Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis NoraNora: roadtrip San Francisco - Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NoraNora
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis NoraNora: roadtrip San Francisco - Los Angeles.

Bericht door NoraNora »

Hoi allemaal!

Allereerst ontzettend bedankt voor alle informatie die jullie hier delen. Daar zijn wij al een stuk wijzer van geworden!

In september gaan wij voor het eerst roadtrippen in de VS. Spannend! We hebben maar 2 weken waarin we zoveel mogelijk willen zien. We zijn gewend aan een hoog tempo tijdens reizen, maar ik hoor toch graag van jullie of ons plan haalbaar is. In San Francisco bezoeken we een vriend, vandaar dat we daar wat langer zijn.

Omdat we alles vrij laat geboekt hebben, slapen we niet in de nationale parken maar daarbuiten. Dit vinden we zelf geen probleem, een indruk van de parken is voor ons prima.

Dag 1 - Amsterdam - San Francisco
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco - Visalia
Dag 4 - Visalia - Midpines (via Sequoia)
Dag 5 - Midpines - Bridgeport (via Tioga Pass en Bodie)
Dag 6 - Bridgeport - Amargosa Valley (via Death Valley)
Dag 7 - Amargosa Valley - Las Vegas
Dag 8 - Las Vegas
Dag 9 - Las Vegas - Williams (via Grand Canyon)
Dag 10 - Williams - Barstow
Dag 11 - Barstow - Los Angeles
Dag 12 - Los Angeles
Dag 13 - Los Angeles - Amsterdam

Is dit realistisch? Zijn er dingen die jullie anders zouden doen? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt.

Groet, Nora
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis NoraNora: roadtrip San Francisco - Los Angeles.

Bericht door PSVwally »

Welkom op het forum.

Ik zou zelf denk ik een keuze maken tussen Sequoia en Yosemite. Nu heb je vooral voor Yosemite erg weinig tijd, zelfs voor een indruk. Ik zou dan wel Bridgeport omzetten naar Mammoth Lakes of Bishop, dat scheelt de volgende dag alweer een stuk.

Hetzelfde geldt voor de GC. Het is zo'n 4,5u rijden naar het verste uitkijkpunt bij de GC vanwaar je weer richting GCvillage kan rijden. Dus je bent zeg maar altijd pas na het middaguur bij de GC. Dan moet je ook nog een uur naar Williams...
Is er echt helemaal niets meer vrij in Grand Canyon village of Tusayan? Ik zou nl de volgende ochtend daar ook nog rondkijken en dan bv naar Kingman/Needles rijden.

Het kan dus allemaal wel, maar je hebt echt overal weinig tijd in de parken. Dan kan je een hoog tempo aangeven, maar in dit geval voor Seki, Yosemite en de GC m.i. gewoon te weinig tijd.
NoraNora
Amerika-newbie

Bericht door NoraNora »

Beste Paul,

Dat vreesde ik al. Ik ga nog even ermee puzzelen. Bedankt voor je advies!

Groet, Nora
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Alles kan natuurlijk. Maar met deze planning zal het op veel plaatsen echt wel bij een "indruk" blijven.

Niet in de parken kunnen logeren is één zaak, maar je zit er soms echt nog wel een eind vanaf en zeker niet steeds logisch.

Zo is het vanaf Visalia nog bijna een uur naar de ingang van het park en rijd je dus 5 uur vanaf Visalia via de Generals Highway naar Midpines. Oakhurst zou dan al weer een betere keuze zijn, scheelt je een 45 minuten en dan kan je de volgende dag richting vallei via Glacier point bvb.

Bridgeport ligt in de verkeerde richting, Bodie voorbij dus ook dat is allesbehalve een goede keuze. Tenzij je Bodie de eerstvolgende dag doet, maar dan ligt ook weer Amargosa Valley totaal aan de verkeerde kant van Death Valley. Wijzig dit dan door Lone Pine of Panamint Springs en doe Death Valley de volgende dag onderweg naar Vegas.

Las Vegas - Williams via Grand Canyon lijkt me ook niet echt een goed idee, je moet immers een gans stuk heen en terug rijden en dat maakt je tijd voor de GC zelf zeer beperkt
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
NoraNora
Amerika-newbie

Bericht door NoraNora »

Sorry, ik had je reactie nog niet gezien.

Inmiddels zijn we onze reis toch wat aan het omgooien, qua hotels en vooral rondom Grand Canyon. Dus bedankt voor de suggesties!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer