Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ikein88: adviezen gevraagd rondreis met camper.
Re: Reis Ikein88: adviezen gevraagd rondreis met camper.
In Monument Valley kan je zeker paardrijden. Als ik het me goed herinner, heeft forumlid Kristel De Schryver dat ooit gedaan en was zij daar heel enthousiast over. Ik denk dat zij een ervaren ruiter is. Mocht ze dit onderwerp niet meelezen, kan je haar altijd een PB sturen.
Je kan in MV een tour reserveren, maar je kan ook op het moment zelf nog iets regelen. Keuze genoeg.
In Capitol Reef zijn er ook enkele mooie, korte wandelingen. Fruita Campground is daar een heel mooie camping, midden in het park. Niet te reserveren, maar echt de moeite om er te staan.
Las Vegas vond ik overdag niet zo speciaal. 's Avonds komt de stad pas echt tot leven en vind ik het wel de moeite waard om er eens rond te lopen.
Je kan in MV een tour reserveren, maar je kan ook op het moment zelf nog iets regelen. Keuze genoeg.
In Capitol Reef zijn er ook enkele mooie, korte wandelingen. Fruita Campground is daar een heel mooie camping, midden in het park. Niet te reserveren, maar echt de moeite om er te staan.
Las Vegas vond ik overdag niet zo speciaal. 's Avonds komt de stad pas echt tot leven en vind ik het wel de moeite waard om er eens rond te lopen.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Als we vanuit Zion naar Las Vegas rijden, zouden we graag ergens voor die middag/namiddag de camper parkeren en dan nog eventjes las vegas bezoeken. Hoe is dit geregeld met parkeren in Las Vegas? Zijn er ergens veilige plekken waar je je camper kunt parkeren en met bijv. openbaar vervoer of te voet verder kan? En welke parkeerplaats is dan aan te raden?
Daarna zouden we dan verder willen rijden naar bijv. Pahrump en daar overnachten.
Moet ik mij zorgen maken over een rit door death valley met een camper rond 25 september i.v.m. mogelijk hitte? Moet je bijvoorbeeld op een bepaalde manier rijden? Geen gebruik van airco etc? Moeten we bijvoorbeeld extra vroeg in de ochtend vertrekken (als je wat wil zien in DV en dus naar de verschillende bezichtigingsplekken wilt rijden ontkom je er bijna niet aan dat je daar op het heetst van de dag zult zijn....., we willen dan wel doorrijden tot bishop en niet overnachten in DV.
Ik lees op dit forum en andere fora allerlei verschillende verhalen over DV. Wat is wijsheid?
Daarna zouden we dan verder willen rijden naar bijv. Pahrump en daar overnachten.
Moet ik mij zorgen maken over een rit door death valley met een camper rond 25 september i.v.m. mogelijk hitte? Moet je bijvoorbeeld op een bepaalde manier rijden? Geen gebruik van airco etc? Moeten we bijvoorbeeld extra vroeg in de ochtend vertrekken (als je wat wil zien in DV en dus naar de verschillende bezichtigingsplekken wilt rijden ontkom je er bijna niet aan dat je daar op het heetst van de dag zult zijn....., we willen dan wel doorrijden tot bishop en niet overnachten in DV.
Ik lees op dit forum en andere fora allerlei verschillende verhalen over DV. Wat is wijsheid?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Nee, je hoeft je helemaal geen zorgen te maken over Death Valley. Niet in de zomer en al zeker niet in september.
In de eerste plaats moet je op een normale wijze rijden. Komende van Vegas ga je eerst uiteraard bergaf de vallei in. Daar stelt zich al helemaal geen probleem. Zaken zoals Badwater, Furnace Creek en Zabriskie Point kan je gewoon veilig en zonder enig probleem bereiken. Dit zijn doodnormale en comfortabele wegen.
Dante's view is restricted inzake lengte. Max 25 voet. Val je hieronder dan kan je er heen. Enkel het laatste stuk is wat steil, maar daar is er geen hitte door de hoogte.
Verder naar Stovepipe Wells is het een identiek verhaal. Daarna moet je uiteraard de vallei uit. Langs de westzijde is dit ietswat steiler en kan het inderdaad nuttig zijn om extra belasting even uit te schakelen (zoals airco).
Death Valley is warm, maar dat zijn ook andere streken in het zuidwesten (Kingman, Joshua tree, Las Vegas, ....) Ik had vorig jaar 118°F in Death Valley en 114°F in Vegas (onderweg van Zion naar Vegas zelfs ook even 118°F in de omgeving van Mesquite)
Het kan dus evengoed zijn dat je de hoogste temperatuur op je reis niet eens in Death Valley optekent.
Om een RV te parkeren zou ik kijken in de buiurt van de Tropicana op Tropicana Avenue, daar moet wel plaats te vinden zijn.
In de eerste plaats moet je op een normale wijze rijden. Komende van Vegas ga je eerst uiteraard bergaf de vallei in. Daar stelt zich al helemaal geen probleem. Zaken zoals Badwater, Furnace Creek en Zabriskie Point kan je gewoon veilig en zonder enig probleem bereiken. Dit zijn doodnormale en comfortabele wegen.
Dante's view is restricted inzake lengte. Max 25 voet. Val je hieronder dan kan je er heen. Enkel het laatste stuk is wat steil, maar daar is er geen hitte door de hoogte.
Verder naar Stovepipe Wells is het een identiek verhaal. Daarna moet je uiteraard de vallei uit. Langs de westzijde is dit ietswat steiler en kan het inderdaad nuttig zijn om extra belasting even uit te schakelen (zoals airco).
Death Valley is warm, maar dat zijn ook andere streken in het zuidwesten (Kingman, Joshua tree, Las Vegas, ....) Ik had vorig jaar 118°F in Death Valley en 114°F in Vegas (onderweg van Zion naar Vegas zelfs ook even 118°F in de omgeving van Mesquite)
Het kan dus evengoed zijn dat je de hoogste temperatuur op je reis niet eens in Death Valley optekent.
Om een RV te parkeren zou ik kijken in de buiurt van de Tropicana op Tropicana Avenue, daar moet wel plaats te vinden zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik was in 2011 half september in Death Valley en het was daar minder heet dan in Phoenix. Inderdaad bij het verlaten van het park even opletten of de motor niet te warm wordt.
Als je vroeg vertrekt uit Pahrump kun je nog veel dingen in de ochtend doen. Je zou wellicht ook nog verder kunnen rijden dan Bishop, maar dat kun je ter plekke wel bekijken. De Alabama Hills bij Lone Pine zijn ook de moeite waard.
Zo laat in het seizoen zal een camping in Yosemite wel lukken maar lees je toch goed in.
Marianne
Als je vroeg vertrekt uit Pahrump kun je nog veel dingen in de ochtend doen. Je zou wellicht ook nog verder kunnen rijden dan Bishop, maar dat kun je ter plekke wel bekijken. De Alabama Hills bij Lone Pine zijn ook de moeite waard.
Zo laat in het seizoen zal een camping in Yosemite wel lukken maar lees je toch goed in.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
We zitten nu klaar om een camping te boeken in Yosemite NP. Ben benieuwd of het lukt!
-
- Amerika-ontdekker
Nou dat ging verbazingwekkend makkelijk eigenlijk nog, keuzes uit meerdere plekken op verschillende campings.
Het is North Pines geworden. Wat ik begrepen heb is dat relatief gezien de kleinste/rustigste camping...ben benieuwd.
Het is North Pines geworden. Wat ik begrepen heb is dat relatief gezien de kleinste/rustigste camping...ben benieuwd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:

Je zit overal goed, maar North Pines is inderdaad kleiner dan de andere twee.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Kan iemand me vertellen hoe ik hier iemand een PB kan sturen? Ik krijg namelijk de melding dat ik daar geen rechten voor heb. Wilde op advies van iemand in dit onderwerp een bericht sturen aan Kristel over paardrijden in MV, ik heb de beheerder ook al een bericht gestuurd om te vragen hoe ik kan zorgen dat ik wel PB kan sturen, maar tot zover geen reactie......
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien kan het pas als je 10 berichten hebt geplaatst?
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Oke, dat zou kunnen inderdaad. Dat kan ik dan nu meteen uitproberen
. Hm, nee ook dat werkt nu nog niet. Helaas!

Ik denk dat je mijn advies bedoelt? Je zou een nieuw onderwerp kunnen aanmaken met als onderwerp 'paardrijden in Monument Valley'. Dan zal je wel de gewenste reactie krijgen, denk ik. Misschien leest Kristel hier niet mee omdat het volgens de titel over een camperreis gaat.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je rechts in een topic kijkt bij de berichten staat daar iemand naam. Daaronder:Kan iemand me vertellen hoe ik hier iemand een PB kan sturen?
Aantal x V.S. bezocht:
en Contact:
klik achter contact op het spreekwolkje en je krijgt 2 opties. De 1e is een pb (privé bericht), de 2e is een e-mail.
Klik dan op pb en je kan een bericht sturen naar die persoon waar jij op dat icoontje hebt gedrukt.
Je kan ook bovenin kijken bij de balk (notificaties en privéberichten). Of in het gebruikerspaneel bij prive berichten.
Daar moet je dan als je een bericht wilt sturen nog wel de juiste username invullen.
-
- Amerika-ontdekker
Beste allemaal,
Over 1,5 maand gaan we dan eindelijk! Het grootste gedeelte / de grove lijn van de planning heb ik uitgewerkt en de belangrijkste zaken zijn geregeld, zoals reserveringen voor bepaalde plekken, ESTA etcetera.
Nu heb ik nog wel een belangrijke vraag omtrent het einde van onze reis. Helaas zijn de laatste dagen van onze reis moeilijk in te delen vanwege het inleveren van de camper op een onhandige ligging t.o.v. bezoek aan San Francisco, maar goed dat is niet anders, vandaar dat ik jullie advies vraag voor het volgende.
Het plan is om donderdag 29-9 vanaf north pines Yosemite vroeg in de ochtend te vertrekken naar San Francisco, zodat we daar de middag/avond in SF kunnen besteden. Op vrijdag 30-9 moeten we de camper in de ochtend (tussen 9:00 - 11:00 als ik me niet vergis) al inleveren bij Cruise America op het volgende adres : San Fransisco 5623 John Muir Dr, Newark, CA 94560. Vanaf daar brengen we dan onze spullen naar het hotel en hebben dan nog een deel van de middag/avond in San Francisco voordat we op zaterdag 1 oktober weer terugvliegen naar amsterdam.
Ik ben dus voor 1 nacht donderdag 29-9 tot vrijdag 30-9 op zoek naar een RV campsite met de volgende eisen:
- komende vanaf Yosemite gemakkelijk te bereiken
- dichtbij openbaar vervoer zodat we gemakkelijk naar downtown SF kunnen (en niet te veel tijd kwijt zijn) en 's avonds ook weer terug kunnen naar de campsite
- goede afstand naar Cruise America (San Fransisco 5623 John Muir Dr, Newark, CA 94560)
- campsite dient wel een dumpstation te hebben i.v.m. inleveren camper volgende dag (verder weinig / geen eisen, hoeft niet sfeervol te zijn omdat we toch de stad in gaan, puur een slaapplek dus)
Hebben jullie goede tips voor een campsite? Ik ben al aan het rondkijken maar tot op heden vind ik het lastig om te bepalen wat nu geschikt is, gezien het feit dat ik het openbaar vervoer daar niet ken en geen idee heb van de reisafstanden overal heen.
- Trailer Haven in San Leandro? Wellicht een optie?
Alvast bedankt!
Over 1,5 maand gaan we dan eindelijk! Het grootste gedeelte / de grove lijn van de planning heb ik uitgewerkt en de belangrijkste zaken zijn geregeld, zoals reserveringen voor bepaalde plekken, ESTA etcetera.
Nu heb ik nog wel een belangrijke vraag omtrent het einde van onze reis. Helaas zijn de laatste dagen van onze reis moeilijk in te delen vanwege het inleveren van de camper op een onhandige ligging t.o.v. bezoek aan San Francisco, maar goed dat is niet anders, vandaar dat ik jullie advies vraag voor het volgende.
Het plan is om donderdag 29-9 vanaf north pines Yosemite vroeg in de ochtend te vertrekken naar San Francisco, zodat we daar de middag/avond in SF kunnen besteden. Op vrijdag 30-9 moeten we de camper in de ochtend (tussen 9:00 - 11:00 als ik me niet vergis) al inleveren bij Cruise America op het volgende adres : San Fransisco 5623 John Muir Dr, Newark, CA 94560. Vanaf daar brengen we dan onze spullen naar het hotel en hebben dan nog een deel van de middag/avond in San Francisco voordat we op zaterdag 1 oktober weer terugvliegen naar amsterdam.
Ik ben dus voor 1 nacht donderdag 29-9 tot vrijdag 30-9 op zoek naar een RV campsite met de volgende eisen:
- komende vanaf Yosemite gemakkelijk te bereiken
- dichtbij openbaar vervoer zodat we gemakkelijk naar downtown SF kunnen (en niet te veel tijd kwijt zijn) en 's avonds ook weer terug kunnen naar de campsite
- goede afstand naar Cruise America (San Fransisco 5623 John Muir Dr, Newark, CA 94560)
- campsite dient wel een dumpstation te hebben i.v.m. inleveren camper volgende dag (verder weinig / geen eisen, hoeft niet sfeervol te zijn omdat we toch de stad in gaan, puur een slaapplek dus)
Hebben jullie goede tips voor een campsite? Ik ben al aan het rondkijken maar tot op heden vind ik het lastig om te bepalen wat nu geschikt is, gezien het feit dat ik het openbaar vervoer daar niet ken en geen idee heb van de reisafstanden overal heen.
- Trailer Haven in San Leandro? Wellicht een optie?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Ikein88 op 30 jul 2016, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben wel eens in Anthony Chabot regional park gestaan. Volgens mij full hook-up midden in de natuur. Je zou dan bij San Leandro de Bart kunnen pakken naar San Francisco. Ligt een groot parkeerterrein bij.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou bij dat park wat Marja hierboven noemt wel even het volgende in de gaten:
Anthony Chabot Park is located in Oakland, near many attractions in the East Bay Area. Tourists should note that campground entry gates are locked every night: no vehicle entry possible after 10:00pm each night until gates are re-opened at 8:00am the next morning.
-
- Amerika-ontdekker
Dat van die tijden had ik inderdaad gelezen, om die reden is dat park wellicht minder handig. Ik zie dat het namelijk ook ruim een half uur reistijd is tot de Bart in San Leandro. Helaas, wel mooi park!
Zijn er nog andere parken behalve trailer haven die in jullie opkomen
Zijn er nog andere parken behalve trailer haven die in jullie opkomen
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, maar als je daar bij wijze van spreken om 2130 s avonds aankomt om te overnachten is het misschien juist weer prima. Dat je overdag de camper gewoon ergens bij een BART station parkeert bijvoorbeeld?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Als je Chabot niet ziet zitten zou ik voor Marin Park kiezen, is wel iets verder rijden naar de verhuurder, maar wel makkelijk voor SF. Veel meer keuze is er niet in die omgeving.
Anthony Chabot is wel heel mooi, wij hebben er toen een Mountain lion zien lopen
Anthony Chabot is wel heel mooi, wij hebben er toen een Mountain lion zien lopen

-
- Amerika-ontdekker
Het is lastig te zeggen wat de beste keuze is, daarnaast twijfel ik ook of ik voor die ene nacht moet reserveren voor de zekerheid?
Dit gezien de geringe opties die er zijn. Ik kan op de site van Anthony Chabot niet vinden of er een dump station is, weten jullie dat?
Dit is wel een vereiste voor inleveren van de camper namelijk. Het lastige is dat zowel Anthony Chabot als Trailer Haven geen emailadres lijken te hebben om informatie op te vragen.
Dit gezien de geringe opties die er zijn. Ik kan op de site van Anthony Chabot niet vinden of er een dump station is, weten jullie dat?
Dit is wel een vereiste voor inleveren van de camper namelijk. Het lastige is dat zowel Anthony Chabot als Trailer Haven geen emailadres lijken te hebben om informatie op te vragen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht