Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verslaafd aan de VS ! :)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Keteltje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Verslaafd aan de VS ! :)

Bericht door Keteltje »

Hallo iedereen,

Ik neem aan dat meerdere mensen op dit forum wel dat gevoel hebben dat ze verslaafd zijn aan de VS, ik heb het in ieder geval :)
Zijn dit jaar voor derde keer in VS geweest op 3 jaar (1x NY, 2x rondreis Zuidwesten) en zijn nu terug van de laatste reis sinds eind mei 2016.
Maar sinds dat we terug zijn heb ik al zo'n gevoel dat ik de VS mis, dat het me terug naar daar trekt. Ik kan me hier ook ergeren aan de mentaliteit tegenwoordig.
Het is de natuur, de mensen, de way of life in VS die me terug willen doen gaan iedere keer. Ik vind het gewoon super.
We praten er ook constant over, over de reis en dat we nog eens terug willen.
Ben juist de foto's van de reis aan het bekijken en selectie aan het maken, dan pikt het weer toch even ;)

Ik en mijn vriendin hebben het eens gehad over migreren, maar die stap lijkt ons (voorlopig) nog te groot.

Dus hoe gaan jullie daarmee om in tussentijd, dat je hier thuis bent maar graag terug wil naar de volgende reis?
Daar ben ik wel benieuwd naar :)

Ik zit dan al te zoeken voor tickets voor volgend jaar, ideetjes opdoen, hier op forum lezen :)

groetjes
2016: LA-LV: LA- GC- Page - Moab - Bryce- Zion - Death Valley - LV
Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Verslaafd aan de VS ! :)

Bericht door Njit »

Wij hebben meestal al reisplannen klaar liggen voor de volgende reis. We zijn 4 weken in mei geweest, gaan in september nog 10 dagen en volgend jaar weer 4 weken. En in de tussentijd fotoboek maken, reisverslagen volgen en terugkijken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Mijn situatie was anders, maar ja. Sinds de eerste keer dat ik hier landde was ik al verslaafd. Nu gelukkig getrouwd en woon ik hier, en veel mensen zeggen dat het nieuwe er wel vanaf gaat. Maar ik heb nog steeds wanneer ik hier rondrijdt dat ik erg gelukkig ben!

Toen ik nog in Nederland woonde zat ik voornamelijk veel op dit forum en youtube :-)
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik begin meteen met plannen van de volgende reis zo gauw we terug zijn ;-)

en tussendoor lekker reisverslagen en planningen volgen op dit forum

Wij gaan trouwens wel elk jaar maar twee weken :-(
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Essiej schreef:Mijn situatie was anders, maar ja. Sinds de eerste keer dat ik hier landde was ik al verslaafd. Nu gelukkig getrouwd en woon ik hier, en veel mensen zeggen dat het nieuwe er wel vanaf gaat. Maar ik heb nog steeds wanneer ik hier rondrijdt dat ik erg gelukkig ben!

Toen ik nog in Nederland woonde zat ik voornamelijk veel op dit forum en youtube :-)
Zelfde hier! Ik woon hier nu al weer 2 jaar en ben gelukkig en nog steeds zoveel verliefd op het land, als toen ik voor het eerste hier kwam op vakantie :thumbup:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tijdens lange autoritten in de VS plannen we gewoon in grote lijnen onze volgende reis. Meestal volgens het schema juni - januari - juni of juni - april - juni.
April 2017 wordt onze 20e keer, maar 'verslaafd'? Niet echt :shock: :wink: ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gabbyxx schreef:
Essiej schreef:Mijn situatie was anders, maar ja. Sinds de eerste keer dat ik hier landde was ik al verslaafd. Nu gelukkig getrouwd en woon ik hier, en veel mensen zeggen dat het nieuwe er wel vanaf gaat. Maar ik heb nog steeds wanneer ik hier rondrijdt dat ik erg gelukkig ben!

Zelfde hier! Ik woon hier nu al weer 2 jaar en ben gelukkig en nog steeds zoveel verliefd op het land, als toen ik voor het eerste hier kwam op vakantie :thumbup:
Dat heb ik na 33 jaar nog :) dus het hoeft echt niet weg te gaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Stan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Stan »

Ik noem het graag positief verslaafd! Vorige week teruggekomen van de zestiende reis. Nu alle 50 staten en DC gezien! En alweer heerlijk plannen aan het maken voor volgend jaar!!
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij hebben dat toch niet. Ik vind het heerlijk om in de US te zijn, maar als ik eens een paar jaar over moet slaan geen man overboord.
Ik zou dat toch eerder hebben met Griekenland. Daar komen wij dus wel standaard ieder jaar. Wmb kan de sfeer in de US toch niet tippen aan die in Griekenland.
Loes80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Loes80 »

Ik heb precies hetzelfde. Zit al te fantaseren over emigratie na mijn pensioen :wink:
Verder voel ik altijd een soort heimwee, wat bij mij helaas sterker is dan bij mijn partner :lol: Het is echt m'n tweede thuisland. Als 12-jarige voor het eerst geweest en nu (36 jaar inmiddels) nog steeds helemaal verslaafd.

Nu gelukkig plannen voor volgend jaar, op zoek naar tickets en een auto. Neuzen op het forum. Die studie duurt meestal tot einde van het jaar, als ik eindelijk kan boeken. Maar fijn om te lezen dat ik hier niet de enige in ben. Tot die tijd het forum en de Lonely Planet afstruinen naar reisttips voor Noord-West Canada (misschien stukje Alaska)

Succes met de verslaving en ik zou nooit afkicken als ik jou was :thumbup:
1991, 1993, 1995, 1998, 2011, 2012, 2014, 2015, 2017
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Wij gaan sowieso elk jaar naar Griekenland maar al tijdens onze eerste USA reis hebben wij al plannen gemaakt voor de volgende.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ja, ik ben ook verslaafd. Mijn vriend is dit jaar voor het eerst geweest en die is gelukkig ook Amerika fan geworden. Ik had het de eerste paar weken ook wel ´lastig´ toen we weer terug waren in Nederland. Maar goed, ik realiseer me maar dat het gewoon een fantastisch land is. Maar als je er woont is het natuurlijk ook anders, dan heb je ook een dagelijkse sleur en je verplichtingen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja en nee. Prachtig vakantieland, waar ik vaak op feestjes en dergelijke aan herinner. Maar er zijn meer mooie en leuke plekken op de aardbol die me ook fascineren.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben het ook! Tijdens onze reis boeken we vaak alweer de camper voor volgend jaar.
Voor volgend jaar hebben we (nog) geen plannen om die kant op te gaan. Ik vrees dat dat heel hard afkicken wordt. :sadcry: :lol:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Niet verslaafd, maar we hebben wel enorm genoten van onze 4 reizen naar Amerika.Onze laatste reis is inmiddels al weer 6 jaar geleden en we hebben ons de laatste jaren prima vermaakt in Italië, dat is voor ons zeker niet een mindere vakantie ervaring dan de USA

Waarschijnlijk gaan we over 2 jaar weer een grotere reis maken buiten Europa maar onze voorkeur gaat dit keer uit naar Nieuw Zeeland.
Daarna misschien nog een keer naar de USA want ik zou nog wel graag een keer wat langer rondkijken in Colorado.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Amerika heeft een enorme aantrekkingskracht, dat heb ik zelf ook gevoeld toen ik er de eerste keer was (2008). Niet voor niets zijn we het jaar daarna direct weer 2x gegaan! 2009 Was ook het jaar van de spotgoedkope vluchten en de zeer goedkope dollar, dat maakte het ook mogelijk.

Maar daarna wilde ik ook andere plekken zien. Tussen 2010 en 2014 zijn we bijvoorbeeld in Israel, Marokko en Thailand geweest, naast vakanties dichter bij huis. 2014 Bracht ons weer naar Amerika. Na al die jaren had ik er ineens weer enorm veel zin in, en zodoende trokken we dit keer door het zuidoosten van de VS. Maar het jaar erop reisden we naar Singapore, Maleisie en Maleisisch Borneo. Niet zo comfortabel en easy going als de VS, maar een ervaring die ik voor geen goud had willen missen. Dit jaar blijven we door wat wisselingen in de werksituatie (waardoor je ineens wat minder makkelijk een grote hoeveelheid vakantiedagen ineens kunt gebruiken en doordat dat toch wat onzekerdere financiën met zich mee brengt) wat dichter bij huis. Ik was nog nooit in Zuid-Frankrijk geweest ( :shock: ) en dus gaan we daar volgende week naartoe, na een weekje Griekenland - heerlijk land!! - in juni. Misschien doen we nog wel een weekendje London later in het jaar. Meerdere korte trips, zonder urenlange vluchten, in een jaar zijn ook best lekker 8)

Dus ja, ik kan me voorstellen dat je na een eerste kennismaking met de VS het gevoel hebt 'hooked' te zijn. Maar bij mij zakte dat gevoel ook wel weer wat weg. Ik zal er denk ik zeker blijven komen. Maar ik hoef niet elk jaar. Op stip op 1 staat nu Japan als eerstvolgende verre reis. Argentinië en Chili trekken ook. Hawaii ook trouwens.

Sommige mensen blijven na 1 keer de rest van hun vakanties doorbrengen in de VS. Ik begrijp het wel, het is bekend, vertrouwd, makkelijk bereisbaar, indrukwekkend en mooi. Maar ík reis niet om enkel het bekende te genieten. Ik wil ontdekken. Nieuw eten, nieuwe culturen, andere levensstijlen.

Er is zo'n gezegde, ik weet niet precies hoe hij gaat: Waar comfort ophoudt, begint het reizen....of zoiets. Dat klopt. Vorig jaar in Maleisie waren er zeker momenten dat ik uit mijn comfort zone was. Gewoon omdat het leven zó anders was. Bijzonder om dat meegemaakt te hebben! :thumbup:
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

@RiverCola,

Ik ben het volledig met je eens, het onbekende te ontdekken. Ik heb dit ook mogen mee maken in Thailand. Een volledig andere ervaring dan wat je in meest westerse landen mee krijgt. Alles ging maar beetje van benieuwd wat er vandaag weer gaat gebeuren.

In het topic wat er een poosje terug gaande was over dat men meerdere malen terug naar de VS gaat voor vakantie, daar gaf ik ook aan dat ik soms wel iets heb van "Al weer de VS". Enigsinds begin ik het langzaam aan zelf ook te doen. Dit jaar was voor ons de tweede keer in een rij dat wij naar Colorado voor vakantie zijn geweest. Dit maal was mijn broer mee en voor mij een andere ervaring om op vakantie te gaan met mijn vrouw en mijn broer!

Mijn broer zei "dit is de vijfde keer al weer dat ik hier in Amerika op bezoek ben, maar weer zie ik iets compleet anders kwa omgeving". Langzaam aan begin ik zelf ook beetje te zien dat het best aantrekkelijk kan zijn hier heen te komen. Langzaam aan kan ik ook zien waarom vele Amerikanen hun eigen land niet verlaten (het feit van limited vacation days weggelaten). En zo hoop ik nog vele reisjes met familie, in wat nu mijn eigen land is, te maken. Neemt niet weg dat ik alsog eens in de zoveel tijd Amerika ook wil verlaten :lol:

Maar om meer ontopic te gaan, Amerika heeft zeker zijn boeiende, mooie, unieke delen. Maakt me soms beetje boos dat ik nooit meer van Europa heb ondekt. :oops:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer