We zijn inmiddels alweer een week of 3,5 terug van een heerlijke en mooie reis door het Zuidwesten van Amerika. Een prachtige reis en heb nu alweer zin om terug te gaan
Maar goed, even terug naar de dag van vandaag. Ik keek vandaag op mijn creditcard-overzicht en zie dat er USD 27 is geincasseerd voor vermoedelijk de Golden Gate Brug in SF. we zijn de laatste dag dat we de huurauto hadden een keer heen en een keer terug over de brug gereden. Nu zag ik op de terugweg dat ik inderdaad onder een tolpoort doorreed en had dus wel verwacht dat er nog iets in rekening gebracht zou worden. Alleen nu komt het, er is 27 USD geincasseerd, voor een enkeltje over de brug vind ik dat best een dure grap. Klopt dit? Had ik iets vooraf moeten regelen? Er hing wel een kastje in onze auto maar daar hebben we nooit enige uitleg over gehad.(de verhuurmaatschappij is Budget).
De laatste keer dat ik er over heen reed was het $5. En die betaal je alleen 1 kant op. De andere kant op is gratis.
Dus wellicht is dit die $5 inclusief boete en administratie kosten.
Misschien kun je dit nog navragen bij het verhuurbedrijf.
Je moet inderdaad spontaan zelf de betaling regelen. Je kan dit vooraf of binnen (ik dacht 48 uur) de aangegeven periode. Doe je dit niet, dan komt er natuurlijk een boete.
De Golden Gate Bridge is inbound (de stad in) inderdaad tolplichtig.
Bij Budget heb je zo'n kastje op de voorruit (achter de spiegel). Deze moet je uitklappen om gebruik te maken van EZpass.
Doe je dat niet en rij je toch door de EZpass poortjes, krijgt de verhuurder een flinke naheffing (op kenteken) die ze vervolgende (met nog een extra toeslag) aan jou doorberekenen.
Je had beter de cash-lane kunnen kiezen, dan was je voor een paar $ klaar geweest....
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Je had beter de cash-lane kunnen kiezen, dan was je voor een paar $ klaar geweest....
Er is geen cash lane op de Golden Gate Bridge !!!!
Deze moet je uitklappen om gebruik te maken van EZpass.
De Golden Gate Bridge kan je over met een Fas Trak, niet met een EZpass of je gebruikt de optie "Pay by license plate". Er zijn een aantal locaties waar je cash kan betalen, doch er is hier geen tolhuisje ter plaatse.
Je kan vooraf of tot 48 u na het gebruik van de brug, de tol betalen. Voor een wagen met inzittenden is dit 7.5 $
Ik heb het vooraf ingevuld. Je ontvangt dan ook een e-mail met een confirmation number.
Als je het vooraf doet, kan je een bepaalde dag maar ook een periode van bv 2 weken selecteren (max 30 dagen). Telkens je dan tol moet betalen gaat dit van je credit card af.
(ik heb net even gecheckt en het is nog niet verrekend op mijn credit card)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Even een kleine update.
Inmiddels is de tol voor 1 beurt van mijn creditcard afgeschreven. Kost 7.5 $.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.