Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anne+peuter: Tips ZuidWest Amerika met peuter

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anne+peuter
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Anne+peuter: Tips ZuidWest Amerika met peuter

Bericht door Anne+peuter »

We gaan met opa en oma en peuter van 3 bijna 4 volgend jaar mei 5 weken naar Amerika. 1 week bij mijn broer op bezoek vlakbij SF en daarna met Camper rondreizen. Ik heb de route al een beetje in mijn hoofd. Maar ik ben nog op zoek naar peutervriendelijke activiteiten

We gaan via SF naar Yosemite en ik weet nog niet of we naar Mono Lake gaan of beneden langs naar Sequoia en dan Death Valley en via Bryce, Zion, Page, Antelope Canyon, Grand Canyon en dan naar de highway 1. Hoe weet ik nog niet helemaal, maar dan via highway 1 weer terug naar SF en sowieso naar Monterey/Carmel voor het Aquarium (als peuter en volwassenen leuk).

Dus als iemand nog andere leuke peutervriendelijke activiteiten weet? Ik hou me aanbevolen net als route suggesties vanuit Grand Canyon naar highway 1. Hij is gewend te wandelen en wandelt nu al 3.5 km makkelijk, dat wil ik het komende jaar naar 5km opschroeven zodat hij ook mee kan wandelen.
We hebben dus 24 reisdagen in het totaal (+ 1 week bij mijn broer) en we willen ivm de kleine man af en toe een rust dag nemen en niet elke dag reizen.
Ik wilde sowieso af en toe een KOA campsite pakken omdat daar vaak een zwembad is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Anne+peuter: Tips ZuidWest Amerika met peuter

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan je niet echt helpen met peutervriendelijke dingen, maar ik denk dat alles prima is, zolang je maar voldoende tijd neemt overal. Ik vind 1 rustdag zo nu en dan niet echt veel, er zijn ook plaatsen waar je prima meerdere dagen kunt doorbrengen. Zet je route eens hier neer, per dag, dan kunnen we wat beter meedenken.
Waarom eerst naar Yosemite? Je hebt begin mei kans op gesloten wegen. Neem hier wel een camping in het park, dat scheelt je veel heen en weer rijden. Er zijn ook zwembaden in het park.

Marianne
Anne+peuter
Amerika-ontdekker

1) San Francisco
2) Yosemite
3) Sequoia / Kings Canyon
4) Death Valley
5) Las Vegas
6) Lake Mead
7) Zion
8) Bryce
9) Page
10) Grand Canyon
11) Carmel/Monterey
12) San Francisco

En de dagen kloppen dus niet, maar het is meer de volgorde. We hebben 24 dagen in het totaal en hoe we van Grand Canyon naar Carmel gaan rijden weet ik nog niet. De reden dat we Yosemite eerst pakken is om dat we nog door Death Valley willen rijden met Camper. We gaan vanaf half mei gaan vertrekken bij mijn broer, dus ik hoopte dat dan Yosemite wel open was en dat juist de watervallen dan mooi zijn.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Onze kinderen vermaakten zich op die leeftijd overal wel, dus daar zou ik me niet te druk om maken. We kiezen/kozen hoogstens wat vaker voor een dierentuin ofzo, en we doen vaak een picknicklunch in een park bij een speeltuintje. Eind van de dag een uurtje zwemmen is ook altijd al leuk. Voor de rest doen we gewoon de dingen die we sowieso willen zien/doen, al zijn dagen met jonge kinderen natuurlijk wat korter en minder gevuld.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Anne+peuter schreef: De reden dat we Yosemite eerst pakken is om dat we nog door Death Valley willen rijden met Camper. We gaan vanaf half mei gaan vertrekken bij mijn broer, dus ik hoopte dat dan Yosemite wel open was en dat juist de watervallen dan mooi zijn.
Yosemite is wel open maar half mei is nog echt een risico voor de Tioga Pass. De watervallen zijn dan mooi, maar dat zijn ze in juni ook nog. Kijk daarvoor eens in ons 2013- en 2015-verslag. Waar huur je de camper? Bij sommige verhuurders mag je het hele jaar door DV, bij andere tot en met juni.
Als je de Tioga Pass neemt kun je het beste eerst naar Sequoia en dan naar Yosemite (als je van SF komt).

De route is verder goed, maar het is handiger om het per dag uit te schrijven zodat je kunt zien hoeveel tijd je overal hebt.
Wil je bij Lake Mead overnachten? Kijk eens naar Valley of Fire, dat is erg de moeite waard.

Marianne
Anne+peuter
Amerika-ontdekker

Oke, na veel lezen op dit forum over routes en tips van wat te doen met kinderen de route helemaal om gegooid en San Diego erbij gedaan.
Komen we uit op 25 dagen rondrit vanaf 2de week mei 2017 vertrekken.
Exacte datum nog niet gepland. En omdat mijn broer dus vlakbij San Francisco woont blijven we voor en na deze trip een paar dagen daar.
Ben ik nou te ambitieus met peuter en 25 dagen zo reizen?

Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco - Carmel/Monterey
Dag 3 Carmel/Monterey - San Simeon
Dag 4 San Simeon - Santa Maria
Dag 5 Santa Maria - Long Beach
Dag 6 Long Beach - San Diego
Dag 7 San Diego
Dag 8 San Diego - Yoshua Tree
Dag 9 Yoshua Tree - Grand Canyon
Dag 10 Page
Dag 11 Page
Dag 12 Page - Moab
Dag 13 Moab - Bryce
Dag 14 Bryce
Dag 16 Bryce - Zion
Dag 17 Zion
Dag 18 Zion - Lake Mead
Dag 19 Lake Mead – Death Valley
Dag 20 Death Valley - Sequoia
Dag 21 Sequoia - Yosemite
Dag 22 Yosemite
Dag 23 Yosemite
Dag 24 Yosemite - San Francisco
Dag 25 San Francisco
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Moab heeft geen zin op deze manier, wat zou je daar willen doen? Heb je naar de afstanden gekeken? Als je Moab vervangt door Monument Valley is het mooi. Je rijdt dan van de GC naar MV en dan naar Page.
Van Joshua Tree naar de GC is een erg lange rit. En de volgende dag rij je alweer verder. Probeer de route consequent in een van/naar schema te schrijven, nu lijkt het alsof je een volle dag GC en 2 volle dag Page hebt, maar er zit nog een reisdag tussen.
Van DV naar sequoia is ook een erg lange dag. Waar zou je willen kamperen? Heb je hier de afstand bekeken? En weet je dat de 198 niet geadviseerd wordt voor camper langer dan 22 feet?
Als je half mei vertrekt is de kans dat de Tioga Pass open is aardig groot. Ik zou van DV naar Mammoth Lakes/Lee Vining rijden en dan naar Yosemite. als je nog naar sequoia wilt kun je dat tussen Yosemite en SF doen. Je rijdt dan via de 180 het park in en uit.
Bekijk alles eens met googlemaps en reken zo'n 10 tot 25% extra reistijd omdat je met een camper reist. Gebruik voor de GC Grand Canyon Village en gebruik Yosemite Village voor Yosemite
Het is nog niet zo ver, maar denk er aan dat je op tijd reserveert en dat je voor Yosemite het beste al in december een proefboeking kunt gaan doen.

Marianne
Anne+peuter
Amerika-ontdekker

Ik zat zelf ook al te twijfelen aan Arches/Moab. Ik zal hem er uit halen. Mijn broer en ik zitten begin december klaar om de reservering in Yosemite vast te leggen 2 laptops op 2 locaties moet vast lukken.. Tiogapass hoop ik inderdaad ook dat die wel open is. Zal die route optie ook eens doornemen. Dankjewel voor het meelezen en de tips!
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Wij vertrekken in september naar amerika met onze peuter van bijna 4. Wij gaan 26 dagen. We hebben naar onze wensen gekeken en daarnaast rust proberen in te bouwen. Wij reizen dmv hotel/cabins met huurauto en hebben regelmatig bewust accommodatie met speeltuin en zwembad. Onze dochter houd erg van natuur en wandelen. Ik kan je over 2 maanden laten weten hoe het was :) je kan ook ons reisverslag volgen.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Wanneer je in de buurt van SF bent, is het de moeite waard om met een peuter/kleuter langs Gilroy Gardens in (guess what) Gilroy, CA te gaan. GG is leuk voor kids vanaf ongeveer een jaar. Mijn dochter was helemaal gek van Bulgy the Fish toen ze anderhalf was, en dat duurde totdat ze er niet meer in paste.

GG heeft een hoop rides waar peuters/kleuters zelfstandig in kunnen, en ook nog een aantal waar je samen in kan. Een leuk treintje wat het hele terrein op gaat, shows en een peutervriendelijk waterpark. Zeer de moeite waard om te stoppen, of zelfs een omweg voor te plannen.

https://www.gilroygardens.org/plan-a-visit/park-map
--
I route, therefore you are.
markdrost
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door markdrost »

Hoi Anne,

Wij hebben in mei een vergelijkbare reis gedaan met een 2.5 jarige. Ik zie het allemaal wel voor me, hoor. Op de langere rijdagen (zoals Yosemite-SF) moet je er wel rekening mee houden dat je heel de dag kwijt bent aan reizen.Google Maps zal iets van 4.5u aangeven, maar je bent misschien 5.5u kwijt met een camper. Tel daar dan ook nog tijd bij op om te tanken, en je moet een aantal keer (uitgebreid) stoppen om de kleine "uit te laten", maar dit is zeker geen straf als je een mooi plekje kunt vinden.

Bij ons had de kleine, gedurende de reis, steeds minder geduld. Wat begon met een tocht van >10u langs Highway 1 zonder problemen, eindigde in ritjes van Vegas naar Anaheim waar de hele rit Winnie de Pooh aanmoest ;)

De stukken tussen dag 18 en dag 21 zijn wel intensief. Sequoia-Yosemite is onhaalbaar IMO.

Je kunt ipv Monterey ook de KOA bij Santa Cruz overwegen, erg leuk voor de kleine.
Anne+peuter
Amerika-ontdekker

Allemaal heel erg bedankt voor de tips.
Desiree ik ga meelezen! Ik heb je reisverslagenpagina in mijn favorieten opgeslagen.
Gilroy Gardens gaan we proberen mee te pakken in de dagen voordat we de camper hebben. Is ook leuk om met mijn broer en schoonzus samen te doen.

Mark dankjewel voor te tips: We laten waarschijnlijk van Yosemite- San Francisco mijn zoon + zijn oma er uit bij mijn broer + de nodige bagage. Die woont op de route. Kunnen wij daarna rustig de camper klaar maken voor inleveren. Dan leveren mijn vader en ik de volgende dag de camper in bij de verhuurder en haalt mijn broer ons daar weer op en blijven we nog een paar dagen bij mijn broer voordat we terug vliegen.
Ik heb Arches inmiddels helemaal gedropt en daardoor 1 dag extra winst en een kleine 1000 miles die we minder afleggen. Ik zit te twijfelen om toch Tioga Pass te proberen met een tussenstop in Beatty vanaf Lake Mead. We komen daar eind mei aan, dan kan die net wel of net niet open zijn. Zal ook even met mijn ouders overleggen. Ik mag de route bepalen aangezien deze op mijn wensenlijstje staat. Bryce en Zion willen we gelukkig alle 3 gaan zien, vandaar dat ik daar ook meer tijd genomen heb.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De precieze data liggen nog niet vast? Let op waar je met het Memorial Day weekend bent; je wilt dan niet in bijvoorbeeld Zion of Yosemite zitten.
De Tioga Pass blijft een gok, maar ik zou de route zeker zo plannen dat je bij een open pas die route kunt nemen. Als alternatief kun je de Sonora Pass of de CA88 nemen. Rij je wel of niet door Death Valley? en welke stop had je na Beatty gedacht? Misschien goed om de route zoals je hem nu hebt nog eens op te schrijven.

Marianne
Anne+peuter
Amerika-ontdekker

Hoi Marianne,

Is goed dat je het zegt want dit was nu de planning, maar dan zijn we precies in Yosemite met Memorial day weekend.
Misschien toch een weekje later weg, gelukkig gaan we pas over 1 a 2 weken boeken, dus we kunnen nog schuiven.

8-5 Dag 1 San Francisco
9-5 Dag 2 San Francisco - Carmel/Monterey
10-5 Dag 3 Carmel/Monterey - San Simeon
11-5 Dag 4 San Simeon - Santa Maria
12-5 Dag 5 Santa Maria - Long Beach
13-5 Dag 6 Long Beach - San Diego
14-5 Dag 7 San Diego
15-5 Dag 8 San Diego - Yoshua Tree
16-5 Dag 9 Yoshua Tree - Grand Canyon
17-5 Dag 10 Grand Canyon - Page
18-5 Dag 11 Page
19-5 Dag 12 Page - Bryce
20-5 Dag 13 Bryce
21-5 Dag 14 Bryce - Zion
22-5 Dag 15 Zion
23-5 Dag 16 Zion - Lake Mead
24-5 Dag 17 Lake Mead - Beatty
25-5 Dag 18 Beatty – Mono Lake
26-5 Dag 19 Mono Lake - Yosemite
27-5 Dag 20 Yosemite
28-5 Dag 21 Yosemite
29-5 Dag 22 Yosemite - Sequoia
30-5 Dag 23 Sequoia - San Francisco
31-5 Dag 24 San Francisco

Ik wilde juist op een maandag vertrekken, zodat we het weekend ervoor bij mijn broer kunnen zijn, maar als we het een week opschuiven zijn we in Zion met Memorial Day. Dus de vraag is welke van de 2 kunnen we dan het beste nemen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Speeltuinen: zoek site: http://mapofplay.kaboom.org/

SF - Golden Gate Park: Koret Playground & Carousel : SPEELTUIN - http://sfrecpark.org/destination/golden ... s-quarter/

Monterey - Dennis the Menace Park - http://www.great-kids-parks.com/dennis- ... ey-ca.html

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer