Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De zoveelste K1!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Bij mij zit het weekend er natuurlijk tussen; -2 dagen. Dus we zitten nu ongeveer op de 3e dag. Ik neem dus aan dat Administrative Processing betekent dat ze het pakketje klaar maken voor verzending, misschien zelf wat minder googlen wat het betekent (de VJ horror verhalen van maanden vast zitten in AP tot wekend in AP :? :lol: )
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Stress weg! (niet helemaal want het verhuizen begint volgende week..) :lol: Issued! Visum komt m'n kant op. :clap:

As usual, ik stress echt teveel maar goed, misschien ook wel een beetje logisch met dit proces.

Over & done!
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

^ haha, ik keek echt nooit op de site hoe ver het was etc. Ik had mijn ticket pas geboekt toen ik mijn paspoort met visum in handen had. Ik ben sowieso geen stress kip. Ik mag volgend jaar weer aan de gang met mijn Green Card te vernieuwen naar 10 jaar. :mrgreen:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Oei! ROC, toch? Dat schijnt ook nog een hele klus te zijn met nieuwe bewijzen.. :blink:

Over & done!
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

^ Ik ken de afkorting niet maar het heet ''Removing Conditions'' omdat ik dan via een huwelijk een Conditional Permanent Residence heb. Maar is niets moeilijks aan gewoon weer een heleboel papieren invullen en sturen :lol: Komt goed.
Karin45
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Karin45 »

Haha komt allemaal goed SundaySue als de post zijn werk ook goed doet heb je je visa waarschijnlijk vandaag of morgen al binnen.

Zo ik heb ook weer even een vraagje, sinds gisteren zijn mijn papieren bij het NVC in transit dus naar het consulaat doorgestuurd. Ik zie bij alle tijdlijnen op VJ een datum van ontvangst bij het consulaat staan. Hoe hebben jullie de datum van ontvangst doorgekregen ? Stond dit op package 3 vermeld of kan je dat volgen via de CEAC site ?
Ik zit namelijk een beetje met de planning van de verkoopdatum van mijn huis, kan het toch niet helemaal plannen maar diegene die mijn huis heeft gekocht wil ook iets meer weten. En ja ik weet is niet verstandig voor je je visa binnenhebt om mijn huis te verkopen en dus een risico is , maar ja ik kan ook moeilijk is beginnen met verkopen als ik mijn visa binnenheb want dan loop ik ook het risico dat ik dat niet meer red binnen die 6 maanden, bovendien mijn idee is dat mensen eerder een huis kopen in de zomerperiode. Vandaar dat ik graag wil weten hoe jullie die datum te weten zijn gekomen dan kan ik ongeveer een tijdsbestek gaan doorgeven aan de makelaar zodat de verkoopakte kan worden opgesteld. Ik kan wel eerder mijn huis uitgaan maar lijkt mij ook niet verstandig met de uitschrijving bij de gemeente en dan nog mijn adres moeten gaan wijzigen waar het consulaat straks mijn paspoort heen moet sturen ?
Iemand enig idee hierover wat het beste is. Diegene die mijn huis gekocht heeft wil het liefst per 22 September dit al overnemen omdat zij in een scheiding zit maar denk dat het voor mij te kort is om nog alle spullen hier te ontvangen. Ik kan eventueel bij een vriendin zolang verblijven das geen probleem maar ben ook bang dat het problemen oplevert nu nog even mijn adres ergens tussen de afspraak bij het consulaat of visa versturen te gaan regelen ?
Iemand ervaring hiermee?
asli1993
Amerika-ontdekker

Bericht door asli1993 »

hahaha sundaysue ik herken het ik had ook gewoon geboekt met 2 weken ertussen
heb je hem trouwens nu al??

@ Karin

ik heb zelf mijn huurhuis van tevoren opgegeven en ben toen voor 6 maanden bij mn ouders gaan wonen dankzij die stap heb ik nog is een extra buffer mee kunnen nemen

ik geloof dat tot en met een maand kan duren van het NVC naar amsterdam en amsterdam die jou dan weer instructies moet sturen.. was in mijn geval een maand..

misschien dat je met de nieuwe bewoonster kunt afspreken dat als er post komt op jou naam dat ze het bewaard en je een smsje of belletje geeft dat je het ophaald ?
ligt aan de band en vertrouwen die je in haar hebt natuurlijk,..
zelf zou ik de datum van overname voor september afspreken
voor je interview kan je een nieuw koerier adress opgeven als je dan approved bent komt je passpoort visa en je pakket binnen op je nieuwe adres
permanent resident: 10/25/2016
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Asli alweer bedankt voor je antwoord, kom zo een hoop verder.

De verkoopdatum in het koopcontract is op 1 oktober neergezet. Ik kan er in overleg nog vanaf wijken. Vanaf nu gerekend heb ik dan nog 10 weken en een paar dagen. Kan ik dan tijdens het interview dan eventueel nog een ander adres doorgeven waarheen hun mijn paspoort sturen?

Het zal er denk ik echt maar een paar dagen verschil denk ik van zijn. Ik zit namelijk ook met mijn uitschrijving bij de gemeente, als ik bij mijn moeder of vriendin de laatste dagen ga verblijven moet ik mij wel uitschrijven bij de gemeente vanaf 1 oktober, omdat beide opties buiten mijn woonplaats zijn. Ik zie het niet zitten om voor een paar dagen mij nog ergens anders te moeten inschrijven. Weet ook niet wat Amerika verlangt van die uitschrijving in de gemeente etc. maar weet wel dat ik mij binnen 5 (werk)dagen moet uitschrijven en dat zal dan zijn op de verkoopdatum van mijn huis.
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

oja en de nieuwe bewoonster ken ik niet en ga ik dus maar niet op vertrouwen haha .. en wat ik begrijp komt je paspoort aangetekend terug en mag zij dan ook niet voor tekenen lijkt mij.
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Visum is gisteren aangekomen! Ik stressde hem weer eens om niets :lol: :? Nog zevend daagjes!

Over de tijdlijn van je spullen in orde krijgen bij het consulaat tot aan pakket 3 -> pakket 4 en je interview kan inderdaad nog een ruime maand over heen gaan. Ik kan je even mijn tijdlijn laten zien! Ongeveer 1,5 maand.

NVC Left : 2016-05-09
Consulate Received : 2016-05-17
Packet 3 Received : 2016-05-26
Packet 3 Sent : 2016-05-26
Packet 4 Received : 2016-06-09
Interview Date : 2016-07-15

Je paspoort komt inderdaad getekend terug maar ik dacht dat ze zelfs om een ID bewijs zou vragen (Geluk dat ik de pakketjes bezorger ken, denk ik. Ik bestel wel eens meer, hehe) dus ik hoefde alleen te tekenen. Dat gaf mij wel het gevoel 'zolang er maar iemand tekent overigens. Je krijgt bij pakket 4 inloggegevens/link naar een website genaamd usvisa-info.com. (https://ais.usvisa-info.com/) Daar betaal je je visa fee en kan je erna een adres van aflevering opgeven. Dus als jij liever wilt dat hij b.v. bij je ouders geleverd wordt, kan je hun adres invullen.

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ik heb het nog even goed zitten nalezen wat je vroeg over wanneer je weet dat het consulaat je documenten heeft ontvangen; Meestal met een week is het binnen. Ik heb dus om de dag even op CEAC gekeken of de datum geupdate was. Hij blijft heel lang natuurlijk op de datum van 'in transit' staan en ik zag toevallig dat ie op 17 mei was geupdate, dus aangekomen was. Overigens staat vaak ook op de brief van pakket 3 de datum van ontvangst. In mijn geval dus ook 17-05-2016, bovenaan.

Over & done!
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Weer bedankt Sunday Sue ......lekker hoor aftellen voor jou.

Wat ik me ook afvraag is als je een tussenstop hebt in Amerika wordt daar dan het papierwerk afgehandeld ? Als dat zo is weet iemand hoeveel extra tijd je daar ongeveer moet uitrekken om het volgende vliegtuig niet te missen.

Nou verbazingwekkend na 20 juli In transit nu al Ready vandaag op de CEAC site .... kan dus op mijn package 3 gaan wachten :D
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Wow, das snel voor je! Nu gaat het vrijwel snel hoor, geloof maar :lol: Althans, zo heb ik ervaren. Ondanks dat er nog een maand tussen zat, vloog het voorbij.

Ik heb een 2hr43m overlay in Detroit. Heb zelf een wat 'minder druk' vliegveld gekozen want Detroit of Atlanta waren mijn enige opties. De ene duurt het wat langer dan de ander, ligt ook aan de CBP officer geloof ik. Je krijgt een pakket thuisbezorgd met twee enveloppen die je niet open mag maken, alleen de CBP officer (en de ene is voor je AOS), en die checkt even wat er in zit voor zover ik weet.

Over & done!
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Karin45 schreef:Wat ik me ook afvraag is als je een tussenstop hebt in Amerika wordt daar dan het papierwerk afgehandeld ? Als dat zo is weet iemand hoeveel extra tijd je daar ongeveer moet uitrekken om het volgende vliegtuig niet te missen.
Yes! Het eerste vliegveld waar je land, is waar het papierwerk word afgehandeld! Ik landde in Atlanta en ik was binnen 15 minuten klaar! Ik denk dat als je ongeveer 2u hebt tot je volgende vliegtuig het wel goed moet komen!
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Ja, je mag ook een snellere rij in als je een overstap hebt!
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Haha nou gaat zeker snel afgelopen zaterdag lag package 3 al in de brievenbus. Gelijk weer even het forum hier doorgenomen en teruggestuurd. Was mij namelijk heel onduidelijk wat die pasfoto s betreft omdat de site waar je heen wordt verwezen wel vermeld 2 pasfoto's mee te sturen . Maar las dat SundaySue dit al had gevraagd dus niet gedaan ..

Ik vlieg meestal over Chicago maar zoals ik hier lees valt die afhandeling van het visa wel mee.
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Chicago is mijn fijnste ervaringen met landen/overstappen. Ik hoor ook idd vaak dat het snel is afgehandeld, kleine 10% wordt meestal nog mee naar Secondary genomen en zitten een uur 'vast'. Maar goed, gaat wel goed komen! :thumbup:

Over & done!
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

^ Dat denk ik ook wel :thumbup: Wanneer vertrek je naar Amerika?

Ik ben een paar keer in Detroit geland en Memphis (toen ze nog vluchten hadden naar Amsterdam). Maar nu eigenlijk de laatste jaren ga ik via Atlanta, ben er te vreden mee. En is dichtbij voor mij omdat ik in Alabama woon.
miek4
Amerika-ontdekker

Bericht door miek4 »

Zaterdag aangekomen in Amerika (Newark) en werd naar aparte kamer gebracht waar m'n papieren werden verwerkt. Duurde een 15 minuten. Weer de standaard vragen gekregen (Waar ga je wonen? Welke job doet je vriendin? etc. etc.) en daarna kon ik door. Geen problemen gehad. :thumbup:
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Gabbyxx schreef:^ Dat denk ik ook wel :thumbup: Wanneer vertrek je naar Amerika?

Ik ben een paar keer in Detroit geland en Memphis (toen ze nog vluchten hadden naar Amsterdam). Maar nu eigenlijk de laatste jaren ga ik via Atlanta, ben er te vreden mee. En is dichtbij voor mij omdat ik in Alabama woon.
A.s. vrijdag! Tussenstop in Detroit. Ik heb een vermoeden dat ik met 2 uur overstap wel goed zit! Lijkt me minder druk ook. Atlanta leek me te druk, daar komen veelal de meeste internationale vluchten binnen naast Philadelphia (not my fave, ugh) en Miami.

Over & done!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer