële infecties, die voor extra complicaties kunnen zorgen, uit te sluiten.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Chlorox anit-septic wipes doen het werk, dat werkt ook op virussen.
Die peptobismol moesten mijn kinderen altijd van braken. Ik zelf heb het nooit gebruikt, bleh.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

goldenhills schreef:
Big_Mo schreef:3. en volop aan de anti bacteriele middelen...... Helaas is er niet anders veel aan te doen.
Anti-bacterieel helpt toch niet tegen een virus :blink:
Klopt maar ik deed het meer uit voorzorg om geen andere gekke dingen er boven op te krijgen. Ik heb het heel erg gehad hier in de VS (nergens anders en dan ben ik geen "gewone" eter) dat ik echt vier dagen in bed heb gelegen en tussen de badkamer en bed heb en weer pendelde. Terwijl je weerstand op dat moment zo slecht is doe ik liever iets preventief.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Het is inmiddels 2 dagen verder.
Het is heel goed dat je antibacteriële middelen gebruikt, maar dit helpt niet tegen een virus. En zeker niet tegen Norovirus. Als je echtgenoot en je kinderen nu nog geen verschijnselen hebben dan heb jij ook geen Norovirus. Dit is namelijk heeeeel besmettelijk en dan had het hele gezin dit al moeten hebben.
Als je water binnen gekregen hebt van een niet goed schoongemaakt zwembad, dan kan dit best wel eens maag/darmproblemen opleveren. Ik zou zeggen gewoon doorgaan met de antibacteriële middelen en vooral vocht (en electrolyten) aanvullen dat je verliest.

sterkte!
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Bedankt Vince, met mij gaat het stukken beter nu. Zo goed, dat ik ben meegegaan naar ons uitgestelde bezoek naar Universal, ik wilde de Harry Potter attracties graag zien.

De drank met electrolytes heeft goed geholpen. Over de oorzaak twijfel ik nog steeds. Drie gezinsleden hebben nu ook symptomen (misselijkheid, maagdarmproblemen) maar milder dan ik: geen idee of het nu het zwemwater is of een virus.

Vandaag is een reisdag naar onze volgende bestemming, daar blijven we twee dagen. Als het nodig is, kunnen we het programma daar skippen om aan te sterken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer