Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sara1984: roadtrip Westkust mei 2017 - tips

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sara1984
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis sara1984: roadtrip Westkust mei 2017 - tips

Bericht door sara1984 »

Hallo iedereen,
Mijn moeder en ik hebben volgend jaar in mei een roadtrip gepland naar de Westkust. We zouden binnenkort graag alles boeken maar we zijn niet zeker dat onze route haalbaar is. Heeft iemand tips? Bij de route die we hebben opgesteld hebben we rekening gehouden met afstanden tussen de verschillende plaatsen, we zijn geen wandelaars. We willen wel een pad van een aantal kms stappen maar echt wandelingen van een aantal uren gaan we niet doen. Bedankt alvast voor de tips!

woensdag 24-mei AMS - Las Vegas (landen om 14u30)
donderdag 25-mei Las Vegas
vrijdag 26-mei Las Vegas - Zion
zaterdag 27-mei Zion - Bryce
zondag 28-mei Bryce - Page
maandag 29-mei Page - Grand Canyon
dinsdag 30-mei Grand Canyon - Sedona
woensdag 31-mei Sedona - Lake Havasu
donderdag 1-jun Lake Havasu - San Diego
vrijdag 2-jun San Diego
zaterdag 3-jun San Diego
zondag 4-jun San Diego - Los Angeles
maandag 5-jun Los Angeles
dinsdag 6-jun Los Angeles - Pismo Beach
woensdag 7-jun Pismo Beach - Monterey
donderdag 8-jun Highway 1 - Yosemite
vrijdag 9-jun Yosemite
zaterdag 10-jun Yosemite - San Francisco
zondag 11-jun San Francisco
maandag 12-jun San Francisco
dinsdag 13-jun San Francisco - AMS ('s middags vertrekken)
markdrost
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Roadtrip Westkust mei 2017 - tips

Bericht door markdrost »

Zou een dag San Diego eruit gooien zodat je meer tijd hebt rondom Zion/Bryce/Page. Of evt. Sedona overslaan. Verder vind ik het een errug mooie reis :)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Eventueel de nacht Sedona laten vallen voor meer tijd in Zion. Maar als je geen echte wandelaar bent hoeft dat misschien ook niet. Als je Sedona houdt zou ik ipv Lake Havasu eerder naar Palm Springs rijden.

San Diego heeft wel de voorziene tijd nodig vind ik.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de tijd voor San Diego - relatief gezien - veel. Zelfs zonder lange wandelingen is het toch wel mooi om wat meer tijd voor de parken uit te trekken. Het begin is bijzonder onrustig, je zit nergens langer dan 1 nacht.
Qua route zou ik het zo aanpassen dat je ook de Tioga Pass en Death Valley mee kunt nemen. Misschien beginnen in Phoenix of Las Vegas en eindigen in LA? Je noemt al een aankomsttijd, maar ik neem aan dat de vluchten nog niet vastliggen?
Het Memorial Day weekend valt nu in de reis; hou er rekening mee dat het dat weekend overal druk is. Ik zou zeker Zion vermijden in dat weekend.

Marianne
sara1984
Amerika-newbie

Bericht door sara1984 »

We denken ook dat we in Zion niet genoeg tijd hebben, als we moeten kiezen zouden we dan Sedona laten vallen en een extra nacht in Zion blijven. Onze vluchten zijn nog niet geboekt maar we hebben al wel wat rondkeken naar interessante vluchten. Als we Death Valley en de Tioga pass er bij nemen dan moeten we een stuk laten vallen en we willen zeker en vast de kustroute - San Francisco en San Diego erbij. Death Valley spreekt ons van alle bezienswaardigheden het minste aan, we zouden graag alles doen maar zoveel vakantie heb ik niet :D . We zijn ook wat bang van de temperaturen in Death Valley, en in de parken ook eigenlijk... Zou het met Labour Day niet overal erg druk zijn of is er een speciale reden dat het dan in Zion zo druk is? Bryce hadden we op een zaterdag ingepland omdat je er dan volgens de site de nationale parken naar de sterren kan gaan kijken en dit wil ik zeker doen :-D. Ik denk dat we nog een tweede keer zullen moeten terug gaan :lol: . Alvast bedankt voor de tips!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis sara1984: roadtrip Westkust mei 2017 - tips

Bericht door Martin & Marianne »

Het is Memorial Day - niet Labor Day. :wink:
Zion is een klein park, dat dicht bij Las Vegas ligt en daarom in de weekenden, en zeker het Memorial Day weekend, erg druk zal zijn.
Zou je niet een paar dagen langer kunnen gaan? Je vliegt nu midden in de week; als je in het weekend vertrekt heb je een extra weekend (tenzij je juist in het weekend werkt, dan schiet je er niets mee op :wink: ).
DV is geen enkel probleem. Lees maar eens wat topics door over het park, zoals dit topic.

woensdag 24-mei AMS - Phoenix
donderdag 25-mei Phoenix - GC
vrijdag 26-mei GC - Page
zaterdag 27-mei Page- Bryce
zondag 28-mei Bryce -Zion
maandag 29-mei Zion
dinsdag 30-mei Zion - Las Vegas
woensdag 31-mei Las Vegas
donderdag 1-jun Las Vegas - Bishop
vrijdag 2-jun Bishop - Yosemite
zaterdag 3-jun Yosemite
zondag 4-jun Yosemite - San Francisco
maandag 5-jun SF
dinsdag 6-jun SF - Monterey
woensdag 7-jun Monterey- Pismo Beach
donderdag 8-jun Pismo Beach - LA
vrijdag 9-jun LA
zaterdag 10-jun LA - San Diego
zondag 11-jun SD
maandag 12-jun SD
dinsdag 13-jun SD/LA - AMS ('s middags vertrekken)

Nadeel: je zit in het weekend in Yosemite.
Kijk eens in ons 2013-verslag; wij waren toen in dezelfde periode in het zuidwesten. Het is een mooie tijd, zeker voor Yosemite, met de watervallen.

Marianne
sara1984
Amerika-newbie

Bericht door sara1984 »

Hey Marianne,
Hahaha, ik kan amper de Belgische feestdagen uit elkaar houden :lol: .
Dat ziet er me ook wel een interessante tour uit, ik ga eens kijken in google maps hoe ver de afstanden tussen de verschillende plaatsen zijn. Misschien moeten we inderdaad toch iets langer proberen te gaan. Ik zal eens kijken waar jullie zijn geweest!
Groetjes
Sara
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We zijn ook wat bang van de temperaturen in Death Valley, en in de parken ook eigenlijk...
Niet bang voor zijn. 35 graden hier is erger dan 45 graden daar. Behalve als je lichamelijke problemen hebt, dan kan het natuurlijk wat anders zijn.
Verder zal het in Mei meestal een prima temp overal zijn. Warm, maar nog niet godskolere heet.

Als je vroeg van Vegas naar Zion vertrekt dan kan je aan 1 nacht genoeg hebben. Ga je via Valley of Fire SP dan zou ik zeker een extra nacht nemen, want dan kom je, ook met de andere tijdzone, pas later op de middag bij Springdale aan.
sara1984
Amerika-newbie

Bericht door sara1984 »

Ja het was inderdaad ons idee om via Valley of Fire te rijden, een extra nacht Zion dus :thumbup: !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer