Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
AroundA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door AroundA »

Wij gaan komende september een roadtrip maken met tent in onze achterbak. Er zijn genoeg topics over kampeerspullen die nodig zijn. Wat wij willen kopen is een gasbrandertje en een wokpan + wegwerp BBQ's. Samen met een koelbox, bordjes ed. klaar om eten te bereiden.

Nu ben ik vooral benieuwd: wat is in de USA gebruikelijk en handig om in te kopen qua voedsel in nationale parken? Doordat we van Sequioa-> Yosemite->Mammoth Lakes ed. gaan kunnen we niet altijd een supermarkt om de hoek.

Welke handige tips hebben jullie ten aanzien van bereiding van eten en voedsel op de campings? :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Kamperen / voedsel / bereiding eten

Bericht door Martin & Marianne »

Ook in de parken vind je winkels, in Yosemite is een redelijk grote supermarkt in de Village, en een kleinere winkel bij Half Dome Village. Op weg van Sequoia naar Yosemite zou ik in bijvoorbeeld Fresno wat inslaan. Maar je kunt altijd in de parken wat kopen.
Met jullie uitrusting kun je alle kanten op. Kijk eens in de verslagen van Elly (www.michelly.nl) om ideeën op te doen.
Ik weet niet wat je allemaal meeneemt of daar koopt, maar wij vinden het handig om zelf borden en bestek mee te nemen - dan hoef je niet te zoeken of grote aantallen in te slaan. Een goed schilmesje en bijvoorbeeld een kaasschaaf is ook handig om mee te nemen.

Marianne
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik dacht dat hier ooit eens een topic over geweest was, met je favoriete snel-klaar gerechten voor op de camping. Maar ik kan het blijkbaar niet terug vinden
Misschien is dat een idee voor een topic: wat zijn jou favoriete camping kooktips/gerechten?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
AroundA
Amerikafan

Bericht door AroundA »

Ik ben inderdaad benieuwd naar tips.
Van te voren kopen of juist op de campground. En wat zijn bijvoorbeeld makkelijke dingen om mee te nemen?
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: Jouw favoriete campground kooktips/gerechten?

Bericht door lyan »

Sommige campgrounds hebben wel een klein winkeltje, maar dat is beperkt. Wij kopen altijd onderweg ons eten, of als we langer ergens zijn dan rijden we even naar een supermarkt. Meestal heb ik van te voren al bekeken waar een winkel te vinden is. (is in het verleden wel eens mis gegaan en dan moesten we een heel eind rijden voor eten).
Verder kopen we aan het begin een bbq (met deksel ivm wind). Vaak kopen we wat vlees voor op de bbq, sausjes, brood, sla en een toetje na. We hebben een benzinebrander, een kleine kookpan, een steelpan en een koekenpan en gebruiken deze om bijvoorbeeld nasi of macaroni te maken. Als je van tevoren even bedenkt wat de volgorde van koken moet zijn dan is er veel mogelijk op 1 pitje.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Dit schreef ik in een ander draadje (tentkamperen):
Je kunt makkelijk hele maaltijden klaarmaken op één pitje. Rijst of pasta koken (aardappelen kan ook maar dat doe je waarschijnlijk niet zo gauw). Het hoeft niet eens helemaal gaar te zijn. Dan in de slaapzak zetten. Volgens het oude 'hooikistprincipe' gaart het dan vanzelf na. Als je het er wel gaar inzet blijft het uren warm. Daarna kun je rustig alles koken/bakken wat je verder nodig hebt. Wij stapelen ook wel pannetjes: in de onderste iets koken, in de bovenste, die dan meteen als deksel dient, iets warm houden. En op het houtvuur kun je natuurlijk ook prima van alles klaarmaken. Wij hebben een BBQ-pan met gaatjes gekocht waar je van alles op kunt leggen: bacon, tomaten, courgette, uien, worstjes, brood, noem maar op.
Wij zorgen er verder altijd voor in elk geval drie maaltijden bij ons te hebben. Dan zitten we nooit zonder. Een van de favorieten is: chili con carne (blik), aangevuld met een blikje ananas en verse tomaten. En pastasaus, strooier met parmezaanse kaas, spaghetti: doet het ook altijd goed. Courgettes, tomaten, uien en knoflook horen tot onze standaarduitrusting, dat blijft allemaal redelijk lang goed. Spinazie kun je ook vaak vers krijgen en leent zich prima voor roerbakken, samen met champignons en eventueel reepjes spek/bacon of feta.

Verder zijn we absolute fan van een campingbroodroostertje, kun je overal kopen (van Coleman) en zet je zo op je brandertje. Kost ongeveer $4 en je kunt het kleffe brood zo heerlijk roosteren voor je ontbijt. Yoghurt en vers fruit kopen we ook vaak, de yoghurt hou je lang goed in je koelbox als je daar om de dag een zak ijsblokjes over leegkiepert. Geldt ook voor boter trouwens: vet stoot water af, dus het blijft met gemak 5 weken bruikbaar ook al drijft het nu en dan in het smeltwater (de zip-zakjes die we altijd kopen zijn meestal toch niet helemaal waterdicht :oops:)

Saskia
AroundA
Amerikafan

Bericht door AroundA »

Dat zijn handige tips ! .. Het ijs smelt dus gewoon en eten bergen jullie op in tasjes?
Meer tips welkom natuurlijk :thumbup:
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Ja, wij hebben het ook van de Amerikanen afgekeken : ongeveer om de dag gooi je een zak ijsblokjes leeg in je koelbox. Ze zijn overal verkrijgbaar, bij benzinestations en supermarkten. Kost bijna niks. Om de dag haal je alles er even uit (wij legden het gewoon even op de bumper), water op de grond eruit gieten, alles er weer in en dan nieuw ijs erover. Onze witte wijn en de blikjes cola vonden dat ook erg prettig :wink:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ananas in de chili? Zou ik niet doen in de cowboy staten want je wordt met pek en veren De campground uitgejaagd! :lol:

Maar over favorite recepten, smores zijn onmisbaar bij het kamperen. En als je ze extra lekker wil maken gebruik je speculaasjes. Verder zijn de traditionele foil packages lekker makkelijk. Helemaal met krieltjes (die heten hier meestal Dutch potatoes), die smaken beter dan Idaho potatoes. En als je een Dutch oven hebt kan je lekkere cobbler maken met plaatselijk fruit. Onze Scout leader brengt altijd dewberries mee die hij zelf geplukt heeft. Heel lekker.
En als je in Texas bent, de HEB verkoopt heel lekkere roerbakpakketten die je makkelijk in een wok kan klaarmaken. Zijn net zo goed als wat ik in Duitsland kocht en gezond.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

@little phoenix: we doen het héél stiekem hoor, die ananas! Maar echt zó lekker.... :lol:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Ga het ook eens proberen, ananas en chili. Eens kijken of ik alles in de kast heb. Ben benieuwd.
Sunsina
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sunsina »

:lol: Dat was, lang geleden, het favoriete gerecht in mijn studentenhuis: Chili met ananas.
Anita

Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik gebruik m'n brandertje alléén om thee te koken en heel incidenteel voor wat instant noodles of een of ander gevriesdroogd gerecht. Voor al het andere ben ik te lui, zéker op vakantie :thumbup:.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Leuke vraag. Mogen de camperaars ook meedoen? Wij zijn nooit veel verder gekomen dan eieren bakken, een steak, hamburger of kip op de barbecue en dan met een salade en brood. O ja, en in de USA de lekker doosjes met magnetronfrietjes.

Maar volgend jaar gaan we met een camper door Scandinavië trekken en aangezien daar uit eten serieus duur is én we natuurlijk vanuit Nederland boodschappen (vlees in de vriezer) kunnen meenemen, willen we toch serieus wat meer zelf koken tijdens die reis.

Ik ben erg benieuwd naar wat anderen zoal maken ´aan boord´.
Gast

Bericht door Gast »

Haha - nemen jullie ook aardappels mee? :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Denk het niet hoor, hou er niet zo van. De meeste reisverhalen gaan vooral over alcohol wat verstopt wordt in hoek en gaten. Maar dan neem ik liever biefstuk mee :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Of je koopt daar rendiervlees - lijkt me wel eens wat om te proberen. :thumbup:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Nog even over de ananas, was een success. Zoonlief was wel verbaasd want hij dacht dat de ananas voor het toetje was maar hij vond mn uitleg over waarom ik het wilde proberen wel een leuk verhaal. En het was nog lekker ook! :thumbup:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

eoms schreef:Of je koopt daar rendiervlees - lijkt me wel eens wat om te proberen. :thumbup:
Gaan we zeker doen! Het gaat er gewoon meer om dat je ook wat op voorraad hebt als je eens een dag of twee niet bij winkels in de buurt zit. Noorwegen is niet de USA :-) We gaan zeker niet voor een maandlang vlees in het mini-vriezertje doen hoor.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

@Little Phoenix: geweldig, je hebt het al uitgeprobeerd! En met succes dus. Het is inderdaad een recept dat we vroeger (oma vertelt :wink: ) als studenten vaak maakten. Lekker, voedzaam en goedkoop. Dat is het dus nog steeds. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer